Mag een reisburo je ticket annuleren bij een gemiste heen vlucht
We hebben een ticket gekocht bij D-reizen. Daar is ons niets verteld over een migratie formulier. Hierdoor werd de heen reis geannuleerd maar ook de terug reis. Mag of kandit ?
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Waren die zaken ook niet te vinden op de site van de ambassade of consulaat van dat betreffende land?
Het lijkt mij dat degene die wil gaan migreren zich ook moet inlezen in de regels, dat is niet de verantwoordelijkheid van een reisbureau. Er zijn 195 landen in de wereld en u bent al niet op de hoogte van de regels in 1 land, laat staan een reisbureau over 195 landen.
Je hebt zelf ook enige verantwoordelijkheid en onderzoeksplicht.
Als je een vlucht hebt gemist omdat je niet in het bezit was van de juiste papieren is dat toch echt je eigen schuld.
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Huubke60,
Bent u lid van de ANWB?
Zo ja,informeer dan bij hem.
![pino123](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/6d9e97febc27b1e92d4fbba5695c11784017edb5219c69cdfc8641fea419e739.png)
ANVR lijkt mij een betere club om bij te informeren.
![pino123](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/6d9e97febc27b1e92d4fbba5695c11784017edb5219c69cdfc8641fea419e739.png)
Je hebt een ticket voor de heen- en terugreis geboekt. Als er sprake is van annulering lijkt mij dat de gehele boeking wordt geannuleerd en niet alleen de heenvlucht.
Als u de reisdocumenten niet op orde hebt dan wordt de toegang tot het vliegtuig u ontzegt en dan wordt de reis niet geannuleerd maar krijgt u een 'no show' status voor de heen en terug reis op zich ook wel logisch want als u niet heen kunt vliegen kunt u ook niet terug vliegen. U stelt de D-reizen u niet goed geinformeert heeft maar als u zelf geen vragen stelt wordt het voor D-reizen ook gissen omdat over het algemeen geen migratie formulieren noodzakelijk zijn en eigenlijk begrijp ik ook niet echt wat u met dat formulier bedoeld. Feit is echter wel dat u geen recht heeft op teruggave van een deel van de kostprijs omdat u door eigen toedoen niet in het vliegtuig bent toegelaten.
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
Ik denk eerder dat de vliegtuigmaatschappij en niet D-reizen uw retourvlucht heeft geannuleerd vanwege een no-show op de heenreis. Anderzijds hoe had u die retourvlucht dan willen benutten?
Dit zijn standaard IATA regels. Als je 1 vlucht mist worden volgende vluchten gecanceld.
Migratieformulier is je eigen verantwoordelijkheid. Heb je de luchtvaartmaatschappij voor vertrek ingelicht over het feit dat je niet met de outbound vlucht kon vertrekken?
![pino123](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/6d9e97febc27b1e92d4fbba5695c11784017edb5219c69cdfc8641fea419e739.png)
Hoe zou D-reizen moeten weten dat u gaat migreren?
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
Als ze zouden (e)migreren hebben ze geen retourvlucht nodig. Zo simpel zal het wel niet liggen.
Als je andere landen binnenkomt, ook als toerist, ga je via "immigration". Voor sommige landen moet je daar vooraf wat voor doen anders kom je niet binnen.
![1paul](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0e8dfe82af581691ae4a6f1612fc7ad0e6be16f8a5a6c0b092e4d259e9dcaacb.png)
dat is vrijwel standaard bij alle reizen bij vrijwel elke vliegmaatschappij.
lees de link ook even.
https://www.vrijemeid.nl/2017/10/heenvlucht-gemist-dan-mag-je-ook-niet-meer-terug-een-waargebeurd-verhaal-juridische-tips.html
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2e hands auto kapot met grote kosten
Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet
...
Lees meer
![Dynafix](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/0c9381df3ddcca8c605ba8f592bee53718eba38c.jpg)
Dynafix
Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!!
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb
...
Lees meer
Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken
Goedemiddag,
Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer