Vergoeding Transavia. Vliegtuig defect
Goeden dag
Ik boekte een vlucht met Transavia vertrek 07.10 af Rotterdam, naar Berlijn aankomst 08.30. Ik had ca 10,30 daar een afspraak. Toen alle passagiers in het toestel zaten bleek de linker motor niet te starten. Er liep kerosine uit, waardoor de piloot iedereen uit het vliegtuig stuurde, terug naar de vertrekhal.
Na enige tijd wachten werd omgeroepen dat een ander toestel onder weg was dat dan ca. 10.30 vanaf Rotterdam alsnog naar Berlijn zou vertrekken. Ik ging mijn afspraak missen. Na telefonisch contact was deze niet naar s'middags te verzetten. Redenen waarom het voor mij geen zin had nog naar Berlijn te vliegen. Ik ben daarom in Rotterdam gebleven. Heb bij de balie gemeld dat ik niet meer mee ging. Ik heb Transavia verzocht om terugbetaling van mijn ticket, maar dat werd tot 2 maal toe geweigerd. Op mijn opmerking dat zij ook vooraf een pre-check hadden kunnen ipv te wachten tot men vertrekgereed stond met alle passagiers erin werd niet gereageerd. Kan iemand mij zeggen of ik recht op terugbetaling heb?
Mijns inziens hebt u gewoon recht op teruggave van het betaalde. U kunt door uw vluchtnummer in te vullen hier controleren of u ook nog andere rechten hebt.
http://www.euclaim.nl
TS ziet zelf af van de verdere reis. Afhankelijk van de verkoopvoorwaarden van de tickets kan je wel of niet cancellen met teruggave van de kosten. EUclaim is van toepassing als je wel gaat vliegen maar vertraging hebt.
Valt dit niet onder Overmacht? Bovendien heeft u zelf besloten om niet meer te gaan vliegen. U heeft geen recht op schadevergoeding.
technisch probleem is GEEN overmacht.
Uw verhaal is "grappig", voor mij dan. Mijn vriendin overkwam exact hetzelfde vorige week: alleen Berlijn - Rotterdam. Ze is nog bezig met de afwikkeling, maar ze krijgt wel degelijk een (fikse, in verhouding staand met de reissom) refund op de vlucht. Ook naar mijn mening hebt u recht op teruggave van... of dat de hele reissom betreft weet ik niet precies. En het valt niet onder overmacht. Dus voor u: papieren invullen enz.
Maar zij heeft de vlucht wel gemaakt in tegenstelling tot de vragensteller.
Hallo Gerrit250
Afzien van uw vlucht ? Vervoersovereenkomst beëindigd !
Ziet u af van uw vlucht, dan eindigt uw overeenkomst met de luchtvaartmaatschappij. De maatschappij hoeft u in dat geval geen eten en drinken en overnachtingen meer aan te bieden.
Lees deze volledige informatie ( zie ook linkerkolom ) , klik op de rode regel
https://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/passagiersrechten/rechten_van_luchtvaartpassagiers/wel_of_niet_het_geld_van_uw_ticket_terug/
@ Marita, TS wil ook geen geen eten en drinken en overnachtingen Maar gewoon zijn geld terug.
Diewilik
@Diewilik
Zeker niet de link gelezen.
Geld terug bij meer dan vijf uur vertraging
Is uw vlucht meer dan vijf uur vertraagd en heeft uw reis geen zin meer, dan kunt u ervoor kiezen niet meer met uw vlucht mee te gaan. U hebt dan recht op volledige terugbetaling van uw ticket binnen een week.
TS had minder dan 5 uur vertraging....
@diewilik , de link is zo uitgebreid, Ts vind daar alle informatie ., kan controleren of hij / zij in aanmerking komt voor compensatie .
Kan ook controleren of ILT de vlucht heeft onderzocht ., als de vlucht voorkomt dan heeft ILT vastgesteld dat het een buitengewone omstandigheid is en dan heeft Ts geen recht op compensatie , ten tweede Ts heeft afgezien van de vlucht . lees de volledige link bent u een aantal uren zoet .;-) in deze link is lezen een must .
@Beainless.07.10 vertrekken wordt 10.30 uur vertrekken.
Dat is 3.20 uur en geen dus geen recht op annulering van de vlucht. En dat is wat ts juist wel wil. En zijn geld terug.
Diewilik
Terugbetaling wel, met twee uur vertraging vertrekken en geharandeerd uw afspraak missen.
evt andere vergoeding is lastig, want u annuleert uw vlucht. Die andere bedragen zijn gebaseerd op de daadwerkelijke vertraging en daarvoor moet u de aankomsttijd weten. Omdat u annuleert kan het zijn dat u daar geen recht meer op hebt. Alles kunt u vinden bij euclaim en op de
site van de rijksoverheid
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/luchtvaart/vraag-en-antwoord/wat-zijn-mijn-rechten-bij-vertraging-annulering-of-overboeking-van-een-vlucht
Hi Gerrit,
Ik zat toevallig ook op die vlucht, ik ben met vertraging vertrokken richting Berlijn.
Wij hebben een claim ingediend bij Transavia en kregen een bevestiging dat wij binnen 2 weken €250 pp vergoed krijgen.
Maar omdat jij hebt gecanceld weet ik niet of jij nog aanspraak daarop maakt.
Ik zou de claim gewoon indienen bij Transavia.
@Luciano155 , Ts heeft Transavia 2 keer verzocht om terugbetaling van ticket werd 2 keer geweigerd .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer