ls
door ls261 Oct 3, 2016 om 20:21
Vakantie & reizen

Nieuwe camping eigenaar

Goedenavond.
 Het gaat over onze chalet op camping tHout in Bakkeveen. Die hadden wij in 2010 gekocht voor 18500 euro en en toen waren hun voorwaarden (Recron)  dat het alleen mag blijven staan als het object onder 17 jaar is of het waarde hoger dan 5000. We hadden toen ook gevraagd hoe zou het over zoveel jaar zijn als we hem weer willen, met behoud van staplaats, verkopen. Toen was er ons verteld dat zolang het waarde boven  5000 euro blijft, wordt het geen probleem.
Since dan is de camping overgenomen door Molecaten.
Wij willen hem nu verkopen en ik kreeg te horen dat omdat hij ouder is dan 20 jaar, zal de volgende eigenaar de laatste zijn. Dat maakt hem natuurlijk onverkoopbaar. Terwijl het waarde zeker rond 18000 licht. Ze zeggen dat dat nieuwe regels zijn maar zoveel ik weet hadden wij niks anders getekend. Kunnen ze dat zo doen?
Met vriendelijke groeten

2814 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2016 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die zogenaamde nieuwe regels naken hem niet onverkoopbaar, maar zijn uiteraard wel waardedrukkend. Staan die oude voorwaarden zwart op wit? En hebt u geen nieuwe voorwaarden gekregen toen de camping verkocht werd?

Maar die campingeigenaren kunnen eigenlijk doen en laten wat ze willen.

ls
door ls261 Oct 3, 2016 om 21:15
Antwoorden / 1 Vragen

Ja. We hebben natuurlijk de oude Recreon voorwaarden. Maar zoveel ik me kan herinneren hadden we geen nieuwe getekend.

ls
door ls261 Oct 3, 2016 om 21:18
Antwoorden / 1 Vragen

We hebben de chalet geheel gerenoveerd. En dat had veel gekost.

tijger1
door tijger1 Oct 3, 2016 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt, jammer genoeg geheel geen rechten.

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2016 om 20:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Kan me niet voorstellen dat een chalet, gekocht in 2010 voor €18.500,00 nu €18.000,00 waard zou zijn. Dat eerst. En, verdiepend in wat een (nieuwe) campingeigenaar kan doen: ja hoor, ze lijken gewoon boven de wet te staan qua regels en hanteren die van henzelf. En de Recron stelt geen r**t voor, ook dat is zeker.

Am
door Amedeim - Oct 3, 2016 om 21:27
3 Antwoorden / Vragen

in de Recron voorwaarden is opgenomen dat een eigenaar van een caravan/chalet uitsluitend zijn eigendom kan overdragen. Uit uw bericht begrijp ik dat u uw standplek huurt, deze kunt u niet zonder meer mee "verkopen"/ overdragen zonder toestemming van de eigenaar. Ik begrijp dat met name de aanleg en aankleding mede de waarde bepaald van uw chalet maar u kunt niet meer "verkopen" dan dat u bezit. Dat de nieuwe eigenaar deze (Recron)regels duidelijk stelt kan ik vanuit de zijde van de ondernemer begrijpen dat dit voor u nadelig uitpakt begrijp ik ook zeker wanneer u in 2010 niet alleen betaald heeft voor de chalet maar voor de ligging.

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2016 om 21:53
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@ademein, ik ga (ging) er vanuit dat het chalet op een staanplaats staat en niet op een gekocht kavel.

ls
door ls261 Oct 3, 2016 om 22:00
Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt. Het is op een staanplaats die wij huren.
Maar toen wij de chalet kochte werd ons verteld dat verkopen met behoud van staplaats geen probleem wordt.

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2016 om 23:08
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@ls261, wat er destijds gezegd is: heb veel 'ervaring': verkopen met staanplaats is, voor zover ik tot nu toe nog steeds hoor, wel degelijk een probleem. Neem ook zomaar aan dat een en ander niet zwart op wit staat beschreven. De stacaravan, nu chaletwereld zit vol haken en ogen in elkaar. Ik ben bang dat je aan de nukken van de nieuwe eigenaar moet voldoen. Maar zoals eerder geschreven: weet je zeker dat dit chalet nog steeds dezelfde waarde heeft als destijds? Bijna dan? Ik kan het mij namelijk totaal niet voorstellen: chalets/stacaravans verliezen in snel tempo hun waarde.In tegenstelling tot wat televisieprogramma's o.a. beloven: investering in. Hoewel dat over vakantiehuizen gaat.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 3, 2016 om 23:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat is een prima investering geweest, 500 euro afschrijving op 6 jaar tijd.
Maar is het 18.000 waard of vindt u het 18.000 waard?
Met deze voorwaarden is het naar mijn mening bijna niets meer waard, je kan het tenslotte niet meer verkopen.

tenormin
door tenormin Oct 4, 2016 om 01:15
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Is het ook niet meer waard, kan niet moet ik schrijven.