Li
door Lineke Dammers Jun 2, 2023 om 06:57
Vakantie & reizen

Liften en roltrappen OV

Het laatste jaar zijn veelvuldig overal in het OV roltrappen en liften stuk. Ondanks verzoeken aan de bedrijven worden deze nauwelijks hersteld of ze doen het tijdelijk weer. Dat is geen goede service voor de OV reiziger. Ik ben het zat en wil aandacht hiervoor. Waar kan ik dat het beste doen.

2665 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 2, 2023 om 07:04
7281 Antwoorden / 3 Vragen
2

U kunt     hier    een klacht indienen.

maar eerst:

https://klachtenloket-openbaarvervoer.nl/

ne
door neodutchio - Jun 2, 2023 om 07:21
5209 Antwoorden / 12 Vragen
0

U kunt gaan demonstreren voor een kapotte lift of roltrap. 

Ik snap dat het lastig is dat iets niet werkt, maar het is wel van belang om te weten wat de oorzaak is. En overal is ook nogal algemeen, is het echt een landelijk probleem, of zijn er op een aantal plekken storingen die hardnekkig zijn? Dat is wel van belang om iets aan de kaak te kunnen stellen. 

Meanderaar
door Meanderaar Jun 2, 2023 om 13:25
5 Antwoorden / 1 Vragen

@Neodutchie Wat verwacht je van TS, dat ze álle storingen en buiten gebruik-en opsomt? 

Voor mensen met een motorische beperking is het op z'n zachtst 'lastig', jouw woorden, wanneer lift dan wel roltrap niet bruikbaar is, zeker wanneer dit langdurig het geval is. Dan is de reis onmogelijk. Of die nu naar ziekenhuis is of naar kennissen/familie/vrienden.

ne
door neodutchio Jun 2, 2023 om 19:53
5209 Antwoorden / 12 Vragen

Waar het om gaat is of het een structureel is, of dat er net op de punten een storing is als TS er is. Bij sporadische storingen kan je wel uitgebreid de media gaan opzoeken en gaan klagen, maar dat kan je beter doen als juist die ene lift of roltrap die veelvuldig gebruikt word langdurig niet werkt en er geen alternatief is.

mahadma
door mahadma - Jun 2, 2023 om 07:51
11652 Antwoorden / 51 Vragen
1

OV is altijd een spagaat, o.a. liften en roltrappen moeten feitelijk "hufter proof" zijn omdat er altijd mensen zijn die plezier in beleven om erin hun behoeftes te doen of stil te zetten. 

Het is dus feitelijk onmogelijk om een 100% goed functionerende hulpmiddelen  in bedrijf te hebben. Ondanks alle inzet van het OV. U kunt inderdaad klagen bij de klantenservice, die zullen er nooit voor kunnen zorgen  dat uw ongemak ook 100% zal werken. De oplossing zit in het feit getiteld: hoe gedraag ik mij in het ov voor iedereen.

Be
door Ben22 - Jun 2, 2023 om 09:04
60 Antwoorden / 6 Vragen
1

Het probleem is bekend bij Prorail, op hun website wordt er op ingegaan.

marita5
door marita5 - Jun 2, 2023 om 10:01
11592 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Lineke Dammers ,

Zie deze link ,  

https://klachtenloket-openbaarvervoer.nl/

Gr
door Grunn1 - Jun 2, 2023 om 10:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen
0

Problemen ontstaan veelal door vernielingen iets waar je het ov niet verantwoordelijk voor kunt houden.
liften worden vaak vernield en als wc gebruikt en oh wat is het leuk om roltrappen te vernielen.
Welkom is Nederland waar steeds minder wordt opgetreden en waar de politie eigenlijk voor jan lul aan het werk is omdat er wel weer een rechter is die alles goed vind of er zijn wel organisaties die vinden dat er niet eens om een id gevraagd mag worden.

john devries
door john devries - Jun 2, 2023 om 11:57
221 Antwoorden / Vragen
1

Demonstreren op A12 ,dan wordt het landelijk nieuws.Al het andere is zinloos , want dat wordt afgedaan met "personeel tekort om de vele defecten te herstellen". Dus wen er maar aan.

mahadma
door mahadma Jun 2, 2023 om 15:30
11652 Antwoorden / 51 Vragen

Er wordt dan wel je n a w gegevens genoteerd, en dat is het.

rj
door rjw Jun 2, 2023 om 21:49
3325 Antwoorden / 5 Vragen

Personeelstekort is een reëel probleem. En in de technische sector is het nog extra erg.

john devries
door john devries Jun 5, 2023 om 12:25
221 Antwoorden / Vragen

RJW  Dat zei ik dus al.

sw
door swat1500 - Jun 2, 2023 om 12:16
3824 Antwoorden / 0 Vragen
1

Het komt ook regelmatig voor dat de onderdelen om het defect te repareren niet snel te krijgen zijn. Dan kan de wil er wel zijn maar stopt alles.

De schuld bij de politie leggen is ook wat kort door de bocht. Vernielingen worden vaak genoeg gezien door getuigen maar als de politie dan niet wordt gebeld of men niet wil verklaren over wat men heeft gezien, is het dweilen met de kraan open.

L.
door L.Abraham-Inpijn - Jun 3, 2023 om 10:12
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Niet werkende liften amsterdam cs , Nieuw vennep, en niet werkende loopbanden op Schiphol. Metro-uitgang Wibautstraat amsterdam heeft helemaal geen lift

Niet uitschuivende treindrempels. In al deze gevallen wordt met een rollator moeilijk het OV te gebruiken.

Overigens was een medewerker van de NS in amsterdam zo vriendelijk mijn rollator de trap af te dragen! Die mannen bestaan ook.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Au
Autotje1 - Jul 24, 2024 om 21:43
Auto & vervoer

2e hands auto kapot met grote kosten

Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële  dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet ... Lees meer

An
Anja Sportel - Jul 25, 2024 om 17:06
Garantie & verzekeringen
Dynafix

Dynafix

Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!! 
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb ... Lees meer

ia
iaresibel - Jul 26, 2024 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken

Goedemiddag,

Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka ... Lees meer