Slechte accommodatie via Booking.com en geen geld terug
Wij hebben via Booking.com een accommodatie voor 5 nachten op Kalymnos geboekt. Dit appartement viel zo tegen dat wij na 1 nacht vertrokken zijn. Alles was te vies om beet te pakken, matrassen waren niet beslaapbaar, etc.
Wij hebben via een officiele klacht bij Booking.com een compensatie gevraagd overigens nadat wij bij het appartementen complex ook al ons geld terug gevraagd hadden, die stuurde ons door naar Booking.com.
Wij worden nu afgescheept met een bedrag dat nog niet eens 1 nacht dekt qua kosten en ze zeggen dat wij dat bij het complex terug moeten vragen.
Wij kopen een product bij Booking.com en zijn daar niet tevreden over maar wij krijgen ons geld niet terug.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat de volgende stap is als ik bij de helpdesk van Booking.com geen enkel begrip of gehoor krijg?
Bedank alvast
Ik zou beginnen met een schriftelijk klacht, uit het antwoord moet blijken waarom ze je dan geen volledige compensatie willen geven want dat blijft nu in het ongewisse.
Topantwoord
U had ter plekke eigenlijk al contact moeten opnemen met Booking.com èn met de verhuurder. U had dan al filmend met de telefoon kunnen aantonen hoe de accommodatie eruit zag.
Heeft u wel foto's van alles wat u noemt genomen? Die kunt u dan uitprinten en toevoegen aan de aangetekende brief.
Komt er dan nog geen reactie dan kunt u beter uw rechtsbijstandverzekering inschakelen of naar het Juridisch Loket, maar u moet het wel kunnen aantonen. Misschien heeft uw reis- of annuleringsverzekering nog tips voor u.
Ik heb terplekke ook contact met zowel Booking.com als het complex gehad, ik heb ook een uitgebreid filmpje gemaakt van alle misstanden.
De aangetekende brief ga ik inderdaad versturen.
Dank u wel voor uw feedback
Graag gedaan en succes
U had bij aankomst al aan kunnen geven dat het appartement smerig was want dan hadden de receptiemedewerkers alsnog een schoonmaakploeg kunnen laten komen.
De matrassen zijn niet van hotel kwaliteit en ik lees wel vaker dat de matrassen niet zo comfortabel zijn zo als we in Nederland gewend zijn maar terzijde.
Booking.com vindt het uiteraard naar voor u en compenseerd deels die ene nacht maar gaat niet het gehele bedrag terug betalen en van de verhuurder van het appartement hoeft u ook niets te verwachten want u heeft besloten te vertrekken en dat maakt dat u geen recht meer hebt op een terugbetaling van van het betaalde bedrag.
Een appartement in het buitenland bij booking.com boeken is welliswaar voordelig maar verwacht geen luxe verblijf omdat booking.com geen reisorganisatie is maar een platform waarop externe verhuurders zelfs nog een omgebouwde kippenschuur met een bed er in mogen verhuren onder de noemer autenthiek landelijk gelegen accommodatie.
booking is een mediair en geen bezitter, geld terug enz haal je bij de eigenaar van het gehuurde..
https://www.booking.com/content/terms.nl.html?aid=318615;label=New_Dutch_NL_NL_21456914665-mDVr9oMFdS*SpqPbh8rIvAS217248141027:pl:ta:p1:p2:ac:ap:neg:fi:tidsa-55482331735:lp9063941:li:dec:dm;ws=&gclid=CjwKCAjw0aS3BhA3EiwAKaD2ZYCfHV8-yyQ74KvC2bjZnDiT0mzmlExyKNRrzxvmJIERVBNT8CWU5RoCrGwQAvD_BwE#terms_attractions_contract_subheading
Hallo Jantje P ,
Zie ook deze link ,
https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/klacht/ik-heb-een-klacht-over-mijn-pakketreis-accommodatie-wat-nu
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
BKR registratie
Hi!
Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren.
Echte
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer