Welke stappen te adviseren bij uitblijven reactie BudgetAir over annulering
Beste,
Wij proberen sinds eind april in contact te komen met BudgetAir over het annuleren van onze retourvlucht naar Thailand.
O.b.v. de voorwaarden van de airline (Etihad) kunnen wij de vlucht annuleren. De vlucht is namelijk meerdere malen een aantal dagen verzet. Reactie vanuit BudgetAir blijft - ondanks vele herinneringen - uit en ze zijn ook niet telefonisch bereikbaar.
Ik lees op internet dat velen hetzelfde probleem hebben en ben benieuwd welke stappen we nu kunnen nemen. Het gaat namelijk toch om een aanzienlijk bedrag.
Alvast dank.
Topantwoord
Lees deze info eens, Je moet bij de luchtvaartmaatschappij zijn.
https://www.budgetair.nl/updates#wijzigen
En als je het volgende leest moet je gewoon bij budgetair zijn want daar heeft ts geboekt.
Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.
Hoe werkt het proces?
- Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappij
- Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutie
- Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
- Je ontvangt van ons een email over de status
- Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
- Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit
Het lastige is dat Etihad verwijst naar BudgetAir.
En bij BudgetAir staat de aanvraag nu sinds april op 'offerteaanvraag voor annulering ontvangen'.
Maar vervolgens blijft reactie uit. Nog meer tips?
Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.
Hoe werkt het proces?
- Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappij
- Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutie
- Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
- Je ontvangt van ons een email over de status
- Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
- Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit
De primaire vraag is de vlucht geannuleerd of wil je zelf annuleren omdat je meent dat de vlucht niet zal gaan plaats vinden.
Budgetair werkt alleen mee als de betreffende maatschappij de vlucht annuleert. Dit lijkt niet het geval te zijn. Als je zelf annuleert zitten daar kosten aan vast en moet je, mede gezien de voorwaarden, niet bij Budgetair zijn maar bij de maatschappij.
Tenminste als dit een zogenaamde "low-cost" maatschappij was. In alle ander gevallen gaat Budgetair voor je aan de slag mits je op de juiste wijze de annulering hebt ingediend. Ze geven zelf al aan dat zij pas terug betalen als de maatschappij aan hen heeft terug betaald. Dat kan dus wel enige tijd duren en zeker als de maatschappijen voorlopig alleen nog maar vouchers geven.
Bij een budget bedrijf zal de klantservice ook op een "budget" niveau zijn.
Q: Mijn vluchtstatus staat nog steeds op OK, maar ik wil niet meer reizen. Hoe kan ik mijn reis annuleren?
A: Het is altijd mogelijk om jouw vlucht te annuleren. Of je recht hebt op restitutie, ligt aan je vliegticket voorwaarden en/of het annuleringsbeleid van de luchtvaartmaatschappij. We zijn verplicht om de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen te volgen. We vragen je vriendelijk om naar de website van de luchtvaartmaatschappij te gaan om het annuleringsbeleid na te kijken en om je vliegticket voorwaarden na te gaan in MyAccount op onze website.
Wil je doorgaan met de annulering, dan vragen we je om je annuleringsaanvraag bij ons in te dienen. We komen zo spoedig mogelijk bij jou terug. Voor low-cost vluchten, ga je voor annuleren altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.
Hoe werkt het proces?
- Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
- Je ontvangt van ons een email over de status
- Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
- Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit
Dankjewel voor jullie reacties.
@SWAT1500: Etihad heeft de vlucht zelf gecanceled en een andere vlucht op een andere datum voorgesteld. Dit past niet in het reisschema omdat dan alle aansluitingen misgaan. Zij geven zelf aan dat je op basis hiervan kunt annuleren. Ik heb deze info doorgestuurd naar BudgetAir, uiteraard op de juiste wijze. Ik begrijp dat BudgetAir een budget bedrijf is, maar het is mij niet uit te leggen dat er geen reactie kan komen op een vraag die 3 maanden uitstaat.
Topantwoord
U ziet het verkeerd, de vlucht is niet geannuleerd maar vindt op een ander, voor u ongeschikt moment plaats.
U bent dus degene die feitelijk annuleert. Dus als u Budgetair heeft laten weten dat de vlucht is geannuleerd in plaats van dat u hebt geannuleerd, kan ik mij voorstellen dat er iets niet goed gaat. In het eerste geval hoeft Budgetair niets te doen behoudens hetvtrug ontvangen bedrag aan u ovrvte maken en in het tweede geval moet zij wel in contact treden met de maatschappij om uw geld terug te krijgen. Als er al kostenloos geannuleerd kan worden.
Sinds 21 juli proberen wij in contact te treden met Budget Air vanwege het omboeken van een ticket. Dit is nog steeds niet gelukt is.
De oorspronkelijke vlucht is allang geweest, maar over onze vraag over omboeken hebben we tot nu toe nog steeds niets gehoord. De totaal prijzen van de Tickets (ruim € 1.200) ticketprijs hebben ze wel allang mooi binnen, maar enige reactie blijft uit...
En ook -net als bij de vorige schrijver- hebben we nog steeds GEEN reactie van ze gehad en ook telefonisch benaderen is nog niet gelukt.
Kan Kassa hier niet iets mee?
Jammer dat je niet een vraag voor jezelf opent. Dat is handiger dan 3 keer dezelfde vraag te stellen onder andermans vraag.
Denk je dat Kasa het probleem voor je op gaat lossen?
Dat moet je zelf doen.
Nog maar eens kijken naar de laatste update op de site en wachten,
https://www.budgetair.nl/updates#wijzigen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer