Vliegtickets Norwegian na afrekenen plots duurder geworden
U had de tweede keer niet hoeven boeken.
Dat was inderdaad een optie, Tijger1. Maar dat is niet het antwoord op de vraag of vliegmaatschapijen zoals Norwegian dit soort beleid juridisch gezien mogen voeren. Er was al betaald, dus is er sprake van een overeenkomst.
Maar had u dat “reference number” ontvangen? Please be aware that the price and the ticket is not confirmed until the reservation is completed and you receive the reference number
U had de tweede keer niet hoeven boeken.
Wat een vervelende flauwe dooddoener zeg.
@niet opnieuw boeken betekent m.i. niet meer en minder dan: niet vliegen en geld kwijt. Op voorhand: 'Onzin?', deze reactie?
Geld kwijt? Natuurlijk niet, wat een onzin..
Dat doen vele andere vliegtuigmaatschapijen ook.
https://www.travelvalley.nl/vliegen/het-mysterie-rondom-vliegticketprijzen-hoe-zit-het-nu-echt
Interessant artikel, maar lees er niets in over de kwalijke praktijk van een maatschappij die de boeking annuleert na betaling.
De goedkopere tickets waren uitverkocht en Norway bood u andere aan, die duurder zijn. zou had ook ergens anders kunnen boeken.
Ik had inderdaad elders kunnen boeken. Maar Norwegian had al 2 goedkopere tickets aan mij verkocht en annuleerde de aankoop NA de betaling. Dat is vreemd nietwaar?
Ook ander maatschappijen doen dit, maar lagekostenluchtvaartmaatschappijen als Norwegian zullen dit wat extremer doorvoeren. Bij KLM staat de aangeboden ticketprijs lang genoeg vast om boeking tegen de aangeboden prijs te kunnen boeken, maar dan betaal je ook wat meer. Kortom, als je voor de laagste prijs gaat dan accepteer je, zal vast wel ergens in hun voorwaarden staan, dit soort praktijken.
Wel apart is dat de ticketprijs al was afgeschreven, lijkt mij dat er in dat geval een overeenkomst is ontstaan.
Inderdaad DIUMENGE, jouw veronderstelling is ook de mijne.
Tja, ik geloof dan ook niet dat Norwegian heel hoog aangeschreven staat.
Hier nog een artikel waarom het zo 'goedkoop' kan: www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/artikel/3768801/voor-199-euro-naar-new-york...
@diumenge, +10.
De ticketprijs zal nog niet afgeschreven zijn. Dat kun je gemakkelijk op je bankrekening nazien.
Er staat letterlijk dat het al is afgeschreven via de creditcard, dat de creditcardrekening nog niet is afgeschreven van de bankrekening is totaal niet relevant.
"Tja, ik geloof dan ook niet dat Norwegian heel hoog aangeschreven staat."....... KLM wel dan ???
Dat is ook al jaaaaaaren niet meer wat het was hoor!
creditcard betalingen zijn nooit gelijk afgeschreven van je bankrekening, daarom heet het ook creditcard!
maar het bedrag is tijdelijk wel degelijk afgeschreven van je creditcard maximum dus kan het wel degelijk even lastig zijn ( bij b.v. een nieuwe boeking waarbij de card dan misschien over zijn limiet gaat en die boeking dus ook niet doorgaat!)
@@Henk@, da's dus precies wat ik al schreef over de creditcardrekening en met KLM is helemaal niets mis.
"da's dus precies wat ik al schreef over de creditcardrekening en met KLM is helemaal niets mis."
dan vraag ik me toch af waarom ze niet meer zelfstandig opereren en nu eigenlijk niets meer zijn dan het 2e keus merk van air France
wanneer je ooit KLM boekte en dan uiteindelijk in een derderangs toestel van Malev moest vliegen zou je niet meer zeggen dat er met KLM niets mis is, de oude kwaliteitmaatschappij heeft echt niet veel glans meer over en is echt geen topper meer hoor!
Nog nooit in een derderangs toestel gevlogen bij KLM, en hoewel KLM ook niet tot de top behoort is het gewoon een prima maatschappij. Ik wil gewoon veilig van A naar B worden gevlogen met een normale service aan boord, het hoeft niet te glanzen voor mij. Dat KLM in z'n eentje niet kan concurreren met de door oliedollars gesponserde maatschappijen is niet zo vreemd.
Wordt waarschijnlijk een lastige strijd om je recht te halen, en dat voor 120 euro verschil. Maar je zou eens kunnen informeren bij het Europees Consumenten Centrum (www.eccnederland.nl/nl/home).
Maar 60 euro meer per ticket en niet 120 euro. Met meerdere tickets noemen klinkt het bedrag hoger en “vreselijker”....
De Ts zal nog geen “refence number” hebben ontvangen.
Dan hadden ze ook de betaling niet hoeven afschrijven.
Geef je daar zelf geen opdracht toe?
Ik neem aan dat je boekt en op een gegeven moment komt er een betaalverzoek, je mag er toch vanuit gaan dat je boeking dan compleet is en je alleen nog maar hoeft te betalen. Geen idee hoe dat bij Norwegian gaat, maar bij KLM krijgt je gewoon een overzicht te zien van je boeking en de prijs, dan kan je betalen en is de boel compleet.
Geen idee. Lang geleden dat ik gevlogen heb. :-))
@ diumenge
ook bij KLM gebeurt dit en afschrijven gelijk met de boeking komt bij b.v. expedia ook voor
het is geen regel dat de te boeken plaatsen al weg zijn dus is het goed mogelijk dat je er nooit mee te maken hebt gehad maar het komt heel zeker voor, ook bij KLM !
Wat heeft u tegen de KLM?
En heeft u bewijs van uw beweringen over de KLM? Of zuigt u het domweg uit uw duim met al die vele vluchten die u boekt?
@@Henk@, klopt dat dat ze bij de KLM ook direct afschrijven in ruil daarvoor ontvangje je dan een ticket! Op het moment dat je gaat afreken wordt het ticket een korte tijd vastgehouden i.t.t. wat ze dus kennelijk bij Norwegian doen. Ik baseer dit op recente ervaring en jij @HENK@?
@diumenge: misschien vliegt @henk wel nooit, of in ieder geval niet met vliegtuigen? Zijn creditcard wordt immers ook snel geblokkeerd of heeft in het algemeen minder krediet dan hij ermee wil besteden tegoed.
@ AURORA, op een creditcard staat gewoon een limiet, dat is gebruikelijk!
Voor de veiligheid zet je die limiet niet al te hoog dus wanneer er een flinke (tijdelijke) afschrijving is gedaan kan het inderdaad voorkomen dat zo'n kaart geblokkeerd is.
Ik vind dat je erg makkelijk omgaat met je verdachtmakingen over of ik voldoende middelen zou hebben of niet en dat ik iets tegen KLM zou hebben, ik beweer alleen dat KLM ook maar een heel gewone doorsnee luchtvaart maatschappij is en al lang niet meer de topper van vroeger.
En ja, ik heb ruim voldoende vliegervaring om dat vast te kunnen stellen.
@ DIUMENGE, het is gebruikelijk dat zo'n ticket een korte tijd word vastgehouden, ook bij andere maatschappijen maar heel soms komt het voor dat twee dingen precies gelijk lopen, dus dat de laatste plaats net word geboekt op hetzelfde moment dat jij ook wil boeken en de creditcard transactie al in gang is gezet.
Ik beweer dus ook niet dat jou ervaring onjuist is, ik beweer alleen dat het dubbel boeken ook bij KLM voorkomt!
zo'n boeking komt gewoon weer goed, er is ook geen geld van je rekening maar je creditcard kan wel tijdelijk belast zijn en dat kan soms vervelend zijn
Een of alle 2 goedkope tickets zullen net door iemand anders gekocht zijn. Dat heb je met meer webshops, je bestelt wat en een ander is sneller met afrekenen. Weg bestelling,
Pas als je een bevestiging hebt gekregen van je bestelling, dan is wat je besteld hebt voor jou.
in feite staat de uitleg er bij en iets soortgelijks komt inderdaad vaker voor, ook bij b.v. hotelkamers.
wanneer er maar een klein aantal plaatsen (of b.v. kamers dus) beschikbaar zijn voor die prijs en die zijn verkocht terwijl je zelf nog bezig bent met boeken dan gaat de boeking alsnog niet door voor die prijs.
Dat er al een bedrag is afgeschreven is ook niet ongebruikelijk, soms gaat de boeking gelijk met de betaling.
Het komt weer goed, dat geld wordt teruggestort maar het kan op korte termijn zeer lastig zijn bij b.v. een nieuwe boeking waarbij dan de creditcard over zijn limiet kan zijn.
Uit ervaring weet ik dat dat terug boeken tot enkele dagen kan duren en je creditcard ondertussen geblokkeerd is!
Is dat dan het op de pof van een creditcard zien en gebruiken als (lege) spaarrekening?
En hoe worden de verdere kosten van de vakantie betaald als het limiet bereikt is, de creditcard geblokkeerd en er verder geen reserve is? Heet dat dan boven je financiële mogelijkheden handelen? Op te grote voet leven?
@aurora
Ik begrijp niet helemaal wat je precies bedoelde maar het gebruiken van een creditcard hoeft niet persee aan te geven dat je boven je financiële mogelijkheden zou handelen.
Ook met voldoende eigen middelen is een credit card soms makkelijk, reizen in een land zoals b.v. Amerika is zonder creditcard bijna onmogelijk, dat begint al met het ophalen van je huur auto!
wat betreft het behalen van de limiet (die je zelf binnen redelijke grenzen aan kan passen) spreekt het lijkt mij voor zich, anders zou het geen limiet heten hè.
mijn persoonlijke reis reserve bestaat uit cash, bankpas en creditcard en vroeger ook uit traveler checks omdat die (ook weer in Amerika) zowat overal geaccepteerd werden en zonder de juiste handtekening waardeloos waren.
Maar terug naar de creditcard, ik gebruik hem alleen daar waar nodig en meestal ook met gepaste tegenzin maar soms is hij makkelijk
Helaas doen andere maatschappijen waaronder KLM het ook, uiteraard ben je niet verplicht om te boeken tegen het hogere tarief. Mijn ervaring was, ik heb een op een later moment alsnog de ticket tegen het lager tarief kunnen boeken. Tijdens het boekingsproces is het mogelijk dat het tarief gewijzigd kan worden. Reclameren heeft weinig zin.
De handelswijze van Norwegian is incorrect. Men mag hoogstens vragen om het prijsverschil (bij) te betalen.
Ja, dat is toegestaan. U kunt weinig doen, Noorwegen zit niet in de EU. Hooguit bijzondere afspraken.
ze hebben uw boeking geannuleerd, dus het eerste geld dat u betaalde zou u teruggekregen hebben. Het was zeker nog niet afgeschreven maar hooguit als een reservering in uw creditcard account gezet en zou pas na toewijzing van het ticket afgerekend worden. U heeft zelf de keus of u voor een groter bedrag opnieuw wilt boeken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer