da
door danteloogman Sep 18, 2012 om 18:10
Voeding & gezondheid

Anw en uwv

Ik kreeg eerst de ziektewet uitkering, maar ik werkte partime s'weekends dus de uitkering was laag. Omdat mijn toenmalige (overleden) vriendin verzekerd was bij asr (geloof ik) kreeg ik ook een nabestaande uitkering.
Ik zit nu bijna aan het eind van ziektewet uitkering 100 nog wat weken. Mijn vraag is dus..... betaald de anw die roebels die ik zo niet meer krijg van het unv?

796 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 18, 2012 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Krijgt u die uitkering dan uit Rusland?

ve
door verwijderd - Sep 18, 2012 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een nabestaande uitkering (van een pensioenverzekering) staat los van een ziektewet-uitkering of loon.

Of je voor een ANW-uitkering in aanmerking komt hangt af of je voldoet aan de voorwaarden: lees hier .

Als je nog geen ANW-uitkering hebt (en voldoet aan de voorwaarden), dan moet je die aanvragen. Heb je al wel een ANW-uitkering, dan moet je de SVB berichten dat er een wijziging van inkomen plaatsvindt, nl. dat de ziektewet-uitkering stopt en of daar eventueel een WIA-uitkering voor in de plaats komt. Zowel de ZW-uitkering als een WIA-uitkering worden volledig verrekend met de ANW-uitkering.

Een aanvullend nabestaandenpensioen dat je krijgt van een pensioenfonds of verzekeraar of een nabestaandenpensioen dat je krijgt uit een lijfrente van uw partner worden niet verrekend met de ANW. Je moet wel opgeven dat je die uitkering krijgt.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 18, 2012 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tweede variant op DEZELFDE VRAAG

Reeds beantwoord.