Ryan Air: geld betaald geen ticket
Een aantal weken geleden heeft mijn dochter een vlucht geboekt bij Ryan Air (naar Porto). Via Ideal heeft ze betaald; het geld voor de tickets is afgeschreven (er is een overschrijvingsbewijs).
Vervolgens heeft ze geen bericht ontvangen via de mail over deze boeking. Contact met Ryan Air gehad hierover: zonder boekingsnummer kan men niets doen. Met de bank contact gehad; die bevestigen dat het geld is afgeschreven naar een Ryan Air rekening. Ryan Air houdt vol dat het geld er niet is en dat het zonder boekingsnummer/bewijs ook niet mogelijk is.
Conclusie: geld weg en geen tickets en niemand die ons wil/kan helpen. Aantal mails/telefoontjes Ryan Air leveren niets op; het engelstalige callcenter kan ons niet verder helpen.
Heeft iemand enig idee wat we nog kunnen doen? Het kan toch niet zijn dat zo maar kan?
Vaak staat in de omschrijving van de overboeking (je eigen bankoverzicht) het boekingsnummer.
Kijk ook eens op de site van Ryan air wat het rekening nummer is van hun en controleer dat met waar je het geld naar overgeboekt hebt. Als dit niet gelijk heb je dan misschien via een fake site geboekt, kijk eens in je recent gebruikte tabbladen of de site er nog bij staat en of hier sprake is van een doorgestuurde site die niet van Ryan air is.
![AWYeah28](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/445120e0e23e356e7c4426b9b0a56b73834db6ec67b5c70bc3499cf11b00bb52.png)
Lekker bedrijf, dat RyanAir. Als je het online klachtenformulier wilt invullen over een klacht voor aanvang van de vlucht, krijg je alleen maar verwijzingen naar de website. Dan moet er dus een schriftelijke klacht per post naar Dublin: >klik<
Een kopie van het overschrijvingsbewijs meesturen en het verhaal uitleggen.
Als je er dan nog niet uitkomt volgt een ingebrekestelling.
Alles uiteraard aangetekend, hopelijk is het de aanvullende kosten waard. Die zou ik zeker ook proberen te verhalen.
![sjjoppy](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a73feb03eae049088108b91560bf7f28f7866094a632d8bc332dfffde5c70e21.png)
Een van de bemoedigende antwoorden uit deze link:
TIP: betaal in Nederland met ideal, maar in Europa met creditcard.
https://radar.avrotros.nl/forum/touroperators-vliegmaatschappijen-f19/geen-bevestiging-van-ryanair-ontvangen-wel-betaald-t168583.html
![panter22](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f33d6a492f29ae96cec86158870062c2e9179953b9d6d7000f7256b86edf19e3.png)
Kon ze de tickets wel met ideal betalen?
Volgens deze site alleen met een creditcard.
Of heeft ze niet rechtstreeks bij Ryanair geboekt.
https://www.zondercreditcards.nl/vliegtickets/ryanair-ideal
Waarom ga je op een vage internetsite kijken hoe je bij Ryanair kunt betalen terwijl op de Ryanair site gewoon alle betaalmogelijkheden staan? Welke van de twee zou het meest betrouwbaar en meest up-to-date zijn?
![panter22](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f33d6a492f29ae96cec86158870062c2e9179953b9d6d7000f7256b86edf19e3.png)
Betalen met ideal kun je kennelijk nog maar kort bij Ryanair. Maar in dit geval gaat het mis.
Misschien heb jij een oplossing? En bejaarde suikeroom of tante die misschien een nieuwe ticket wil betalen?
![aurora1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f9fdb95e117708232994692838161b581d5be23e41bf03c85a48ab69c158ad8d.png)
Tuurlijk..... die “oudjes” stikken toch van het geld waar de jonkies graag van profiteren….
![tijger1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/81a3370d3b4bc701a42bb46c59d9cf28473920e9a849f5d273cc9f2f47fda61a.png)
Autora +10 Goed genoeg als geldschieter.:-((
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Hallo joep Debeij ,
Neem eens contact op met ECC, voor contact scroll naar beneden , klik op de rode regel .
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
![aurora1](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f9fdb95e117708232994692838161b581d5be23e41bf03c85a48ab69c158ad8d.png)
Ik zou nog eens extra controleren of wel het juiste rekeningnummer voor de tickets ingevuld is en of ergens op de afschriften een boekings nummer oid te vinden is én of niet via een omweg (met Cheaptickets bijv.) geboekt is.
Je zult ongetwijfeld bij het boeken een email adres hebben ingevuld. Als je dat email adres gebruikt voor het aanmaken van een account bij Ryanair dan komt hoogstwaarschijnlijk automatisch deze vlucht in je z.g.n. travel itinerary te staan.
Geachte ik ben bijna 2 jaar bezig geweest om 440 euro terug te krijgen ze hebben schijt aan iedereen zelfs advocaten kunnen niet veel zelfs dreiging voor rechter worden ze niet koud van ze hebben uiteindelijk de 22e van mei betaald reservering stoelen kwijt bagage geld kwijt ik snap niet dat dit kan ik doe dit nooooit meer bIJ RAYNAIR wat een .... maatschapij criminelen worden beter behandeld
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
Budget maatschappij, budget behandeling.
Mensen die na al die jaren mog steeds bij Ryanair boeken nemen deze klantenbehandeling op de koop toe. Zoveel gelijjksoortoge klachten ...
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
Precies, het is (was) echt spotgoedkoop en de service is navenant. Nu kan je erop wachten dat iemand meldt dat je als bijstandsmoeder echt geen duurdere maatschappij kan betalen ;-)
Ik zit met dezelde probleem. ik heb 7-06-2021 gereserveerd een vakantie voor mijn gezin via Mytrip, ook vlucht van ryanair. ik heb betaald. bedrag is afgeschreven, ik heb alleen een bewijs van afschrijving. ik wacht nog op mijn boeking. ik hoor maar niets.
ik heb gebrobeerd te bellen? geen resultaat.
ik weet ook niet wat ik moet doen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is freedom24 een veilig platvorm voor spaargeld?
Ik zou graag 1 spaarrekening/ Diposito openen bij Freedom24. Is de website en app veilig? Garantie is 20.000 euro en met partner 40.000 euro. klopt dit? Geloof dat het eu deel in Cyprus gevestigd is. Geen bronbelasting? Zijn er nog haken en ogen aan dit platvorm? Lees meer
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Schadevergoeding voor Oekrainers
Als een Oekraïner materiële schade heeft geleden nadat hij is aangevallen door een onbekende persoon, is het dan mogelijk om via een verzekeringsmaatschappij een vergoeding voor de veroorzaakte schade te krijgen? RMO dekt dergelijke gevallen niet. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer