Vertraging vlucht Transavia
LS
Onlangs keerden wij met Transavia terug van een vacantie op Gran Canaria.
Door een staking van het gropndpersoneel had het vliegtuig bij vertrek al een vertrtaging van ca. 2,5u waarbij nag een extra vertraging van 2u. kwam doordat het vliegtuig uitweek naar Amsterdam i.p.v. Rotterdam.
Hebben wij recht op een vergoeding,aan boord kon er zelf geenh consumptie af.
Ja, u heeftm.i. op basis van de vertraging recht op vergoeding hoewel men zich mogelijk terecht kan beroepen op overmacht. Aan een vertraging door een staking kan een vliegmij weinig doen. Doe verder navraag bij uw reisbureau. Die weten de detail regeling.
Spanje behoort tot de EU, volgens de EU regelgeving had u bij een vertraging van 2 uur of meer recht gehad op maaltijden en eventueel een hotel. Daarbij komt dat als de EU-luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor de vertraging u een schadeclaim kunt indienen. In dit geval gaat het om een staking, dat valt vermoedelijk onder overmacht (dus geen verantwoordelijkheid/vergoeding).
Bron: europa.eu,
lees het zelf even na, ik ben geen specialist of iets dergelijks op
dat gebied.
Voor zover ik heb kunnen controleren is
de onafhankelijke instantie zoals genoemd in het bovenstaande bericht
voor Nederland de Inspectie Verkeer en Waterstaat, daar kunt u dus
(naast bij uw luchtvaartmaatschappij) terecht met uw klacht en/of
voor meer informatie en/of uitsluitsel voor uw situatie.
Het telefoon nummer van het
informatiecentrum is: 088 489 00 00.
En zojuist gelezen in "De Metro" van afgelopen dinsdag onde de kop
--Overmacht geldt niet altijd-- dat het bedrijf EUclaim op basis werkend van No Cure- No Pay u kan helpen om de financiële compensatie te krijgen. Over wat u door hun werk van een vliegtuigmaatschappij uiteindelijk krijgt uitgekeerd blijft wel een behoorlijk percentage an hun strijkstok hangen maar volgens datgene wat ik las is het succespercentage tamalijk hoog. "In 60% van de gevallen valt niet uit te leggen waarom een vlucht is vertraagd."
De Vrije Vogel
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer