re
door reactiemarie Jun 9, 2007 om 15:10
Voeding & gezondheid

Allergiche reactie en veel jeuk muggenbeet: wie heeft ervaring met (mosquit) muggenmuis

hallo allemaal,

mijn dochter reageert heel sterk op muggenbeten: hele grote dikke zwellingen en enorme jeuk - op een site kwamen wij (voor € 35) de mosquit muggenmuis tegen - heeft iemand hier ervaring mee??

alvast dank voor hulp - ook andere tips zijn welkom -= ze is net begonnen met tandpasta op jeukplekken te doen

9745 36 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe goed gelovig bent u?

Heeft u wel eens bij de huisarts geinformeerd of er iets is wat ze kan gebruiken, ik gebruik Telfast 120 mg, alleen op recept verkrijgbaar.

Speciale temperatuur met gecontroleerde warmte afgifte, dit soort dingen kan ik ook bedenken, voor €10,00.

Citronel olie verkrijgbaar bij de apotheek en drogist voorkomt dat ze gestoken wordt.

Overigens alleen vrouwtjes muggen steken en alleen als ze zwanger zijn.

Sommige mensen worden gestoken en andere niet komt door de lichaamsgeur.

Licht en warmte reageren muggen niet op, al lijkt het van wel.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je alle dokumentatie leest blijkt het app. een temperatuur aftegeven van 50 tot 54 graden bij een behandeling van 3 seconden., dit kan zelfs brandwonden geven.

Ook staat er ergens onderaan dat het bij 50% vande mensen werkt. Dus als het niet werkt hoor je bij die andere 50% en heb je het voor niets gekocht.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier heb ik geen ervaring mee , maar wel af en toe van die hele dikke bulten.
ik zet een halve ui  naast mijn bed als ik ga slapen ,en gebruik de autan stick . dit smeer ik ook op mijn kussensloop (doe ik dit niet dan krijg ik ook hele dikke bulten in mijn gezicht) en muggen hebben een hekel aan tocht.en ik gebruik de bugkiller. dat is een apparaatje dat stop je in het stopcontact te koop bij o.a leen bakker voor 2.50 . misschien hebt u wat aan deze tips.
succes groet spleetoog.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat app. van leen bakker en andere apparaatjes heeft een zogenaamde hoog frekwentietoon maar werkt niet want muggen zijn doof en dat is geen grapje.

Is door een nederlands onderzoek centrum ( TNO?)onderzocht.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De omschrijving van het door u aangehaalde apparaat kwam van johanpc, sorry

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

cmm347@ om te voorkomen: met regelmaat knoflook gebruiken bij het eten als het kan. raar maar waar: muggen houden er niet van. (het Dracula verhaal heeft wel enige waarheid)

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag cmm347,

Met het door uw aangehaalde apparaat heb ik geen ervaring, wel weet ik dat een klant (ik werk in een drogisterij, red.) een tijd geleden een soort gelijk apparaat heeft gebruik (als ik tenminste af ga op de omschrijving van Krook; het apparaat geeft in korte tijd veel warmte af) en absoluut niet tevreden hierover was. Het had geen enkel effect en resulteerde in tweedegraads brandenwonden bij haar. Als uw apparaat op dezelfde manier werkt (en dat zal wel, want de methode lijkt vrijwel hetzelfde, netzoals de prijs -€29,- bij mijn klant tegen €35,- van uw apparaat-), is er maar een advies; absoluut niet doen!!

Hetgeen u tegen muggenbeten kan doen is ze behandelen met azeron, nestosyl, prikweg, afterbite, etc. Deze middelen hebben een jeukstillende en huidverzorgende werking. Hierbij kan nestosyl ook worden gebruikt bij oppervlakkige scaaf- en snijwonden. Mocht dit onvoldoende helpen dan kunt u rond de muggenbeet een verkoelende aloë vera gel aanbrengen (zijn niet zo duur -die van noad is ongeveer 5 euro-). Dit verkoelt en verzorgt de huid en bied op deze manier enige verlichting bij de zwellingen van de huid.

Om muggenbeten te voorkomen (zowel bij u als bij uw dochter) kan er het beste een beschermingsmiddel op de huid worden aangebracht. Als uw dochter ouder is dan 13 kan ze ook beschermingsproducten op basis van deet gebruiken, bij een lager leeftijd zijn alleen beschermingsmiddelen op basis van citronella geschikt.

Over die hoogtefrequentie stekkers zijn de meningen verdeeld. Wij (als verkopende partij) hebben voorgaande jaren echter zoveel klachten gehad over deze stekkers, dat we hebben besloten ze voor dit jaar uit het assortiment te halen. Déze stekkers dienen echter niet verward te worden met de alom bekende citronella stekkers tegen muggen en andere insecten (met het bekende kleine navulflesje), deze stekkers zijn al vele jaren op de markt en hebben al menig mug en ander vervelend insect tegengehouden. Dit product is probleemloos te gebruiken en kan ook op kinderkamers zonder problemen worden ingezet.

Daarnaast kan er ook extra vitamin B of knoflook(tabletten) worden ingenomen om muggen en andere insecten te weren en een hor of klamboe doen natuurlijk ook wonderen.

Succes,

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ricardow en alle anderen: hartelijke dank voor alle informatie - het helpt in ieder geval tegen onnodig geld uitgeven aan produkten, die toch niet werken of zelfs slecht blijken te zijn - het allergisch reageren zit in de famillie en het niet echt goed vinden van adequate oplossingen tegen de zwelling en de jeuk ook o.a. omdat er ook vaak allergische reactie op de medicatie e.d. tegen de kwaal bijkomt - verder gaan wij alle tips, die wij zelf nog niet geprobeerd hebben proberen en als er iets op onze weg komt, dat helpt en hier nog niet genoemd is zullen we het ook op dit forum even doorgeven - christine

ps: wanneer dat eventueel is is natuurlijk??

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ricardow de info mbt de toegepaste warmte techniek kwam van de site van de allergiewinkel en de prijs kon inderdaad varieeren van 29 tot 35 euro naargelang het bestelde aantal.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt wel producten met DEET gebruiken, maar dat werkt alleen tegen de malariamuggen.

Probeer ook eens een klamboe op te hangen. Heb ik zelf jarenlang profijt van gehad.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij iedere aptoheek of drogisterij kan een vloeibaar afweermiddel tegen muggen en andere vervelende insecten gekocht worden. In dit middel moet wel Deet aan toegevoegd zijn, anders werkt het niet. Wij gebruiken dit ook altijd tijdens onze reizen naar verre en warme landen. Een recept is niet nodig, maar informeer eerst bij de huisarts hierna.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Mijn zoontje van 5 heeft al jaren dezelfde reactie. Hij heeft erg veel baat bij Aerius siroop. Dit is een soort anti-histamine. Wel even contact hierover opnemen met de huisarts. Overigens is gebleken dat Schaal en Schelpdieren eenzelfde reactie kunne uitlokken. Het eiwit wat in de stof zit die muggen in de huis achterlaten om makkelijke bloed te kunnen drinken, blijkt van dezelfde famillie te zijn als het eiwit in schaal en schelpdieren. Overigens is een beproeft middel om muggen tegen te gaan een ventilator of een elektronische muggenstekker. De stekker brengt ze in de wat en door de ventilator kunnen ze niet goed vliegen. Even goed doortochgten voor het slapen gaan helpt ook de meeste muggen om zeep

Sterkte, ik weet hoe vervelend het voor de kids is!!

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Azijn 5% zuur voorkomt muggenbeten!

 Groetjes

Sunwarm

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter van 14 heeft hetzelfde probleem.

Wat we ook doen, de muggen blijven komen, maar als uw dochter er snel weer goed uit wil zien zonder zwellingen/jeuk vraag dan aan de huisarts of ze Aerius of Allerfree mag gebruiken.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

  1. mijn zoontje reageert ook heel heftig bij de apotheek kunt u het middel claratine kopen hoeft niet op dokters recept

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je dochter al gebetenis, moet ze er witte tijgerbalsem op doen.Dit werkt echt!!!

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn zoontje van 3 is ook vreselijk allergisch voor muggebeten. Hij slaapt 's-nachts met een ventilator boven zijn bed en onder een klamboe. In huis hebben we een blauwe lamp. 100% voorkomen lukt niet maar op deze manier is het heel veel minder met de beten. Smeersel (vaak giftig), geurlampjes ed werken, uit onze ervaring niet

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik reageer zelf ook heel sterk op (sommige) steken. Ik heb daarvoor 2 remedies:

1. ik gebruik een aspivenin (een uitzuig apparaatje): let op: neem een duur exemplaar van de apotheek, en niet eentje van de blokker ofzo, want die zuigen lang zo goed niet. Deze aspivenin gebruik je zodra je gestoken bent, als je dat in de gaten hebt. Je zet hem over de plek heen waar gestoken is, en laat het apparaatje zo'n 3 minuten zuigen. Over het algemeen is dan het grootste deel van het gif wel uit de huid. Let wel: het grootste deel, niet alles is weg.

2. Ik heb van de huisarts een tubetje hydrocortisonzalf gekregen. Dit smeer ik (heeeeeel dun) op de plek waar ik gestoken ben. Als ik het te laat gemerkt heb, dat ik gestoken ben, moet ik een aantal keren smeren, anders, als ik het heb kunnen uitzuigen, is 1 of 2 x smeren vaak voldoende.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb vaak heel nare reacties op muggenbeten. Wat bij mij absoluut heel erg goed werkt is Nestosyl, gewoon bij de drogist en/ of apotheek. Ik krijg hele schijven als ik gestoken ben, maar zodra ik merk dat ik gestoken ben smeer ik er dik Nestosyl op (goed inwrijven) en jeuk en zwelling gaan snel weer weg. Dit middel is trouwens ook zeer probaat bij schaafwonden! (Deze kunnen 'heerlijk' schrijnen', al na een behandeling is de pijn er vaak al uit!) Ook zeer werkzaam bij kloven als men last van winterhanden heeft. Succes, zeker proberen, want het middel is niet duur.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb allergiese reacties op alle insektenbeten. Het eerste wat je moet doen is koelen met ijsblokjes in een washandje of koud water. Daar ga je al een hoop mee tegen.

Ik zelf heb ook van de huisarts Telfast gekregen. ook gebruik ik Chinese Shilling Oil dat word koud  er zit eucaliptus in en kampfer. Ik koop het bij een Poelier  die ook chinese spullen verkoopt je kan het ook bij een chinees winkeltje kopen. Gebruik het echter NOOIT in je gezicht het brand in je ogen. Deze Chinese ShillingOil is ook geschikt voor kneuzingen hoofdpijn spierpijn enz.Ik gebruik dit spul al ruim 20 jaar en heb altijd een klein flesje in mijn tas.Ze verkopen trouwens ook bij de gousbloem een fles dat is alleen een grote van   € 13,50  Succes ermee.

Groeten Agnes

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

van te voren insmeren met azijn heb ik nog nooit gehoord.

Welhelpt het tegen de jeuk wanneer je gestoken bent.

Maar ik wil hiermee ook niet zeggen dat er voor insmeren niet werkt

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

O.K. overwidecor, dat je het niet weet van de azijn kan door je

leeftijd komen. Azijn helpt uitermate goed, ook om muggen te

verjagen, wat azijn warm maken en in de slaapkamer zetten.

Beter een zure lucht dan een beet van een mug.

Ik was azijnmaker bij de Haas Azijn, zodoende!

Gegroet

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat bij ons helpt is zorgen voor tocht in de slaapkamer. Dus raampjes en eventueel een deur open. Of een ventilator aan die de wind over je lichaam heen blaast. Want muggen schijnen niet van tocht te houden.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cmm347,

De reden waardoor u nu zoveel reacties krijgt, is dat uw vraag in de kassa nieuwsbrief terecht is gekomen en die wordt kennelijk goed gelezen ;-).

V.w.b. de allerfre, claritine, reactine en alle andere anti-histiminica producten die ik voorbij heb horen komen; pas hiermee op. In mijn eerste reactie heb ik bewust deze middelen niet gemeld en wel omdat uzelf al aan geeft dat dergelijke allergische reacties in de familie zitten en u dochter dus extra vatbaar is voor een dergelijke reactie. Het gebruik van zo'n antihistamine middel kan de allergische reactie doen vergroten, het kan namelijk zo zijn dat uw dochter eveneens allergisch reageert op de medicatie en dan bent u nog verder van huis; dan heeft ze al de reactie van de muggenbeet en krijgt daar overheen nog eens een allergische reactie op de medicatie. Overleg daarom eerst met uw huisarts of het raadzaam is om dergelijke antihistiminica (dat inderdaad zonder recept bij apotheek alsook bij de drogist, kan worden gekocht) te gaan slikken. Persoonlijk denk ik van niet.

Daarnaast -zoals ook al zo'n beetje alle andere respondenten zeiden- kunt u het best de huid rond een muggenbeet verkoelen. Dit verlicht de zwelling en verzorgt de huid. U hebt kunnen lezen dat dit met allerhande middelen kan, mijn voorkeur gaat uit naar een aloë vera gel (zoasl ik al zei), dit trek snel in de huid, is ook makkelijk voor andere toepassingen (als u een beetje verbrand bent op bovenarmen of schouders verkoelt het heerlijk) is relatief goedkoop en gemakkelijk te verkrijgen.

Nogmaals,

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik vrees dat ze dezelfde reacties krijgt als ik: dikke rode harde bulten, net of er een bierviltje onder je huid zit!!

Ik heb van de huisarts terfenadine 60 gekregen, een deelbare tablet.

Sinds ik deze pillen ooit geslikt heb, heb ik NOOIT meer zo'n dikke bult gehad als voor die tijd!!

Verder helpt deet ook, dit is niet alleen voor de Malariamuggen, maar wel heel vies spul!

Suxes!!

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de huisarts voor tabletjes tegen muggebulten en overgevoelige reacties, ik gebruik ze en mijn kinderen ook! Je hebt er verschillende zoals: Xyzal,cétirizine,telfast,zyrtec ed.Werkt echt perfect bij mijn kinderen, ook koelen helpt.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man zit met hetzelfde euvel.De muggen in nederland heeft hij niet zozeer last van ,maar in het buitenland wel.Wij hebben bij homeshopper een Therapik gekocht.Deze hebben wij nu een jaar of zes,hij kan er niet meer buiten.Hij had altijd hele opgezwollen en pijnlijke gewrichten.Als hij nu gebeten wordt,dan houd hij de Therapik op de beet,houdt deze 60 sec. erop.Hij heeft geen last meer van zwellingen en pijn.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet wat hij het moeilijk heeft. Ik heb hetzelfde. Ooit kwam er een kloosterzuster op het bedrijf waar ik werkte. Zij gaf mij een heel klein flesje lavendelolie. Dat persten ze zelf in hun Franse klooster. Ze zei erbij: één druppel op uw kussensloop of een doekje bij je gezicht leggen en de mi\uggen blijven weg. Mijn broer smeert wat muggenolie op zijn gezicht en armen en dan heeft hij ook weinig last. Als ik toch gestoken wordt moet ik erg voorzichtig zijn met zalfjes et. Soms wordt het er alleen maar ergen van. Koelen met natte lappen, en als het nog erger wordt: naar de dokter. Boven mijn bed hangt altijd een klamboe die ik veel gebruik, maar je loopt natuurlijk altijd de kans om gestoken te worden. De lavendelolie is ook te krijgen bij natuurwinels of misschien bij de apotheek. Is niet alte duur. Geziena

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst zoveel mogelijk voorkomen dat je gestoken wordt. Ik gebruik daarvoor echter middelen (lees: merken) die in NL niet verkrijgbaar zijn. Mocht je iemand kennen die of richting Caribisch gebied of The States gaat, laat het dan meenemen.

Indien ik wel gestoken ben smeer ik een zalf, genaamd lidocaine levomentholgel (verkrijgbaar op recept via de huisarts) op de muggenbult. Dit verzacht/verkoelt waardoor de jeuk niet te voelen is. Als ondanks het smeren van de zalf de jeuk toch enigszins voelbaar is vraag dan om anti-allergie pilletjes bij de huisarts.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ik moest voor mn te hoge bloedruk knoflook slikken ,heb ik getrouw gedaan tot voor 2 weken ze opwaren,en heb voor het eerst weer last gehad van muggebeten.Nu begrijp ik dat het inderdaad voor veel kwalen helpt,ben ze weer gaan slikken, is ook goed voor de huid en haren.Bedankt sjannie.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter heeft hetzelfde probleem, al van kinds af aan. Op advies van de huisarts smeert zij Caladryl-lotion op de gestoken plaats en de zwelling blijft weg, ook vermindert de jeuk drastisch. Vroeger alleen op recept, nu vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn zoontje heeft ook heel lang een allergische reactie gehad op muggenbeten ik heb bij de reform winkel apis mellifica korrels(tabletjes)gekocht hij werd nog wel is gestoken maar niet meer van die grote bulten

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik meen me te herinneren van een journaaluitzending vorig jaar, dat er een Nederlands onderzoek is geweest waar muggen op afkomen. En dat bleek onze uitgeademde lucht te zijn. Aangezien veel planten deze lucht omzetten in zuurstof, is het logisch, dat hoe meer planten je in huis hebt, des te kleiner de kans dat de mug jou vindt. Een mug kan het spoor van uitgeademde lucht van buitenaf naar binnen volgen. Een goede hor is een goed begin, maar als iemand de voordeur opendoet heb je al muggen binnen! Aangezien onze zoon ook allergisch is, hebben we ons goed voorbereid. Eenmaal gestoken gebruikt hij een antihystamine die door de huisarts wordt voorgeschreven. De huisarts bepaalt welke soort en dosering.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aloë Vera is het beste wat je kunt gebruiken, daar het een puur natuur produkt is. Alle zalven met Hystamine e.d. erin, verkregen via apotheek en op recept, zijn in principe synthetische middelen dus nagemaakt. Hystamine zit van nature ook in de pure Aloë Vera Gel. De synergie(of samenwerking) van alle stoffen in de pure Aloë, zorgt ervoor dat alle vitaminen, mineralen en in dit geval ook aminozuren, goed met elkaar samenwerken en het wijze lichaam in staat stelt zelf de juiste stoffen uit de Aloë Vera te halen. De Aloë Vera plant en dan met name de 'Barbadensis Miller', is de plant met de rijkste voedingsuplementen die er bestaat. Een blad opengesneden over eender welke wond halen, open- en/of schaafwonden, brandwonden, allergische reacties van de huid door eender welke oorzaak dan ook, noem maar op, zorgt voor een onmiddelijke verzachting en heling van de wond of geïnfecteerde gebied. Je hebt daar produkten voor, die relatief goedkoop zijn, maar lang niet alle voedingstoffen bezitten, die de pure gel wél bezitten. Die goedkope(= vaak duurkoop) produkten koop je in de drogisterij of elke andere winkel. De produkten waar ik het over heb zijn alleen te koop via netwerkmarketing en dus van de gewone mens. Als je via de info@petorpuntnl advies wilt kan dat. Gewoon even mailen naar petor...

ve
door verwijderd - Jun 12, 2007 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo CMM 347,
Een ventilator in de slaapkamer en je ziet geen mug meer!!!
succes

ve
door verwijderd - Jun 21, 2007 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tegen de allergische reaktie heb ik op recept van de dokter gekregen: Afrius 5mg.

Om jezelf niet lekker te maken voor een mug: VSM Apis Mellifica D30, 3 korrels per dag opzuigen. Dan vind de mug het niet meer de moeite waard om je te prikken. De D30 dosering is alleen op doktersrecept te verkrijgen en de drogist moet het vaak ook bestellen. Houd daar rekening mee!