Kan Corendon vluchttijden onbeperkt aanpassen?
Ik heb een vlucht geboekt op 7 augustus vanaf het eiland Korfoe naar amsterdam voor 2 personen; om 18:45 uur. Dat gaf mij ruim de tijd om van de andere kant van het eiland, waar we een hotel geboekt hadden, te rijden naar Korfoe stad, daar nog wat rond te kijken, vervolgens de huurauto in te leveren en naar het vliegveld te gaan. Nu heeft Corendon mij bericht dat de vluchtijd door hen is gewijzigd naar 07:45 uur in de ochtend. Dit betekent dat we in het holst van de nacht naar het vliegveld moeten rijden, 1 dag rondlopen in Korfoe gaan missen en de huurauto veel vroeger moeten inleveren dan gepland.
Ik heb Corendon gevraagd om de reis te annuleren, maar dat doen zij alleen tegen 35% van de reiskosten als annuleringskosten. Volgens ANVR voorwaarden mag de reisvereniging kleine wijzigingen doorvoeren, maar dit is m.i. geen kleine wijziging meer. Ondanks meerdere telefoontjes houdt Corendon aan de annuleringskosten vast. Terwijl er wel andere vluchten later op die dag gaan, die wij zouden kunnen en willen nemen.
De vraag luidt: staat Corendon in haar recht en zelfs als zij in haar recht zou staan, is hier sprake van klantenservice?
Hallo Johan Wouters ,
De tijden van mijn vlucht zijn gewijzigd . Wat zijn mijn rechten ?
Een vervroegde of verlate vlucht is een wijziging van de vluchttijd. Luchtvaartmaatschappijen mogen vluchtschema’s en vluchttijden wijzigen. Dat staat in de algemene voorwaarden.
Bij een vervroegde vlucht heeft u op grond van de Europese regels geen recht op een financiële compensatie. In sommige gevallen kunt u wel van de reis afzien en uw geld terugvragen. Heeft u een reisverzekering afgesloten? Dan kunt u hier misschien een beroep op doen.
bron eccnederland.nl .
Dit is een bekend probleempunt met chartervluchten. Bij lijndienstvluchten komt dit vrijwel nooit voor en is het zelfs zo dat er sprake kan zijn van het omwisselen van een chartervlucht (en daarme een latere tijd) naar een lijndienst omdat die passagies voorrang hebben.
De vraag luidt: staat Corendon in haar recht
Kort antwoord: Ja (zie de Algemene Voorwaarden).
Uiteraard heel vervelend voor jullie, maar helaas ..... komt vaker voor.
Als u bij Corendon een losse vluchtreis heeft geboekt dan is Corendon enkel aansprakelijk voor de vlucht en niet voor de uw geboekte accomodatie en de eventuele huurauto. Daarbij zijn de vertrek tijdstippen een indicatie waar geen rechten aan ontleend kunnen worden en omdat het tijdstip van vertrek op dezelfde dag plaats vindt en als zodanig niet als gemiste dag kan worden opgevat. 7 augustus valt op een woensdag en is zowiezo geen favoriete vertrekdag dus zou het kunnen zijn dat uw vlucht door een andere vliegmaatschappij die wel zeg maar dagelijks op de bestemming vliegt de terugreis verzorgd maar niet op de tijd die u wenst te vertrekken.
is hier sprake van klantenservice?
Ja zeker, echter uw wensen zijn te hoog ingezet.
staat Corendon in haar recht?
Ja.
De vluchttijden en -routes van chartermaatschappijen worden, zoals ook op uw boekingsbevestiging wordt aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen. Bij ontvangst van de vliegtickets/reisdocumenten zijn uw vluchttijden en -routes definitief. U ontvangt de reisbescheiden met de actuele vluchttijden 2 weken voor vertrek.
https://www.corendon.nl/klantenservice/vluchttijden/
Mijn zoon heeft iets dergelijks ervaren met een binnenlandse vlucht (met vliegmaatschappij Latam) in Peru die hij via Expedia had geboekt. Expedia heeft de vertrektijd tot twee keer toe gewijzigd en de laatste wijziging pakte voor hem erg nadelig uit, omdat hij zijn aansluitende vlucht naar Nederland mogelijk ging missen door de zeer korte overstaptijd. De vlucht na de eerste wijziging zou niet meer worden uitgevoerd, werd ons verteld. Verder praten met Expedia leidde tot niets; ze zeiden dat Latam steeds de tijden aanpaste en dat wijzigen niet mogelijk was. Annuleren zou betekenen dat je niets terug kreeg, want dat waren de voorwaarden van Latam. Toevallig zat er een vestiging van Latam in de stad waar hij verbleef en daar vertelden ze hem dat Expedia de boosdoener was en dat de vlucht van de eerste wijziging nog steeds zou worden uitgevoerd. Dit weer aan Expedia verteld en die geloofden het niet. De klant is bij hen kennelijk geen koning, maar slechts een melkkoe. Om een lang verhaal kort te maken: Latam heeft hem uit coulance toch nog op de vlucht van de eerste wijziging gezet. Dus eind goed, al goed, maar niet dankzij Expedia. Wij boeken nooit meer iets bij ze en vertellen het aan iedereen die het wil horen.
Bij je Corendon is dit schering en inslag. Ga naar een willekeurige vakantiebestemming van Corendon, praat er met gasten en je zult merken dat bijna iedereen daar ook mee te maken gehad heeft. De tijden die gegeven worden tijdens het boeken zijn altijd veel gunstiger dan de tijden die daadwerkelijk gaan gelden. Het is bekend dat vroege vluchten vaak goedkoper zijn dan de wat later geplande vluchten. Je kunt er weinig tegen doen, , maar zelf boeken wij dus geen vakantie bij je Corendon meer.
Klopt hier nog zo 1: geboekt van 27 aug tot 4 sept. Terugvlucht geboekt van 11.30.
Ineens 2 weken voor vertrek vliegen we pas op 5 sept van 4.30uur tot 7.45. Maar we moeten dus nog wel op 4 sept om 10 uur uitchecken! En zo ben je ineens aan het einde van je vakantie een dag dakloos met een kind van 2 jaar.
Corendon vindt het heeel vervelend dat we ongemak ervaren. Maar juridisch mag het allemaal natuurlijk. In 2018 kregen ze al eens een flinke boete voor Misleiding... Ze gaan er wat dit betreft gewoon mee door.
Voortaan dan maar niet meer low budget boeken? Vooral met een klein kind? En de voorwaarden vooraf lezen? Niks misleiding.
Boek een hotelletje in Korfoe en ga een dag van te voren naar Korfoe toe en u kunt niet alleen wat rond kijken maar ook nog lekker gezellig ergens eten om je geslaagde vakantie af te sluiten en de volgende ochtend vroeg naar het vliegveld te gaan, niet overal een drama van maken maar lekker genieten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer