ma
door maikelvandendungen Jul 8, 2020 om 10:46
Vakantie & reizen

Welke stappen te adviseren bij uitblijven reactie BudgetAir over annulering

Beste,

Wij proberen sinds eind april in contact te komen met BudgetAir over het annuleren van onze retourvlucht naar Thailand.

O.b.v. de voorwaarden van de airline (Etihad) kunnen wij de vlucht annuleren. De vlucht is namelijk meerdere malen een aantal dagen verzet. Reactie vanuit BudgetAir blijft - ondanks vele herinneringen - uit en ze zijn ook niet telefonisch bereikbaar.
Ik lees op internet dat velen hetzelfde probleem hebben en ben benieuwd welke stappen we nu kunnen nemen. Het gaat namelijk toch om een aanzienlijk bedrag.

Alvast dank.

2430 6 Rapporteer

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jul 8, 2020 om 11:04
6599 Antwoorden / Vragen

Lees deze info eens, Je moet bij de luchtvaartmaatschappij zijn.
https://www.budgetair.nl/updates#wijzigen

Gr
door Grunn1 Jul 8, 2020 om 11:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En als je het volgende leest moet je gewoon bij budgetair zijn want daar heeft ts geboekt.

Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.

Hoe werkt het proces?

  1. Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappij
  2. Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutie
  3. Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
  4. Je ontvangt van ons een email over de status
  5. Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
  6. Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit

ma
door maikelvandendungen Jul 8, 2020 om 11:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het lastige is dat Etihad verwijst naar BudgetAir.

En bij BudgetAir staat de aanvraag nu sinds april op 'offerteaanvraag voor annulering ontvangen'.

Maar vervolgens blijft reactie uit. Nog meer tips?

Gr
door Grunn1 - Jul 8, 2020 om 11:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.

Hoe werkt het proces?

  1. Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappij
  2. Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutie
  3. Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
  4. Je ontvangt van ons een email over de status
  5. Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
  6. Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit

sw
door swat1500 - Jul 8, 2020 om 12:45
3795 Antwoorden / 0 Vragen

De primaire vraag is de vlucht geannuleerd of wil je zelf annuleren omdat je meent dat de vlucht niet zal gaan plaats vinden.
Budgetair werkt alleen mee als de betreffende maatschappij de vlucht annuleert. Dit lijkt niet het geval te zijn. Als je zelf annuleert zitten daar kosten aan vast en moet je, mede gezien de voorwaarden, niet bij Budgetair zijn maar bij de maatschappij.

Tenminste als dit een zogenaamde "low-cost" maatschappij was. In alle ander gevallen gaat Budgetair voor je aan de slag mits je op de juiste wijze de annulering hebt ingediend. Ze geven zelf al aan dat zij pas terug betalen als de maatschappij aan hen heeft terug betaald. Dat kan dus wel enige tijd duren en zeker als de maatschappijen voorlopig alleen nog maar vouchers geven.
Bij een budget bedrijf zal de klantservice ook op een "budget" niveau zijn.

Q: Mijn vluchtstatus staat nog steeds op OK, maar ik wil niet meer reizen. Hoe kan ik mijn reis annuleren?
A: Het is altijd mogelijk om jouw vlucht te annuleren. Of je recht hebt op restitutie, ligt aan je vliegticket voorwaarden en/of het annuleringsbeleid van de luchtvaartmaatschappij. We zijn verplicht om de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen te volgen. We vragen je vriendelijk om naar de website van de luchtvaartmaatschappij te gaan om het annuleringsbeleid na te kijken en om je vliegticket voorwaarden na te gaan in MyAccount op onze website.

Wil je doorgaan met de annulering, dan vragen we je om je annuleringsaanvraag bij ons in te dienen. We komen zo spoedig mogelijk bij jou terug. Voor low-cost vluchten, ga je voor annuleren altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.

Hoe werkt het proces?

  1. Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
  2. Je ontvangt van ons een email over de status
  3. Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
  4. Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit

ma
door maikelvandendungen - Jul 8, 2020 om 14:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor jullie reacties.

@SWAT1500: Etihad heeft de vlucht zelf gecanceled en een andere vlucht op een andere datum voorgesteld. Dit past niet in het reisschema omdat dan alle aansluitingen misgaan. Zij geven zelf aan dat je op basis hiervan kunt annuleren. Ik heb deze info doorgestuurd naar BudgetAir, uiteraard op de juiste wijze. Ik begrijp dat BudgetAir een budget bedrijf is, maar het is mij niet uit te leggen dat er geen reactie kan komen op een vraag die 3 maanden uitstaat.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Jul 9, 2020 om 12:36
3795 Antwoorden / 0 Vragen

U ziet het verkeerd, de vlucht is niet geannuleerd maar vindt op een ander, voor u ongeschikt moment plaats.
U bent dus degene die feitelijk annuleert. Dus als u Budgetair heeft laten weten dat de vlucht is geannuleerd in plaats van dat u hebt geannuleerd, kan ik mij voorstellen dat er iets niet goed gaat. In het eerste geval hoeft Budgetair niets te doen behoudens hetvtrug ontvangen bedrag aan u ovrvte maken en in het tweede geval moet zij wel in contact treden met de maatschappij om uw geld terug te krijgen. Als er al kostenloos geannuleerd kan worden.

Almar Hijlkema
door Almar Hijlkema - Oct 15, 2020 om 01:27
3 Antwoorden / Vragen

Hier hetzelfde verhaal.

BudgetAir.nl is (net als CheapTickets, Vayama, Flugladen en vliegwinkel) een onderdeel van het Nederlandse Travix. Dat is één van de grootste online ticketaanbieders van Nederland.

Sinds 21 juli proberen wij in contact te treden met Budget Air vanwege het omboeken van een ticket. Dit is nog steeds niet gelukt is.

De oorspronkelijke vlucht is allang geweest, maar over onze vraag over omboeken hebben we tot nu toe nog steeds niets gehoord. De totaal prijzen van de Tickets (ruim € 1.200) ticketprijs hebben ze wel allang mooi binnen, maar enige reactie blijft uit...

En ook -net als bij de vorige schrijver- hebben we nog steeds GEEN reactie van ze gehad en ook telefonisch benaderen is nog niet gelukt.

Kan Kassa hier niet iets mee?

panter22
door panter22 Oct 15, 2020 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen

Jammer dat je niet een vraag voor jezelf opent. Dat is handiger dan 3 keer dezelfde vraag te stellen onder andermans vraag.
Denk je dat Kasa het probleem voor je op gaat lossen?
Dat moet je zelf doen.
Nog maar eens kijken naar de laatste update op de site en wachten,
https://www.budgetair.nl/updates#wijzigen