Klacht over vakantie
Hallo,
Samen met mijn vriend ben ik in Augustus 12 dagen naar Turkijke geweest. We zaten in een all-inclusive hotel, geboekt via Corendon.
Wij hadden op deze vakantie een aantal klachten en hebben uiteindelijk ook een klachtenformulier ingevuld.
Corendon heeft na iets meer dan 11 weken eindelijk gereageerd op onze klacht.. Met alleen maar hun excuses..
Ten eerste was het eten in dit hotel waardeloos. De salades stonden vaak uren lang in de volle zon, ook was het vlees vaak nog rauw.
We hadden soms kip, wat nog rood/roze was van binnen, niet erg gezond als je het mij vraagt.
We zijn ook een keer a la carte wezen eten in dit hotel. Als eerste kregen we een salade, in 1 van de 2 salades zat een dikke mot.
Dit hebben we gemeld en vervolgens kregen we precies hetzelfde bakje salade terug, alleen zonder mot..
Corendon zegt hierop het volgende: "Het is inderdaad niet netjes dat hetzelfde bord opnieuw wordt geserveerd, onze excuses."
We hebben Corendon zelfs foto's gemaild van het bakje salade met en zonder mot. Wij vinden hygiëne in een hotel wel erg belangrijk..
We hadden zelfs vlekken in ons net opgemaakte bed. Niet erg fris allemaal.
Op de website van Corendon stond vermeld dat er Nederlandstalige kinderanimatie aanwezig zou zijn. Dit was er niet.
Nou vinden wij het persoonlijk erg fijn als er iemand aanwezig is die een beetje Nederlands kan, tenminste onze keuze voor dit hotel werd hier wel door bepaald. En als het op de website staat, hoort het er te zijn toch??
Toen we contact met onze reisleiding probeerden te zoeken, kregen we hem niet aan de telefoon. Dus we hebben hem op Whatsapp een bericht gestuurd, via de telefoon van mijn vriend. Hier werd wederom een paar dagen niet op gereageerd. Ondertussen hebben we hem alle dagen geprobeerd te bellen. Pas toen ik hem een appje stuurde met de vraag "kunnen we nog een uitje bij je boeken", was hij opeens de volgende dag aanwezig in ons hotel. Wel een beetje toevallig. Dit was helaas onze laatste dag van onze vakantie. Ik heb ook nog contact gehad met Corendon Nederland, omdat we wisten dat we zonder klachtenformulier nergens zouden zijn.
Ook begon de airco op onze kamer na een week raar te doen. Hij begon een hard geluid te maken, waardoor we hem 's nachts niet aan konden hebben staan, anders konden we niet slapen. De volgende dag hebben we hier een melding van gemaakt in het hotel zelf. Ze zeiden dat er die dag iemand naar zou komen kijken. De nacht erna was het weer hetzelfde liedje, wederom zijn wij naar de receptie geweest en zij beloofden het te maken die dag. De nacht daarna was het geluid inderdaad over, alleen begon onze airco te druppelen. Onze hele gang stond blank, het laminaat in de kamer begon zelfs al bol te staan/te krullen.
Corendon zegt hierop: "Verder kunnen wij aangeven dat de “lekkage” van de airco condenswater is en iets heel normaals is bij een airco. De units zijn koud en de warme lucht is vochtig. Dit levert druppels op en water op."
Nou wij vonden dit niet echt normaal en het was zeker niet een beetje "condenswater"
Er was ook nog een gamehal, dit stond op de website van het hotel zelf vermeld. Nou wij wilden graag een keertje bowlen, maar ik heb van iemand uit het hotel begrepen dat de bowlingbaan al weken lang kapot was, want er was geen geld voor om het te maken.
Corendon is erg makkelijk in hun reactie en komt alleen met hun excuses. Nou vragen wij ons af, wat we verder kunnen doen.
Tenminste wij vinden het niet meer dan normaal, dat we hier een vergoeding voor krijgen.
Uiteraard heb ik op de email van Corendon gereageerd, zij proberen heel veel punten van onze klachten te mijden.
Hier heb ik ook weer een mail op terug gestuurd, maar nu krijg ik geen antwoord meer van ze.
Ik zou graag horen wat wij verder kunnen doen.
Alvast bedankt!!
Die goedkope all-inclusive vakanties in Turkije is toch niet anders dan veevervoer, met veevoeder. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen dat nog boeken.
Maar u had uw klachten allang kunnen melden bij de geschillencommissie. Dus doe dat alsnog.
Wat u verder kunt doen? Sorry dat ik het heel plat zeg, maar u kunt het beste iets meer geld uitgeven voor een echte vakantie.
Hoeveel Turkse all inclusive hotels zijn er al op tv voorbij gekomen waar er geklaagd wordt over het eten? De regels die wij hier kennen, kennen ze daar niet.
Als u hygiene belangrijk vindt, wat doet u dan in een hotel? Als er eenmaal een vlek in bedbekleding zit, blijven ze die nog rustig gebruiken. Of wilt u zeggen dat u een dekbedovertrek weggooit als er een vlek in zit?
De airco kan kapot gaan. Overigens kan alles met een stekker storing geven. U geeft dit netjes aan en het wordt opgelost. Helaas niet in 1 keer, maar het wordt opgelost. Elke airco heeft last van condens. Maar als ik u zo hoor zou er een waterval uit de airco moeten komen, dat klinkt hoogst onwaarschijnlijk. Ook van 1 dag of nacht condenswater gaat een laminaatvloer niet bol staan, dit heeft echt meer tijd nodig.
Wellicht zal u bij een volgende vakantie uw verwachtingspatroon iets naar beneden moeten bijstellen. Turkije is geen Nederland en u kunt geen Nederlandse standaard verwachten daar.
Als je geen fatsoenlijk antwoord kan geven, zeg dan maar niks.. ;)
Als u geen antwoord wilt ontvangen die u niet bevalt moet u geen vraag stellen.
Topantwoord
Hallo Janineeh ,
Lees hier art 12 , klik op de rode regel .
http://images.corendon.nl/NL/ANVR_Reisvoorwaarden_2017.pdf
All inclusive in Turkije. Zeker nooit een programma van Rob Geus gezien over de maaltijden? Bodrum, Alanya, Antalya, Marmaris en noem maar op. Airco geeft condens, dat wel, maar geen blank staande vloer. Laminaat in een hotelkamer in Turkije? 't Is dat u het schrijft, maar meestal is dat gewoon een marmeren, stenen vloer. Vlekken in het beddengoed? Alweer, als Rob Geus met zijn blauwe lampje was geweest: 'kijk eens, dat zijn sperma vlekken'. Dus gadver. In de toekomst, je kan best een all-inn boeken, maar bekijk eerst waar je terecht komt. Zijn vast meer klachten over....
Wij vinden hygiëne in een hotel wel erg belangrijk..
Dan moet u een klasse hoger gaan en niet bij Corendon boeken.
Op de website van Corendon stond vermeld dat er Nederlandstalige kinderanimatie aanwezig zou zijn. Dit was er niet.
Hoe oud us uw vriend, 7?
Hoe oud vriend? 7? Hoezo dan @diewilik: oudere mensen willen ook een strike maken. ;-)) Maar ja, ook de bowlingbaan was er niet.
Het gaat ons erom, dat als het aangegeven wordt op de website, het ook aanwezig hoort te zijn!
Wij behandelen hier geen klachten. U kunt naar de Geschillencommissie gaan.
Volgende keer meer aan een vakantie besteden en misschien ook wel naar een ander land gaan?
Je kunt je inderdaad afvragen of je uberhaupt je geld naar een land van een dictator wilt brengen... (en ook nog eens een dictator die gesteund wordt door de meerderheid van de bevolking).
Topantwoord
Zullen we gewoon inhoudelijk op het bericht reageren? Of het nu Corendon en Turkije is doet niet ter zake, het gaat erom dat Corendon een vakantie verkoopt waarbij bepaalde verwachtingen worden geschapen, die in het hotel niet worden nagekomen. Er wordt een klacht in de ogen van TS niet serieus genomen. Wordt er ook zo gereageerd als het om een reis van TUI naar Griekenland gaat?
Snap sommige reacties hier gewoonweg niet. Los van een reactie dat TS naar de geschillencommissie zal moeten gaan.
Het is niet aan u om te bepalen wat anderen voor reacties geven. U hoeft die ook niet te snappen want ze zijn niet voor u bestemd.
Wat is uw zinvolle reactie op deze klacht?
Volgende keer meer aan een vakantie besteden en misschien ook wel naar een ander land gaan?
Nee hier heeft TS iets aan!
@pino123
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, dan krijg je zo’n vakantie. Het moet uit de lengte of de breedte komen.
Beste Janieeh wat jammer dat je vakantie zo verlopen is.
Zelf al 5 opeenvolgende jaren naar Turkije geweest en ja hoor allemaal met Corendon.
WIj hebben dus WEL goed warm eten gehad en WEL goed werkende airco,en WEL een goede vertegenwoordiger van Corendon die WEL goed Nederlands sprak en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En voor die azijnpissers die het altijd beter weten Je kunt wel voor een redelijk bedrag in Turkije in een 5* sterren all-inclusive hotel vakantie vieren.
Maar er kan altijd wat fout gaan en dat is dus nu bij jou gebeurt, jammer dat Corendon zo heeft gereageerd dat hoort toch echt beter te gaan.
Misschien kan de geschillencommissie nog soelaas bieden wanneer je het zo duidelijk kan uiteenzetten, en krijg je via hun nog een behoorlijk bedrag terug, kun je het volgend jaar gewoon opnieuw proberen.
En voor de altijdbeterweterszeurkousen ik heb dus totaal GEEN connecties met Corendon of een andere op Turkije gericht reis-buro.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer