Waar sluit je een reisverzkering voor? Bagage in auto niet verzekerd!
Ik was verzekerd via de Rabobank bij Interpolis met "doorlopende reisverzekering"en "buiten de deur verzekering" dus eigenlijk dubbel op.
Vanmorgen voor de 4de keer afwijzing gehad van Interpolis van de claim met als omschrijving "bagage in de auto is NIET verzekerd". Ik heb altijd gedacht dat je daar een reisverzekering voor afsloot. Wij vinden dat wij meer dan normaal gedaan hebben om deze schade te voorkomen, maar dat vindt Interpolis niet. Er zijn hier zoveel dingen fout gegaan bij Interpolis dat wij dit graag openbaar willen maken. Ik heb alles zwart op wit met foto's. Het erge is dat het hotel in Frankrijk verzekerd is voor deze schade, maar omdat Interpolis niet vergoedt, hoeven zij de schade ook niet te verhalen. Dat komt weer omdat we geen rechtsbijstandverzekering hadden. Het was ons door de Rabobank geadviseerd om die niet te nemen, omdat we nu toch alle verzekering in een alles in polis hadden, en er dus geen onenigheid tussen partijen meer kon ontstaan.
Wie helpt ons om deze zaak in het openbaar te krijgen??????
J.Th. Bolkenbaas
Volgens mij is bij mijn verzekering ook bagage niet gedekt. Zeker niet als ik de auto alleen laat met de bagage.
Ik denk dat u weinig kans maakt.
Openbaar maken? Bel een krant of ze interesse hebben in uw verhaal.
Als de auto staat op het besloten parkeerterrein van het Hotel zou ik me kunnen voorstellen, dat het Hotel aansprakelijk is. Zij hebben dan niets te maken met uw verzekering.
Natuurlijk is zo'n hotel dan niet aansprakelijk en al helemaal niet voor de inhoud van zo'n auto. Men kan wel voor een ton kleding in koffers hebben.
Het is nu toch in de "openbaarheid"?
ik begrijp niet wat het hotel er mee van doen heeft. Bagage in een auto is normaal gesproken gedekt, als die bagage onzichtbaar is, maar afgezien van kostbaarheden en er moeten braaksporen zijn. Maar dus in het geval dat u stopt bij een wegrestaurant, niet als u het gewoon de hele nacht in uw auto laat.
Ik ken de dekking van een "buiten de deur" verzekering niet.
Waar je een reisverzekering voor neemt, staat allemaal beschreven in de alg. voorwaarden. Alleen al bij een korte blik op de site van Interpolis, zie ik o.a. dit staan:
Wat is NIET verzekerd:
- - Schade door opzet of overmatig gebruik van alcohol of drugs.
- - Onbeheerd achtergelaten bagage.
De polisvoorwaarden van je verzekering al eens gelezen? Lijkt van niet.
Dit is niet verzekerd
In sommige gevallen bent u niet verzekerd. Hieronder leest u enkele uitsluitingen:
- schade door opzet of overmatig gebruik van alcohol of drugs
- onbeheerd achtergelaten bagage
- medische kosten die onder het eigen risico van de zorgverzekering vallen
"Dat komt weer omdat we geen rechtsbijstandverzekering hadden. Het was ons door de Rabobank geadviseerd om die niet te nemen, omdat we nu toch alle verzekering in een alles in polis hadden, en er dus geen onenigheid tussen partijen meer kon ontstaan."
Wat een onzin-verhaal! Een rechtsbijstandverzekering sluit je voor rechtshulp op allerlei gebied: met je werkgever, met een zaak waar je iets gekocht hebt, met de gemeente... Natuurlijk kan er onenigheid ontstaan! Daar heet het al dan niet alles in 1 polis hebben helemaal NIETS mee te maken.
Er is ook geen onenigheid. Een dergelijke schade is gewoon niet verzekerd op uw polis reisverzekering.
Ik ben positief verrast door alle reacties.
Maar volgens mij zitten er reacties tussen van mensen die bij een verzekeringsmaatschappij werken.
Wie heeft het over onbeheerd achterlaten. Natuurlijk ben je dan niet verzekerd. Maar na alles wat wij gedaan hebben, kan je niet meer spreken van onbeheerd achterlaten.
Wij zoeken onze overnachtingshotels uit op basis, van o.a. een hek van minimaal 200 cm hoog met een door een hek afgesloten ingang, tevens moet er een 24 uurs receptie zijn en moet de zaak bewaakt worden door camera's. Zelfs voor het hotel was dit reden om voor deze schade verzekerd te zijn, alleen willen ze niet met ons onderhandelen over de schade uitkering, maar alleen met mijn eigen verzekeringsmaatschappij. Die zegt echter de schade niet voor ons te willen verhalen omdat we geen rechtsbijstandverzekering hebben. Ik denk toch dat we de realiteit uit het oog verliezen, door het zo te stellen. Wij hebben in veronderstelling goed verzekerd te zijn een polis bij Interpolis afgesloten. Dat is dus degene die moet betalen. Maar die zeggen omdat ze niet willen betalen ze ook niet verplicht zijn om mijn schade te verhalen. Hoe krom kan het zijn. Het geld ligt in Frankrijk voor ons klaar, maar we krijgen het niet omdat Interpolis het niet wil verhalen. Bovendien hebben ze een coulance vergoeding van 1000 euro uitgekeerd, die ze ook nog eens terug krijgen als ze de schade wel verhalen.
Wie keert er 1000 euro uit, als je zegt dat de schade niet verzekerd is?
Bovendien heb ik inmiddels 3 keer een andere reden gehad, waarom er niet wordt uitgekeerd. De eerste keer had ik het zelf uitgelokt. Toen ik via foto's en beschrijvingen had aangetoond dat dat niet zo was en gezegd had, dat ik meer dan normaal had gedaan om de schade te voorkomen, kreeg ik de tweede afwijzing met de opmerking, dat ik pas echt iets extra's had gedaan, als ik de bagage mee in het hotel had genomen. De waardevolle zaken hadden wij ook mee naar binnen genomen. Met andere woorden zegt deze persoon, dat het mee naar binnen nemen (heb ik zwart op wit) dus een meer dan normale zaak is. Bij de derde afwijzing wordt keihard gezegd dat je je bagage verplicht mee naar binnen moet nemen. Dan beweren ze ook nog dat ze glashelder zijn. Iedere keer andere dingen zeggen, om zo maar niet te hoeven uitkeren. Bovendien hebben wij natuurlijk ook contact gehad met de Rabobankmedewerker die ons de polissen had verkocht. Ook volgens hem hadden wij alle benodigde maatregelen genomen en zou de schade zeker betaald worden.
Met het openbaar maken, bedoel ik een TV programma. Mijn auto heeft ruiten met een zwartdekking van 70% en ook nog zwarte screens. Bagage is voor 100% zeker niet te zien vanaf buiten. Alleen bij Interpolis zie je vanachter je computer dat "echt duidelijk is hoeveel bagage er in de auto ligt". Alleen durft er niemand naar de auto te kijken, omdat ze me dan gelijk moeten geven.
Wellicht is het verhaal zo iets duidelijker?
m.vr.gr.
J.Th. Bolkenbaas
U bent in overreding met die zwartdekking van 70 procent van uw autoruiten.
Zo goed afgeschermd, daar is vast wat te halen.:-))
.....Maar na alles wat wij gedaan hebben, kan je niet meer spreken van onbeheerd achterlaten.....
Onbeheerd achterlaten, betekent dat er niemand meer in de auto zit om de goederen te beheren. Aanwezige hekken, camera's enz. doen niet ter zake. Die zitten niet in de auto en bovendien houden die natuurlijk geen inbrekers tegen. Het maakt het inbreken in de auto hooguit ietsje vervelender.
U kunt dan verbaasd zijn door de reacties, maar als u hier het halve verhaal verteld, kunt u ook maar een half antwoord krijgen.
Ik ben persoonlijk nog altijd verbaasd door de opmerking: dat een reageerder wel bij een verzekeringsmaatschappij moet werken, omdat hij geen antwoord geeft wat in uw straatje past.
Nu waar het om gaat. U hebt geen dekking voor bagage in uw auto die onbeheerd is achtergelaten.
Het strijdpunt is dus, is die auto onbeheerd ja of te nee. Interpolis vindt van wel en u vindt van niet. Het zwetsverhaal van dat hotel, laat ik maar voor wat het is. U hebt nu blijkbaar door uw gedram nog een coulance uitkering van € 1.000 gekregen, maar op grond van welke verzekering?
En ja, Interpolis staat in hun recht uw schade niet voor u te gaan verhalen, want daar hebt u geen dekking voor.
Maar afgezien van dat alles, als u niet tevreden bent, kunt u een klacht indienen bij het Kifid.
En dat is het advies van een mens van een verzekeringsmaatschappij. Ik zal mijn collega bij Interpolis er op aanspreken, dat hij u niet op die klacht mogelijkheid heeft gewezen:-))
Zelf neem ik overigens altijd mijn koffers mee naar binnen bij een hotel, want ik vind dat je de kat niet op het spek moet binden. En dan zit er niet eens voor duizend euro kleding in.
Juist!
Op het woord 'gedram' na...
@maarten. Ik lees: voor de vierde kaar afgewezen. Dus gedram.
Hallo Maarten,
wat bedoel je met '"op het gedram na"?
Als je bij een verzekeringsmaatschappij werkt, ben je dus al een drammer als je na 4 keer nog eens probeert om je recht te halen. Waarschijnlijk heeft Tiger 1 nog nooit zelf iets meegemaakt, waarbij zij of hij in een verdomhoekje gedrukt wordt door partijen die alleen maar bezig zijn om bij anderen het geld uit hun zak te kloppen, zonder de klant eerlijk voor te lichten. Hoe zou je het zelf vinden om steeds een andere reden te krijgen voor afwijzing?
@bolkenbaas. Misschien heel raar, maar ik lees de polisvoorwaarden voordat ik een verzekering afsluit.
Hall Bolkenbaas1949, ik reageerde om aan te geven dat ik het woord 'gedram' volkomen ongepast vind. Men kan u vriendelijk en zakelijk van een antwoord voorzien. Zonder oordelen of taalgebruik bedoeld om u nog eens even een flinke tik over de vingers te geven.
Maar volgens mij zitten er reacties tussen van mensen die bij een verzekeringsmaatschappij werken.
Nou, dat is dus niet het geval. ;-)
De verduidelijking is aardig, maar blijkbaar blijft de verz.my bij het standpunt dat er niet uitgekeerd wordt.
Kan me je frustratie voorstellen; denk je dat je je goed verzekerd hebt en dan .......
Vwb openbaarheid: wellicht de belbus? http://kassa.vara.nl/rubrieken/belbus
Vwb je conflict met Interpolis: https://www.verzekeringen.com/veelgestelde-vragen/waar-terecht-klachten-verzekering
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer