qu
door quinny79 Aug 20, 2006 om 14:17
Vakantie & reizen

Met auto naar Parijs

Hoi, we gaan zelf met auto naar Parijs rijden, hoe is het verkeer daar? Chaos? Weet iemand dat? Is het makkelijk parkeren daar? Zo niet wat kunnen we het beste doen? Alvast bedankt!

2762 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

gebruik een navigatiesysteem, dat scheelt een hoop ellende in een stad waar je onbekend ben, en kun je beter op het verkeer om je heen letten.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier kun je wat info vinden;

Parijs.NL - Auto Parijs

Succes,

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een van de voorsteden parkeren? Kijk dan wel goed uit in welke voorstad je de auto achter laat. In een aantal voorsteden, zou ik mijn auto beslist niet achterlaten.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het rijden in Parijs is redelijk chaotisch. Als ik met de auto naar Parijs ga parkeer ik in een parkeergarage in de buurt van een station / metrostation en ga verder via het Openbaar Vervoer. Hoe dichter bij het centrum, hoe duurder het parkeren.

Ook een idee is om de auto in een voorstad te laten en vandaar met metro of R.E.R. te reizen. In het centrum een parkeerplaats vinden is net zo lastig als in bijv. A'dam.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

in een voorstad bij een "park & ride voorziening", liefst ook bewaakt.

Aanvullend: verblijft u in een hotel? Mogelijk heeft het hotel zelf een bewaakte parkeervoorziening.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Parijs is prima bereikbaar per auto. Het verkeer is drukker en daarom let iedereen wat beter op om elkaar mis te houden. Ik bemerk altijd als ik in Parijs rondrij, dat er toch wel weinig aanrijdingen zijn. Voor het parkeren kan ik je melden dat er bij de Notre Dame een perfecte ondergrondse parkeergarage is. Makkelijk uit te leggen: Wanneer je recht voor de Notre Dame staat, loop je naar links over de brug van de Seine. Vervolgens steek je recht over (op de hoek zit hier een cafeetje) vervolgens zie je aan de overkant een kleine trap met metalen reling. Dit is de ingang van de parkeergarage. Ik moet zeggen dat je er gauw voorbij rijd, maar het is werkelijk een perfecte garage. Hiervandaan kun je op de Metro stappen naar alle bestemmingen in Parijs (Koop een kaartje: Par Visite) en rijden maar. Tip: Alle metrolijnen hebben een bepaalde kleur! Volg deze en je raakt NOOIT de weg kwijt! Perfect geregeld in Parijs.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry...... Loop je naar RECHTS de brug over (excuses)

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

In nieuwe auto's word je wel eens weggedrukt, de brutaalste hebben dan voorrang, maar mijn Toyota Loss... die zelfs in Parijs overal voorrang kreeg, terwijl het gepensioneerde vrouwtje tijdens gladheid slechts de boompjes in het park teste.... met deze rondom kreukels behalve het dak, kom je probleemloos door elke Chaos...!

Ik durf het niet meer in die andere, maar mijn Toyota Loss, die kan je zelfs overall parkeren zonder hem op slot te doen.

Omdat alle lampen nog werken mag ik na elke controle doorrijden, en niemand begrijpt dat deze jonge auto, nog 100% goed is, op de lak na, maar voor deze prijs krijg je anders geen 14 maanden oude...

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het rijden naar en in Parijs gaat nog wel, maar je moet niet vreemd opkijken voor parkeerschades waar de Parijzenaars anders mee omgaan dan wij Nederlanders. Wees erop bedacht dat Parijzenaars hun eigen verkeersregels maken afhankelijk van de drukte. Ze steken een grote rotonde bij voorkeur recht over, rijdens hard en hebben er geen enkel probleem mee om een 6 baans weg tijdelijk te veranderen in 10 baans weg om niet in de rij te hoeven aansluiten. Alleen Rome en Napels zouden erger zijn. De trein en metro zijn een prima vorm van vervoer.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

quinny79@ ik begrijp dus dat Gozik zijn auto ter beschikking stelt.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn 2 weken terug door parijs gereden.

Via navigatie parkeergarage gepakt genaamt George Pompidou, in de wijk
vincennes.Omdat dit de eerste keer was maar een voorwijk gepakt,
volgende keer neem ik de parkeergarage bij de notre dame, het verkeer
viel mij erg mee.

Het is voor mij vergelijkbaar met amsterdam iets drukker maar zonder die lastige metro.

Oh even een tip let a.u.b. goed op je kinderen bij de sacre coeur had
een man mijn 4 jarige zoon beet en net op tijd een tik kunnen geven.(
Terwijl wij hier al zeer scherp op letten.).

Verder goede reis toegewenst.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, bedankt voor jullie reacties en tips

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon de weg volgen is toch niet zo moeilijk .
parijs steld toch nix voor . portugal dat steld wat voor

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga lekker met de trein en schaf een tydelijk abbonnement op de metro aan is veel goedkoper als onze ervaring.

wij waren in Parijs en hebben onze auto op een betaal-parkeerplaats gezet VOOR een politie bureau na drie uur sjoppen en uit de metro komende gekscherend gezegd :met de auto kan niets gebeurd zijn recht voor een politie bureau ,de kofferbak opengebroken en een zijruit ingeslagen voor ongeveer €700,- schade welke gedeeltelijk gedekt werd en probeer maar eens aan een franse politie balie aangifte te doen dat is pas echt een chaos.

dus in de trein stappen en uitgerust aankomen in Parijs wens ik u toe

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een navigatie systeem is een hele goede tip. Verder kan je in Parijs gedurende zomermaanden gratis parkeren. Informeer hier naar bij het Frans verkeersbureau. Ik dacht het in ieder geval in augustus zo was. De leukste manier om Parijs te verkennen is een fiets huren. Je blijft boven de grond en kan dus alles zien. De afstanden van de ene bezienswaardigheid naar de andere zijn niet groot. Prettige vakantie. Pretitge dagen. Rita.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

M,

Zorg er voor dat u voor Parijs, 25 km is een benzinestation dat u daar geheel voltankt. In Parijs is moeilijk aan benzine te komen.

Point Servere ligt aan de westkant van de Périphèriqeu is een zeer goed uitgangspunt om met bus/metro en eigen auto naar het centrum te gaan. Met de eigen auto in Parijs houdt u altijd de noordelijke oever van de seine aan. Daar rijdt u het gemakkelijkst. Neem de afslag St-Germain des Pres. De auto is overal te parkeren ruimte zat, doch eenflinke deuk is gebruikelijk in die stad. Bij het hotel neerzetten en met de taxi gaan is het eenvoudigst en gemakkelijk. Een kleine duizend euro kost een paar dagen Parijs altijd, tenminste als je wat wilt zien. Dan kan er ook nog wel 100 euro taxi geld vanaf of anders 1000 euro een klein deukje!!! Wat je maar verkiest. goede reis en succes. pieter

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote: "probeer maar eens aan een franse politie balie aangifte te doen dat is pas echt een chaos."

5 jaar geleden is mijn tas met enkele waardevolle spullen gestolen op Gare du Nord, dat op dat moment (15 september 2001, inderdaad 4 dagen na...) zwaar bewaakt werd door bewapende soldaten. Ook met de trein ben je niet gevrijwaard van diefstal. Aangifte doen is inderdaad moeilijk: dat moest op een ander station, omdat er op GdN geen politiepost was. En inderdaad: op het andere station wel een politiepost, maar deze spraken alleen Frans. Dus ja, chaotisch aangifte doen en een halve dag later thuis.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

stingray46?????  Arabische landen stellen eerst echt iets voor als het serieus bedoeld is.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2006 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Stingray.

Wat een onzin verkoop je daar toch. Zelf ben ik met de auto 14x naar Griekenland, 2x Portugel, 4x Spanje, vaak Frankrijk en 2x Turkije geweest. Istanboel en Parijs heb ik het ergste gevonden om doorheen te laveren.

Roodborstje.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2006 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Quinny.

Zo makkelijk als sommigen het hier voorstellen vind ik het helemaal niet om door Parijs te rijden hoor. Op een van onze terugreizen, 2 jaar geleden, van de kust bij Bordeaux kwam ik, doordat ik de afslag Nimes/Nancy gemist had op de Périphérique midden in Parijs terecht. Want als je daar eenmaal opzit moet je met de stroom mee. 30 Jaar geleden was ik al eens door Parijs gereden maar nu is het wel andere koek. Ik kon geen kant meer op en wist ook niet de goede afslag te vinden, richting Brussel. En dan het verkeer, het raast met 80-90 km. gewoon door en van baan verwisselen moet je echt mee uitkijken. Ook de motorrijders halen je rechts en links in en je moet maar gewoon meerazen, vaart verminderen is er niet bij. Je moet lef/ervaring hebben en dat heb ik, als vrouw, ook wel. Kijk maar eens naar mijn verhaal elders op deze pagina. Uiteindelijk ben ik er toch uitgekomen, na 2 uur, en konden wij richting Brussel rijden. Het was inderdaad een chaos en mijn partner was blij dat hij niet achter het stuur zat want dan waren wij er niet zo vanaf gekomen zoals hij zelf zegt aangezien hij minder ervaring heeft met dit grote steden. Als je er eenmaal in zit, rij maar gewoon alsof je frans bent en doe maar mee en niet bang zijn want dat kan je wel eens een paar deuken kosten. Een navigatiesysteem zou wel handig geweest zijn voor ons. Toen we eindelijk 's nachts om 2.30 uur thuis waren hebben we nog eens hartelijk gelachen erom.

Dus Quinny, ik wens jullie veel moed en doorzettingsvermogen, gewoon doen en niet bang zijn. Leuke vakantie wens ik jullie.

Roodborstje

ve
door verwijderd - Aug 23, 2006 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Roodborstje,

Het is wel fijn om je verhaal terug te lezen wat je heb meegemaakt met auto naar Parijs rijden. Ik ben niet verder geweest dan België (Antwerpen). Belgen kunnen ook wat van qua rijden. Dus ik ben wel benieuwd naar Parijs. Ik neem mijn navigatie zeker  mee!

Quinny79

ve
door verwijderd - Aug 23, 2006 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Qua financiën zou ik zeggen: Parkeer een stuk buiten het centrum en neem de metro. Qua handigheid zou ik zeggen: Neem de trein en vervolgens in Parijs de metro.

Beide geen probleem: Dan lekker richting Parijs rijden. Zelf goed opletten wat anderen doen (als er ruimte is, neemt men die ook), maar anderen letten ook goed op (als er ruimte is, maak er gebruik van). Zelf alleen goede ervaring als je maar blijft rondkijken (en als je echt op het laatst erachter komt dat je fout zit, gewoon een rondje extra). Parkeer je op straat: houdt rekening met een deuk.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

naar mijn mening kun je het beste naar Parijs gaan met de trein (of iets anders) met de auto is geen aanrader. Grote verkeerspleinen waar ze hard overheen scheuren enz. Erg chaotisch. Ik voelde me niet echt veilig in de auto. Ook veel schade aan de auto's daar. Als ik nog eens naar Parijs ga, dan is dat zeker niet met de auto..!
groetjes...