je
door jeann1176 Nov 24, 2004 om 10:10
Voeding & gezondheid

Bela Vita

mijn moeder heeft een pakje besteld bij Bela Vita in Kinrooi en dat kon je binnen 7 dagen retourneren.Dat heeft ze gedaan en nog wel aangetekend.Maar dit is inmiddels al 3 keer gebeurd en iedere keer wordt het pakje bij haar afgeleverd inplaats van bij Bela vita ze krijgt het dus steeds terug.De laatste keer heeft ze het weer aan de postbode meegegeven en die zou zorgen dat het nu echt aangenomen werd door Bela Vita . Wij hebben verschillende brieven geschreven en nu sturen zij brieven van een incassobureau.en aanmaningen.ook hebben wij telefonisch contact gehad met Bela vita en het pakje moest opgestuurd worden de kosten moesten eerst door mijn moeder betaald worden en dan zou Bela Vita het bedrag terug storten maar helaas ondaks dat wij dit antwoord zwart op wit hebben blijven ze ons maar lastig vallen.Nu hebben wij weer een brief met alle bewijzen opgestuurd naar het incassobureau.Hierbij willen wij de mensen dus waarschuwen om niets bij dit bedrijf te bestellen want wij weten nu  niet meer wat wij nog meer kunnen doen.al met al heb ik hier nu dus zeker 5 bewijsjes liggen dat het terug gestuurd is en met de nodige kopieen van brieven

1481 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jeann1176,

Veel berichten over dit slechte bedrijf vind je via de zoekfunktie ook op Radar. De beste suggestie die ik daar las was, om op hun kosten hen een pakje te sturen met een baksteen erin. Een andere was hen een adreswijziging te sturen, en weer een andere om te melden dat de geadresseerde overleden was. Kijk zelf ook even. Wellicht dat je er iets van opsteekt. Dat je het incassobureau een brief hebt gestuurd is prima, moet je altijd doen. Uiteraard aangeven dat je niet zult betalen omdat het pakketje aangetekend tijdig is geretourneerd. Laat je niet intimideren door steeds grovere taal en dreigementen door zo'n bureau. Als je je poot stijf houdt haken ze vanzelf wel af. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ton. Dan moet het natuurlijk wel mogelijk zijn om het naar een antwoordnummer te kunnen sturen. Anders draai je zelf mooi voor de portokosten op. Ook als het onbestelbaar retour komt. Maar is het een antwoordnummer liefst pakjes van 9,5 kg (bijna het maximum voor briefpost).

Het is mij overigens niet duidelijk welke kosten er eerst betaald moeten worden. Als het om de portokosten gaat die Bela Vita beloofd later terug te storten is dit natuurlijk grote onzin; dan kan Bela Vita dat net zo goed meteen aan TPG betalen. Als het om betaling van de bestelde goederen gaat ligt dit iets anders maar in dat geval zou ik zeker niets betalen want wie zegt dat u dat geld ooit terug krijgt ? Volgens mij moet u daar maar te veel niet op rekenen. De vraagsteller hoeft zich inderdaad geen zorgen te maken want als Bela Vita het ooit aandurft de kantonrechter in te schakelen kunt u op basis van uw bewijzen aantonen, dat u binnen de gestelde termijn het bestelde heeft geretourneerd en het aan de onwil van Bela Vita ligt dat het nooit in ontvangst genomen is. Als u dan nog steeds in bezit bent van het pakje kunt u het gelijk tijdens de zitting alsnog teruggeven. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Jan 12, 2005 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jeann.

Ik ben Gerty Berentsen en woonachtig in Wageningen. Ook ik heb een pakje gehad van Bela Vita, alleen ik heb dit nooit besteld. Wat zat er in het pakje Afslanktablete en een formulier om marsepein te bestellen (ja ik verzin dit niet maar komt rechtsstreeks van Bela Vita af). Ik heb 7 keer aan Bela Vita gevraagd of ze mij een bestelformulier wouden opsturen met mijn handtekening, maar het enige dat ik van hun heb gekregen was de eene aanmaning naar de andere. In januari 2004 heb ik een brief ontvangen van Bela Vita met de vraag of ik het wou terug zenden en zij zouden mijn kosten dan vergoeden, ik heb een brief terug gestuurt en aangegeven dat ik voor hun al genoeg kosten had gemaakt en dat ik van hun een antwoordnummer wou hebben.

8 maanden niets gehoord en dan komt er een brief van Inkasso-Unie uit Eindhoven. Ik heb kontact gehad met dit bedrijf, (maar ik krijg het idee dat dit een dochteronderneming is van BelaVita). Wat zijn deze mensen accociaal tegen mensen aan de telefoon. Op een vraag of ik een orgineel papier kan terug krijgen is hun antwoord nee (en ze gooien gewoon de telefoon er op), Deze mensen die daar aan de telefoon zitten laten je niet uitpraten en zijn zelf heel erg gefrusteerd.

Zo dit ben ik even kwijt. Wat ik nog wel even wil aangeven dat ik eerdaags een brief mag ontvangen om te me te mogen melden bij het kantongerecht in Wageningen. Nou ik kijk hier met veel plezier na uit alleen zal er helaas niemand zijn van Bela Vita (dus kan ik helaas niemand eens lekker de waarheid vertellen en zijn stropdas even vasthousen).

Voor reacties ben ik altijd benieuwd.

g.berentsen1@chello.nl

Groetjes Gerty Berentsen.

P.s. verder hoop ik dat het bij jou goed gaat komen daar ik zelf denk dat Bela Vita aan het einde toch gaat afzien van het kantongerecht ook in jou geval.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 06:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.waarhaaljedeenergievandaan.nl/forum/printthread.php?t=272

Misschien heb je hier iets aan? Ook de consumentenbond is op de hoogte van dit fenomeen.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2008 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou iemand mij een telfoonnummer van het bedrijf kunnen geven?

Mijn Opa wordt ook lastig gevallen met allerlei pakketjes die hij nooit heeft besteld. En krijgt nu ook aanmaningen.

Ik ben het behoorlijk beu.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2008 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

BELA VITA OPLICHTERS vooral oudere mensen lastig vallen!

IK ben ook opzoek naar een telefoonnumemer!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2008 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hee hallo

BELA VITA  vieze oplichters als je wil betelen kan dat niet en bellen ook niet ik zou ook je telefoonnr willen wie kan mijn er aan helpen

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil graag weten hoe het met mw. Berentzen is afgelopen bij het kantongerecht??? Mijn moeder word ook "lastig" gevallen door dit bedrijf en de inkassoUnie (wat een asociale mensen!!) En ik ben bang dat het inderdaad zo ver komt dat ze er ook voor mag verschijnen! Zij heeft ook nooit wat besteld en na vele vele boze telefoontjes en brieven (en mijn zus die niet op de hoogte was, heeft zelfs al een keer voor haar betaald, via bank en deurwaarder) is dit nog steeds aan de gang!! We krijgen geen telefoonnummer of adresgegevens van dit bedrijf....

Iemand een happy end met dit vreselijke bedrijf????
Groetjes Desie

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ desie: u reageert op een bericht van 2004....      ik hoop dat dit probleem opgelost is!    ...en u schrijft ergens middenin, de kans dat iemand uw bericht vind is nihiel!

Als u geholpen wilt worden, kunt u beter een nieuw topic'je starten!

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 07:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal.

Lees mijn vorige bericht.

Tot heden ben ik vrij van Bela Vita.

Groet Gerty Berentsen

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 07:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is geen telefoonnummer bekend.

En het adres is een woonadres waar niemand woon, alleen de post van ons alle valt daar op de deurmat.

Groet Gerty Berentsen