re
door remilaguna Jun 2, 2013 om 16:48
Vakantie & reizen

Larareizen

Wij boeken eigenlijk altijd via een reisbureau bij ons in de buurt.
Maar nu kom ik op internet http://www.larareizen.nl/ tegen en daar is de reis die wij voor ogen hebben z’n € 750 goedkoper, maar durven we het aan is dan de vraag.
Dit reisbureau is aangesloten bij ANVR en SGTS, dus weinig risico hoop je dan maar.

Mijn vraag is dus eigenlijk heeft iemand ervaring met dit reisbureau en wat is jullie mening.

Hoor het graag……..

6654 43 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 2, 2013 om 16:58
937 Antwoorden / 2 Vragen

De reizen via internet zijn inderdaad veel goedkoper, maar ja, als er eens iets is, of je wilt toch graag persoonlijk advies dan zul je naar de reiswinkel om de hoek moeten.

Als de reis € 750 goedkoper is dan zal het toch al wel een flinke reis zijn.

dearagain
door dearagain - Jun 2, 2013 om 17:40
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*wat kost de reis dan in totaal?

valerius-2
door valerius-2 - Jun 2, 2013 om 17:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zitten er nog adders onder het gras zoals verschillende toeslagen zou ik eerst maar eens goed vergelijken, of de prijzen allebei all in zij. Zonder verdere verborgen prijzen.

tijger1
door tijger1 - Jun 2, 2013 om 17:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is SGTS?

dearagain
door dearagain - Jun 2, 2013 om 18:11
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ik heb eens wat prijzen vergeleken (voor zover dat mogelijk is) en dit buro is zoveel goedkoper, dat ik daar zo mijn bedenkingen bij heb

*er zou wel eens een legertje adders onder de zode kunnen zitten (maar die zitten er bij andere reisbureau's blijkbaar ook (gezien de uitzending van MAX)

dearagain
door dearagain - Jun 2, 2013 om 18:13
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 2 jun 2013, 17:53]Wat is SGTS?

*die vraag had ik ook geplaatst, maar die werd weer eens niet verzonden (de zoveelste post!)

re
door remilaguna - Jun 2, 2013 om 18:16
76 Antwoorden / 46 Vragen

[quote=dearagain schreef op zondag 2 jun 2013, 18:13][quote=tijger1 schreef op zondag 2 jun 2013, 17:53]Wat is SGTS?

*die vraag had ik ook geplaatst, maar die werd weer eens niet verzonden (de zoveelste post!)

http://www.sgst.nl/index.asp

Tik foutje excuus.......... SGST

dearagain
door dearagain - Jun 2, 2013 om 18:18
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=remilaguna schreef op zondag 2 jun 2013, 16:48]Wij boeken eigenlijk altijd via een reisbureau bij ons in de buurt.
Maar nu kom ik op internet http://www.larareizen.nl/ tegen en daar is de reis die wij voor ogen hebben z’n € 750 goedkoper, maar durven we het aan is dan de vraag.
Dit reisbureau is aangesloten bij ANVR en SGTS, dus weinig risico hoop je dan maar.

Mijn vraag is dus eigenlijk heeft iemand ervaring met dit reisbureau en wat is jullie mening.

Hoor het graag……..

*vreemd dat de topicstarter niet meer reageert op konkrete vragen

*ik krijg zo het stille vermoeden dat dit een spambericht zou kunnen zijn

re
door remilaguna - Jun 2, 2013 om 18:25
76 Antwoorden / 46 Vragen

[quote=dearagain schreef op zondag 2 jun 2013, 18:18][quote=remilaguna schreef op zondag 2 jun 2013, 16:48]Wij boeken eigenlijk altijd via een reisbureau bij ons in de buurt.
Maar nu kom ik op internet http://www.larareizen.nl/ tegen en daar is de reis die wij voor ogen hebben z’n € 750 goedkoper, maar durven we het aan is dan de vraag.
Dit reisbureau is aangesloten bij ANVR en SGTS, dus weinig risico hoop je dan maar.

Mijn vraag is dus eigenlijk heeft iemand ervaring met dit reisbureau en wat is jullie mening.

Hoor het graag……..

*vreemd dat de topicstarter niet meer reageert op konkrete vragen

Volgens mij heb ik wel degelijk gereageerd
Maar ik heb niet de tijd om 24 uur per dag achter de pc te zitten.

*ik krijg zo het stille vermoeden dat dit een spambericht zou kunnen zijn

zoekster
door zoekster - Jun 2, 2013 om 18:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je kunt beter even googelen op ervaringen, reviews, klachten mbt larareizen. Dan vind je meer dan hier, vermoed ik zo.

re
door remilaguna - Jun 2, 2013 om 18:33
76 Antwoorden / 46 Vragen

Heb ik gedaan, maar kom weinig negatiefs tegen...

edrick3
door edrick3 - Jun 2, 2013 om 18:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Ter info:

Wordt SGST net als het garantiefonds SGR erkend door de ANVR?

Volgens de Nederlandse wet (art. 7:512 BW) moeten reisorganisatoren er voor zorgen dat de klant gedekt is in geval van een faillissement van de touroperator. Vele touroperators zijn hiervoor aangesloten bij SGR. Het is ook mogelijk voor touroperators om zich aan te sluiten bij de Stichting Garantiefonds Specialistische Touroperators (SGST). Deze door SGR opgerichte stichting geeft eveneens een goede dekking voor de consument.

Reisbrancheorganisatie ANVR accepteert deelname van touroperators aan SGST als gelijkwaardig aan SGR bij het voldoen aan de ANVR-eis tot het leveren van een goede dekking bij faillissement.

U kunt op www.anvr.nl controleren of de reisorganisatie waarbij u wilt boeken, is aangesloten bij de ANVR, en op www.sgr.nl resp. www.sgst.nl of deze deelnemer is van SGR resp. SGST.
(Bron: ANVR)

Lara Reizen VOF Lara Reizen Lauernessestraat 20 hs Amsterdam www.larareizen.nl

Staat als deelnemer SGST vermeld.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jun 2, 2013 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo remilaguna,

.....daar is de reis die wij voor ogen hebben z’n € 750 goedkoper......

Larareizen is gespecialiseerd in Turkijke-reizen.
Klopt het bedrag dat je aangeeft wel, of is dit ook een tikfoutje.
Of gaat het om een totaalbedrag van meerdere personen?
Over wat voor eis heb je het?

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jun 2, 2013 om 18:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

eis = reis

re
door remilaguna - Jun 2, 2013 om 19:06
76 Antwoorden / 46 Vragen

Tikfoutje is gauw gemaakt, helaas geeft deze site niet de mogelijkheid dit naderhand te corrigeren, misschien een tip.

Het gaat hier inderdaad om een totaaprijs van meerdere personen.
Pakket reis naar Turkije, boek meestal bij Arke, maar die is €750 duurder en Neckermann zelfs €2500 en dit is dit keer geen tikfoutje.

re
door remilaguna - Jun 2, 2013 om 19:07
76 Antwoorden / 46 Vragen

totaaprijs=totaalprijs

zoekster
door zoekster - Jun 2, 2013 om 19:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat je erachter moet komen hoe lang dit reisbureau al bestaat. Dat er zo weinig over te vinden is, dat lijkt me erop te duiden dat het reisbureau nog maar pas is begonnen.
Je kunt de gok wagen. Neem je die 750 euro die je nu bespaart mee op reis, mocht het allemaal wat tegenvallen dan heb je wat extra geld om uit te geven.

Misschien kun je bij Larareizen zelf eens informeren waar de kostenbesparing in zit. Misschien heeft het met de vliegmaatschappij te maken, of hoe laat je vertrekt en teruggaat. Misschien is de klantenservice wat minder bemand, of werken ze niet vanuit Nederland, kan van alles zijn.

tijger1
door tijger1 - Jun 2, 2013 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees al een review over Lara van 2007, maar een prijsverschil van € 2.500? Over hoeveel personen gaat dat dan?

zoekster
door zoekster - Jun 2, 2013 om 19:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

O ja, ik zie het, op het Radarforum nog wel. Beetje moeilijk te achterhalen hoe betrouwbaar de reviews zijn, bovendien allemaal gedateerd.

tijger1
door tijger1 - Jun 2, 2013 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is wat recenter

Klik hier

dearagain
door dearagain - Jun 2, 2013 om 20:15
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*dan zou hun uitspraak "we zijn een jong bedrijf" op hun site kunnen betekenen, dat ze er een paar jaartjes tussenuit geweest zijn

*als dat zo is, dan is de reden daarvan wél interessant

ca
door carrie - Jun 2, 2013 om 21:32
79 Antwoorden / 1 Vragen

omdat Larareizen maar een klein reisbureau is, is er niet zoveel over bekend. Ze bestaan sinds 2007, De eigenaar is een Turkse man, heeft eerst als reisleider gewerkt, en is daarna voor zichzelf begonnen.
Ik ken hem persoonlijk, en je kunt met een gerust hart met hem in zee gaan.

re
door remilaguna - Jun 3, 2013 om 18:02
76 Antwoorden / 46 Vragen

Juist ja Bedankt voor je reactie....

Na telefonisch contact met Larareizen ben ik weer eens met m'n neus op de feiten gedrukt.

Ik ga weer terug naar mijn vertrouwde adres.......

ju
door juist ja - Jun 3, 2013 om 18:03
23 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf boek niet bij een reisbureau als ik er geen goed gevoel bij heb; of de reis nou voordeliger is of niet. Ik zou nog even verder zoeken op internet; wellicht dat u dezelfde reis elders ook voordelig wordt aangeboden bij een bedrijf dat u wel kent. En anders is de afweging voor u zelf: een prettig gevoel en meer betalen of het 'risico' nemen en voordeliger op reis.

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2013 om 18:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=remilaguna schreef op maandag 3 jun 2013, 18:02]

Na telefonisch contact met Larareizen ben ik weer eens met m'n neus op de feiten gedrukt.

Ik ga weer terug naar mijn vertrouwde adres.......

Vertel, wat bedoel je hiermee? Wat is er gebeurd tijdens dat telefonisch contact?

Daar help je anderen die ook een reis willen boeken ook weer mee.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2013 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, ben toch ook benieuwd wat er aan schort.

dearagain
door dearagain - Jun 3, 2013 om 20:17
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=remilaguna schreef op maandag 3 jun 2013, 18:02]Juist ja Bedankt voor je reactie....

Na telefonisch contact met Larareizen ben ik weer eens met m'n neus op de feiten gedrukt.

Ik ga weer terug naar mijn vertrouwde adres.......

*zoekster heeft hier wel een punt

*als je die ervaring/informatie deelt met andere consumenten, dan behoed je hen voor een misstap

*en daar zijn zij je dan dankbaar voor

*zo heeft niemand wat aan jouw post, behalve dan, dat we nu weten dat jij een slechte ervaring hebt opgedaan

dus: please!!!

we
door wendy38 - Jan 25, 2014 om 09:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben al 4x bij dit reisbureau geboekt tot volle tevredenheid.
Het is kleinschalig daardoor ook goedkoper zeker een aanrader!

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2014 om 09:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wendy38

En daar meldt u zich vandaag speciaal voor aan om dat mede te delen?

Beetje ongeloofwaardig.

mahadma
door mahadma - Jan 25, 2014 om 09:49
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Wendy, leuk geprobeerd, waarom geloof ik het nu niet?

we
door wendy38 - Jan 25, 2014 om 17:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Tijger1, wij willen weer boeken voor de mei vakantie en kwam via Google op deze site terecht en het verbaasde me dat er zo negatief over gedaan werd. Ik mag toch hopen dat je ook positieve ervaringen mag melden op deze site. en Mahadma prima hoor je bent vrij hierin, doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2014 om 17:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat mag hoor Wendy, maar het is nogal ongebruikelijk. En we zijn hier normaal gesproken ongelovige Thomassen.

Prettige vakantie gewenst.

edrick3
door edrick3 - Jan 25, 2014 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wendy38,

OT
Welkom op de site en laat je niet ontmoedigen door een paar negatieve reacties!

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 25, 2014 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Jammer trouwens dat TS (toen) niet meer gereageerd heeft.

ch
door chantalbeertje - Jan 31, 2014 om 18:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje late reactie, maar ik wil 'm toch geven voor de Googlers die een beoordeling zoeken over Lara Reizen. Wij hebben nu voor het derde jaar bij hen geboekt. En ja, ze zijn echt goedkoper vergeleken met alle andere aanbieders. En daardoor dus onbetrouwbaar? Absoluut niet. Ze zijn enorm servicegericht, denken mee, adviseren eerlijk (dat hotel lijkt me niet wat jullie zoeken, daar zitten heel veel Russen). Bij aankomst op het vliegveld word je heel persoonlijk ontvangen door de broer van de eigenaar. Hij brengt je naar je hotel, vaak in een personenauto. Ideaal, het scheelt veel reistijd en je bent vaak als eerste in het hotel. Ze zijn inderdaad aangesloten de ANVR en de SGST, dus risico's zijn gedekt. Kortom; bij dit reisbureau kun je echt gerust boeken!

ch
door chantalbeertje - Jan 31, 2014 om 18:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees nu pas alle vorige reviews. Wat vervelend dat als iemand een positieve beoordeling plaatst, deze gelijk als 'ongeloofwaardig' wordt bestempeld.

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2014 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De meeste mensen lezen eerst de vorige reacties. Maar u bent net zo geloofwaardig als de andere positivo's

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2014 om 18:28
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Het hoeft niet zo te zijn, maar de ervaring leert dat het vaak voorkomt dat "iemand" zich aanmeld en letterlijk op één item/topic reageert en daarna nooit meer. En dan krijg je het vermoeden dat dit "doorgestoken kaart" is. Maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn.

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2014 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar chantalbeertje meldt zich ook vandaag aan om te reageren op een zeven maande oud topic.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2014 om 18:36
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Tja, en weer positief. Laten we zeggen: opvallend.

ch
door chantalbeertje - Jan 31, 2014 om 18:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

Pffff, wat een negativiteit zeg. Inderdaad heb ik me aangemeld om op dit topic te reageren. Omdat ik namelijk zie dat er nog steeds veel twijfel is over dit bureau (hadden wij ook toen we de eerste keer wilden boeken). Van mij uit puur bedoeld om die twijfel weg te nemen. Maar als je dit allemaal 'verdacht' vindt, ook prima hoor, gewoon boeken bij een ander dan.

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2014 om 19:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@chantalbeertje,

OT
Nou, ik ben niet goedgelovig, maar toch ook niet wantrouwend.
Welkom op de site.
Laat je niet afschrikken.
Waarom zou er niet positief op een vraag gereageerd mogen worden, nietwaar?
Dat er wel eens een fake bericht tussen zit ...... nou ja.

Goed weekend.

we
door wendy38 - Jan 31, 2014 om 19:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn om te lezen dat we niet de enige zijn met een positieve ervaring!