Tui en de prijzen op de website
Ik heb op de website van TUI gekeken naar een week wintersport in december 2021.
Daarbij kwam ik o.a. uit bij hotel Tannerhof in Zell am Ziller met een prijs van €435.
Omdat wij daar al eerder zijn geweest, besloot ik verder te kijken naar deze reis.
Vervolgens klik je verder om de prijzen ed te bekijken en zie je voor 11 dec een prijs van €435 incl. skipas. Als je daar op klikt om te reserveren,komt er ineens een totaal andere prijs van €705 te voorschijn.
Nu staat er wel dat prijzen door updates kunnen afwijken, maar geen €270 lijkt me.
Ik vind het niet kloppen dat een prijs die in de tabellen gehanteerd wordt, en die volgens mij heel duidelijk is, totaal niet overeenkomt met de prijs als je werkelijk gaat reserveren. Ik vind dit erg misleidend.
Zo kwam ik bijvoorbeeld uit bij hotel Gerloserhof in Gerlos in hetzelfde skigebied met dezelfde skipas.
Voor een ander hotel in Gerlos staat bij de vergelijkbare datum hier een prijs van €606, inclusief skipas en als je gaat boeken blijft dit bedrag € 606. Dus hier geen verschil met wel of geen skipas.
Als ik beide hotels naast elkaar leg, zie ik vergelijkbare afbeeldingen met inhoudelijk dezelfde informatie, maar een totaal verschillende manier van berekenen als je gaat reserveren.
Ik heb hierover een mail naar TUI gestuurd en daar wordt wel snel op gereageerd. Na 2 dagen heb ik, via de telefoon en mail, uiteindelijk 3 verklaringen voor het prijsverschil:
-het was mogelijk het prijsverschil tussen wel of geen skipas. Onzin, want TUI heeft altijd een prijs incl skipas.
-ze hadden te maken met een externe partij. Onzin, want je kunt dan toch wel de gewone prijs hanteren.
-heeft te maken met de actualisering van de prijzen. We gaan er werk van maken. Ook onzin, want over deze trucjes wordt in 2018 al geschreven in reviews.
Ik vind dit erg misleidend. Je wordt gelokt door een prijs en als je vervolgens enthousiast wordt, komt er een hele andere prijs uit?
Wie heeft deze vervelende ervaring ook?
Coen
Topantwoord
Als ik op de site van Tui kijk, dan staat er een vanaf prijs: https://www.tui.nl/reizen/oostenrijk/zillertal/. Als je daarna doorklikt krijg je alle prijzen en beschikbaarheid te zien. En hangt helemaal af wanneer u gaat wat u betaald. Zo betaal je begin december zo'n beetje de helft ten opzichte van rond de kerstdagen. Het kan dat het ene hotel wel de hoofdprijs vraagt rond drukkere periodes en andere hotels niet. Tui doet niets anders dan kamers verhuren tegen de prijs die het hotel berekend met of een opslag voor hun, of ze krijgen een korting.
Als je vervolgens je reisgezelschap, datum, verzorging, reisduur invult, komt er een overzicht van hotels met prijzen.
Na een keuze en controle van bovenstaande komt er prijstabel uit die hoort bij die reis.
En dan komt het: als de reis en prijs je aanstaat en je op de prijs klikt om verder te reserveren, verschijnt er ineens een prijs die €250 hoger ligt.
En dan gaat het dus niet om vanaf prijzen ofzo, maar bij de 'echte' reservering.
Dat vind ik misleidend!
Of u nu al dan niet bij de neus genomen zal worden en door wie: zou u dit jaar wel willen boeken? Ik begrijp dat iedereen in de startblokken staat. Stel dat alles toch veel trager gaat: komt u in gezeur over vouchers en/of geld terug terecht. Maar goed, dat is uiteraard helemaal mijn zaak niet. En ja, bij TUI vliegreizen, anders dan uw skireis: bij een aanbieding, waar ik toentertijd telkens snel op reageerde: zodra op de site: de aanbieding was pleitte.
Dan boekt u toch dat hotel waar de prijs gelijk blijft? En gaan er dan geen mensen die geen skipas hoeven?
Het gaat om wat TUI doet met de prijzen op de website.
Ze zetten een prijs neer bij een reis en als je dan denkt dat het leuke aanbieding is en klikt voor de volgende stap op dan is de prijs ineens €250 hoger. En dan heb ik het hier niet over een vanaf prijs ofzo.
Dat is erg misleidend.
Ik niet. Hier geen vervelende ervaringen over een eventuele toekomstige reis.
Ik zou in deze periode ook beslist niet op vakantie gaan.
Kunt u niet beter naar een reisbureau gaan? Daar zoeken ze alles keurig voor u uit.
Tot nu toe had ik ook geen negatieve ervaringen met TUI.
Daarnaast gaat het in mijn verhaal niet over het wel of niet boeken van een reis, maar hoe TUI omgaat met de prijzen tijdens het boeken van een reis.
En voor het boeken van een wintersport hoef je echt niet naar een reisbureau, dit doe ik al jaren via internet.
Waar het hier om gaat is, dat je tijdens het reserveren ineens een totaal andere prijs ziet. Dat is het misleidende.
Toen ik hierover contact had met TUI zei een medewerker dat ze in haar scherm alleen het hoogste bedrag ziet en niet de lagere prijs op de website.
Ruim uw geschiedenis eens op. Dan krijg u wellicht meteen de juiste gegevens.
??
Dit is wat de website laat zien.
En als je op de prijs klikt, verschijnen er hele ander bedragen.
https://www.tui.nl/tannerhof-50921521/#prijzen-en-boeken
Volg het advies van @tijger1 op.
Doe een melding bij de ACM, misleidende reisprijzen op de website mag niet. Check bij hen of dit hier het geval is. Zij hebben in het verleden hier meer onderzoek naar gedaan.
Je wil dus voor €435 een week naar Tannerhof inclusief half pensioen en skipassen.
Je vergeet te melden dat bij alle datums €270 van dit hotel extra wordt berekend.
Het is duidelijk dat hier een vergissing is gemaakt. Op de website dat €705 moeten staan. Dat is op de boeking wel gecorrigeerd, maar niet voldoende. Dus zal Tui binnenkort vast wel aanpassen.
Dat heeft niets met misleiding te maken. Je kon wel nagaan dat €435 niet kan kloppen.
Hotel Gerlos heeft voor €606 logies en ontbijt. Dus €705 voor een hotel met avondeten extra, is een redelijke prijs.
Wil je €540 korting voor deze reis voor 2 personen er trachten uit te slepen?
Dan zul je naar de Geschillencommissie moeten.
https://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=10480
Bij de klantenservice ben ik al geweest, ook met een officiële klacht via de mail.
Daar krijg je 3 verschillende antwoorden.
Dit is volgens mij geen incident, maar TUI probeert de mensen te lokken met een leuke prijs op de website en als je dan geïnteresseerd raakt en wilt boeken, komt er een ander prijs tevoorschijn.
Ik heb dit ook bekeken voor een andere periode op de website. Van de 18 resultaten waren er 5 waar een prijsverschil van meer dan €200 was tussen de prijstabel en bij het reserveren. En daarbij ging het niet om vanafprijzen.
En dat vind ik niet fair en misleidend.
Ik vraag me dus af of anderen dit ook ervaren.
Dat moet haast wel, als je de reviews leest.
Wat let je om naar de Geschillencommisie te gaan.
Wat heb je er aan dat anderen dit zelfde als jou ervaren.
Als je zoveel klachten hebt, dan boek je toch niet weer via Tui.
Ik zie dat er geen enkele prijs klopt bij Tannerhof. Wat ook zo kan zijn is dat de skipas als incluief wordt berekend, maar dat je er wel voor moet betalen. Dat ging inderdaad niet op bij het andere hotel die je aangeeft.
Je hebt de keuze om niet te boeken en in dit geval zou ik dat ook niet doen. Er is een meldpunt reisprijzen misschien kunt u het hier aankaarten?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerSchimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer