Verandering vertrektijd binnen 24 uur
hallo,
wij hadden een vakantie geboekt vertrek 28-06 om 10.40 uur met onur air. wij werden de avond ervoor gebeld dat het vliegtuig stuk was en dat we pas om 20.30 uur zouden gaan. dit is ook gebeurd. de verklaring was het vliegtuig is stuk, maar de volgende dag bleek hij wel te hebben gevlogen alleen het vliegtuig was kleiner dus er konden minder mensen in, dus het werd een willekeur van wie wel mee mocht en wie niet. wij waren met z'n 7e dus werd gezegd grote groep ga maar later. toen we 'savonds op schip[hol waren zijn we 2 uur bezig geweest om in te checken want we stonden niet op de lijst.op schiphol kregen we advies om via euclaim een klacht in te dienen, dat hebben we gedaan, die zeiden direct u komt in aanmerking voor een vergoeding( tenslotte waren we wel een dag kwijt, we kwamen pas om 6 uur 'sochtends aan in het hotel). 2 weken later kregen we bericht dat ze niets konden doen, want onur air zat niet in nederland. dus helemaal niets.
nu is mijn vraag: weet iemand waar ik wel terecht kan? we hadden nl. voor vervoer gezorgd in de ochtend en die moesten we weer afzeggen. niet zo leuk als iemand zijn dienst heeft geruild voor jou,nu zijn we met de trein gegaan. en 1 dag minder vakantie
Dag Agnes en Nico,
In de regel heeft men recht op een compensatie als de geboekte vlucht niet naar behoren is uitgevoerd.
Je krijgt echter geen compensatie als de luchtvaartmaatschappij zich kan beroepen op "buitengewone omstandigheden". In veel gevallen verschuilt een luchtvaartmaatschappij zich echter achter deze term om geen compensatie te hoeven uitkeren.
Kijk eens op www.euroclaim.nl. Zij weten van elk vliegtuig precies wat er is gebeurd en kunnen dan ook vaak aantonen dat er van een "buitengewone omstandigheid" geen sprake was. Daarnaast zijn hun juristen gespecialiseerd in de specifieke wetgeving over dit onderwerp en weten precies welke argumenten en feiten nodig zijn om met sukses een vergoeding uitbetaald te krijgen. Ze werken op "no cure, no pay" basis en ik zie op hun website dat ze bij een andere Turkse maatschappij en een Aziatiche, een claim hebben ingediend.
Sukses.
Sukses.
hallo aquarius
bedankt voor de reactie,maar wij hebben bij euclaim al een klacht ingedient en die kunnen niets voor ons doen, omdat onur air geen kantoor in nederland heeft. we kunnen alleen een klacht indienen bij inspectie verkeer en waterstaat, maar dan kom je op de grote hoop en word er toch niets aan gedaan. onurair beroept zich dan op overmacht. Wij vroegen ons af of er nu nergens iets is waar onze klacht dan wel behandeld wordt. Turkije staat erom bekend dat ze klachten heel makkelijk afdoen met ""overmacht"".dus ze kunnen maar doorgaan met dit soort zaken. Misschien dat iemand anders ookzoiets heeft meegemaakt?
bedankt
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer