li
door lianne1972 Sep 22, 2015 om 14:47
Vakantie & reizen

Mag neckermann zomaar mijn vakantie 2 dagen verlengen

Ik kreeg vandaag te horen dat mijn terugvlucht van vrijdag 23 oktober is geannuleerd. Dit wordt nu zondag 25 oktober. Kan dit zomaar???. Nu moet er extra vrij gevraagd worden en de kinderen moeten ook weer naar school. Mijn aankomsttijd is nu ergens in de nacht van zondag op maandag.
Ik kon een alternatief krijgen maar ja dat is de week voor de herfstvakantie en geen optie

5081 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2015 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lianne1972,

Je kunt natuurlijk ook van de reis afzien ipv 2 dagen langer vakantie.
En zónder extra kosten natuurlijk!

Blijft natuurlijk het feit dat het best lastig is om later terug te reizen.

Zou toch maar van de vakantie gaan genieten.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2015 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees hier wat info van Consuwijzer.

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2015 om 15:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou als u toch voor die reis kiest dan eerst eens uitzoeken hoe het met de leerplicht zit. Kinderen mogen niet zomaar wegens vakantie later op school verschijnen. Voor kinderen is het doorgaans ook minder prettig als ze niet op tijd terug op school zijn.

zoekster
door zoekster - Sep 22, 2015 om 16:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou de reis annuleren als ik u was.

Wat u ook nog kunt doen is prijsvermindering vragen voor de eventuele extra kosten die u moet maken.

Wat een vervelende situatie voor u. Kunt u niet bij een ander reisbureau boeken?

li
door lianne1972 - Sep 22, 2015 om 16:23
4 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas kan ik alleen mijn reis nog omboeken maar dan moet ik wat er nu nog over is nog behoorlijk bij betalen en dat verschil krijg je niet terug. Ook mag je alleen bij de geboekte reisorganisatie omboeken. De keus wordt nu wel erg moelijk. Uitwijken naar een ander land of dit behouden en maar genietenvan 2 extra dagen met gevolg dat de kids niet te genieten zijn maandagochtend
Moeilijk hoor

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2015 om 16:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lianne72,

..... en maar genieten van 2 extra dagen met gevolg dat de kids niet te genieten zijn maandagochtend....
Van dat laatste heeft alleen de leerkracht last. ;-)
Of je houdt ze 's ochtends thuis: overmacht.

zoekster
door zoekster - Sep 22, 2015 om 17:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=lianne1972 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 16:23]Helaas kan ik alleen mijn reis nog omboeken maar dan moet ik wat er nu nog over is nog behoorlijk bij betalen en dat verschil krijg je niet terug. Ook mag je alleen bij de geboekte reisorganisatie omboeken. De keus wordt nu wel erg moelijk. Uitwijken naar een ander land of dit behouden en maar genietenvan 2 extra dagen met gevolg dat de kids niet te genieten zijn maandagochtend
Moeilijk hoor
Nee, u heeft ook het recht om de overeenkomst te ontbinden. Wilt u dat niet?

mahadma
door mahadma - Sep 22, 2015 om 17:57
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Ik kreeg vandaag te horen dat mijn terugvlucht van vrijdag 23 oktober is geannuleerd. Dit wordt nu zondag 25 oktober. Kan dit zomaar???.
Zonder extra kosten uwerzijds? Waarom niet? Lekker genieten!

Nu moet er extra vrij gevraagd worden en de kinderen moeten ook weer naar school.
De kinderen gaan pas maandag naar school denk ik.

Afgelopen week een vraag over 1 dag korter, nu 2 dagen langer zonder kosten, het is ook niet snel goed voor "de consument".

zoekster
door zoekster - Sep 22, 2015 om 18:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 22 sep 2015, 17:57]

Afgelopen week een vraag over 1 dag korter, nu 2 dagen langer zonder kosten, het is ook niet snel goed voor "de consument".

Wat een stom gesnater! Als je een overeenkomst aangaat, dan ga je ervan uit, dat je krijgt waar je voor betaalt. Ik wil ook niet later thuiskomen van mijn vakantie dan wat ik ben overeengekomen en ook niet eerder. Daar zoek ik mijn vakantiereizen op uit.

ho
door hopetobehelping - Sep 22, 2015 om 20:29
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lianne1972,

zie de link in het tweede antwoord van edrick3.
Als ik in uw schoenen stond zou ik de reis annuleren als uw kinderen leerplichtig zijn.
Onderwijs is belangrijk voor kinderen en daar zou ik als ik u was geen compromissen over sluiten. Als uw kinderen leerplichtig zijn is het signaal afgeven naar uw kinderen dat als het zo uitkomt (vakantie) een dag school minder niet erg is niet verstandig naar mijn idee.

U kunt kosteloos annuleren, het is duidelijk dat de 2 dagen langer een veel te grote wijziging is voor u. Mocht Neckermann u niet uw geld terug geven dan leest u in de link ook wat u kunt doen om dat voor elkaar te krijgen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2015 om 22:01
16881 Antwoorden / 202 Vragen

Wie is uw reisbureau? ANVR lid? Hoe dan ook is hier sprake van niet nakomen van een overeenkomst TENZIJ de mogelijkheid van annulering als nu aan de orde in de overeenkomst is aangegeven als mogelijkheid/voorwaarde.

Hoe dan ook: wel vliegveld betreft het? Ga na of er vanaf dat vliegveld wel wordt gevlogen en dan ook waarheen. Ik sluit niet uit dat er een alternatief is maar uw reisorganisator daar niet zo erg veel voor voelt qua kosten maar dat is dan wel hun probleem m.i.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2015 om 22:03
16881 Antwoorden / 202 Vragen

ps: Neckerman is aangesloten bij de brancheorganisatie (Ik had even over de titel van de vraag heen gelezen)

br
door brommobieltje - Sep 23, 2015 om 11:59
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lianne1972 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 14:47]Ik kreeg vandaag te horen dat mijn terugvlucht van vrijdag 23 oktober is geannuleerd. Dit wordt nu zondag 25 oktober. Kan dit zomaar???. Nu moet er extra vrij gevraagd worden en de kinderen moeten ook weer naar school. Mijn aankomsttijd is nu ergens in de nacht van zondag op maandag.
Ik kon een alternatief krijgen maar ja dat is de week voor de herfstvakantie en geen optie

Ik begrijp uit het verhaal dat die 2 dagen verlenging in het weekend vallen, de kinderen kunnen dus gewoon op maandag naar school. Begrijpelijk dat U het niet prettig vindt, omdat U juist het zo gepland had met 2 dagen rust na de reis alvorens U de werkweek/school weer kan beginnen.
Het is dus slikken of schikken, Of U annuleerd de reis kosteloos, of U stelt zich er op in dat U 2 dagen later thuikomt.Het lijkt mij geen onoverkomelijk feit.

kloske
door kloske - Sep 23, 2015 om 16:56
150 Antwoorden / 33 Vragen

Ik begrijp uit het verhaal dat die 2 dagen verlenging in het weekend vallen, de kinderen kunnen dus gewoon op maandag naar school. Begrijpelijk dat U het niet prettig vindt, omdat U juist het zo gepland had met 2 dagen rust na de reis alvorens U de werkweek/school weer kan beginnen.
Het is dus slikken of schikken, Of U annuleerd de reis kosteloos, of U stelt zich er op in dat U 2 dagen later thuikomt.Het lijkt mij geen onoverkomelijk feit.

U ziet over het hoofd dat de aankomsttijd 'ergens in de nacht van zondag op maandag' valt. Daarna nog eens naar huis. Hoe wilt u schoolgaande kinderen na een uurtje (of misschien 2 of 3 uurtjes?) slaap weer naar school krijgen dan? TS heeft het nergens over '2 dagen rust' of 'het niet prettig vinden', maar puur om de problemen die hierdoor ontstaan.

kloske
door kloske - Sep 23, 2015 om 18:40
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=brommobieltje schreef op woensdag 23 sep 2015, 11:59][quote=lianne1972 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 14:47]Ik kreeg vandaag te horen dat mijn terugvlucht van vrijdag 23 oktober is geannuleerd. Dit wordt nu zondag 25 oktober. Kan dit zomaar???. Nu moet er extra vrij gevraagd worden en de kinderen moeten ook weer naar school. Mijn aankomsttijd is nu ergens in de nacht van zondag op maandag.
Ik kon een alternatief krijgen maar ja dat is de week voor de herfstvakantie en geen optie

Ik begrijp uit het verhaal dat die 2 dagen verlenging in het weekend vallen, de kinderen kunnen dus gewoon op maandag naar school. Begrijpelijk dat U het niet prettig vindt, omdat U juist het zo gepland had met 2 dagen rust na de reis alvorens U de werkweek/school weer kan beginnen.
Het is dus slikken of schikken, Of U annuleerd de reis kosteloos, of U stelt zich er op in dat U 2 dagen later thuikomt.Het lijkt mij geen onoverkomelijk feit.

Wilde deze reactie quoten maar iets fout gedaan. Bij deze dan, lees bovenstaand antwoord.

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2015 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Ter info:

TS schreef elders:

Nu kreeg ik vandaag weer een mailtje van neckermann dat n=mijn vakantie overboekt is en dat deze dus niet door kan gaan. Het wordt steeds mooier zo. Eerst pakken ze mijn 6 daagse reis af en nu heb ik niets meer. ALs alternatief boden ze aan om van 15 tot en met 22 oktober te gaan. Lekker dus. Kan natuurlijk niet want dan hebben wij geen herfstvakantie meer.
Vakantie is geboekt op 6 november vorig jaar en nu ineens overboekt. Nou belachelijk. Ze zijn nog niet van mijn af

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2015 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oeps, link vergeten.

TS schreef elders = klik hier

ma
door marita43 - Sep 24, 2015 om 13:49
15 Antwoorden / 6 Vragen

Schandalig gedrag van Neckermann, maar goede les voor iedereen die met vakantie wil. Dat doen we dus niet met Neckermann. Zegt het voort!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2015 om 19:39
16881 Antwoorden / 202 Vragen

Dat laatste kan dus al helemaal niet! Klacht indienen bij geschillen commissie en Let op: men is nalatig in het nakomen van een overeenkomst.