su
door subthiel Jun 27, 2017 om 15:39
Vakantie & reizen

Probleem D-Reizen

Wij hebben met zijn tweeën een vakantie geboekt via D-reizen naar een all-in resort in Egypte voor 01-07-17 t/m 08-07-17. Echter word ik vanochtend (27-06-17) gebeld dat de steiger voor hotel in onderhoud is waardoor er niet gedoken kan worden, dat 2 van de 3 bars dicht zijn en dat 1 a la carte restaurant dicht is, wat inhoud dat ik maar op 1 locatie op het resort kan eten en drinken (en op 2 locaties a la carte kan eten wat maar 1 keer per week is inbegrepen in het "all-inclusive" arrangement). Dit krijg ik 4 dagen voor mijn vakantie te horen. Nu krijg ik van D-reizen de optie om op eigen kosten om te mogen boeken naar een andere accomodatie, hetgeen dat natuurlijk niet deugt aangezien ik heb betaald voor alle voorzieningen van het resort, niet voor maar 25% van de faciliteiten. Nu heb ik van alles aangedragen (ANVR en Consuwijzer) maar D-reizen geeft geen gehoor en geeft aan dat zij afhankelijk zijn van TUI. De ANVR is trouwens voor consumenten ook niet telefonisch te bereiken, iets wat ik ook heel raar vind aangezien zij een branchevereniging zijn die ook de kwaliteit waarborgt van aangesloten reisorganisaties.

Het kan toch niet zo zijn dat zij niet leveren waarvoor ik betaald heb en ik zou moeten bijbetalen om een gelijkmatige vakantie te krijgen? Ik kan voor aanstaande zaterdag ook geen andere vakantie meer boeken. Heeft iemand een oplossing of advies voor mij?

2757 7 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2017 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een branchevereniging is er uiteraard voor de branche.  U kunt natuurlijk ook annuleren.

En wat bedoelt u met "eigen kosten omboeken"?

su
door subthiel Jun 27, 2017 om 16:02
Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel hiermee dat D-Reizen mij de optie geeft om extra bij te betalen zodat ik naar een ander hotel kan waar alle faciliteiten wel beschikbaar zijn.

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En is dat rampzalig?

su
door subthiel Jun 27, 2017 om 17:02
Antwoorden / 1 Vragen

Ja. Ik heb betaald voor een aantal diensten, die krijg ik lang niet allemaal geleverd. Wil ik deze wel diensten ontvangen dan moet ik bijbetalen terwijl ik in eerste instantie al heb betaald voor de diensten. Bent u serieus?

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard ben ik serieus. Ik neem aan dat u gaat om te duiken en dat kan nu niet. Ik denk dat de bar en het restaurant minder belangrijk zijn. Niet gaan lijkt mij erger zo kort dag.

hansje klein
door hansje klein - Jun 27, 2017 om 16:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Voor het blok gezet ... niet netjes, maar wèl avontuurlijk!

Omboeken naar een andere accomodatie, als enige optie,
want waarschijnlijk óók nog een ondragelijke herrie en veel gedoe van de bouwondernemer bij het hotel.

br
door bravehenk - Jun 27, 2017 om 17:00
206 Antwoorden / 0 Vragen

Vind het netjes van D-Reizen om u te informeren beter dit dan dat u bij aankomst erachter komt kunt u niets meer doen gezien uw korte vakantie.
U kunt nu nog omboeken en lekker op vakantie gaan. Veelal zijn hier topics van mensen die achteraf komen klagen dat de accomodatie niet was zoals geboekt. Betaal iets bij en ga lekker genieten.Stress is niet goed voor uw hart.

groeten Henk

newmikey
door newmikey - Jun 27, 2017 om 17:06
830 Antwoorden / 0 Vragen

"bijbetalen om een gelijkmatige vakantie te krijgen?" - gelijkmatige vakanties krijgt u ook wel zonder bijbetalen maar alle gekheid op een stokje, ik zou mijn vakantie niet laten verknallen en op het aanbod ingaan. Dat zal vast een betere optie zijn dan het oorspronkelijke waardoor de meerprijs.

Snap eigenlijk niet zo goed waarom er nu nog mensen naar Egypte gaan met alle veiligheidsrisico's van dien en dan nog all-inclusive ook met de deplorabele staat van de toeristenindustrie daar, maar dat zal uw eigen keuze geweest zijn uiteraard.

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Jun 27, 2017 om 17:14
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een flauwekul antwoorden krijgt u hier weer.

Ik vind dat u gelijk heeft. Wat u het beste kunt doen is onder protest akkoord gaan met een omboeking en dat u later bij de Geschilllencommissie reizen dit aankaart. Als u omboekt onder protest doe dit dan aangetekend schrifteliljk of per mail met ontvangstbevestiging. Geef het bedrag aan waar u voor moet bijbetalen en eis dat terug.

Als u toch naar dit resort gaat, dan nu ook alvast een klacht indienen. Alles om later bij de Geschillencommissie uw beklag te doen. Waar D-reizen van afhankelijk is, daar heeft u natuurlijk niets mee te maken. Dit is de organisatie waar u bij heeft geboekt en daarom moet D-reizen zorgen dat u een reis krijgt conform de overeenkomst.
Dus wat u ook doet, doe het onderschriftelijk protest, geef in uw klacht ook aan dat u 4 dagen voor het afreizen voor het blok bent gezet.

Daarna gaat u op vakantie, denkt nergens meer aan en als u terugkomt gaat u aan de slag met de Geschillencommissie.
Mocht u naar uw oorspronkelijke resort gaan, maak dan opnames van alles wat er mis is daar. (kunnen ook geluidsopnames zijn) en mocht het meer zijn dan nu al aangegeven, ook ter plekke bij de reisleiding klagen.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 27, 2017 om 17:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Zoekster, alles wat er mis is is nu toch duidelijk van te voren gecommuniceerd. Dan kun je wel stug heengaan maar kun je deze punten niet in je klaagzang meenemen.

jo
door jorisw Jun 27, 2017 om 17:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nu maar hopen dat TS niet op het "gelijk" van Zoekster in gaat.

zoekster1
door zoekster1 Jun 27, 2017 om 18:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Natuurlijk kun je die punten wel meenemen. Dat zou wat moois zijn, dat als je van te voren weet dat de reis minder wordt dan beloofd, dat je dan je rechten verspeelt. Echt niet! Dan zouden reisorganisaties alleen nog maar van te voren hoeven aan te geven wat er mis is en dan moet je het er mee doen. Nee hoor, als het minder is kun je gewoon prijsvermindering verwachten of er kan een gelijkwaardig aanbod komen van wat oorspronkelijk in de overeenkomst overeen is gekomen.
Kijk, dat jullie je alles maar laten aanleunen en daarom anderen adviseren dat ook te doen, daar heb ik verder niets mee te maken.

su
door subthiel Jun 28, 2017 om 20:10
Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster, bedankt voor de opmerking over de flauwekul antwoorden, ik dacht serieus dat het aan mij lag of dat alleen maar mensen die werkzaam zijn bij D-Reizen aan het reageren waren op mijn bericht. Eindstand van het verhaal is dat ik niet kan omboeken, omdat het te kortdag is. Ook vinden TUI en D-Reizen dat de "all-in formule" nog in stand is omdat van alle voorzieningen er nog 1 faciliteit open is. Het komt er op neer dat ik dit moet accepteren. Consuwijzer heeft mij gewezen op een voorbeeld klachtbrief, deze ga ik invullen en opsturen en na mijn vakantie aangeven bij de Geschillencommissie.

Hartelijk dank voor de tip, hier heb ik tenminste wat aan.

zoekster1
door zoekster1 Jun 28, 2017 om 20:23
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan. Succes ermee en nog een fijne vakantie. Probeer er toch wat leuks van te maken.

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2017 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zal mijn baas bij D-reizen dan even manen dat hij mijn salaris overmaakt. :-((

U hebt het over het duiksteiger, dus dat is blijkbaar zeer belangrijk voor u. Dan gaat u toch niet naar dat resort als u niet kunt duiken? Dus liever acht dagen griepen dat u niet kunt duiken?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 27, 2017 om 17:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U betaalt niet bij voor een gelijkwaardige vakantie maar voor een duidelijk betere vakantie.
Bij 99% van de all inclusieve restaurants is warm eten gevaarlijk koud en koel.eten gevaarlijk warm.

tenormin
door tenormin Jun 27, 2017 om 18:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Rob Geus? @diewilik ;-))

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 27, 2017 om 19:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@tenormin. Ja Rob maar ook gehoord van bevriende gezinnen die alleen inclusive weg zijn geweest. Ook bijna iedere avond dezelfde gerechten.

ne
door neodutchio - Jun 27, 2017 om 18:46
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Gelukkig dat u het nu te horen krijgt. Of het nu is, of 2 maanden geleden, de uitkomst is hetzelfde. D-reizen krijgt nu te horen dat, om welke reden dan ook, van een aantal faciliteiten niet gebruik gemaakt kan worden. Om toch een fijne vakantie te hebben wordt er aangeboden om om te boeken. En op eigen kosten? Nee, u betaald de nieuwe vakantie met aftrek van het reeds betaalde van de oude.

U kunt 2 dingen doen, of toch een andere vakantie uitzoeken zodat u wel kunt duiken en op meer plekken eten, of een verlaging van de prijs bedingen aangezien u niet krijgt wat er vooraf verkocht is. Eisen dat er de overeenkomst gehouden wordt is simpelweg niet mogelijk. Het valt buiten de invloed van D-reizen wat er gebeurt bij het hotel.