ge
door gerrie aarle Mar 28, 2016 om 14:36
Vakantie & reizen

Reisbureau financieel onvermogen krijg ik dan toch mijn geld terug

Ik heb een reis geboekt bij Travelon reizen op 12 maart 2016 . Nu krijg ik bericht van stichting garantiefonds reisgelden dat sinds januari geen binding meer heeft met Travelon reizen. Ik heb op 9 maart nog een mail gestuurd naar Travelon of de slechte ervaringen echt waren of dat er mensen zijn die nooit tevreden zijn, ik ben al 3x met Travelon reizen naar Parijs geweest en dat beviel goed de prijs en de reis waren goed voor dat geld wat ik betaalde. Ik kreeg en heel mooi geruststellend mailtje terug dat er wel moeilijkheden waren geweest met de aanslagen in Parijs en dat het oude personeel niet goed had gereageerd op de klachten van de reizigers. Er was nieuw pesoneel aangenomen en r werd me verzekerd dat als de reis nu geannuleerd zou worden dan zou ik mijn geldterug krijgen als ik rechtstreeks bij Travelon zou boeken en of ik toch nog vertrouwen wilde hebben in Travelon. Dus heb ik geboekt voor 3 dagen Parijs op 20 mei 2016. Nu krijg ik op 24 - 3 - 2016 een mail van S.G.R. dat Travelon financieel onvermogen heeft, ik heb meteen een mail naar Travelon gestuurd dat ik nu toch graag mijn geld 162 euro terug wil hebben maar k hoor niets terug. het moet toch eigenlijk niet kunnen dat een reisorganisatie reizen nog kunnen boeken als ze niet voor financieel onvermogen verzekerd zijn. Nu is mijn vraag zijn ze toch verplicht mijn reissom terug te betalen? Kan ik nu aansprak maken op mijn reis en annulerings verzekering?

2165 3 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Mar 28, 2016 om 14:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gaat de reis dan niet door?

ge
door gerrie aarle Mar 28, 2016 om 16:08
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb helemaal niets meer gehoord van Travelon reizen ze hebben ook geen site meer op internet dus ik denk het niet wel jammer.

marita5
door marita5 - Mar 28, 2016 om 16:24
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gerrie Aarle ,

Lees eens deze informatie door van SGR klik op de rode regel ,

https://www.sgr.nl/nieuws/travelon

En deze informatie van consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/reizen-algemeen/reisorganisatie-failliet

ge
door gerrie aarle Mar 28, 2016 om 19:16
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Maritas.
Bedankt maar hoe kom ik er achter wie de curator is?

marita5
door marita5 - Mar 28, 2016 om 20:28
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Gerrie Aarle ,

Om erachter te komen wie de curator is , kunt u zien bij insolventieregister .
Ook bij de Kamer van Koophandel word meestal de naam van de curator vermeld .

http://insolventies.rechtspraak.nl/

http://www.kvk.nl/zoeken/

ge
door gerrie aarle Mar 28, 2016 om 20:49
Antwoorden / 1 Vragen

Maritas Bedankt !

marita5
door marita5 Mar 28, 2016 om 20:52
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .