Th
door Thea010 Jan 22, 2019 om 19:51
Vakantie & reizen

Mag Transavia de ticketprijs verhogen tijdens het boeken?

Ik wilde bij Tranavia 5 tickets kopen op een bepaalde datum. De prijs die aangegeven werd was 115,-. Deze heb ik geselecteerd en vervolgens alle benodigde persoonsgegevens en stoelreservering ingevuld. Toen kwam ik bij het betaaldscherme en selecteerde ideal, en mijn bank. Er kwam toen een melding op het scherm dat de geselecteerde tickets niet meer beschikbaar waren voor deze prijs. En ik werd teruggeleid naar het eerste scherm om de vlucht opnieuw te selecteren, maar dan voor 131,- per ticket.
Dit is toch niet juist van Transavia? Ik had de tickets toch al in mijn winkelmand voor de prijs van 115,-?
Zo asociaal en gemeen!

5132 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 22, 2019 om 20:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie deze disclaimer staan: "Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen o.b.v. een enkele reis. De prijzen kunnen wijzigen afhankelijk van de beschikbaarheid van het tarief. Daardoor kan het gebeuren dat de gekozen stoel toch niet meer beschikbaar is. Je ziet de definitieve ticketprijs en beschikbaarheid zodra je de betaling bent gestart." Dus kennelijk was iemand anders vlugger...

Cookies
door Cookies - Jan 22, 2019 om 20:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tickets (of ieder ander artikel) zijn nog niet van jou als ze in de winkelmand zitten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2019 om 20:37
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, helaas, dat komt vaker voor, zie de reactie van @DIUMENGE. Ook bij andere aanbieders on-line.

Van belang is dat u ook al meteen tijdens het boeken werd geïnformeerden u dus nog anders kon beslissen. Als de aankoop zou zijn afgerond had het anders gelegen.

koekeloer
door koekeloer Jan 28, 2019 om 09:41
562 Antwoorden / 18 Vragen

Dat kan niet. Als je begint met boeken kunnen de stoelen er n og zijn, maar iemand anders kan op hetzelfde moment ook stoelen boeken voor dezelfde vlucht. Pas op het moment dat je definitief boekt (en betaalt). wordt er nogmaals gekeken of de stoelen er nog voor het tarief zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 28, 2019 om 16:20
16870 Antwoorden / 202 Vragen

@Wat kan niet?

tenormin
door tenormin - Jan 22, 2019 om 20:58
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Als u schrijft over Transavia - zo asociaal en gemeen - doe dan maar alle Vliegtuigmaatschappijen erbij. De prijzen kunnen zelfs per half uur verschillen. Tijdens uw boeking, wat natuurlijk tijd kost, is de u aangeboden prijs ook omhoog gegaan. Zo gaat dat daar. 't Is niet leuk maar men moet er rekening mee houden. Had zelf een vlucht bij 'onze blauwel zwaan' voor €660,00 naar USA, bij boeken zelf zat ik al op €718,00. Maar ja, als men moet, boek je toch.

mo
door mof - Jan 23, 2019 om 16:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nou nou, asociaal en gemeen ... Netjes is het niet maar tickets in uw winkelwagentje is biet hetzelfde als een reservering. Als u niet op tijd bent met betalebpn dan gaan de tickets naar een ander. Zo werkt dat bij budget airlines.

Ca
door Cadeautje - Mar 4, 2019 om 18:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb lang voor een luchtvaartmaatschappij gewerkt zal proberen je uit te leggen wat er gebeurde tijdens je boeking. De vanaf prijs is altijd maar voor een beperkt aantal zitplaatsen per vertrekdatum beschikbaar. Het kan zijn dat er net geen 5 stoelen meer beschikbaar waren voor die prijs op het moment dat jij wilde boeken of dat terwijl jij boekte ook iemand anders tiickets kocht en op zo'n moment gaat de prijs omhoog.

Het handigste is dan ook om niet te lang je scherm open te laten staan maar als je eenmaal weet wanneer je wil gaan, maar snel meerdere sites met exact dezelfde data waarvoor je wil boeken de prijs te vergelijken. Dat kan bijvoorbeeld heel makkelijk via https://www.vliegennaar.nl/ Kies je bestemming en klik je op je gewenste route, dus bijvoorbeeld Faro en dan Amsterdam - Faro. Vul daarna de data in waarop je wil vliegen en klik op vergelijk. Zo weet je zeker dat je niet teveel betaald!