xa
door xan_1 Jun 30, 2008 om 19:57
Voeding & gezondheid

Andijvie van de C1000

Vorige week had de C1000 de 400 grams verpakkingen gesneden ANDIJVIE in de aanbieding voor 0.99.Nog net de laatste zak wist ik te bemachtigen en verheugde me al op een heerlijk hapje.Toen ik echter de Andijvie op het vuur had en het ging omroeren viel het mij op dat er een fluoriserend rose goedje omhoog kwam.Het grotendeel van de c.a 3 c.m lange staafje's was al uit een gevallen,en ik dacht er toch echt rattengif in te herkennen.Stomgenoeg heb ikgauw alles in de wc gekiepert .Achteraf gezien had ik het weer terug moeten brengen naar de winkel en nu vraag ik me dus nog steeds af of ik wellicht de enigste was met dit verschijnsel en of er wellicht ook mensen ziek zijn geworden!

377 3 Rapporteer

menno0
door menno0 - Jun 30, 2008 om 20:21
236 Antwoorden / 42 Vragen

Er zijn sprays die druiven in 1 nacht 3x zo groot laten zijn. Wat denkt U dat dat is? Uw andijvie moet er extra gezond en vers uitzien, maar komt niet net van het veld. Waarom kopen mensen bij biologische winkels waar het groen soms een beetje natuurlijk slap hangt of halen gratis af bij volkstuinen omdat alles in 1x rijp is en die man niet weet waar hij het laten moet en alles zelf met kruiwagen naar de container moet rijden.

U weet het wel, maar bent een modern mens met moderne eisen. Daar speelt de branche op in. Voortaan opletten, nadenken........

xa
door xan_1 - Jun 30, 2008 om 20:23
2 Antwoorden / 4 Vragen

Leuk verhaaltje,maar weet echt niet waar het op slaat.,Maar daar zal ik wel te modern voor zijn!!!!!!Helpen doet u mij er in iedergeval niet mee!

brynnar
door brynnar - Jul 2, 2008 om 09:31
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Xan,

Ik weet niet wie tegenwoordig de gesneden groente aanlevert bij de C1000, maar enige jaren geleden was dit de firma Heemskerk. Ik heb jarenlang zelf ook hun producten verkocht en nog nooit iets onregelmatigs geconstateerd in deze producten. Ik durf te betwijfelen of dit daadwerkelijk rattengif is geweest, maar ik zou ook het risico niet nemen. Dergelijke stoffen mogen namelijk absoluut niet in de directe nabijheid van de verpakkingslijn aanwezig zijn.

Echter, ik zou wel teruggaan naar de C1000. Dergelijke producten worden altijd in bulk verwerkt, dus de kans is aannemelijk dat dit goedje in meerdere zakken is terechtgekomen, dus dat er mogelijk meer klachten zijn geweest.

Mvgr - B