Prijsvrij Malta
Eind mei hebben we een vakantie geboekt naar Malta via Prijsvrij. Wij hadden destijds voor Malta gekozen, omdat dit land al een tijd code groen was en de coronapandemie daar redelijk onder controle was. Tot onze verbazing heeft de Maltese overheid begin juli aangekondigd alleen toeristen die volledig gevaccineerd zijn binnen te laten, deze reis hebben wij ver voor de aankondiging van deze maatregelen geboekt. Een vaccinatie zat er voor ons eerder niet in, omdat wij simpelweg nog niet aan de beurt waren. Omdat we na een paar dagen nog niks vernomen hadden over hoe nu verder met onze vakantie, hebben wij meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice van Prijsvrij.
• 10 juli: contact opgenomen met Prijsvrij via formulier op de website. Hier hebben wij geen reactie op mogen ontvangen.
• 10 en 11 juli: geprobeerd te bellen, maar wegens enorme drukte werd er meteen opgehangen.
• 13 juli: wederom een mail gestuurd met de vraag naar de mogelijkheden voor onze vakantie. Ook hier hebben we geen antwoord op ontvangen.
• 15 juli: nogmaals gebeld, na een uur in de wachtrij hadden we eindelijk een medewerker aan de lijn. We hebben toen te horen gekregen dat we de reis konden verplaatsen naar een datum dat we wel beide gevaccineerd waren. Wij mochten hierover nadenken en moesten terugbellen als we eruit waren.
• 21 juli: teruggebeld, we hebben aangegeven dat wij er voor open stonden om in de kerstvakantie naar malta te gaan. De herfstvakantie ging voor ons niet lukken, omdat we deze beide niet hebben. Wij zouden van deze afspraak nog een bevestigingsmail krijgen, in deze mail zou ook een code staan om mee te kunnen omboeken. Ons werd verteld dat we even moesten bellen als we deze mail vrijdag niet ontvangen hadden.
• 23 juli hebben wij dan ook teruggebeld, omdat er geen mail onze kant op kwam. We vertelden het verhaal en werden in de wacht gezet omdat er even overlegd moest worden, na 20 minuten wachten kregen we te horen dat wij 15 en 21 juli verkeerd waren geïnformeerd en we helemaal niet meer op vakantie mochten. Tot onze grote verbazing waren wij opeens al het geld kwijt. Er was niks anders mogelijk, want omboeken moest binnen 5 weken voor vertrek (toen deze maatregelen nog niet bekend waren). Ook is er niks over deze 5 weken in de voorwaarden terug te vinden.
Wij vinden het erg vervelend dat contact opnemen zo moeilijk gaat, op onze mails is nooit gereageerd en de callcenters hebben zelfs ‘speciale openingstijden’ omdat het zo druk is. De openingstijden zijn aangepast van 9-21 naar 9-16. We werken beide overdag, dus bellen was voor ons al een hele opgave. Het initiatief komt in elk geval nooit vanuit Prijsvrij.
Er wordt ons van alles beloofd wat vervolgens toch niet mogelijk is. En de regels die op de site van de consumentenwijzer staan worden niet nageleefd. In Malta is sprake van een inreisverbod, bij een pakketreis heb je dan recht op een aangepaste reis, omboeking of het geld terug.
Verder vinden wij het gek dat Prijsvrij telkens de verantwoordelijkheid ergens anders legt en ons voortdurend met een kluitje in het riet stuurt. In een algemene mail die wij hebben gekregen over de nieuwe maatregelen naar Malta, stond onder andere dat wanneer je niet volledig gevaccineerd bent je moest annuleren en met de verzekering contact op moest nemen. Dit wordt echter helemaal niet verzekerd met een annuleringsverzekering.
Ook is ons verteld na ons laatste telefoon gesprek dat wij het maar even met onze ouders moesten overleggen. Dit vind ik persoonlijk erg gek, wij zijn beide volwassen en in staat om onze eigen problemen op te lossen.
Kortom, zo ga je niet met klanten om. Ondanks alles verwachten wij toch nog een passelijke oplossing.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
U belt en stuurt e-mail aan de klantenservice, die nu topdrukte ziet. Dan kan het inderdaad lang duren, want iedereen heeft een probleem. En dat is in deze corona-situatie ook niet echt gek te noemen met steeds wisselende reisvoorwaarden. Daarom is de beltijd beperkt geworden tot 16 uur. Er zal uiteindelijk wel een reactie komen. Wellicht de volgende keer via een steenen reisbureau in persoon boeken?
Maar voor wanneer was die reis nou? En nou nog niet gevaccineerd? En in Malta is helemaal geen inreisverbod.
Is toch niet heel raar. Man kreeg eerste oproep begin juni, ik kreeg oproep rond juni. Hadden toen echter corona moeten 8wk wachten tot 1e prik. Dat is half augustus. Dan begin september pas volledig gevaccineerd ( maar 1 nodig)
Hebt u dan geboekt naar Malta?
Topantwoord
U boekt middenin een pandemie.
Malta is code groen, ik kan mij heel goed voorstellen dat Malta eisen stelt aan mensen die uit anders gekleurde landen komen (Nederland donkerrood). Ze willen wel weten wie en wat ze binnen halen.
De verantwoordelijkheid bij Prijsvrij te leggen is ook kort door de bocht. De verantwoordelijkheid ligt bij uzelf en u had kunnen weten dat een situatie per land per dag kan veranderen. U boekt toch ook geen skivakantie naar een land terwijl er daar geen sneeuw ligt. Volgt u de media niet? U kunt ook de site van de overheid raadplegen Nederland wereldwijd
Maatregelen voor reizen naar het buitenland kunnen per dag veranderen. Het maakt niet uit of je al had geboekt toen een land nog groen was of je al had geboekt voor er Corona was.
Sinds afgelopen week is Nederland donkerrood en gelden er ineens voor veel landen in reis beperkingen ook al is een ander land groen.
Volgende week kan het weer anders zijn.
Volg dee adviezen die staan op de site van de rijksoverheid.
Topantwoord
Heeft u een vraag voor het forum? Wij kunnen uw probleem niet oplossen.
Uw probleem is dat de reis uitgevoerd kan worden maar dat u niet aan de inreis voorwaarden van het land lijkt te voldoen.
Overigens heeft Malta onder druk van de Europese commissie de inreis voorwaarden weer aangepast dus, als de reis nog moet worden uitgevoerd, controleer of u nog steeds niet in reizen mag.
Zo nee, dan heeft alleen recht op wat in de voorwaarden van Prijsvrij staat. Daarnaast is ook van belang wat in uw annuleringsverzekering staat.
Het zou dus kunnen dat u inderdaad uw geld kwijt bent.
De consumentenbond stelt: "Kosteloos annuleren bij code oranje is een recht".
Volgens de wet (Europese Richtlijn Pakketreizen) mogen consumenten hun pakketreis kosteloos annuleren als zich op de plaats van bestemming 'onvermijdbare en buitengewone omstandigheden voordoen'. Of als de situatie er gevaarlijk is. Dat geldt ook als er sprake is van een negatief reisadvies van de overheid. Een negatief reisadvies is code oranje en rood.
Het is mij niet helemaal duidelijk of dit nu van toepassing is of niet.
Nee, Malta is veilig maar stelt zwaardere eisen aan in reizende personen en daarom is ts niet welkom.
Daar kan Prijsvrij niets aan doen. Dan val je dus onder de "normale" voorwaarden die gelden voor het annuleren of om boeken van een reis.
Dat kan geld gaan kosten.
Als TS "niet welkom" is moet Prijsvrij annuleren en TS zijn geld teruggeven. Het maakt niet uit of Prijsvrij daar wat aan kan doen. TS komt voor een vakantie, kan die niet doorgaan moeten ze annuleren.
@henkdezevende. De vakantie kan prima doorgaan maar ts heeft geen vaccinatie. Dus geen prijsvrij probleem naar ts zijn probleem.
Ik snap je mening wel maar ik ben het er niet mee eens. TS kan geen vakantie houden en mag dus kosteloos annuleren. Zo zijn de regels bij pakketreizen.
@henkdezevende: jouw verwijzing naar de Consumtenbond gaat over oranje landen. Maar Malta staat op geel. Dus wat de Consumentenbond zegt is niet van toepassing. Er is ook geen negatief reisadvies vanuit de overheid. TS kan prima vakantie houden. Vrijwel iedereen die dat wil had nu gevaccineerd kunnen zijn.
Volgens de wet (Europese Richtlijn Pakketreizen) mogen consumenten hun pakketreis kosteloos annuleren als zich op de plaats van bestemming 'onvermijdbare en buitengewone omstandigheden voordoen'.
Werkelijk geen woord Frans of Duits bij, ook geen woord over wiens "schuld" het is of over geel of oranje. Als TS daar geen vakantie kan vieren mag hij dus kosteloos annuleren. Tenzij bovengenoemde informatie niet klopt, wat mij dan weer onwaarschijnlijk lijkt.
En over welke overmijdbare en buitengewone omstandigheden hebt u het dan?
Corona is al een tijdje aan de gang en men kon zich laten vaccineren.
Welke deel van "TS mag zijn hotel niet in" is vermijdbaar of gewoon? Hartstikke mooi dat TS zich had kunnen laten inenten maar dan had Prijsvrij dat als voorwaarde moeten stellen voor de boeking, nu doet de overheid van Malta dat achteraf en is het aan Prijsvrij om de regels uit te voeren die zeggen dat ze TS een oplossing moeten bieden net als dat een land op oranje gaat.
Sprookjes.
Hoezo is "sprookjes" een argument. Lees de TEKST van de Consumentenbond en VERKLAAR waar en waarom deze niet van toepassing is of leg uit dat die tekst helemaal niet klopt.
Sorry, misschien schat ik je te hoog in maar je snapt het verschil tussen een argument en een mening toch wel?
Ja hoor, Henk, leer zelf maar eerst lezen. Ik ga het u niet allemaal voorkauwen.
Als het een kwestie van simpel lezen was zou het ook een kwestie van simpel quoten zijn maar dat lukt je blijkbaar niet. Eigenlijk is het best raar om eerst zo zeker van je zaak te zijn en "je moet beter lezen" als argument naar voren te brengen. Welk inhoudelijk argument kon je niet kwijt in één zin, geen hè? Oh, en voor we elkaar verkeerd begrijpen, als je weer wegwezelt is het mij wel duidelijk, blijkbaar heb je dan dus geen verhaal.
Man, man, het is je al zoveel keer uitgelegd. Als je dan te st** bent om het te begrijpen, vergeet het dan maar.
Dus het is zo simpel dat jij het niet in één zin kan samenvatten of kan aanwijzen waar dat dan staat? Geen verhaal dus. Ik was er al bang voor. Het is toch knap hoe je tot drie keer toe kunt zeggen dat iemand het niet begrijpt ven op de vraag waar blijkt dat dan uit consequent geen antwoord kunt geven. Heb je ze allemaal wel op een rijtje?
@henkdezevende: dan geef je TS (die overigens niet de moeite neemt om te reageren) toch het advies om lid te worden van de Consumentenbond? Blijkbaar heb je een heilig vertrouwen in die club.
Mijn god wat heeft dit forum toch een moedermavo niveau.
Als je kijkt op de website van consuwijzer(ACM) dan staat er dit bij een inreisverbod:
Neem contact op met de reisaanbieder van uw pakketreis en bespreek de mogelijkheden. Geldt voor uw vakantieland een inreisverbod en mag u als Nederlander het land niet in? Dan kan uw reisaanbieder uw pakketreis waarschijnlijk niet uitvoeren. U hebt dan recht op een aangepaste reis, omboeking of terugbetaling van uw geld.
https://www.consuwijzer.nl/corona/uw-reisrechten-bij-pakketreis-tijdens-corona
Zo te lezen denk je dat dit ook geldt als je niet gevaccineerd bent.
Maar het gaat om de reis, code oranje, rood etc.
Dan kan de reisorganisatie de reis niet uitvoeren en dan krijg je je geld terug.
In jullie geval kan de reis doorgaan, maar jullie zijn niet gevaccineerd.
Dat is het risico dat je zelf neemt, ongevaccinneerd een reis boeken en 2 maanden later nog niet gevaccineerd.
Nu kun je wel naar Malta, maar je moet in quarantaine in een speciaal hotel na een test. Daar heb je niets aan
Ik lees overleggen met je ouders. Kunnen zij jullie reis niet maken? Zij zijn wel volledig gevaccineerd? Het zal wel wat kosten, die in de plaats stelling. Maar nu ben je je geld kwijt. Of je moet geluk hebben dat er niet meer op Matla gevlogen mag worden en de reisorganisatie annuleert. Dan krijg je wel je geld terug,
Het is geen ticket maar een vakantie, als mensen daar niet met vakantie kunnen moet de reisorganisatie annuleren. Dar zijn ze verplicht en is geen risico voor de reiziger.
@henk nogmaals prijsvrij kan de reis uitvoeren maar ts is niet tijdig gevaccineerd. Probleem laten daar waar het hoort, bij ts!
Wat is dat toch met veel mensen op dit forum dat ze zich in allerlei bochten gaan wringen om een consument maar gelijk te kunnen geven, ook als dat niet terecht is. Nu Henkdezevende weer. Is het nu zo moeilijk om soms te accepteren dat een bedrijf gewoon een keer gelijk heeft en de consument pech heeft? Ga je op je werk ook altijd zo draaien om de klant gelijk te geven?
@RJW Ik wring mij niet in bochten, ik constateer simpelweg dat op basis van een quote van de consumentenbond TS een oplossing dient te krijgen. Prijsvrij kan TS niet de vakantie geven die hij heeft geboekt. Meer is niet nodig.
Het mag toch onderhand wel bekend zijn dat je zonder vaccinatie niet naar het buitenland op vakantie kunt?
Volgens mij is dat niet relevant. Prijsvrij gaat een verbintenis aan voor een vakantie en als daar voorwaarden aan verbonden zijn voor de gast dan worden die expliciet vermeld en kan Prijsvrij zich daar ook op beroepen, ik noem als voorbeeld een visum. Prijsvrij heeft geen poot om op te staan.
@Henkdezevende, lees dit eens: Vraag 11:
In juli en augustus 2021 biedt de overheid gratis coronatesten aan voor reizigers. Bent u al lang genoeg gevaccineerd? Dan hebt u met uw vaccinatiebewijs misschien geen testbewijs meer nodig. Ieder land heeft andere regels voor toeristen. Dus check goed welk coronabewijs op uw bestemming nodig is.
Het is uw eigen verantwoordelijkheid dat u aan de regels op uw bestemming voldoet. Blijf daarom bij uw reisaanbieder en op Nederland Wereldwijd controleren of de gekregen informatie nog klopt.
Voldoet u niet aan de regels? Dan kan het zijn dat u niet mee mag op reis. U kunt de kosten voor de misgelopen vakantie dan niet terugvragen aan uw reisaanbieder.
https://www.consuwijzer.nl/corona/uw-reisrechten-bij-pakketreis-tijdens-corona
Kijk, dat is een antwoord. Dank @Panter.
Let je even op @RJW? De vraag is niet hoe moeilijk het is om iets te accepteren, de vraag is wat je accepteert.
u vergeet een ding te melden, deze reis kan gewoon doorgang vinden, dat u niet gevaccineerd kunt zijn op tijd is niet de reisorganisatie aan te rekenen namelijk....
u voldoet niet aan een voorwaarde van het land waar u naar toe had gewild!!!!
oftewel, prijsvrij doet gewoon wat het beloofd heeft, een reis uitvoeren, als het kan, verkoop deze reis door, vermeld wel dat men zelf de kosten voor omboeken namen voor de rekening krijgt en die zijn vaak niet misselijk....
Dat zijn de voorwaarden voor een ticket, dit is een pakketreis en als Prijsvrij TS die vakantie niet kan geven dan moeten ze met een oplossing komen.
Prijsvrij hoeft helemaal niets.
HéTijger, je wordt steeds minder inhoudelijk. Kost het allemaal teveel moeite?
Dwaas.
Prijsvrij voert de reis gewoon volgens afspraak uit, het is de klant die iets niet kan of doet en daarom niet kan reizen, prijsvrij kun je dit niet aanrekenen en hoeft niets, nada, noppes....
Als je iets niet zeker weet zeg dan gewoon niets!!!!
Als Thomas 0 24 jaren jong is?
Een Volledige Janssen was rond 1 juli mogelijk en gelijk volledige ....
Geen testen meer of kans op andere voorwaarden.
Alleen een korte van te voren voor toelating soms nog...
AZ. en Pfizer duren met 2x wel langer!
Na 1x AZ eind Mei ook voor Janssen gekozen...1 dag voor 2e AZ prik en dat was ook toegestaan.
Maar Mei boeken en niets doen?
Je wist toen Groen maar geen garantie dat de regels en voorwaarden en ook de land kleur zo zou blijven.
Door te boeken neem je risico en Prijsvrij kan hier niets aan doen.
Onzin. Thomas024 zal eerder uit Nijmegen of directe omgeving komen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer