WvV
door WvV Mar 26, 2012 om 10:16
Vakantie & reizen

Mag reisbureau in offerte zomaar vertekdatum wijzigen zonder aankondiging?

Ik deed een aanvraag offerte bij EXITreizen voor een vliegreis naar Orlando in december/januari, voor 2 volwassenen en 2 kinderen van 14 en 12 jaar.
Vertrek 22 december. Ik kreeg snel bericht terug met een prijs.

Ik wilde bijna boeken, maar ik ontdekte net op tijd dat de vertrekdatum 20 december was en niet de 22 december 2012.
Er was hier echter niets over vermeld in de begeleidende tekst door de medewerkster van EXITreizen.
Er staat duidelijk: "Op basis van uw wensen hebben wij een vrijblijvend reisvoorstel voor u uitgewerkt"

Toen ik aangaf dat ik de tickets graag wilde boeken, maar dan voor 22 december, was dit niet mogelijk voor de geoffreerde prijs; het werd maar liefst E350,00 per ticket duurder!

Ten eerste was mijn vraag voor vertrekdatum 22 december, dus dan offreert ,men mijn inziens de dure prijs.
Ten tweede als dit niet wordt vermeld in de tekst dat de vertrekdatum op eigen initiatief is veranderd naar 2 dagen eerder is veranderd, is dit misleidend.
Ik had te goeder trouw kunnen boeken en een probleem kunnen hebben met 2 schoolgaande kinderen die op de door de medewerkster aangegeven vertrekdag leerplichtig zijn.

Na mijn klacht kenbaar gemaakt te hebben gaf de medewerkster toe dat ze een fout had gemaakt door dit niet te vermelden, maar "ze wilde meedenken", maar niet zover dat het ook om schoolgaande kinderen gaat die op 20 dember gewoon nog op school zitten.
Vervolgens vond mevrouw het vreemd dat ik geen zaken meer wilde doen. "er stond toch duidelijk een vliegschema bij vermeld? Dan had ik kunnen zien dat er een andere vertrekdatum stond".

Let dus goed op bij offerte vragen of boeken bij EXITreizen.

879 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin. Je vraagt een offerte aan, je boekt geen reis waarvan ze even ongevraagd de datum wijzigen.. Die medewerker dacht een voor jou gunstige oplossing te vinden. Ik durf te wedden dat je niks te zeiken had als ze je met een offerte van 2 dagen later dan jouw gewenste vertektijd E350,00 per ticket bespaard had.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al is het nog zo teleurstellend, aan een vrijblijvend voorstel kun je geen rechten ontlenen.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 26 mrt 2012, 11:52: Wat een onzin. Je vraagt een offerte aan, je boekt geen reis waarvan ze even ongevraagd de datum wijzigen.. Die medewerker dacht een voor jou gunstige oplossing te vinden. Ik durf te wedden dat je niks te zeiken had als ze je met een offerte van 2 dagen later dan jouw gewenste vertektijd E350,00 per ticket bespaard had.

Ook als de reis 2 dagen later op eigen initiatief veranderd had geweest, maar dan E350,00 goedkoper had ik wel degelijk "iets te zeiken". Dit is niet op basis van wat de klant vraagt.
Het gaat erom dat erbij wordt gezet "op basis van uw wensen". Vermeld dan dat een reisdatum is veranderd omdat dit voordeliger is voor de klant.