Vlieg ticket Transavia.
In 2019 heb ik 2 tickets gekocht voor Las Palmas door de Corona pandemie zijn wij toen niet gegaan en hebben onze tickets verplaatst naar 2020,
helaas was het toen ook niet een goede periode om te reizen wederom verplaatst naar later in dat jaar telkens moest ik een bijbetaling doen.
Dit jaar heb ik de tickets wederom verplaatst waardoor mijn plus tickets van € 348,00 p.p. nu inmiddels zijn opgelopen naar € 520,00 p.p. wanneer ik een datum kies die goedkoper is qua ticket krijg ik niets terug maar moet wel telkens bijbetalen. Helaas zit het er dit jaar t/m half 2022 ook niet in om te kunnen vliegen vanwegen de vele Corona voorschriften. Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik graag mijn geld terug zou willen maar men zegt dat ik daar geen recht op heb is dat juist? (Ik heb het duurste ticket van begin af aan dat wil zeggen met alle optie's).
Graag verneem ik of Transavia dit met zijn klanten kan doen zij weten toch ook dat het niet aan te raden is om naar het buitenland af te reizen.
Kan iemand mij advies geven? gr Rosia.
Het probleem is dat er gewoon gevlogen kan worden. Transavia kan dus haar kant van de overeenkomst uitvoeren. U mag gewoon reizen. Er is geen sprake van een reisverbod. Dat u mogelijk niet voldoet of wellicht wil voldoen, aan de inreis criteria van het land waar u naar toe wilt gaan is geen grond om de overeenkomst met Transavia te ontbinden en dus is Transavia ook niet verplicht u terug te betalen.
Lees hier het reisadvies van het ministerie van buitenlandse zaken
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/spanje/reizen/reisadvies
Volgens mij kunt u gewoon naar Las Palmas (Gran Canaria), mits u zich houdt aan de inreisregels. Canarische eilanden zijn code geel, alleen het eiland (San Miguel de)La Palma (waar de vulkaanuitbarsting is) heeft code oranje.
U zit op Las Palmas volgens de coronakaart veiliger dan in Nederland (code donkerrood).
Ook mijn reactie is dat u 'gewoon'kunt vliegen, ook nu nog. Het zou anders worden indien ook voor Las Palmas de inreisvoorschriften worden aangescherpt en het niet meer zou kunnen. Helaas is dat ook voor u een op zich wel merkwaardige situatie nu u zelf het risico niet wenst te nemen.
Vervolgens is aan de orde dat het vliegen ook steeds duurder wordt en u dan bij wijziging naar later wordt gevraad om bij te betalen.
Strikt formeel is er dus geen sprake dat Transavia de door u gevraagde dienstverlening niet kan/mag uitvoeren. Zie o.a. dit: https://coronatest-schiphol.com/corona-maatregelen-gran-canaria/
Omdat dit soort vragen een kwestie is waar men zich al herhaald mee heeft bezig gehouden bij MAX Meldpunt is het mogelijk toch zinvol om uw vraag/opmerking ook daar kenbaar te maken: https://www.maxmeldpunt.nl/contact/
U kunt gewoon vliegen naar Las Palmas dus is er geen reden om te annuleren. Mocht u zelf annuleren dan zijn de kosten ook voor u zelf.
Volgens mij zijn de enige restricties om naar Las Palmas te gaan dat je of gevaccineerd moet zijn of een negatieve test moet hebben.
1) 2019 was de corona pandemie er nog niet. Misschien heeft u toen de tickets met reisdatum 2020 gekocht en bent u in 2020 niet gegaan en heeft u toen de tickets verplaatst?
Zoals ik het lees heeft u in eerste instantie uw reis verplaatst wegens corona. Echter, in 2021 kon u wel reizen maar kwam het niet uit en heeft u de tickets weer verplaatst. De huidige ticketprijs is niet relevant voor wat u
moet betalen: u heeft tickets gekocht, iedere wijzigin kost werk, het risico voor Transavia een stoel leeg te hebben in de vlucht die u oorspronkelijk had en daarmee nog hoger kosten.
Uiteindelijk verzekert Transavia zich tegen dit verlies door u geld te rekenen voor iedere wijziging van de vlucht die u door wilt voeren.
Op dit moment is vliegen toegestaan, en vliegt Transavia, als u dus nu wilt annuleren, tja, dan betaalt u dat zelf. En terecht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer