Ja
door Janineeh Nov 29, 2017 om 22:47
Vakantie & reizen

Klacht over vakantie

Hallo,

Samen met mijn vriend ben ik in Augustus 12 dagen naar Turkijke geweest. We zaten in een all-inclusive hotel, geboekt via Corendon.
Wij hadden op deze vakantie een aantal klachten en hebben uiteindelijk ook een klachtenformulier ingevuld.
Corendon heeft na iets meer dan 11 weken eindelijk gereageerd op onze klacht.. Met alleen maar hun excuses..

Ten eerste was het eten in dit hotel waardeloos. De salades stonden vaak uren lang in de volle zon, ook was het vlees vaak nog rauw.
We hadden soms kip, wat nog rood/roze was van binnen, niet erg gezond als je het mij vraagt.
We zijn ook een keer a la carte wezen eten in dit hotel. Als eerste kregen we een salade, in 1 van de 2 salades zat een dikke mot.
Dit hebben we gemeld en vervolgens kregen we precies hetzelfde bakje salade terug, alleen zonder mot..
Corendon zegt hierop het volgende: "Het is inderdaad niet netjes dat hetzelfde bord opnieuw wordt geserveerd, onze excuses."
We hebben Corendon zelfs foto's gemaild van het bakje salade met en zonder mot. Wij vinden hygiëne in een hotel wel erg belangrijk..
We hadden zelfs vlekken in ons net opgemaakte bed. Niet erg fris allemaal.

Op de website van Corendon stond vermeld dat er Nederlandstalige kinderanimatie aanwezig zou zijn. Dit was er niet.
Nou vinden wij het persoonlijk erg fijn als er iemand aanwezig is die een beetje Nederlands kan, tenminste onze keuze voor dit hotel werd hier wel door bepaald. En als het op de website staat, hoort het er te zijn toch??

Toen we contact met onze reisleiding probeerden te zoeken, kregen we hem niet aan de telefoon. Dus we hebben hem op Whatsapp een bericht gestuurd, via de telefoon van mijn vriend. Hier werd wederom een paar dagen niet op gereageerd. Ondertussen hebben we hem alle dagen geprobeerd te bellen. Pas toen ik hem een appje stuurde met de vraag "kunnen we nog een uitje bij je boeken", was hij opeens de volgende dag aanwezig in ons hotel. Wel een beetje toevallig. Dit was helaas onze laatste dag van onze vakantie. Ik heb ook nog contact gehad met Corendon Nederland, omdat we wisten dat we zonder klachtenformulier nergens zouden zijn.

Ook begon de airco op onze kamer na een week raar te doen. Hij begon een hard geluid te maken, waardoor we hem 's nachts niet aan konden hebben staan, anders konden we niet slapen. De volgende dag hebben we hier een melding van gemaakt in het hotel zelf. Ze zeiden dat er die dag iemand naar zou komen kijken. De nacht erna was het weer hetzelfde liedje, wederom zijn wij naar de receptie geweest en zij beloofden het te maken die dag. De nacht daarna was het geluid inderdaad over, alleen begon onze airco te druppelen. Onze hele gang stond blank, het laminaat in de kamer begon zelfs al bol te staan/te krullen.
Corendon zegt hierop: "Verder kunnen wij aangeven dat de “lekkage” van de airco condenswater is en iets heel normaals is bij een airco. De units zijn koud en de warme lucht is vochtig. Dit levert druppels op en water op."
Nou wij vonden dit niet echt normaal en het was zeker niet een beetje "condenswater"

Er was ook nog een gamehal, dit stond op de website van het hotel zelf vermeld. Nou wij wilden graag een keertje bowlen, maar ik heb van iemand uit het hotel begrepen dat de bowlingbaan al weken lang kapot was, want er was geen geld voor om het te maken.

Corendon is erg makkelijk in hun reactie en komt alleen met hun excuses. Nou vragen wij ons af, wat we verder kunnen doen.
Tenminste wij vinden het niet meer dan normaal, dat we hier een vergoeding voor krijgen.
Uiteraard heb ik op de email van Corendon gereageerd, zij proberen heel veel punten van onze klachten te mijden.
Hier heb ik ook weer een mail op terug gestuurd, maar nu krijg ik geen antwoord meer van ze.

Ik zou graag horen wat wij verder kunnen doen.
Alvast bedankt!!

4296 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2017 om 22:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die goedkope all-inclusive vakanties in Turkije is toch niet anders dan veevervoer, met veevoeder. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen dat nog boeken.

Maar u had uw klachten allang kunnen melden bij de geschillencommissie. Dus doe dat alsnog.

ne
door neodutchio - Nov 29, 2017 om 23:03
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat u verder kunt doen? Sorry dat ik het heel plat zeg, maar u kunt het beste iets meer geld uitgeven voor een echte vakantie.
Hoeveel Turkse all inclusive hotels zijn er al op tv voorbij gekomen waar er geklaagd wordt over het eten? De regels die wij hier kennen, kennen ze daar niet.
Als u hygiene belangrijk vindt, wat doet u dan in een hotel? Als er eenmaal een vlek in bedbekleding zit, blijven ze die nog rustig gebruiken. Of wilt u zeggen dat u een dekbedovertrek weggooit als er een vlek in zit?

De airco kan kapot gaan. Overigens kan alles met een stekker storing geven. U geeft dit netjes aan en het wordt opgelost. Helaas niet in 1 keer, maar het wordt opgelost. Elke airco heeft last van condens. Maar als ik u zo hoor zou er een waterval uit de airco moeten komen, dat klinkt hoogst onwaarschijnlijk. Ook van 1 dag of nacht condenswater gaat een laminaatvloer niet bol staan, dit heeft echt meer tijd nodig.

Wellicht zal u bij een volgende vakantie uw verwachtingspatroon iets naar beneden moeten bijstellen. Turkije is geen Nederland en u kunt geen Nederlandse standaard verwachten daar.

Ja
door Janineeh Dec 1, 2017 om 01:34
Antwoorden / 1 Vragen

Als je geen fatsoenlijk antwoord kan geven, zeg dan maar niks.. ;)

ne
door neodutchio Dec 1, 2017 om 08:19
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als u geen antwoord wilt ontvangen die u niet bevalt moet u geen vraag stellen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 29, 2017 om 23:25
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Janineeh ,

Lees hier art 12 , klik op de rode regel .

http://images.corendon.nl/NL/ANVR_Reisvoorwaarden_2017.pdf

tenormin
door tenormin - Nov 29, 2017 om 23:29
16849 Antwoorden / 108 Vragen

All inclusive in Turkije. Zeker nooit een programma van Rob Geus gezien over de maaltijden? Bodrum, Alanya, Antalya, Marmaris en noem maar op. Airco geeft condens, dat wel, maar geen blank staande vloer. Laminaat in een hotelkamer in Turkije? 't Is dat u het schrijft, maar meestal is dat gewoon een marmeren, stenen vloer. Vlekken in het beddengoed? Alweer, als Rob Geus met zijn blauwe lampje was geweest: 'kijk eens, dat zijn sperma vlekken'. Dus gadver. In de toekomst, je kan best een all-inn boeken, maar bekijk eerst waar je terecht komt. Zijn vast meer klachten over....

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 29, 2017 om 23:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wij vinden hygiëne in een hotel wel erg belangrijk..
Dan moet u een klasse hoger gaan en niet bij Corendon boeken.

Op de website van Corendon stond vermeld dat er Nederlandstalige kinderanimatie aanwezig zou zijn. Dit was er niet.
Hoe oud us uw vriend, 7?

tenormin
door tenormin Nov 30, 2017 om 00:01
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe oud vriend? 7? Hoezo dan @diewilik: oudere mensen willen ook een strike maken. ;-)) Maar ja, ook de bowlingbaan was er niet.

Ja
door Janineeh Dec 1, 2017 om 01:33
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat ons erom, dat als het aangegeven wordt op de website, het ook aanwezig hoort te zijn!

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2017 om 00:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wij behandelen hier geen klachten. U kunt naar de Geschillencommissie gaan.
Volgende keer meer aan een vakantie besteden en misschien ook wel naar een ander land gaan?

jo
door jorisw Nov 30, 2017 om 08:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt je inderdaad afvragen of je uberhaupt je geld naar een land van een dictator wilt brengen... (en ook nog eens een dictator die gesteund wordt door de meerderheid van de bevolking).

Topantwoord

pino123
door pino123 - Nov 30, 2017 om 08:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zullen we gewoon inhoudelijk op het bericht reageren? Of het nu Corendon en Turkije is doet niet ter zake, het gaat erom dat Corendon een vakantie verkoopt waarbij bepaalde verwachtingen worden geschapen, die in het hotel niet worden nagekomen. Er wordt een klacht in de ogen van TS niet serieus genomen. Wordt er ook zo gereageerd als het om een reis van TUI naar Griekenland gaat?

Snap sommige reacties hier gewoonweg niet. Los van een reactie dat TS naar de geschillencommissie zal moeten gaan.

aurora1
door aurora1 Dec 1, 2017 om 13:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is niet aan u om te bepalen wat anderen voor reacties geven. U hoeft die ook niet te snappen want ze zijn niet voor u bestemd.
Wat is uw zinvolle reactie op deze klacht?

pino123
door pino123 Dec 4, 2017 om 16:57
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Volgende keer meer aan een vakantie besteden en misschien ook wel naar een ander land gaan?

Nee hier heeft TS iets aan!

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2017 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pino123

Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, dan krijg je zo’n vakantie. Het moet uit de lengte of de breedte komen.

ba
door bakkersjors - Dec 4, 2017 om 17:33
48 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Janieeh wat jammer dat je vakantie zo verlopen is.
Zelf al 5 opeenvolgende jaren naar Turkije geweest en ja hoor allemaal met Corendon.
WIj hebben dus WEL  goed warm eten gehad en WEL goed werkende airco,en WEL een goede vertegenwoordiger van Corendon die WEL goed Nederlands  sprak en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En voor die azijnpissers die het altijd beter weten Je kunt wel voor een redelijk bedrag in Turkije in een 5* sterren all-inclusive hotel vakantie vieren.
Maar er kan altijd wat fout gaan en dat is dus nu bij jou gebeurt, jammer dat Corendon zo heeft gereageerd dat hoort toch echt beter te gaan.
 Misschien kan de geschillencommissie nog soelaas bieden wanneer je het zo duidelijk kan uiteenzetten, en krijg je via hun nog een behoorlijk bedrag terug, kun je het volgend jaar gewoon opnieuw proberen.
En voor de altijdbeterweterszeurkousen ik heb dus totaal GEEN connecties met Corendon of een andere op Turkije gericht reis-buro.