silvergirl
door silvergirl Mar 4, 2011 om 21:16
Voeding & gezondheid

Ben ik wel welkom bij Ici Paris XL?

Als we het over shoppen hebben dan zijn kennissen, familie en vrienden het al snel met elkaar eens: wat is de sfeer kil bij Ici Paris en de verkoopsters doen altijd uit de hoogte.

Is dat wel eerlijk naar de klant toe? We besteden bij deze parfumerie negen van de tien keer een groot bedrag en toch worden we niet vriendelijk behandeld. Sommige klanten wel, maar dat blijken dan vaak kennissen of vrienden van de verkoopster te zijn. Ik ben er zelf bij geweest dat een dame een tas vol proefjes mee kreeg en ik zelf een testertje van een oud parfummerk mee kreeg terwijl ik voor meer dan honderd euro had gekocht.

Ik weet van vroeger nog dat elke klant minstens drie proefjes mee hoort te krijgen, maar dit gebeurd niet in de praktijk. Bij binnenkomst wordt je vals aangekeken en zodra je met een vinger iets aanraakt staan ze achter je. Als je aangeeft dat je graag even zelf wilt rondkijken wordt je constant zwijgend achtervolgt. Bij het advies geven ratelen ze het standaard verkooppraatje af. Maar van een vroegere opleiding weet ik wel wat meer van schoonheidsproducten af. Mijn zus is schoonheidsspecialiste en zij heeft vaak woordenwisselingen bij deze parfumerie.

Waarom is deze parfumerie zo klantonvriendelijk? Naar mijn mening, moeten de verkoopsters juist -in deze dure winkel- ontzettend klantvriendelijk zijn!

Ik ga trouwens al een tijdje naar DA parfumerie. Betere service en glimlachende verkoopsters die mijn naam onthouden.

6827 70 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit vind je een serieuze discussie?
Of je wel genoeg monstertjes mee naar huis krijgt?
Ga inderdaad lekker naar de DA.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, Pino, lezen! Niet om de monstertjes, maar om de kille, arrogante houding van de verkoopsters tegenover klanten. Het gaat erom dat ze elke klant vriendelijk horen te helpen, aangezien het geen 'tientjes-winkel' is. Als jij deze discussie niet zinnig vind, dan kijk je toch lekker naar Sesamstraat!

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

En voor deze non-discussie hoef je ook niet hier te zijn. Wellicht komen er nog meer reacties die je niet aanstaan. En je kunt voor je "muggendood nr. 5" ook naar Douglas...

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn stelling is: bij Ici Paris Xl horen de verkoopsters klantvriendelijk te zijn. We kunnen allemaal wel naar de Douglas, maar sommige producten zijn alleen bij Ici Paris te koop. Vriendelijke verkoopsters zijn dan wel een pre. Wij moeten immers betalen. Ik vind dit wel een discussie en ik heb recht om deze hier te plaatsen. Iedereen is anders, jij hoeft niet mijn mening te delen, maar ik mag wel mijn mening geven.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn heeeeel veel filialen, om welk filiaal gaat dit, want het is natuurlijk niet eerlijk om alle filialen en verkoopsters over 1 kam te scheren.

Ik zelf koop er regelmatig mascara maar vind er niet echt een kille sfeer ofzo hangen. Nu weet ik wel wat ik moet hebben, dus het is vragen en wegwezen, maar de verkoopsters zijn altijd wel aardig.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

silvergirl schreef op vrijdag 4 mrt 2011, 22:04: Mijn stelling is: bij Ici Paris Xl horen de verkoopsters klantvriendelijk te zijn. We kunnen allemaal wel naar de Douglas, maar sommige producten zijn alleen bij Ici Paris te koop. Vriendelijke verkoopsters zijn dan wel een pre. Wij moeten immers betalen. Ik vind dit wel een discussie en ik heb recht om deze hier te plaatsen. Iedereen is anders, jij hoeft niet mijn mening te delen, maar ik mag wel mijn mening geven.

Ook al zijn sommige producten alleen daar te koop, dan nog zou ik zo'n winkel mijden. De spullen die ze verkopen zijn geen eerste levensbehoefte, en als de verkoop achterblijft doordat meer mensen niet meer naar zo'n winkel gaan dan trekt de leverancier vanzelf aan de bel bij het management van die winkelketen. Door toch te blijven gaan wordt een arrogante houding beloond en is er geen reden voor het personeel om dat te veranderen.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2011 om 02:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi in tegenstelling tot velen(waarschijnlijk allemaal mannen) vind ik dit een topdiscussie. Het antwoord is de doelgroep en de marketing van winkels. Ici Paris is een winkelketen met de formule exclusiviteit. Ga je daar alleen langs voor de lokkertjes en proefjes en testers en je besteed maar 100 euro dan is dat niet hun doelgroep en kijken ze je de winkel uit is je gevoel.Zwaai je met een buidel geld krijg je alles mee wat je wilt extra en gratis.

Nuchter bekeken betaald de geldbuidel 3x het het maandsalaris van de bediende en belanden al die extra's in de prullenbak. En met 50 van dergelijke klanten kijkt ICi natuurlijk neer op je gevoel. Je mag blij zijn dat je onze winkel nog mag bezoeken.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2011 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, Pino, lezen! Niet om de monstertjes, maar om de kille, arrogante houding van de verkoopsters tegenover klanten.

Vind jij, misschien vind ik het wel een prettige houding.... Als je het niet aanstaat, ga je lekker naar een ander....

ve
door verwijderd - Mar 5, 2011 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Joh, gewoon bij jezelf denken, ik kan nu lekker €100 aan mezelf uitgeven, terwijl jij nu moet werken...;-)

ve
door verwijderd - Mar 5, 2011 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben en liefhebber van lekkere luchtjes na het scheren. oeps direct verklapt dat ik een man ben.;-)

Ik vermijd de Ici Paris om dat ik het een te dure winkel vind. Tevens kan ik mij wel vinden in de stelling dat ze daar niet bepaalt vriendelijk zijn. Althans,ze doen niet hun best vriendelijk over te komen.
Ik had in mijn kerstpakket een bon van deze winkel. Ik schrok mij rot van de hogere prijzen vergeleken met de andere zaken.
Aangezien ik voor het geld zo veel mogelijk verschillende luchtjes wilde nam ik de 30ml versie,s. in de eerste instantie verkochten ze deze niet.(?) Later bleken deze verstopt achter de grotere verpakkingen.

Op de vraag om testertjes: Die werden niet gegeven bij het inleveren van een bon.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2011 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het personeel van een winkel mij niet klantvriendelijk behandelt dan ga ik liever elders wat kopen. Het is dan de eerste en tevens laatste keer dat ik er een aankoop zal doen.

Ook zal mijn mond op mond reclame niet positief zijn als ik over mijn bezoek aan deze zaak zou praten tegen andere honden uitlaatsters in de wijk.

Kortom met dit gedrag trek je geen klanten.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2011 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat u eens op een rustig moment een gesprek aan met deze mensen. Probeert u eens heel vriendelijk aan te kaarten wat u dwars zit. Schrijf desnoods, als dit geen resultaat heeft, een brief naar het hoger management. Als dat geen resultaat heeft zou ik de eer lekker aan mezelf houden, ook al heeft dit filiaal een merk exclusief. Als u dan toch het bepaalde merk (c.q. merken) wilt blijven gebruiken, beslis dan dat u zich van het personeel verder niets aantrekt.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2011 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

jpm schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 10:32: Gaat u eens op een rustig moment een gesprek aan met deze mensen. Probeert u eens heel vriendelijk aan te kaarten wat u dwars zit. Schrijf desnoods, als dit geen resultaat heeft, een brief naar het hoger management. Als dat geen resultaat heeft zou ik de eer lekker aan mezelf houden, ook al heeft dit filiaal een merk exclusief. Als u dan toch het bepaalde merk (c.q. merken) wilt blijven gebruiken, beslis dan dat u zich van het personeel verder niets aantrekt.

Waarom al die moeite doen als er genoeg concurrentie is waar je naar toe kan gaan?

ve
door verwijderd - Mar 5, 2011 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 10:13: Als het personeel van een winkel mij niet klantvriendelijk behandelt dan ga ik liever elders wat kopen. Het is dan de eerste en tevens laatste keer dat ik er een aankoop zal doen.

Ook zal mijn mond op mond reclame niet positief zijn als ik over mijn bezoek aan deze zaak zou praten tegen andere honden uitlaatsters in de wijk.

Kortom met dit gedrag trek je geen klanten.

Je heb mijn bloedgroep ik zou het ook zo doen en ik doe dit dan ook als ik zoiets meemaakt kom er nooit meer dan desnoods maar andere merken te koop zijn.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2011 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

silvergirl schreef op vrijdag 4 mrt 2011, 21:16: Als we het over shoppen hebben dan zijn kennissen, familie en vrienden het al snel met elkaar eens: wat is de sfeer kil bij Ici Paris en de verkoopsters doen altijd uit de hoogte.

Is dat wel eerlijk naar de klant toe? We besteden bij deze parfumerie negen van de tien keer een groot bedrag en toch worden we niet vriendelijk behandeld. Sommige klanten wel, maar dat blijken dan vaak kennissen of vrienden van de verkoopster te zijn. Ik ben er zelf bij geweest dat een dame een tas vol proefjes mee kreeg en ik zelf een testertje van een oud parfummerk mee kreeg terwijl ik voor meer dan honderd euro had gekocht.

Ik weet van vroeger nog dat elke klant minstens drie proefjes mee hoort te krijgen, maar dit gebeurd niet in de praktijk. Bij binnenkomst wordt je vals aangekeken en zodra je met een vinger iets aanraakt staan ze achter je. Als je aangeeft dat je graag even zelf wilt rondkijken wordt je constant zwijgend achtervolgt. Bij het advies geven ratelen ze het standaard verkooppraatje af. Maar van een vroegere opleiding weet ik wel wat meer van schoonheidsproducten af. Mijn zus is schoonheidsspecialiste en zij heeft vaak woordenwisselingen bij deze parfumerie.

Waarom is deze parfumerie zo klantonvriendelijk? Naar mijn mening, moeten de verkoopsters juist -in deze dure winkel- ontzettend klantvriendelijk zijn!

Ik ga trouwens al een tijdje naar DA parfumerie. Betere service en glimlachende verkoopsters die mijn naam onthouden.

DOUGLAS al eens geprobeerd? DOUGLAS levert/leverde ook een slechte service & vriendelijkheid jegens haar clientèle?

ve
door verwijderd - Mar 6, 2011 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin om alle ici paris als onvriendelijk af te schilderen. Waarschijnlijk loop je daar rond met een houding van: 'ik heb ervaring in deze branche dus mij maak je niets wijs'.

Dat ze je weinig testers geven is een duidelijk teken dat ze je niet erg aardig vinden. Wat maakt dat personeel nou ene reet uit of ze €100,- of €500,- verkopen. Daar worden ze zelf niet beter van. De enige manier voor hun om hun gram te halen is om een zeikerd geen of oude testers te geven:D

ve
door verwijderd - Mar 6, 2011 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag bij mijn ene mascaraatje van 18 euro ook weleens een monstertje en dat krijg ik gewoon, geen probleem.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2011 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klantvriendelijkheid is in Nederland een zeldzaamheid. Veel mensen beseffen dit nog steeds niet. Ik heb in verschillende landen gewoond en Nederland zit niet echt bij de top 10 zeg maar, althans dat is mijn ervaring.
De winkelier is in Nederland de baas, immers ze geven je het gevoel dat je blij mag zijn dat je naar binnen mag. Ook als je met een 200 Euro biljet (dat een wettig betaalmiddel is) wil betalen dan weigert men dat aan te nemen.
Een cursus klantvriendelijheid/service voor personeel van winkels lijkt mij geen overbodige luxe; of is klant geen koning meer?

ve
door verwijderd - Mar 7, 2011 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

silvergirl schreef op vrijdag 4 mrt 2011, 21:49: Nee, Pino, lezen! Niet om de monstertjes, maar om de kille, arrogante houding van de verkoopsters tegenover klanten. Het gaat erom dat ze elke klant vriendelijk horen te helpen, aangezien het geen 'tientjes-winkel' is. Als jij deze discussie niet zinnig vind, dan kijk je toch lekker naar Sesamstraat!

Precies Silvergirl! En het is niet eens een tientjeswinkel maar een knakentent ;-)

ve
door verwijderd - Mar 7, 2011 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

raapsteel schreef op maandag 7 mrt 2011, 17:15: Ook als je met een 200 Euro biljet (dat een wettig betaalmiddel is) wil betalen dan weigert men dat aan te nemen....

Zal ik je een geheimpje verklappen?
Dat mag een winkelier!Als dat zichtbaar aangegeven is dan hoeft een winkelier dat niet aan te nemen.
Wederom sla je de plank weer volkomen mis.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2011 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

raapsteel schreef op maandag 7 mrt 2011, 17:15: Klantvriendelijkheid is in Nederland een zeldzaamheid. Veel mensen beseffen dit nog steeds niet. Ik heb in verschillende landen gewoond en Nederland zit niet echt bij de top 10 zeg maar, althans dat is mijn ervaring.
De winkelier is in Nederland de baas, immers ze geven je het gevoel dat je blij mag zijn dat je naar binnen mag. Ook als je met een 200 Euro biljet (dat een wettig betaalmiddel is) wil betalen dan weigert men dat aan te nemen.
Een cursus klantvriendelijheid/service voor personeel van winkels lijkt mij geen overbodige luxe; of is klant geen koning meer?

Het komt voor een groot deel ook door de interactie tussen winkelpersoneel en klanten. Klanten zijn in NL ook niet echt vriendelijk. Mij valt altijd op dat als je winkelpersoneel behandelt zoals je zelf behandelt wilt worden, het personeel over het algemeen een stuk vriendelijker is.

En qua klant is koning: als Bea zich zou gedragen als de gemiddelde NL klant, dan was ze al lang afgezet......

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat hebben jullie een tijd zeg. Als de winkel niet bevalt ga je naar een andere. Daar hoef je verder toch niet over te discussiëren.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou mevrouw het is nog altijd niet iedere winkel is hetzelfde. We hebben 2 winkels
in Maastricht en daar worden we altijd heel vriendelijk geholpen. Ik weet niet waar je woont anders kom je maar naar Maastricht om te kopen. En het zal dus altijd zo zijn dat er geen enkel winkel bestaat waar er nooit eens iets fout gaat. De klant is koning maar hoort zich ook zo te gedragen. We zijn nog altijd mensen en geen machines. Dus om een goed gevoel te krijgen OP NAAR MAASTRICHT.
Groetjes
M.Cauberg

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nbw, eigenlijk precies wat ik wilde zeggen, exclusiviteit.
Als 'Truus de mier' daar ook koopt dan is dat slecht voor het image.
Alleen niet zo negatief over mannen graag, ik ben er ook één en toen
ik het las dacht ik wat jij dacht over exclusiviteit, en achter je aan lopen
is om je ongemakkelijk te laten voelen, of ze denken dat je wilt stelen,
het laatste zal het wel zijn.
Of het is iets dat ze ook bij rijke dames doen die aan de exclusiviteits
eisen voldoen, en interpreteren wij dat fout, die exclusieven zijn misschien
gewend dat er lakeien om hen heen lopen om hen te bedienen? ;o)
Maar er wordt wel meer geklaagd over winkelpersoneel, obers etc in dit land,
misschien zijn we gewoon horken. ;o)

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind zowel bij icl paris als bij douglas de dames zeer uit de hoogte doen , ik heb zelf een maatjemeer en op de een of andere manier mag ik geen lekker luchtje kopen de netter geklede vrouw gaat altijd voor en dat terwijl ik ook van lekkere(duurdere )luchtjes hou, koop nu mijn luchtjes via internet is nog veel goedkoper ook

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had laatst ook een slechte ervaring bij Ici Paris.
Ik wilde mascara en lippenstift kopen.
Toen ik vroeg om een testlippenstift om te kijken of de kleur me stond
werd ik heel raar aangekeken.

Groetjes, Willem

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat er discussie ontstaat over het nut van deze discussie op deze site, maar ik wil wel even kwijt dat ik ook helemaal geen goede ervaringen heb met deze winkelketen. Het zijn een stelletje omhooggevallen dames daar, en dat is erg jammer want ze hebben wel een goed assortiment. Dus dames, klim uit je ivoren toren en doe normaal en vriendelijk tegen je klanten: ook als je ze niet kent....

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien zijn we gewoon horken. ;o)

Aan een aantal reacties hier te zien, lijkt het daar wel op ja.

Silvergirl....persoonlijk zou ik echt geen klant meer willen zijn in een winkel waar ik zó behandeld wordt. Maar je zou natuurlijk een brief kunnen schrijven naar het management met je ervaring want, zoals ik op hun website vond, gaat dat toch in tegen wat ze zelf propageren:

Onze Waarden & Normen

Al ruim 15 jaar lang rollen we bij ICI PARIS XL de rode loper uit voor miljoenen klanten.

Wij wilen luxeproducten toegankelijk maken voor het grote publiek… een filosofie die vandaag nog in onze parfumerieën leeft.

Onze professioneel getrainde raadgevers en Beauty Coaches geven advies op maat van de klant.

De verkoopster(s) in het filiaal waar jij je producten koopt lijken niet aan dit profiel te voldoen.

Succes!

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de bruiloftsmake-up van mijn zusje kwamen we ook (ff) bij Ici Paris. Wij hadden sterk het vermoeden dat wij vanwege onze casual kleding niet serieus werden genomen en niemand die vroeg of ze ons konden helpen. Een meneer in een net pak liep een minuut of 5 na ons de winkel in en zowaar.... direct de vraag of ze meneer van dienst konden zijn!

Onze keus was toen snel gemaakt en hebben we bij een andere zaak (Douglas) ingeslagen in luchtjes en mooie make-up. Het advies was uitgebreid en ook werd ons een mooie bruiloftsdag toegewenst.

Ici Paris heeft dus als doelgroep mensen met mooie (dure) kleding want die zullen wel meer te besteden hebben dan mensen die gewoon casual gekleed gaan.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

"" Het gaat erom dat ze elke klant vriendelijk horen te helpen, aangezien het geen 'tientjes-winkel' is. ""

Tientjes winkel, 1000 euro winkel, markt, het maakt allemaal niet uit. In elke winkel hoor je met fatsoen en respect behandeld te worden. Als ik een aantal keren onfatsoenlijk behandeld word kom ik er gewoon niet meer, als ik perse iets wil hebben wat alleen zij verkopen zoeken ik gewoon op internet en dan merk je dat het heus niet zo uniek is wat ze verkopen.
Wel geef ik aan dat ik me niet prettig voel bij het gedrag, zo krijgt men de kans om er wat mee te doen. Als het dan nog zo blijft ben ik dus weg.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hele discussie bevreemd me erg, volgens mij is dit een site waar je om advies cq hulp kunt vragen en is dit geen echt discussie forum. De hulp vraag ontgaat me hier echter helemaal.

Daarbij vind ik Paris Ici helemaal geen luxe zaak. Het is gewoon maar een winkelketen die zich richt op het iets duurdere segment. Als je een luxe parfum zaak wilt hebben met een goede en persoonlijke service dan moet je toch echt bij de onafhankelijke speciaal zaak zijn. Daar betaal je over het algemeen wel wat meer maar dat krijg je dan wel weer terug in de goede service!

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan voorkomen dat in de ene winkel het verkooppersoneel prettiger overkomt dan in de andere. Misschien wil men 'klasse' uitstralen op die manier, en dat is duidelijk niet de uwe. Ik kom regelmatig, met mijn vrouw, in deze keten en wij worden altijd vriendelijk geholpen. Ondanks dat wij geen '200 euro per keer' klanten zijn. Ik vind het leuk om af en toe ook eens een quasie intelligente vraag te stellen en daar wordt bijna altijd leuk op gereageerd.
Maar eerder werd gemeld dat men de mensen moet behandelen zoals men zelf behandeld wil worden. Ik poog dat om te draaien, en als men mij hooghartig te woord staat dan pareer ik dat met dezelfde intonatie. Dat werkt vaak wonderbaarlijk goed. Over het algemeen stoor ik me er gewoon niet aan, gewoon negeren.
Worden we echt onheus behandelen dat wil ik wel eens boos reageren en dat heeft, misschien mede door mijn postuur, meestal direct het gewenste effect.
Misschien zijn we allemaal een beetje overgevoelig geworden en verliezen we de reden van het winkelbezoek uit het oog: een product willen kopen.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf ben zeer zeker geen hork.
Ik weet hoe dingen horen en ben wat dat betreft vrij ouderwets.

Eerder in deze discussie is gezegd dat in Nederland klantvriendelijk/ klantgerichtheid
niet bepaald een prioriteit is voor winkeliers. Ik ben het hier mee eens.
Of het nu een kledingwinkel is waar men onmogelijk wat hulp kan krijgen behalve een vaag gebaar in de richting van een rek, een parfumerie of juwelier waar men weggekeken word of een restaurant met abominabele bediening, het komt vaak voor.

Het is echter onacceptabel gedrag.

Zeker, u kunt ervoor kiezen zo'n plaats voortaan the mijden en anderen op de hoogte te stellen.
In mijn ervaring is het toch altijd beter om in zo'n geval direct (vriendelijk, beleefd en voortvarend) een gesprek aan te gaan met een leidinggevende.
Weest u dan vooral beleefd, hou het gesprek helder en bij uzelf (zeg niet: zij behandelen me horkerig, maar zeg: Ik voel me hier niet prettig bij.)
Negen van de tien keer zult u de winkel verlaten met een prettig gevoel omdat alles is opgelost.

Die ene keer dat ook de bedrijfsleider u met de neus aankijkt en u niet serieus neemt hoeft u het er niet bij te laten zitten. Ik heb positieve ervaringen gehad waarin in een antwoord op mijn schrijven ik keurig bedankt werd voor het op de hoogte stellen van het hoofdkantoor/ de grotere baas van mijn negatieve ervaring, excuses aangeboden gekregen etcetera.

Hoewel het eigenlijk niet 100% nodig is, verstuur ik dit soort post altijd aangetekend.

Succes met uw parfumerie, dit soort gedrag is onbehoorlijk en onbetamelijk en dient niet zomaar geaccepteerd te worden.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is 'plaatsgebonden' en gelukkig is het niet overal zo. Toen ik een tijd geleden naar ICI Paris in mijn woonplaats ging, ben ik fantastisch geholpen en kreeg ik uitgebreid uitleg en ik had best een lastige vraag. Daarbij ben ik ook nog heel kritisch. Het kan dus wel goed gaan.
Ik merk wel vaker dat het per plaats kan verschillen hoe verkoopsters/verkopers de klanten behandelen. Dit heeft meer met het verkopend personeel, dus de personen zelf te maken, dan met de winkel.
Je doet er dus goed aan naar een andere winkel te gaan. En moet je toch eens voor dat felbegeerde product naar ICI Paris, koop dan alleen dat product en neem het gedrag van het personeel niet te zwaar.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ici Paris? dus maw hier Parijs? Nou ze hanteren ook prijzen zoals in Parijs.
Ik kocht er een poosje geleden een after shave van Rabanne.. was in de aanbieding. De prijs was nu 23,95 en normaal zou diezelfde verpakking 26,95 moeten kosten. Na 2 dagen kwam ik toevallig bij het kruidvat binnen en daar is de vaste prijs voor precies dezelfde verpakking en inhoud altijd 19.95!
Ik heb gemaild naar het Ici Paris... nul op het request... een brief geschreven naar
het hoofdkantoor... nooit iets op gehoord. En dat noemen ze dan klantvriendelijkheid? En dan maar lokken met kortingen en grote advertenties dat ze tot de goedkopere en betere parfumerie horen? Hahahahah nou mij zien ze daar niet meer.
Over die monstertjes.. daar doen ze overal moeilijk over. Het lijkt wel alsof ze ze voor zichzelf achter willen houden. Bij gratie krijg je 1 klein zakje of tubetje om te proberen. Was het niet zo dat juist die monsters er toe moeten bijdragen dat
je interesse in het product krijgt? Nou in het vervolg dan niet meer zo zuinig doen... en dat geld dan niet alleen voor Ici Paris maar voor alle parfumerieen en drogisterijen. Gewoon een paar dingen erbij doen klaar!
Daar zijn ze voor.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk wel, dat cosmeticaverkoopsters een bepaalde uitstraling hebben, die soms overkomt als een beetje bekakt. Maar dit zal niet alleen bij ICI - Paris zijn denk ik.
En By the Way bij mijn DA drogist vind ik sommige verkoopsters véééé'l onvriendelijker dan bij ICI Paris

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

mineola schreef op dinsdag 8 mrt 2011, 18:23: Ik denk wel, dat cosmeticaverkoopsters een bepaalde uitstraling hebben, die soms overkomt als een beetje bekakt. Maar dit zal niet alleen bij ICI - Paris zijn denk ik.
En By the Way bij mijn DA drogist vind ik sommige verkoopsters véééé'l onvriendelijker dan bij ICI Paris

DA en ICI Paris zijn niet te vergelijken. ICI Paris heeft luxere luchtjes. DA goedkoper en minder lekker, vind ik dan. Maar voor de service moet dat niet uit mogen maken ;-)

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

tp schreef op maandag 7 mrt 2011, 17:28:
raapsteel schreef op maandag 7 mrt 2011, 17:15: Ook als je met een 200 Euro biljet (dat een wettig betaalmiddel is) wil betalen dan weigert men dat aan te nemen....

Zal ik je een geheimpje verklappen?
Dat mag een winkelier!Als dat zichtbaar aangegeven is dan hoeft een winkelier dat niet aan te nemen.
Wederom sla je de plank weer volkomen mis.

Als een winkelier het niet aanneemt betekent niet dat het 200 Euro biljet geen wettig betaalmiddel is. Over planken gesproken: Volgens mij mis jij er een uit je schutting.......

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer ew 01, Het is niet erg hoor dat U het verklapt heeft, dat U daar ook weleens komt, ze verkopen namelijk ook mannengeurtjes bij ICI paris

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

raapsteel schreef op dinsdag 8 mrt 2011, 18:49:
tp schreef op maandag 7 mrt 2011, 17:28:
raapsteel schreef op maandag 7 mrt 2011, 17:15: Ook als je met een 200 Euro biljet (dat een wettig betaalmiddel is) wil betalen dan weigert men dat aan te nemen....

Zal ik je een geheimpje verklappen?
Dat mag een winkelier!Als dat zichtbaar aangegeven is dan hoeft een winkelier dat niet aan te nemen.
Wederom sla je de plank weer volkomen mis.

Als een winkelier het niet aanneemt betekent niet dat het 200 Euro biljet geen wettig betaalmiddel is. Over planken gesproken: Volgens mij mis jij er een uit je schutting.......

Wellicht moet jij een cursusje "begrijpend Nederlands lezen" volgen.
Ik heb nergens geschreven dat dat biljet geen geldig betaalmiddel is. Ik heb alleen gemeld dat winkeliers dat biljet mogen weigeren...
Als je denk de wijsneus te kunnen uithangen, ga dat buiten op het balkon doen, maar kijk uit dat je niet op mijn schutting valt.
En volgens mij gaat de discussie ergens anders over.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

silvergirl

T'is best wel grappig dat deze discussie nu al meer dan 30 berichten omvat.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grappig omdat??

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft ICI Paris kan ik deze mening niet delen, wat betreft klant onvriendelijk.
Ik denk dat het per filiaal verschillend ligt.
Maar wel Douglas kan ik beoordelen als onvriendelijk naar de klant toe.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje

Omdat in dit draadje meermaals gesteld wordt, dat dit geen discussie onderwerp zou zijn. De praktijk geeft een ander beeld.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het juist wel een discussie onderwerp dus ik ben het daar niet mee eens :-)

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje

Een eigen mening is hier nooit weg. Soms lijkt het alsof respondenten moderators zijn.

Met vriendelijke groet, Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 10 mrt 2011, 13:09: sonjaatje

Een eigen mening is hier nooit weg. Soms lijkt het alsof respondenten moderators zijn.

Met vriendelijke groet, Pedro.

Ja, en sommige "deskundigen" denken dat ze God zijn....

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als men in Nederland klantvriendelijker winkelpersoneel wilt zou men het ontslagrecht moeten versoepelen maar ik denk niet dat men daar aan wilt beginnen.

Als ik in de vs kom verbaas ik me altijd hoe goed ik geholpen word en dat men echt hun best doet. Ze moeten wel want anders zijn ze hun baan kwijt. Of dit goed of slecht is laat ik in het midden. Maar de situatie in Nederland hebben we zelf naar gemaakt en veranderen willen we het ook niet. Er is geen rechter in Nederland die een ontslag goedkeurt op grond van niet vriendelijke genoeg zijn richting klanten.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon nu 6 jaar in een dorp en merk wel degelijk verschil met de grote stad.
In Den Haag vind ik de winkelmedewerkers over het algemeen toch een stuk onvriendelijker/ongeinteresseerder. En dan maakt het niet uit wat voor winkel het is.

Ook in het grote winkelcentrum in een nabijgelegen dorp zijn de verkoopmedewerkers erg vriendelijk.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

pennetje schreef op dinsdag 8 mrt 2011, 14:14: ik vind zowel bij icl paris als bij douglas de dames zeer uit de hoogte doen , ik heb zelf een maatjemeer en op de een of andere manier mag ik geen lekker luchtje kopen de netter geklede vrouw gaat altijd voor en dat terwijl ik ook van lekkere(duurdere )luchtjes hou, koop nu mijn luchtjes via internet is nog veel goedkoper ook

Sorry, maar beweert u nu werkelijk dat u, omdat u een maatje meer heeft, een verkoop is geweigerd?
Of maakt u een beetje stemming door te stellen dat u bij Ici Paris geen lekker luchtje 'mag' kopen?

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

goyaantje60 schreef op dinsdag 8 mrt 2011, 16:06: Ici Paris? dus maw hier Parijs? Nou ze hanteren ook prijzen zoals in Parijs.
Ik kocht er een poosje geleden een after shave van Rabanne.. was in de aanbieding. De prijs was nu 23,95 en normaal zou diezelfde verpakking 26,95 moeten kosten. Na 2 dagen kwam ik toevallig bij het kruidvat binnen en daar is de vaste prijs voor precies dezelfde verpakking en inhoud altijd 19.95!
Ik heb gemaild naar het Ici Paris... nul op het request... een brief geschreven naar
het hoofdkantoor... nooit iets op gehoord. En dat noemen ze dan klantvriendelijkheid? En dan maar lokken met kortingen en grote advertenties dat ze tot de goedkopere en betere parfumerie horen? Hahahahah nou mij zien ze daar niet meer.
Over die monstertjes.. daar doen ze overal moeilijk over. Het lijkt wel alsof ze ze voor zichzelf achter willen houden. Bij gratie krijg je 1 klein zakje of tubetje om te proberen. Was het niet zo dat juist die monsters er toe moeten bijdragen dat
je interesse in het product krijgt? Nou in het vervolg dan niet meer zo zuinig doen... en dat geld dan niet alleen voor Ici Paris maar voor alle parfumerieen en drogisterijen. Gewoon een paar dingen erbij doen klaar!
Daar zijn ze voor.

Waarom het hoofdkantoor aanschrijven?
U moet rondkijken vóór u iets koopt, niet daarna.
Ici Paris mag vragen voor haar producten wat zij willen.
U heeft vrijwillig een koop gesloten.
Ici Paris heeft geen laagste prijsgarantie, dus u heeft geen poot om op te staan.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

loreleigil schreef op donderdag 10 mrt 2011, 20:46:
pennetje schreef op dinsdag 8 mrt 2011, 14:14: ik vind zowel bij icl paris als bij douglas de dames zeer uit de hoogte doen , ik heb zelf een maatjemeer en op de een of andere manier mag ik geen lekker luchtje kopen de netter geklede vrouw gaat altijd voor en dat terwijl ik ook van lekkere(duurdere )luchtjes hou, koop nu mijn luchtjes via internet is nog veel goedkoper ook

Sorry, maar beweert u nu werkelijk dat u, omdat u een maatje meer heeft, een verkoop is geweigerd?
Of maakt u een beetje stemming door te stellen dat u bij Ici Paris geen lekker luchtje 'mag' kopen?

nee als je leest staat er dat als er ik in deze zaak kom en er komen slankere of beter geklede dames binnen dat zij veel sneller worden geholpen?? ze laten je gewoon staan of doen alsof ze je niet zien

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

pennetje schreef op donderdag 10 mrt 2011, 21:08: ze laten je gewoon staan of doen alsof ze je niet zien

Lijkt me onmogelijk met een maatje meer....

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

pennetje schreef op donderdag 10 mrt 2011, 21:08: nee als je leest staat er dat als er ik in deze zaak kom en er komen slankere of beter geklede dames binnen dat zij veel sneller worden geholpen?? ze laten je gewoon staan of doen alsof ze je niet zien

Dus u mag wél een luchtje kopen!
Dan moet u niet neerzetten dat u géén luchtje mag kopen!
Overigens heb ik ook een maatje meer en ik word toch echt correct, vriendelijk en als ik aan de beurt ben gehoplen bij mijn plaatselijke Ici Paris.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

loreleigil

Dat komt door je uitstraling en niet door het gewicht en de vetkwabbetjes.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijft een onzin discussie, als je het niet zint, ga je er niet heen.

Kennelijk heeft niet iedereen deze mening, aangezien het een flink aantal winkels in Nederland bestaan.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij serieuze klachten kan je een melding maken via www.kruidvat.nl.
Ici Paris en Trekpleister zijn een onderdeel van Kruidvat.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

zonnevogel schreef op zondag 13 mrt 2011, 09:38: Bij serieuze klachten kan je een melding maken via www.kruidvat.nl.
Ici Paris en Trekpleister zijn een onderdeel van Kruidvat.

Kletskoek,

Voorbeeld:
Gall & Gall is onderdeel van Ahold. Een klacht over Gall & Gall stuur je ook niet naar het HK van Ahold.
Ici Paris en Trekpleister zijn zelfstandige werkmaatschappijen met een eigen directie, en dus ook een eigen klachtenafdeling..

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik deel helaas je mening
ze kennen mij daar ook,kom er ook veel
altijd eerst kijken en proberen,is een product goed dan koop ik het.
maar echt vriendelijk zijn ze niet
tot dat ik een keer bij Douglas kwam,ik viel haast van mijn stoel (had ik wel niet bij me en zat er niet op)zo vriendelijk en behulpzaam,ze trekken daar echt de tijd voor je uit
we kregen zelfs een kop koffie (en ik ben geen vette klant hoor,met mijn portemonnee bedoel ik dan) een hoop testers mee gekregen om uit te proberen
ik kon mijn geluk niet op
de volgende keer (een maand later) terug gegaan,ze herkende mij direct,kwamen een praatje maken en vroegen of de testers iets hadden op geleverd.
ik heb toen wel iets gekocht en kreeg gelijk weer testers mee plus nog extra testers van een merk waar ik wat meer over wilde weten.
ik prijs die meiden echt de hemel in van Douglas
dus ici kom ik maar zelden meer en die ligt wel in mijn woonplaats en Douglas niet
maar voor klantvriendelijkheid rijdt ik graag een stukje om

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar veel mensen hier aan voorbij gaan, is dat hun eigen houding ook een rol kan spelen in hoe je behandeld wordt door het winkelpersoneel. Indien je zelf ook kortaf doet, dan reageert winkelpersoneel hier ook op. Behandel het personeel zoals je zelf ook behandeld zou willen worden en merk het verschil! Iemand die aardig tegen mij doet, me terugbegroet als ik diegene begroet, daar doe ik meer moeite voor dan iemand die kortaf en bits doet.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben er 1 keer keer geweest, en er zo weer uitgelopen,andere winkel opgezocht.....heel simpel

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

nina_r

Je slaat de spijker op de kop: wie goed doet, goed ontmoet (meestal althans).

Pedro.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2011 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan iemand mij wellicht vertellen hoe het komt dat IciParisxl al 7 jaar op rij door het publiek gekozen is als beste parfumerie van Nederland...
(gekozen op service en personeel)

ve
door verwijderd - Jun 3, 2011 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het niet weten. Mij hebben ze nooit gevraagd.

Nu is het zo dat dit soort onderzoeken welke voor de klant niet controleerbaar zijn voor mij geen toevoeging zijn.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2011 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

EW01...ze vragen dat het hele nederlandse volk hoor...
via http://www.bestewinkelketen.nl/

ve
door verwijderd - Jun 3, 2011 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

=coco= schreef op vrijdag 3 jun 2011, 10:41: Kan iemand mij wellicht vertellen hoe het komt dat IciParisxl al 7 jaar op rij door het publiek gekozen is als beste parfumerie van Nederland...
(gekozen op service en personeel)

Omdat ze de meeste stemmen hebben gehad misschien? Sites als deze van Kassa, maar bijvoorbeeld die van Radar geven altijd een vertekend beekd van ee bedrijf, omdat hier alleen maar topics worden gestart in geal van klachten. Niet als mensen heel tevreden zijn met een bedrijf.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2011 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat jij van IC PARIS vertelt die ervaring heb ik ook .
heb gisteren ook een oproepje geplaatst over inpakservice bij IC PARIS en Douglas.
vind dat de laatste jaren niet klantvriendelijk meer .ze gaan er misschien van uit dat de mensen toch wel blijven komen .
vind dan ook dat je het moet melden desnoods op deze manier .

ve
door verwijderd - Feb 6, 2012 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af welke ici paris xl winkel jij bent geweest.
Ici paris xl heeft over het algemeen behulpzaam en klantvriendelijk personeel.. Er zijn niet veel parfumeriezaken die tot 2 keer toe dezelfde geur ruilen omdat de klant denkt dat de geur is veranderd..
Waarschijnlijk heb je een nare ervaring gehad en ga je met een bepaalde instelling de winkel binnen, of niet binnen ;) erg jammer!

En je aanname over de minstens 3 proefjes die je mee 'hoort' te krijgen is absoluut geen sprake van. Dit is een extra vorm van service die een medewerkster verleend. Het is bedoeld als een aanvulling op de aankoop. Die vrouw voor je die met meer proefjes de deur uit ging ontving deze omdat dit aansloot op haar aankopen. Klanten hebben nooit het recht gehad op proefjes. Daarnaast worden proefjes geleverd vanuit de leveranciers en is ici paris hier dus ook afhankelijk van, zoals overigens alle parfumeriezaken. recessie betekend dus standaard minder proefjes. Deal with it! Bij een kledingzaak krijg je ook geen proefjes.. Waarom zou je dit recht wel hebben bij een parfumeriezaak.

Wat verkoopsters betreft is dit uiteenlopend per winkel. Echter worden er tegenwoordig enkel nog schoonheidsspecialistes aangenomen..
Verkooppraatjes kun je het niet noemen.. Ici paris geeft deskundig advies aangepast op je wensen en er word sterk gehamerd op het luisteren naar de wensen van de consument. Vandaar dat het voor de 7e keer op rij beste parfumerie van Nederland is..

Misschien een idee voor JOU om je instelling te veranderen als je de vergelijking maakt met de mening van de rest van Nederland;)

ve
door verwijderd - Feb 6, 2012 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen jaar zelfs voor de 8e keer op rij !

ve
door verwijderd - Feb 6, 2012 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

haha! Inderdaad!
Ondanks enkele klagende mensen is nederland over het algemeen zeer tevreden over de service van ICI PARIS XL :D