ma
door marijke-m Jan 4, 2010 om 15:46
Voeding & gezondheid

Alli bij apotheek

Als je Alli afslankpillen (van de tv-reclame) wilt kopen bij de apotheek heb je geen recept nodig, maar je moet wel een bepaald bmi hebben. Maar hoe werkt dat dan, moet je dan op de weegschaal bij de apotheek? Wie heeft hier ervaring mee?

6105 6 Rapporteer

raadgever
door raadgever - Jan 4, 2010 om 16:17
123 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk op de website van Ali:
http://www.alli.nl/ConsideringAlli/WhatsYourBMI/

Daar staat alles op wat je moet weten over BMI, enz.

Succes met het afslanken.

Overigens: ze zeggen nooit lekkere slanke maar wel lekkere dikzak. Uit eigen ervanring ;-)

tdehond
door tdehond - Jan 4, 2010 om 16:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Hier kunt u meer lezen over dit middel.

De eenvoudigste manier voor een apotheker om te controleren of u voor de behandeling met Orlistat ( het werkzame middel in dit produkt) in aanmerking komt is u te verzoeken eerst uw huisarts te raadplegen. Deze kan een recept voor u uitschrijven.

Als hij u de lagere dosis wat zonder recept verkrijgbaar is in de apotheek op een verantwoorde manier aan u verstrekt, dan moet hij zowel uw lichaamsgewicht en uw lengte bepalen. Aan de hand van deze factoren + uw geslacht kan hij uw b.m.i. ( body mass index) vaststellen. Uw b.m.i. moet 28 of hoger zijn.

Ook kan hij nagaan of dit middel veilig gebruikt kan worden bij eventuele andere medicatie die u gebruikt.

stacey
door stacey - Jan 4, 2010 om 17:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Maar hoe werkt dat dan, moet je dan op de weegschaal bij de apotheek? --

Nee, dat verwacht ik niet.
Apotheek zal wel schema hebben, gewicht / lengte geeft BMI
Lengte is te controleren in je paspoort, verwacht niet dat ze bij twijfel over door jou opgegeven gewicht indien ze dat al vragen een weegschaal gaan halen ;-)
Ze zullen dat ook op het oog wel kunnen inschatten of het voor jou is of niet denk ik.

poltol
door poltol - Jan 4, 2010 om 19:05
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Stacey,

Simpel.
ALLI levert een hulpmiddeltje. Staat op deze site. Gebruikt de apotheek ook. Kregen ze er gratis bij als ze meer als 25 dosis afnamen.
BMI grafiek

Vr.gr. poltol

dr
door drogist - Jan 8, 2010 om 15:00
11 Antwoorden / 14 Vragen

Ik werk zelf in een apotheek en zal even duidelijkheid geven hoe het in zijn werk gaat. Wij hebben een speciale vragenlijst die we samen met de client invullen en naargelang die lijst en het gewicht en lengte van die persoon bepalen we het bmi getal en naargelang daarvan weten we of het voor diegene wat is of niet. Wij voeren het product altijd in de computer in bij die persoon en ook de vragenlijst wordt ingescand zodat we het altijd kunnen nazoeken. Het is geen wondermiddel maar een hulpmiddel dat moet wel duidelijk zijn. Je hoeft er niet voor naar de huisarts, loop gewoon je eigen apotheek binnen en die kunnen je er alles over vertellen.

si
door siriathome - Jan 19, 2010 om 08:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zou u dat spul wel proberen??
Nu het volgende...de site : www.blijvend-in-balans.nl
kan uw BMI voor u berekenen.

Succes,
siriathome.