tonkuip
door tonkuip Jan 29, 2010 om 18:40
Vakantie & reizen

Verzekeringen

bij het willen afsluiten van een camperverzekering, word mij gevraagd of ik de laatste 8 jaar een strafbaar feit heb gepleegd of in aanraking ben geweest met justitie,
die zelfde vraag ook bij het aan vragen van een reis en annuleringsverzekering,
mag dit zomaar en wat is hier voor de reden ?
het kaf van het koren scheiden ?

452 2 Rapporteer

vladja
door vladja - Jan 29, 2010 om 19:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Een verzekeringsmaatschappij wil bijv. geen brandverzekering afsluiten met een pyromaan.

Zelfs als die vraag met ja beantwoord moet worden, is het nog sterk afhankelijk waarvoor u met justitie in aanraking bent geweest of dat van belang is voor het afsluiten van een verzekering.

U bent niet verplicht het waarom open en bloot op de aanvraag te zetten, maar kan dit in gesloten envelop meesturen, ter beoordeling van de acceptant.

Vladja

tonkuip
door tonkuip - Jan 30, 2010 om 21:43
5 Antwoorden / 2 Vragen

vladja, bedankt