Zijn reisorganisaties verplicht te reageren?
Vele boekingswebsite geven aan dat ze telefonisch niet meer bereikbaar zijn, zoals alle bedrijven onder Travix.nl (cheaptickets, budgetair etc.).
Echter reageren ze ook niet op de e-mails terwijl klanten wel dingen willen wijzigen.
Doordat er niet wordt gereageerd en omdat het bedrijf (budgetair) de boeker is kan je ook niks zelf ondernemen.
Hierdoor verlopen deadlines van vluchten, opties tot annuleren of het krijgen van een voucher.
Maar zelf kun je niks doen omdat zij niet reageren op je vragen of wijzigingen.
Hoe kun je hier als consument het beste mee omgaan en handelen?
Met vriendelijke groet,
Jurgen Geertsma
Hopelijk heeft u iets aan deze link:
https://www.budgetair.nl/updates
Geduld hebben. Of moeten de medewerkers van die bedrijven maar 24/7 doorwerken? Je kunt je toch wel iets voorstellen wat de impact van de huidige situatie op een organisatie is?
Topantwoord
Voor zover ik weet is (vrijwel) niemand verplicht op bijv e-mails te reageren. U kunt beter, net zoals iedereen, afwachten wegens de absurde drukte door het coronavirus. Verder noemt u alleen budgetorganisaties en die hebben in de regel minder personeel en minder service: men krijgt waarvoor men betaalt. Anders voortaan via een stenen reisbureau boeken?
Dankjewel!
Er ontstaat door te blijven mailen door alle vakantiegangers/alsmede bellen, en de verminderde bezetting op kantoor/thuis één gigantische file. En als iedereen drie keer of meer gaat mailen wordt het alleen maar erger. Breng begrip op aub, voor elk bedrijf.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer