Verplichte melding touroperator accomodatie niet geschikt voor minder validen?
Afgelopen december zijn wij met vier personen op vakantie gegaan. Mijn vader is tijdelijk slecht ter been. Dit is ook aangegeven bij het hotel ter plaatste (Cuba), en de touroperator voor een melding naar het hotel toe en de vliegmaatschappij. In het hotel was een lift aanwezig, dit is ook vermeld door het hotel.
Ter plaatste bleek dat er inderdaad een lift was van de hotelkamer naar de eerste verdieping, om alle restauarants, bars, het zwembad of de zee te bereiken moest men de trap(pen) nemen.
Is de touroperator verplicht om melding te maken dat een accomodatie niet geschikt is voor minder valide personen?
Nee, dat is een touroperator niet verplicht. Als je vader niet kan lopen, had je dit duidelijk aan moeten geven; had men waarschijnlijk wel voor een rolstoel kunnen zorgen.
Slecht ter been, lees ik als: iemand kan lopen, maar niet zo makkelijk.
Dank voor je reactie. er is aangegeven dat trappen lopen geen mogelijkheid zijn. We hebben zelf maar ter plaatste een rolstoel geregeld. Blijkt dat je ipv een preferentie een essentie moet opgeven (ANVR)
Dank voor je reactie. er is aangegeven dat trappen lopen geen mogelijkheid zijn. We hebben zelf maar ter plaatste een rolstoel geregeld. Blijkt dat je ipv een preferentie een essentie moet opgeven (ANVR)
Topantwoord
Sorry, link werkt niet. Probeer nog eens, later. http://www.abto.be/FAQ_nl.htm
Onder nummer 22.
De link werkt goed. Dank je wel.
En onder nummer 22 zou het niet onderlijnd en rood moeten zijn. Snap er niets van! Sorry, Kroko75!
Als u "Onder nummer 22" selecteert en dan het 5e, laatste, icoontje klikt, is dat gedeelte geen link meer.
Het is wat u onder minder valide verstaat. Iemand die slecht ter been is kan nog, zij het misschien moeizaam, trappen lopen.
Voor iemand die afhankelijk is van de rolstoel zal betreffende hotel niet geschikt zijn. Dit zal voor de boeking kenbaar gemaakt moeten worden aan de touroperator die dan de juiste informatie dient te verstrekken.
Dank voor de reactie. In dit geval niet mogelijk om trappen te lopen, dit is aangegeven bij touroperator.
Dank voor de reacties. Het is gemeld bij de touroperator, op het vliegveld en in het vliegtuig was alles ook goed geregeld alleen het hotel dus niet. Ook niet tegen bijbetaling. Wij hebben zelf als oplossing een rolstoel maar gehuurd en via de dienstgangen en dienstlift (leuke uidaging in Cuba :-)) gegaan. Had wel verwacht dat een touroperator nadat je een melding maakt dat iemand geen trappen kan lopen iets had gezegd over de situatie in deze.
Volgens de ANVR is een essentie wel een reden om van de reis af te zien maar een preferentie niet. Volgende keer dus vragen naar de "essentie" mogelijkheid.
De tour operator heeft nu wel de omschrijving van de vakantie aangepast en de opmerking gemaakt dat het niet voor minder validegeschikt is.
hallo kroko75 ,
lees dit ook eens , wat uw rechten zijn .
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/accommodatie/klacht-over-accommodatie
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer