Anoukvdst
door Anoukvdst Aug 23, 2022 om 23:38
Vakantie & reizen

Zijn er meerdere mensen opgelicht door booking.com?

Hallo allemaal,

Wat begon met een leuke reis eindigde in een grote nachtmerrie. Ik ben benieuwd of er meer gedupeerde mensen zijn door booking.com?

Hier ons verhaal.
Wij hebben helaas onze vlucht gemist en hebben in paniek snel een andere vlucht proberen te regelen. Een man van tui uit het hotel ging met ons mee zoeken en we kwamen bij een vlucht uit via booking.com. na een hoop gedoe was het ons gelukt om de vlucht te regelen voor de volgende dag. Bevestigings mail gehad en ook vlucht info. Kort erna een bericht dat er een technische storing was en ons ruimbagage niet ingeboekt was en wij daarvoor ons geld terug kregen. Met onze tickets is niets aan de hand. Volgende dag willen wij ons inchecken en we kregen te horen dat we niet bekend waren bij de vlieg maatschappij. We kregen contact met hogere hand met het advies dat we contact moeten opnemen met booking.com. dit hebben we meermaals geprobeerd maar de referentie nummer en pincode dat we kregen via de mail en in moesten voeren was niet bekend bij hun en konden dus niemand spreken. ook mensen van de luchtmaatschappij hebben het geprobeerd. Ondertussen ook een contact formulier ingevuld  met een schreeuw om hulp of ze ons aub willen bellen want we kregen geen contact met ze. Later die dag kregen we reactie wat totaal niets te maken had met de mail die we hadden gestuurd. We hebben deze mail beantwoord met een uitgebreid verhaal . Niet veel later ontvangen we een Engelse mail met nummer waar we naar moesten bellen. Aan de lijn kreeg ik een slecht Engels sprekende man  en gaf aan dat we het geld niet terug krijgen en dat hij met het team zou bespreken of ze met een oplossing kunnen komen en dat we op een mail moeten wachten. Mijn partner heeft ondertussen ook contact via een contact formulier en krijgt ook de gekste mails terug. Uit het niets melden ze dat wij de vlucht willen annuleren ( 2 dagen na de vlucht) en dat volgend de reis regelement wij geen recht hebben op restitutie. Dit hebben wij nooit aangegeven qe willen alleen antwoord op onze vragen en een oplossing. Oftewel we kunnen fluiten naar onze centen en je krijgt ze op geen enkele manier aan de telefoon. Ik hoop niet dat er meer mensen genept zijn door dit bedrijf maar mocht het wel zo zijn dan hoor ik graag jullie verhaal en wat jullie hebben gedaan.

Bvd
Anouk ,

5064 8 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 23, 2022 om 23:51
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Anouk,

Kunt u ,ter verduidelijking van uw vraag,iets meer informatie geven?

Bent u lid van de ANWB?,zo ja heeft u uw klacht al bij hen gemeld?

Welke "man van TUI" bedoelt u,die u heeft geholpen?

Heeft u uw reist geboekt bij TUI ?

tenormin
door tenormin - Aug 23, 2022 om 23:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, geen ervaringen mee. Ik boek, heel ouderwets nog bij een "levend reisbureau" in mijn geval altijd TUI. Niet dat er, vooral tegenwoordig, niets fout kan gaan, integendeel, maar reizen vandaag de dag lijkt bijna als de Jackpot winnen, via online boeken. Lees daar alleen maar kommer en kwel over. Los van de chaos op Schiphol. Ik zou nu wel weer willen boeken maar wacht eerst, heel vreemd waarschijnlijk, de terugkeer van alle mensen af die op vakantie zijn geweest en wil eerst zien of de Corona weer gaat oplaaien komende weken. Als er later niets aan de hand (b)lijkt te zijn ga ik weer boeken: met rolstoelvervoer/hulp kan ik best weer lekker weg, hoop ik. Maar ik begrijp best dat jongere mensen weer dolgraag op vakantie willen, hoor. Allen, de berichten over hoe te reizen: nee, ik wacht nog wel.

sw
door swat1500 - Aug 24, 2022 om 00:02
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u wel zeker dat u bij de echte Booking.com site de vlucht geboekt heeft? Ik heb het sterke vermoeden dat u op een fake site die deed alsof deze van Booking.com was terecht bent gekomen. In dat geval bent u inderdaad opgelicht maar niet door Booking.com.
Als de echte Booking.com site uw referentienummer niet kan plaatsen dan heeft dit daar alle schijn van. Naar welk rekeningnummer is uw betaling gegaan op welke naam die bankrekening.

Daarnaast moet u opletten met het zomaar roepen van oplichting. Dit kan snel als smaad en laster worden gezien. Als uw verhaal correct is en Booking.com heeft fouten gemaakt dan is er sprake van een slechte dienstverlening maar niet van oplichting.

Anoukvdst
door Anoukvdst Aug 24, 2022 om 12:44
Antwoorden / 1 Vragen

In de app van booking.com staat onze vlucht gegevens in. Dus lijkt mij sterk dat dit een fake site is geweest. Via de site hebben we een formulier ingevuld. De mail die we dan ontvangen komt totaal niet overeen met wat wij hebben gestuurd. Dit gaat Via de app en Via de gewone site .

panter22
door panter22 - Aug 24, 2022 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Was de man van Tui wel echt Tui?
Heb je contact hierover gehad met Tui?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2022 om 08:53
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Eeen man van TUI die na zoeken kon boeken voor u bij 'BOOKING.COM'???

Waarom zou imand van TUI dat dat doen is dan meteen de eerste vraag die (ook) bij mij opkomt. Eiemand van TUI zal m.i. bij TUI boeken en zeker niet bij 'BOOKING.COM'. Ik zet dat bewust tussen '' omdat ik dat absoluut niet geloof en uw verdere verhaal mij daarook in bevestigd.
Ik heb heel sterk het vermoeden dat u zich heeft laten oplichten! En zie dit om na te gaan of u recht op compensatie heeft  . https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/vliegen-vluchtvertraging/vlucht-vertraagd

 Zie ook Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum

sw
door swat1500 - Aug 24, 2022 om 23:41
3779 Antwoorden / 0 Vragen

TS reageert niet (meer) op terecht gestelde vragen kennelijk is het probleem opgelost.

panter22
door panter22 - Aug 25, 2022 om 07:16
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk in de algemene voorwaarden onder D. Een vlucht boek je rechtstreeks bij de vliegmaatschappij.
https://www.booking.com/content/terms.html?lang=nl&aid=318615&label=New_Dutch_NL_NL_21456914665-mDVr9oMFdS*SpqPbh8rIvAS84729667705%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap%3Aneg#nov2021_terms_all_applicable_subheading
Er was een technische storing mbt de bagage.Achteraf met de hele reservering. Nu wijzen Booking en de vliegmaatschappij naar elkaar. Dan is de vraag: wie is verantwoordelijk? Jullie hebben vluchtgegevens gekregen van Booking, dus de reservering was gemaakt. Het lijkt mij dat dan de vliegmaatschappij jullie de kosten moet vergoeden.
Het lijkt mij niet terecht dat Booking zich er zomaar vaaf maakt.

da
door dannyhaenraets - Aug 25, 2022 om 10:55
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb tot nog toe alleen goeie ervaring met booking.com maar heb nog geen vliegreizen geboekt, alleen hotels.