Mag reisbureau in offerte zomaar vertekdatum wijzigen zonder aankondiging?
Ik deed een aanvraag offerte bij EXITreizen voor een vliegreis naar Orlando in december/januari, voor 2 volwassenen en 2 kinderen van 14 en 12 jaar.
Vertrek 22 december. Ik kreeg snel bericht terug met een prijs.
Ik wilde bijna boeken, maar ik ontdekte net op tijd dat de vertrekdatum 20 december was en niet de 22 december 2012.
Er was hier echter niets over vermeld in de begeleidende tekst door de medewerkster van EXITreizen.
Er staat duidelijk: "Op basis van uw wensen hebben wij een vrijblijvend reisvoorstel voor u uitgewerkt"
Toen ik aangaf dat ik de tickets graag wilde boeken, maar dan voor 22 december, was dit niet mogelijk voor de geoffreerde prijs; het werd maar liefst E350,00 per ticket duurder!
Ten eerste was mijn vraag voor vertrekdatum 22 december, dus dan offreert ,men mijn inziens de dure prijs.
Ten tweede als dit niet wordt vermeld in de tekst dat de vertrekdatum op eigen initiatief is veranderd naar 2 dagen eerder is veranderd, is dit misleidend.
Ik had te goeder trouw kunnen boeken en een probleem kunnen hebben met 2 schoolgaande kinderen die op de door de medewerkster aangegeven vertrekdag leerplichtig zijn.
Na mijn klacht kenbaar gemaakt te hebben gaf de medewerkster toe dat ze een fout had gemaakt door dit niet te vermelden, maar "ze wilde meedenken", maar niet zover dat het ook om schoolgaande kinderen gaat die op 20 dember gewoon nog op school zitten.
Vervolgens vond mevrouw het vreemd dat ik geen zaken meer wilde doen. "er stond toch duidelijk een vliegschema bij vermeld? Dan had ik kunnen zien dat er een andere vertrekdatum stond".
Let dus goed op bij offerte vragen of boeken bij EXITreizen.
Wat een onzin. Je vraagt een offerte aan, je boekt geen reis waarvan ze even ongevraagd de datum wijzigen.. Die medewerker dacht een voor jou gunstige oplossing te vinden. Ik durf te wedden dat je niks te zeiken had als ze je met een offerte van 2 dagen later dan jouw gewenste vertektijd E350,00 per ticket bespaard had.
Ook al is het nog zo teleurstellend, aan een vrijblijvend voorstel kun je geen rechten ontlenen.
winterman schreef op maandag 26 mrt 2012, 11:52: Wat een onzin. Je vraagt een offerte aan, je boekt geen reis waarvan ze even ongevraagd de datum wijzigen.. Die medewerker dacht een voor jou gunstige oplossing te vinden. Ik durf te wedden dat je niks te zeiken had als ze je met een offerte van 2 dagen later dan jouw gewenste vertektijd E350,00 per ticket bespaard had.
Ook als de reis 2 dagen later op eigen initiatief veranderd had geweest, maar dan E350,00 goedkoper had ik wel degelijk "iets te zeiken". Dit is niet op basis van wat de klant vraagt.
Het gaat erom dat erbij wordt gezet "op basis van uw wensen". Vermeld dan dat een reisdatum is veranderd omdat dit voordeliger is voor de klant.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Compensatie voor een non EU vlucht
Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA). Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer