pi
door pienkassa Jan 18, 2013 om 19:41
Voeding & gezondheid

Aloe vera

is het waar dat er in het drankje van aloe vera, echt aloe vera zit?

6394 21 Rapporteer

herrdroetker
door herrdroetker - Jan 18, 2013 om 20:16
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Pienkassa,

Waarschijnlijk wel. Het is duur genoeg. Zie .

Uw vraag zou moeten zijn: "Helpt het ergens tegen?" of "Is het ergens goed voor?"
Het antwoord is in beide gevallen: "Neen, maar u gaat er niet dood aan".

Ik wens u van harte toe dat de drank goed smaakt en dat u daarin enige genoegdoening voor de door u betaalde of te betalen prijs zult vinden.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

pa
door parayok - Jan 20, 2013 om 17:52
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ook de bekende Coca Cola werd en wordt als medicinaal drankje verkocht. Aan dit drankje werden allerlei gunstige eigenschappen toegeschreven. Net als bij het drankje van Aloe Vera. Ook hier zit de stof er in omdat aan deze plant ook bepaalde eigenschappen wordt toegekend.
Elk medicijn heeft als basisgrondstof bepaalde eigenschappen van planten. Veel kennis van de op wereld voorkomende planten is verloren gegaan en/of niet doorgegeven aan volgende generaties. Dat is jammer omdat wij nu van sommige planten wel bepaalde verhalen kennen over de geneeskrachtige werking maar een wetenschappelijke onderbouwing is op dit moment nog niet voor handen. De mens dacht namelijk dat zij slimmer was dan de natuur en dat techniek en chemie de middelen waren voor de moderne geneeskunde. De afgelopen 20 jaar wordt steeds vaker erkend dat de natuurgeneeswijze van onze voorouders veel meer bevatte dan de rituelen die wij hierbij vaak als voorbeeld zien. De medicijnmannen, de kruidenvrouwtjes en de Chinese geneesheren beschikten al over de praktische kennis van de kruiden en het menselijk lichaam. Dat wij in onze tijd ondanks alle computers en vermeende kennis nog niet in staat zijn om alle geheimen van de in de natuur levende organismen te verklaren wil niet zeggen dat deze middelen niet werken. Net als bij een industrieel vervaardigd medicijn zal de werking er van afhangen van meer factoren dan alleen de klacht waarvoor het gegeven wordt.

dearagain
door dearagain - Jan 20, 2013 om 19:14
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het zal wel waar zijn, maar het percentage is te verwaarlozen en de stof heeft dus geen enkele werking

jo
door jorisw - Jan 20, 2013 om 21:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=parayok schreef op zondag 20 jan 2013, 17:52]Ook de bekende Coca Cola werd en wordt als medicinaal drankje verkocht. Aan dit drankje werden allerlei gunstige eigenschappen toegeschreven.

Volgens mij wordt het al heel lang niet meer als medicinaal drankje verkocht, maar wat wel klopt is dat het tegen diverse kwaaltjes helpt. Misselijkheid bijvoorbeeld. Of dit voldoende is om het als "medicinaal" te betitelen betwijfel ik.

vr1944
door vr1944 - Jan 21, 2013 om 13:57
1210 Antwoorden / 5 Vragen

--,, Uit welk onderzoek ontleen je de wijshijd++ '' Of roep je maar wat om interessant over te komen meneer /mevr leesteken. "''??/

=dearagain schreef op zondag 20 jan 2013, 19:14: *het zal wel waar zijn, maar het percentage is te verwaarlozen en de stof heeft dus geen enkele werking

pi
door pienkassa - Jan 21, 2013 om 15:43
9 Antwoorden / 1 Vragen

allen bedankt voor de antwoorden. ik heb dus begrepen dat er wel degelijk echte aloe vera in zit.
ik drink het namelijk al jaren, maar nu zeiden ze, nee, het is een soort maizena wat er in zit, terwijl ik duidelijk de stukjes als aloe vera betitel, of zit ik geheel fout.
is er ergens een analyse hiervan gedaan?

wimmi20
door wimmi20 - Jan 21, 2013 om 16:14
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Pienkassa, beste vraagstelster,
waarom u naar de bekende weg vraagt is mij niet duidelijk.
Als er aloe vera in de fles zit dan moet dat op het etiket vermeld staan.
Dat heet produkt informatie.

Wat betreft het Coca Cola verhaal : het is ooit door een apotheker gemaakt als geneesmiddel, het bevatte cocaine.
Cocaine was 100 jaar geledenr een algemeen gebruikt genees en genotmiddel, vrij te koop.
Nu is het aanwezige genotmiddel in cola caffeine.

En voor Parayok :
u hemelt de kennis op van vroegere medicijnmannen, kruiden vrouwtjes, en Chinese geneesheren.
Beleefd deel ik u mede dat men 150 jaar geleden meestal voor zijn 60e al de pijp uit was.
Of zand erover.
Daar hielp geen kruid tegen.
Omstreeks het jaar 1500 werd men meestal niet ouder dan 50 jaar.
Enneoja, 150 jaar geleden was de lucht schoon, het water schoon, geen chemische bestrijdingsmiddelen in het voedsel, alles was biologisch geteeld, men rookte erop los, condooms werden niet gekocht, en geen uitlaatgas.
En ondanks die gunstige leefomstandigheden werd men toen niet zo oud.
Ook niet met kruiden vrouwtjes.

pi
door pienkassa - Jan 21, 2013 om 16:29
9 Antwoorden / 1 Vragen

sorry wimmi20,
ik lees op inhoud aloe vera gel.
het gaat mij niet om kruidevrouwtjes enz. en hoge leeftijd daardoor te krijgen.
ik vind het lekker en dus vroeg ik alleen of het erin zat.
jaren geleden ben ik met mijn man en dochter in curacao/bonaire/aruba geweest en op een van die eilanden tijden een excursie heeft de reisleider mijn haar (omdat ik het niet erg vond) helemaal ingesmeerd met verse aloe die hij afsneed en de toeristen zei dat het goed voor je haar was.
het is jaren geleden ik weet niet of mijn haar daardoor nog behoorlijk is of dat het toch wel zo zou zijn.
maar ik vind de smaak lekker van het drankje, daarom drink ik het,
in ieder geval bedankt voor uw antwoord.

audb
door audb - Jan 21, 2013 om 17:37
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik haal zomers bij de action van die vierkante groene flessen en daar zit zeker aloe vera in.
Maar wat weinigen misschien weten is dat het familie is van de komkommer en de meloen.
Dat het duur zou zijn dat is echter niet waar het is zelfs zo dat het in tropische landen gewoon in het wild voorkomt.

te
door terpstra - Jan 21, 2013 om 19:27
174 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pienkassa schreef op vrijdag 18 jan 2013, 19:41]is het waar dat er in het drankje van aloe vera, echt aloe vera zit?

Mevrouw, het is veelal een vloeistof . Zit ook in toilet papier. Je kunt dus je .....afvegen.
Truien van kunststof werden verkocht met de tekst 100% scheerwol. Omdat er een wollen draad in was verwerkt. Sterkte H.

pi
door pienkassa - Jan 21, 2013 om 20:12
9 Antwoorden / 1 Vragen

herrdroetker, ik wilde u bedanken voor het antwoord, heb gezien dat er dus wel echt aloe vera in zit.

overigens vind ik het steeds moeilijk te reageren, want ik moet me inloggen en dan nog kan ik niet reageren, enfin, hierbij heb ik het dan weer kunnen doen. gr.pienkassa

pi
door pienkassa - Jan 21, 2013 om 20:15
9 Antwoorden / 1 Vragen

leuk H die weetjes over aloe vera, bedankt wist niet dat het in papier zat, denk de schil?
gr.pienkassa

pi
door pienkassa - Jan 21, 2013 om 20:17
9 Antwoorden / 1 Vragen

audb, ook bedankt voor de reactie, ik vind het heerlijk om te drinken neem ook niet teveel, haal de flesjes bij xenos gr.pienkassa

pi
door pienkassa - Jan 21, 2013 om 20:20
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op zondag 20 jan 2013, 19:14]*het zal wel waar zijn, maar het percentage is te verwaarlozen en de stof heeft dus geen enkele werking

het is elk geval wel lekker:) bedankt voor het antwoord gr.pienkassa

pi
door pienkassa - Jan 21, 2013 om 20:22
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op zondag 20 jan 2013, 19:14]*het zal wel waar zijn, maar het percentage is te verwaarlozen en de stof heeft dus geen enkele werking

jorisw en vr1944 ook bedankt voor jullie antwoord, ik blijf het dus gebruiken. met mate.
gr.pienkassa

wimmi20
door wimmi20 - Jan 21, 2013 om 21:53
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nee hoor Pien,

aloe vera zit niet in papier.
Dat wordt er in gestopt.
Er wordt beweerd dat aloe vera een heilzame werking zou hebben.
Of dat wel of niet waar is, is niet duidelijk.
De industrie haakt daar handig op in, en voegt een minimale hoeveelheid aloe vera toe aan wc papier en papieren zakdoekjes.
Dat zou verzachtend op de boven en onderkant werken.
Gewoon een marketing truc.
En zo zijn er wel meer artikelen waarbij men vermeldt dat er aloe vera is toegevoegd.
Goed voor de kassa.
Overigens : ik vind de limonade best lekker.

=pienkassa schreef op maandag 21 jan 2013, 20:15: leuk H die weetjes over aloe vera, bedankt wist niet dat het in papier zat, denk de schil?
gr.pienkassa

pi
door pienkassa - Jan 21, 2013 om 22:21
9 Antwoorden / 1 Vragen

ah, leuk te zien dat je het toch ook wel lekker vindt, maar niet teveel ervan drinken, denk ik,
net als een borreltje:)
zijn de zakdoekjes z.g.n. daarom zachter, dat is met kamille ook
groetjes pienkassa

van leyden
door van leyden - Jan 21, 2013 om 23:01
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=pienkassa schreef op vrijdag 18 jan 2013, 19:41]is het waar dat er in het drankje van aloe vera, echt aloe vera zit?

Welke achtelijke kwakzalver heeft je dat wijsgemaakt??
Het is helemaal niet geschikt voor inwendig gebruik, al proberen al die kwakzalvers je wat anders aan te praten.
Zoek onder wikepedia en je zult zien dat het alleen een smeerseltje is voor op de huid!

Stelletje idioten, als ik wist wie het was deed ik gelijk aangifte bij de politie.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 21, 2013 om 23:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

van leyden,

wat een geschreuw van een onwetende !
Klop bij koekel in : aloe vera inwendig gebruik.
Welke achterlijke kwakzalver beweert hier dat aloe vera niet voor inwendig gebruik is ?
En van leyden gaat aangifte bij de politie doen over de inhoud van een flesje limonade.
En dat soort mensen geeft hier goede raad en een mening.
___________________________________________________________________---

=van leyden schreef op maandag 21 jan 2013, 23:01:
=pienkassa schreef op vrijdag 18 jan 2013, 19:41: is het waar dat er in het drankje van aloe vera, echt aloe vera zit?

Welke achtelijke kwakzalver heeft je dat wijsgemaakt??
Het is helemaal niet geschikt voor inwendig gebruik, al proberen al die kwakzalvers je wat anders aan te praten.
Zoek onder wikepedia en je zult zien dat het alleen een smeerseltje is voor op de huid!

Stelletje idioten, als ik wist wie het was deed ik gelijk aangifte bij de politie.

ma
door manwijf - Jan 22, 2013 om 09:49
574 Antwoorden / 1 Vragen

"jaren geleden ben ik met mijn man en dochter in curacao/bonaire/aruba geweest en op een van die eilanden tijden een excursie heeft de reisleider (Eddy zeker?) mijn haar (omdat ik het niet erg vond) helemaal ingesmeerd met verse aloe die hij afsneed en de toeristen zei dat het goed voor je haar was.
het is jaren geleden ik weet niet of mijn haar daardoor nog behoorlijk is of dat het toch wel zo zou zijn."

Je kan Pien in ieder geval alles wijsmaken. Zo veel is wel duidelijk.

pi
door pienkassa - Jan 22, 2013 om 10:58
9 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor het antwoord manwijf (is het echt zo erg).
je kunt mij niets wijsmaken hoor, aangezien ik altijd eerst alle meningen onderzoek en daarbij een heel eigenwijs mens ben, die uiteindelijk toch doet wat zij denkt dat voor haar geschikt is.
ik ga nu eerst eens verder googlen, maar gebruik tussendoor toch mijn aloe vera, is idd. ook zeer geschikt voor de huid.
nogmaals allen bedankt en verder stop ik met dit item