Ch
door Charlie62 Jun 23, 2020 om 14:55
Vakantie & reizen

Kan een reis zonder opgaaf van reden zomaar door derden gecancelled worden?

Ik heb in Januari 3 tickets geboekt via MyTrip bij Air Europa, en door het corona zijn deze tickets 2 x omgeboekt, so far so good, zou je denken, nu krijg ik een paar weken later vanuit het niets een mail van MyTrip dat 1 ticket is gecancelled en mijn geld teruggestort krijg. Dit is iets wat ik helemaal niet wil, ik wil op vakantie. Na tal van mails en hoge telefoonkosten krijg ik niemand te pakken over de vraag die ik heb over dit probleem. Kan iemand zomaar deze ticket cancelen, ik heb hier het ticket van de laatste omboeking die normaliter 23 oktober zou plaatsvinden met de mededeling , BEVESTIGD? Hoe nu verder
Met vriendelijke groet

3839 8 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Jun 23, 2020 om 15:31
683 Antwoorden / 5 Vragen

Onder de gegeven omstandigheden "en mijn geld teruggestort krijg" bent u goed af. Zonde van die hoge telefoonkosten, die bent u kwijt. Boek elders een vakantie.

tenormin
door tenormin Jun 23, 2020 om 18:22
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Hoezo: u bent goed af? 1 Ticket wordt geld terug gegeven. En de andere 2 tickets dan? En ik heb, per ongeluk, gedrukt op het verkeerde knopje, dus "een goed antwoord" was het niet voor me. Dat was dom van me. @kassagebruiker.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Jun 23, 2020 om 21:36
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt erop dat die ene vlucht geen doorgang heeft. Het lijkt mij logisch dat je dan geld terug krijgt. Had u verwacht dat ze speciaal alleen voor u een vliegtuig zouden gaan regelen?
Als het een combinatie van vluchten was ivm een vakantie, wat niet uit de vraag stelling blijkt, dan heeft u een probleem.
Ik zie even niet wie die derde is die cancelt.
U heeft geboekt bij Mytrip en die heeft dus kennelijk van Air Europa gehoord dat de vlucht niet gaat plaats vinden. Lijkt mij logisch dat zij dan annuleren. Wat had u anders verwacht?
Lees de voorwaarden wat u kunt verwachten bij een annulering.

Ch
door Charlie62 - Jun 23, 2020 om 21:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Swat, Kijk het gaat mij erom dat ik mytrip wel kan benaderen om te boeken, maar nu zonder opgaaf de reis is gecancelled en met de vraag zit wie heeft de reis gecancelled zijn ze nergens meer te vinden, terumailen doen ze niet, telefonisch krijg je ze niet te pakken. Ik heb nu door het coronagebeuren 2x de reis moeten en kunnen omboeken bij Air Europa, maar die weten ook van niks, daar komt ook nog bij dat de bagage die ik heb bijgeboekt via Air Europa a 200 euro ook kwijt ben, want die zeggen als je vlucht niet doorgaat , helaas ben je dat geld ook kwijt, kortom een vreemd iets

marita5
door marita5 - Jun 23, 2020 om 23:13
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Charlie62 ,

Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel .

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

Ch
door Charlie62 - Jun 24, 2020 om 16:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je Maritas, heb inmiddels contact met hun opgenomen , thanks

mo
door mof - Jun 24, 2020 om 17:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dat kan niet zomaar, maar hier is hetook niet zomaar gebeurd. U krijgt uwgeld terug, dat is al heel wat netter dan een voucher. Als de trip voor de ondernemer onevenredig duur wordt, of aangeboden faciliteiten zijn niet beschikbaar, dan mag deze gewoon annuleren.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2020 om 01:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wie bedoelt u met "derden"?
Wat is het probleem, u krijgt het geld toch terug? Kennelijk is er een reden om die vlucht te annuleren.
U doet aan budgetreizen, maar lijkt een eersteklas behandeling te verwachten. Zoveel personeel hebben ze niet: immers budget.
Anders voortaan maar bij een stenen reisbureau boeken?

Ch
door Charlie62 - Jun 25, 2020 om 16:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt mij een normale gang van zaken dat als ik 3 tickets boek, door het corona gebeuren niet door kunnen gaan maar wel omboeken, op de tickets staan dat deze tickets bevestigd zijn, dat er ineens 1 ticket gecancelled is en de andere 2 niet. Verder lijkt het mij normaal dat als deze ticket gecancelled is op zijn minst tekst en uitleg geven waarom. Het enige wat ik gister te horen kreeg is dat ze het gaan bekijken of ik recht heb op terugbetaling, en van Air Europa een mail met de vermelding dat als mijn reis niet doorgaat het bedrag van 200 euro aan bagage ook kwijt ben
De opmerking over een stenen reisburo gaat dan ook nergens over

aurora1
door aurora1 Jun 27, 2020 om 18:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus u begrijpt het niet.....