Per ongeluk 'nu kopen' vakantieveilingen
Beste,
Mijn vriendin heeft vandaag op haar smartphone via de app van vakantieveilingen.nl per ongeluk een veiling 'direct gekocht'. Ze wilde bieden op een veiling voor Snowworld in Landgraaf, echter klikte ze per ongeluk op de button 'nu kopen'. Voor 115 euro. Zo'n foutje is helaas snel gemaakt. Direct was de veiling gekocht zonder enige waarschuwing of ze zeker wilde weten of ze de veiling daadwerkelijk wilde kopen. Het is namelijk een vrij onlogische beslissing om op die knop te drukken.
Wij hebben vandaag 2 maal gebeld met de klantenservice, zij hebben ons gemeld dat er echter wel een pop-up met een waarschuwing zou moeten verschijnen wanneer op 'nu kopen' wordt geklikt. Mijn vriendin heeft deze waarschuwing niet gehad, als ze deze wel had gehad, dan had ze natuurlijk geannuleerd. Nou blijft vakantieveilingen.nl volhouden dat die pop-up wel is geweest en binnen 5 dagen zal er automatische incasso plaatsvinden.
Als je het mij vraagt is dit een louche zaak. Kunnen we hier echt niks anders tegen beginnen?
MVG
Lothar
Wat ik dan niet begrijp is: binnen 5 dagen zal er een automatische incasso plaatsvinden. Hebben ze dan alle personalia inclusief bankrekening al? Moeilijk te bewijzen dat er geen pop-up is verschenen.
Onder het winnen (?) van een veiling is moeilijk uit te komen,maar als u via de app dus internet tot aanschaf over gaat is de wetgeving kopen op afstand dan niet van toepassing.?
Dat heb ik ook een keer gehad.
Per ongeluk geklikt op 'nu kopen'. Ik wilde alleen maar wat extra details weten en floep.....gekocht!
Maar een aankoop is niet hezelfde als een veiling! Heb direct vakantieveilingen gecontacteerd en zij vertelden mij dat je op 'aankopen' bedenktijd heb. En dus is deze 'aankoop' direct geannuleerd. Maar je moet wel snel zijn met annnuleren! Direct doen dus!
Uw vriendin heeft gewoon gekocht en vakanties kopen valt niet onder de wet "koop op afstand".
Dus gewoon betalen.
[quote=ew schreef op vrijdag 19 sep 2014, 09:10]Onder het winnen (?) van een veiling is moeilijk uit te komen,maar als u via de app dus internet tot aanschaf over gaat is de wetgeving kopen op afstand dan niet van toepassing.?
Internetveilingen vallen inderdaad onder koop op afstand. Vakantieproducten met minimaal 1 overnachting of een arrangement met 1 overnachting erbij echter niet.
Dagtochtjes weer wel. Het is me niet helemaal duidelijk of dit een dagproduct is of een arrangement met overnachting. In het eerste geval valt het onder koop op afstand en geldt er een herroepingsrecht van 14 dagen.
Ook geldt het herroepingsrecht als de periode van vakantie/arrangement niet is vastgelegd.
Het is dus even de zaken goed nakijken of u hieraan voldoet of niet.
Ik koop ook wel een wat op veilingen. Op internetveiling of veiling waar je werkelijk aanwezig bent maakt niet uit. Als je de hoogste bieder bent op moment van afslag dan zit je er aan vast. Maar als je niet op de veiling biedt maar op "nu kopen" dan is het volgens mij gewoon kopen op afstand en gelden dus ook die rechten en verplichtingen. En zoals al eerder geschreven zou je bedenktijd moeten krijgen.
[quote=lotharvh schreef op donderdag 18 sep 2014, 14:39]Beste,
Mijn vriendin heeft vandaag op haar smartphone via de app van vakantieveilingen.nl per ongeluk een veiling 'direct gekocht'. Ze wilde bieden op een veiling voor Snowworld in Landgraaf, echter klikte ze per ongeluk op de button 'nu kopen'. Voor 115 euro. Zo'n foutje is helaas snel gemaakt. Direct was de veiling gekocht zonder enige waarschuwing of ze zeker wilde weten of ze de veiling daadwerkelijk wilde kopen. Het is namelijk een vrij onlogische beslissing om op die knop te drukken.
Wij hebben vandaag 2 maal gebeld met de klantenservice, zij hebben ons gemeld dat er echter wel een pop-up met een waarschuwing zou moeten verschijnen wanneer op 'nu kopen' wordt geklikt. Mijn vriendin heeft deze waarschuwing niet gehad, als ze deze wel had gehad, dan had ze natuurlijk geannuleerd. Nou blijft vakantieveilingen.nl volhouden dat die pop-up wel is geweest en binnen 5 dagen zal er automatische incasso plaatsvinden.
Als je het mij vraagt is dit een louche zaak. Kunnen we hier echt niks anders tegen beginnen?
MVG
Lothar
"en binnen 5 dagen zal er automatische incasso plaatsvinden"
Dat kun je toch zelf weer terugboeken!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?
Een huurder van onze flat (66 woningen) heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen.
De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven.
Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer