Probleem D-Reizen
Wij hebben met zijn tweeën een vakantie geboekt via D-reizen naar een all-in resort in Egypte voor 01-07-17 t/m 08-07-17. Echter word ik vanochtend (27-06-17) gebeld dat de steiger voor hotel in onderhoud is waardoor er niet gedoken kan worden, dat 2 van de 3 bars dicht zijn en dat 1 a la carte restaurant dicht is, wat inhoud dat ik maar op 1 locatie op het resort kan eten en drinken (en op 2 locaties a la carte kan eten wat maar 1 keer per week is inbegrepen in het "all-inclusive" arrangement). Dit krijg ik 4 dagen voor mijn vakantie te horen. Nu krijg ik van D-reizen de optie om op eigen kosten om te mogen boeken naar een andere accomodatie, hetgeen dat natuurlijk niet deugt aangezien ik heb betaald voor alle voorzieningen van het resort, niet voor maar 25% van de faciliteiten. Nu heb ik van alles aangedragen (ANVR en Consuwijzer) maar D-reizen geeft geen gehoor en geeft aan dat zij afhankelijk zijn van TUI. De ANVR is trouwens voor consumenten ook niet telefonisch te bereiken, iets wat ik ook heel raar vind aangezien zij een branchevereniging zijn die ook de kwaliteit waarborgt van aangesloten reisorganisaties.
Het kan toch niet zo zijn dat zij niet leveren waarvoor ik betaald heb en ik zou moeten bijbetalen om een gelijkmatige vakantie te krijgen? Ik kan voor aanstaande zaterdag ook geen andere vakantie meer boeken. Heeft iemand een oplossing of advies voor mij?
Topantwoord
Een branchevereniging is er uiteraard voor de branche. U kunt natuurlijk ook annuleren.
En wat bedoelt u met "eigen kosten omboeken"?
Ik bedoel hiermee dat D-Reizen mij de optie geeft om extra bij te betalen zodat ik naar een ander hotel kan waar alle faciliteiten wel beschikbaar zijn.
En is dat rampzalig?
Ja. Ik heb betaald voor een aantal diensten, die krijg ik lang niet allemaal geleverd. Wil ik deze wel diensten ontvangen dan moet ik bijbetalen terwijl ik in eerste instantie al heb betaald voor de diensten. Bent u serieus?
Uiteraard ben ik serieus. Ik neem aan dat u gaat om te duiken en dat kan nu niet. Ik denk dat de bar en het restaurant minder belangrijk zijn. Niet gaan lijkt mij erger zo kort dag.
Voor het blok gezet ... niet netjes, maar wèl avontuurlijk!
Omboeken naar een andere accomodatie, als enige optie,
want waarschijnlijk óók nog een ondragelijke herrie en veel gedoe van de bouwondernemer bij het hotel.
Vind het netjes van D-Reizen om u te informeren beter dit dan dat u bij aankomst erachter komt kunt u niets meer doen gezien uw korte vakantie.
U kunt nu nog omboeken en lekker op vakantie gaan. Veelal zijn hier topics van mensen die achteraf komen klagen dat de accomodatie niet was zoals geboekt. Betaal iets bij en ga lekker genieten.Stress is niet goed voor uw hart.
groeten Henk
"bijbetalen om een gelijkmatige vakantie te krijgen?" - gelijkmatige vakanties krijgt u ook wel zonder bijbetalen maar alle gekheid op een stokje, ik zou mijn vakantie niet laten verknallen en op het aanbod ingaan. Dat zal vast een betere optie zijn dan het oorspronkelijke waardoor de meerprijs.
Snap eigenlijk niet zo goed waarom er nu nog mensen naar Egypte gaan met alle veiligheidsrisico's van dien en dan nog all-inclusive ook met de deplorabele staat van de toeristenindustrie daar, maar dat zal uw eigen keuze geweest zijn uiteraard.
Topantwoord
Wat een flauwekul antwoorden krijgt u hier weer.
Ik vind dat u gelijk heeft. Wat u het beste kunt doen is onder protest akkoord gaan met een omboeking en dat u later bij de Geschilllencommissie reizen dit aankaart. Als u omboekt onder protest doe dit dan aangetekend schrifteliljk of per mail met ontvangstbevestiging. Geef het bedrag aan waar u voor moet bijbetalen en eis dat terug.
Als u toch naar dit resort gaat, dan nu ook alvast een klacht indienen. Alles om later bij de Geschillencommissie uw beklag te doen. Waar D-reizen van afhankelijk is, daar heeft u natuurlijk niets mee te maken. Dit is de organisatie waar u bij heeft geboekt en daarom moet D-reizen zorgen dat u een reis krijgt conform de overeenkomst.
Dus wat u ook doet, doe het onderschriftelijk protest, geef in uw klacht ook aan dat u 4 dagen voor het afreizen voor het blok bent gezet.
Daarna gaat u op vakantie, denkt nergens meer aan en als u terugkomt gaat u aan de slag met de Geschillencommissie.
Mocht u naar uw oorspronkelijke resort gaan, maak dan opnames van alles wat er mis is daar. (kunnen ook geluidsopnames zijn) en mocht het meer zijn dan nu al aangegeven, ook ter plekke bij de reisleiding klagen.
@Zoekster, alles wat er mis is is nu toch duidelijk van te voren gecommuniceerd. Dan kun je wel stug heengaan maar kun je deze punten niet in je klaagzang meenemen.
Nu maar hopen dat TS niet op het "gelijk" van Zoekster in gaat.
Natuurlijk kun je die punten wel meenemen. Dat zou wat moois zijn, dat als je van te voren weet dat de reis minder wordt dan beloofd, dat je dan je rechten verspeelt. Echt niet! Dan zouden reisorganisaties alleen nog maar van te voren hoeven aan te geven wat er mis is en dan moet je het er mee doen. Nee hoor, als het minder is kun je gewoon prijsvermindering verwachten of er kan een gelijkwaardig aanbod komen van wat oorspronkelijk in de overeenkomst overeen is gekomen.
Kijk, dat jullie je alles maar laten aanleunen en daarom anderen adviseren dat ook te doen, daar heb ik verder niets mee te maken.
@zoekster, bedankt voor de opmerking over de flauwekul antwoorden, ik dacht serieus dat het aan mij lag of dat alleen maar mensen die werkzaam zijn bij D-Reizen aan het reageren waren op mijn bericht. Eindstand van het verhaal is dat ik niet kan omboeken, omdat het te kortdag is. Ook vinden TUI en D-Reizen dat de "all-in formule" nog in stand is omdat van alle voorzieningen er nog 1 faciliteit open is. Het komt er op neer dat ik dit moet accepteren. Consuwijzer heeft mij gewezen op een voorbeeld klachtbrief, deze ga ik invullen en opsturen en na mijn vakantie aangeven bij de Geschillencommissie.
Hartelijk dank voor de tip, hier heb ik tenminste wat aan.
Graag gedaan. Succes ermee en nog een fijne vakantie. Probeer er toch wat leuks van te maken.
Ik zal mijn baas bij D-reizen dan even manen dat hij mijn salaris overmaakt. :-((
U hebt het over het duiksteiger, dus dat is blijkbaar zeer belangrijk voor u. Dan gaat u toch niet naar dat resort als u niet kunt duiken? Dus liever acht dagen griepen dat u niet kunt duiken?
U betaalt niet bij voor een gelijkwaardige vakantie maar voor een duidelijk betere vakantie.
Bij 99% van de all inclusieve restaurants is warm eten gevaarlijk koud en koel.eten gevaarlijk warm.
Rob Geus? @diewilik ;-))
@tenormin. Ja Rob maar ook gehoord van bevriende gezinnen die alleen inclusive weg zijn geweest. Ook bijna iedere avond dezelfde gerechten.
Gelukkig dat u het nu te horen krijgt. Of het nu is, of 2 maanden geleden, de uitkomst is hetzelfde. D-reizen krijgt nu te horen dat, om welke reden dan ook, van een aantal faciliteiten niet gebruik gemaakt kan worden. Om toch een fijne vakantie te hebben wordt er aangeboden om om te boeken. En op eigen kosten? Nee, u betaald de nieuwe vakantie met aftrek van het reeds betaalde van de oude.
U kunt 2 dingen doen, of toch een andere vakantie uitzoeken zodat u wel kunt duiken en op meer plekken eten, of een verlaging van de prijs bedingen aangezien u niet krijgt wat er vooraf verkocht is. Eisen dat er de overeenkomst gehouden wordt is simpelweg niet mogelijk. Het valt buiten de invloed van D-reizen wat er gebeurt bij het hotel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer