hu
door huubke60 Mar 8, 2023 om 11:45
Vakantie & reizen

Mag een reisburo je ticket annuleren bij een gemiste heen vlucht

We hebben een ticket gekocht bij D-reizen. Daar is ons niets verteld over een migratie formulier. Hierdoor werd de heen reis geannuleerd maar ook de terug reis. Mag of kandit ?

1958 9 Rapporteer

sira
door sira - Mar 8, 2023 om 12:04
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Waren die zaken ook niet te vinden op de site van de ambassade of consulaat van dat betreffende land?

Het lijkt mij dat degene die wil gaan migreren zich ook moet inlezen in de regels, dat is niet de verantwoordelijkheid van een reisbureau. Er zijn 195 landen in de wereld en u bent al niet op de hoogte van de regels in 1 land, laat staan een reisbureau over 195 landen.

Gr
door Grunn1 - Mar 8, 2023 om 12:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je hebt zelf ook enige verantwoordelijkheid en onderzoeksplicht.
Als je een vlucht hebt gemist omdat je niet in het bezit was van de juiste papieren is dat toch echt je eigen schuld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 8, 2023 om 12:31
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Huubke60,

Bent u lid van de ANWB?

Zo ja,informeer dan bij hem.

pino123
door pino123 Mar 8, 2023 om 15:47
2763 Antwoorden / 14 Vragen

ANVR lijkt mij een betere club om bij te informeren.

pino123
door pino123 - Mar 8, 2023 om 15:49
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Je hebt een ticket voor de heen- en terugreis geboekt. Als er sprake is van annulering lijkt mij dat de gehele boeking wordt geannuleerd en niet alleen de heenvlucht.

ro
door ronny530 - Mar 8, 2023 om 17:59
2777 Antwoorden / 41 Vragen

Als u de reisdocumenten niet op orde hebt dan wordt de toegang tot het vliegtuig u ontzegt en dan wordt de reis niet geannuleerd maar krijgt u een 'no show' status voor de heen en terug reis op zich ook wel logisch want als u niet heen kunt vliegen kunt u ook niet terug vliegen. U stelt de D-reizen u niet goed geinformeert heeft maar als u zelf geen vragen stelt wordt het voor D-reizen ook gissen omdat over het algemeen geen migratie formulieren noodzakelijk zijn en eigenlijk begrijp ik ook niet echt wat u met dat formulier bedoeld. Feit is echter wel dat u geen recht heeft op teruggave van een deel van de kostprijs omdat u door eigen toedoen niet in het vliegtuig bent toegelaten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 8, 2023 om 19:42
2047 Antwoorden / Vragen

Ik denk eerder dat de vliegtuigmaatschappij en niet D-reizen uw retourvlucht heeft geannuleerd vanwege een no-show op de heenreis. Anderzijds hoe had u die retourvlucht dan willen benutten?

rj
door rjw - Mar 8, 2023 om 20:58
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Dit zijn standaard IATA regels. Als je 1 vlucht mist worden volgende vluchten gecanceld.

Migratieformulier is je eigen verantwoordelijkheid. Heb je de luchtvaartmaatschappij voor vertrek ingelicht over het feit dat je niet met de outbound vlucht kon vertrekken?

pino123
door pino123 - Mar 9, 2023 om 09:03
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe zou D-reizen moeten weten dat u gaat migreren?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 9, 2023 om 22:25
2047 Antwoorden / Vragen

Als ze zouden (e)migreren hebben ze geen retourvlucht nodig. Zo simpel zal het wel niet liggen.

rj
door rjw Mar 10, 2023 om 07:58
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Als je andere landen binnenkomt, ook als toerist, ga je via "immigration". Voor sommige landen moet je daar vooraf wat voor doen anders kom je niet binnen.

1paul
door 1paul - Mar 10, 2023 om 07:54
3141 Antwoorden / 0 Vragen

dat is vrijwel standaard bij alle reizen bij vrijwel elke vliegmaatschappij.

lees de link ook even.

https://www.vrijemeid.nl/2017/10/heenvlucht-gemist-dan-mag-je-ook-niet-meer-terug-een-waargebeurd-verhaal-juridische-tips.html