ja
door jacqueline71 Aug 29, 2007 om 14:30
Voeding & gezondheid

Alergieen

Mijn dochter(4 jaar) heeft al van af haar 3de levensmaand last van astma en alergieen(melk,ei,muggen)zij krijg voor de alergieen de druppels FENISTIL op resept van kinderarts/huisarts...Maar sinds een maand reageert ze hier bijna niet op krijg flinke builte die warm aanvoelen en erg jeuken. Moeder bijna ten einde raad kind ook want het jeukt breselijk en ja een kind krabt toch.

Heeft iemand een idee of middel wat bij kullie wel goed helpt.

Vriendelijke Groeten en alvast bedankt voor het mee denken

1035 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 29, 2007 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor Jaqueline maar je huisarts zou het toch, en erg snel, voor elkaar moeten krijgen dat je wordt doorverwezen naar de juiste personen die dit kunnen onderzoeken en behandelen.

Mogelijk zal je hier niet wijzer worden want iedereen reageert anders op bepaalde medicijnen.

Sterkte en snel toch naar die huisarts,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Aug 29, 2007 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit vraagt toch om een terugverwijzing naar specialisten.
M.n. universiteitsklinieken hebben voor verder onderzoek speciale klinieken.
Amsterdam ( AMC )
Utrecht (Universiteitskliniek Utrecht)
e.d.

Verder adviseer ik ook altijd in het geval van medicijnen het meest objectieve en meest duidelijke boek "Medicijnen"van auteur Ivan Wolffers te gaan lezen.
In openbare bibliotheken in te zien en als lid te lenen maar beter nog.... het te kopen.
Hierin duidelijk beschreven de zin en de onzin van medicijngebruik en ook de gevaren en bijwerkingen van medicijnen.
Naar mijn mening een must voor elke slikker!
Immers, ook een huisarts is maar een mens en geen heilige!
Wordt daarom ook sterk beinvloed door de medicijnindustrie.

Wie meer weet over medicijnen voor zijn kwaal zal daarom ook beter geinformeerd met zijn/haar arts kunnen overleggen!
Vele artsen waarderen dit zelfs!

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2007 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,,

Ben ook in gesprek met de artsen maar omdat ik het zo zielig vindt geprik in der lijfje(Ze loopt op dit moment weer eens bij huidarts omdat ze blijvede lidtekens op der huid houdt en dat niet zo mooi is) en zo dacht ik er moet/kan ook misschien op een andere manier Wat ze wel eens zeggen over grootmoeders tijd huis en tuin middeltjes misschien(heb ook kalk gebruikt om de bulten koel tehouden)maar ben al blij met deze reakties alvast bedankt

Jacqueline

ve
door verwijderd - Aug 29, 2007 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat je al een allergie test heb laten doen. Waarschijnlijk met plakkers op rug en zo? Ik (28jaar) heb dit ook gehad en ook een test naar grassen en zo. Misschien is ze daar ook allergisch voor, planten en bomen. Kinderen zitten daar vaak aan. Verder kan ik je nog aanraden naar de huisarts te gaan. Ik zelf heb chronisch eczeem en heb het middel protopic wat erg goed helpt. Er zijn ook veel cremes die corticosteroiden in zich hebben. Deze worden veel gebruikt (goedkoper) maar nadelen zijn dat je dunnere huid krijgt, meer beharing bij langdurig gebruik en op den duur werkt het niet meer. Zelf bijna 20jaar gebruikt met wisselend succes. Verder zou ik als ik u was laten onderzoeken of ze allergisch is voor allerlei shampoos, wasmiddelen en kleurstoffen. Verder nog onderzoeken zijn natuurlijk niet fijn maar na 28jaar jeuk kan ik u zeggen dat ik altijd als kind liever het onderzoek had dan die jeuk, want dat is erger dan pijn vandaar het krabben. Dan is er alleen pijn wat te dragen is en niet die vreselijke jeuk. Ik kan niet inschatten natuurlijk hoe u er als ouder mee omgaat maar probeer begrip te tonen voor de jeuk en zeker niet verbieden te krabben maar afleiden. Als laatste tip tegen het krabben (vooral ook snachts handig) zijn handschoentjes van zachte katoen of een heel zacht pyjama pak van zachte katoen (ongebleekt). Deze handschoentjes heb ik zelf ook want anders krab ik mijzelf soms helemaal kapot snachts. Verder nagels kort houden.

Kathy

ve
door verwijderd - Aug 29, 2007 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom ga je met je kind niet naar een homeopaat, die kijkt naar het hele kind zelf en niet alleen naar symptomen

wat je van de reguliere artsen voorgeschreven krijgt, zijn alleen maar middelen om de klachten te onderdrukken, een homeopaat zoekt naar de oorzaak en geeft middelen, die bij het kind passen.

groetjes  carrie

ve
door verwijderd - Sep 1, 2007 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Carrie,

Dacht je dat de gewone huisarts en specialist NIET naar het gehele kind kijkt?
Je hebt goede en slechte artsen.
Maar je hebt goede maar ook heel slechte homeopaten!!

Een arts krijgt toch zijn vergoedingen wel voor zijn onderzoeken en voorschrijven.
Een homeopaat in de meeste gevallen niet!! Of hij moet toevallig ook nog  (een bevoegd) arts zijn.

Van astma is bekend dat een kind daar overheen kan groeien.
(Er zijn maar erg weinig volwassenen met astma)
Bij de allergie die is omschreven hoort wel degelijk een goed medisch onderzoek!
Weliswaar niet leuk voor het kind nu, maar wel voor zijn/haar toekomst!

Een beetje kribbige

Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jeetje vervelend voor haar zeg. Kijk eens op www.biolgen.nl. Ik ben ervan overtuigd dat hij u verder kan helpen. Ik heb namelijk ook bij hem in theraptie gezeten voor mijn melk-, pinda-, suiker-, varkersvleesallergie!
Good luck!