janjannes_1
door janjannes_1 Dec 6, 2011 om 15:55
Voeding & gezondheid

Besteed de Hartstichting ons geld wel nuttig

Ik geef graag geld als de Hartstichting daar nuttige dingen mee doet, maar nu heeft de Hartstichting in Den Haag op Ypenburg een super de luxe kantoor laten neerzetten. Als dit ten kosten gaat van de opbrengsten die de collectanten bijeen sprokkelen is dat in mijn ogen niet verantwoord, nu lees en hoor je steeds meer dat er bij de goede doelen veel geld op gaat aan het management dat zich rijkelijk betaald voor het werk wat zij doen, maar de collectant mag het geld in weer en wind bijeen sprokkelen.

Ik zal in de toekomst niets meer geven als de graai cultuur ook al binnen gedrongen is bij deze organisatie.

Een boze Jan Jannes

810 5 Rapporteer

vladja
door vladja - Dec 6, 2011 om 16:00
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Die graaicultuur is al lang geleden schering en inslag bij deze grote liefdadigheidsorganisaties. Het is echter sinds een paar jaar pas in de openbaarheid gekomen welke riante salarissen, reiskosten naar congressen in exotische oorden etc. de bestuursleden declareren.

Vladja

janjannes_1
door janjannes_1 - Dec 6, 2011 om 16:04
17 Antwoorden / 14 Vragen

Zou het niet eens hoog tijd zijn dat Kassa hier aandacht aan besteed, want in deze tijd van crisis blijft de Nederlander wel geven aan deze zelfverrijkers

tdehond
door tdehond - Dec 6, 2011 om 16:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het riante salaris van de directeuren van goede doelen is voor mij al een aantal jaar geleden in het verkeerde keelgat geschoten.

Ik geef ook niet meer aan goede doelen.

vladja
door vladja - Dec 6, 2011 om 16:15
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Daar staan regelmatig stukken over in de krant met vermelding van welke salarissen er opgestreken worden. Er zijn er al een aantal die "vrijwillig" hun salaris verlaagd hebben naar de Balkenende-norm (nog riant!). Wat ze verder dan aan onkostenvergoedingen krijgen is niet te achterhalen uit de gepubliceerde jaarcijfers. Mijn idee is dat ze het dan wel op een andere manier "aanvullen/compenseren".

Vladja

sy
door sylli - Dec 8, 2011 om 14:19
250 Antwoorden / 40 Vragen

Ach, ik was jarenlang collectant geweest, tot de hoge salarissen in de media kwamen en ik bij bijna iedere deur commentaar kreeg daarover (terwijl ik vrijwillig kou en regen trotseerde voor een goed doel). Ik werd zo chagrijnig van het gescheld en getier van de mensen dat ik ben gestopt met collecteren.
Wat mensen gewoon moeten realiseren (en accepteren) als ze geld (gaan) geven is dat een dergelijke stichting een heus bedrijf is en geen filantropische instelling.
Medewerkers moeten nu eenmaal betaald worden voor hun diensten en zij moeten nu eenmaal een werkplek hebben die aan de Arbo-normen moeten voldoen.
Kun je het niet verkroppen dat van jouw gedoneerde euro meer dan de helft NIET wordt gebruikt voor "nuttige dingen" zoals onderzoek en apparatuur, dan moet je niet doneren.