rebek
door rebek Dec 1, 2013 om 19:52
Voeding & gezondheid

Bananenvla zonder banaan

Melkunie bananenvla zit geen banaan in.

3193 21 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 1, 2013 om 20:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's niet best.

richard83
door richard83 - Dec 1, 2013 om 20:03
386 Antwoorden / 28 Vragen

Whahaha overduidelijk zit er wel banaan in. Anders mag het ook zo niet heten!!!

mahadma
door mahadma - Dec 1, 2013 om 20:08
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zit meteen aan de beademing.

edrick3
door edrick3 - Dec 1, 2013 om 20:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rebek,

Het zijn ook boe-nanen! ;-)

Smaakvolle Banaanvla:

Gemaakt met 100% Nederlandse weidemelk
Heerlijk verfijnde banaansmaak zonder stukjes (banaan).

Wat is trouwens je vraag? ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 1, 2013 om 20:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Vergeet de vanille vla niet, hier in zit inderdaad geen vanille. Dan heb je ook nog blanke vla (overigens maar een racistische benaming, voel me hier erg gekwetst door!) hier zitten geen stukjes blank-mens in.

du
door dullink - Dec 1, 2013 om 20:48
28 Antwoorden / 0 Vragen

Melkunie maakt geen bananenvla maar banaansmaakvla. Iets dat naar banaan smaakt, dat hoeft niet per se banaan te zijn (of banaan te bevatten).

Dat geldt trouwens ook voor de citroensmaakvla, perensmaakvla, aarbeismaakvla en bosvruchtensmaakvla.

mahadma
door mahadma - Dec 1, 2013 om 23:08
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Bij deze leverancier KLIK koop je vegetarische kipstuckjes en vegatarische gehackt ballen. Let even op de c voor de k. Er zijn zelfs Kamervragen over gesteld, want het is geen kip of gehakt. En daarom hebben ze er een c bijgezet.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 1, 2013 om 23:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zal wel een toegevoegde chemische smaak zijn.

rebek
door rebek - Sep 2, 2014 om 23:41
228 Antwoorden / 97 Vragen

Whahaha overduidelijk zit er wel banaan in. Anders mag het ook zo niet heten!!![

Me dunkt heb ik op de ingrediëntenlijst gekeken voor ik dit opschreef

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2014 om 23:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt na negen maanden gekeken? Mooi.

mahadma
door mahadma - Sep 2, 2014 om 23:52
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Kan ik vanavond eindelijk rustig gaan slapen, hèt probleem is opgelost!

aurora1
door aurora1 - Sep 2, 2014 om 23:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u het pak tegen het licht gehouden en daar al die maanden over gedaan? Gelukkig maar dat u eruit bent.

door 1953 - Sep 3, 2014 om 03:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 2 sep 2014, 23:50]U hebt na negen maanden gekeken? Mooi. Het is net als de partus (bevalling) of een langdurige komkommertijdseizoen.

door 1953 - Sep 3, 2014 om 03:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De percentage van het product banaan in de vla zou best weleens 2% kunnen zijn of meer dan wel minder.

Dat is net als fruitsapjes, ook verlakkerij qua kwantumpercentage feitelijk product (mango o.i.d.)

ru
door ruudter - Sep 3, 2014 om 03:58
18 Antwoorden / 4 Vragen

Melkunie zijn toch die pakken met plastic dop,daar doen ze geen bananen in want die kunnen niet door het gat.

pi
door pieterwolters - Sep 3, 2014 om 08:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 3 sep 2014, 03:49]De percentage van het product banaan in de vla zou best weleens 2% kunnen zijn of meer dan wel minder.

Dat is net als fruitsapjes, ook verlakkerij qua kwantumpercentage feitelijk product (mango o.i.d.)

Zo gek is dat ook weer niet dat de smaakmakers maar in kleine hoeveelheden worden toegepast. Meer is niet nodig. Je zou wel meer banaan in bananenvla kunnen doen, maar dan is het geen vla meer, maar bananenpuree. Al je een curry maakt gebruik je ook geen 100% currypasta voor de saus.....

fl
door flessebon - Sep 3, 2014 om 10:00
418 Antwoorden / 7 Vragen

Maar de consument verwacht geen homeopatische hoeveelheden banaan in de vla.

zw
door zwaardvis - Sep 3, 2014 om 11:47
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zie net ook dat er geen stukjes Maxima in de koniginnesoep zitten....

tonnema
door tonnema - Sep 3, 2014 om 14:53
25 Antwoorden / 3 Vragen

Op de Canarische eilanden zitten ook geen kanaries , en op de Maagden eilanden ook niet

van leyden
door van leyden - Sep 3, 2014 om 15:46
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=richard83 schreef op zondag 1 dec 2013, 20:03]Whahaha overduidelijk zit er wel banaan in. Anders mag het ook zo niet heten!!!

Had je gedacht.
Is de trend tegenwoordig, je noemt je produkt zoals je zelf wilt, de kans dat je teruggefloten wordt is minimaal en veel kopers trappen er toch wel in.
Zo heb je truffel chocolade waar geen schilfertje truffel in zit, but who cares, het is een duur ingredient, het werkt omzetverhogend. Alles is geoorloofd om consumenten te misleiden.
Maar de meesten zijn iets banger, ze doen ergens 0.0000001 procent in en dan zet je het op de verpakking. Liefst een duur en exclusief ingredient, want dan kan je de hoofdprijs vragen.

Alleen de consumentenbond en een paar wakkere forumleden zal dat opvallen.
Zaken zijn zaken.

van leyden
door van leyden - Sep 3, 2014 om 15:55
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Zo maakt Bertoni zijn soep met de beste truffels. in werkelijkheid zijn het de slechtste en zal het maar een schilfertje zijn, maar het woordje truffels doet het hem.
Ha lekker denkt de consument, truffels, dat heb ik altijd al eens willen proeven.
Fabrikant in zijn nopjes, die gekke consumenten geloven ook alles.
En zijn ze niet als beste getest door de consumentenbond? Nou dan!

Eerlijk is eerlijk, van alle kant en klaar soepjes smaakt hij best wel lekker, maar eigen gemaakte soep is nog altijd veel lekkerder,