bl
door blackblossom May 2, 2008 om 19:42
Voeding & gezondheid

Betaalbare produkten/merken, zonder palmolie?

Hallo,

Naar aanleiding van de Greenpeace campagne over het kappen van oerbossen voor Palmolie, ben ik op zoek naar betaalbare produkten die de palmoliehoudende produkten (van Unilever) vervangen.

Ik bedoel dus, produkten als lichaamsverzorging, margarine, wasmiddel enz, maar dan zonder palmolie en andere ingredienten die schadelijk zijn voor het milieu.

Zelf gebruik ik al jaren enkel produkten van Lush, maar dit vinden anderen vaak te duur.

Vandaar mijn vraag: Wie kan mij wat "eerlijke", palmolievrije en betaalbare produkten of merken adviseren? Dan kan ik deze produkten tippen aan de mensen die er niet veel geld voor over hebben om niet ten koste van regenwoud en dieren te leven.

Bedankt alvast!

5698 3 Rapporteer

grindweg
door grindweg - May 2, 2008 om 20:18
2308 Antwoorden / 28 Vragen

kijk op dit medium op naam oid.

grindweg
door grindweg - May 3, 2008 om 18:51
2308 Antwoorden / 28 Vragen

er staat vandaag in de telegraaf een bericht over dat men naar andere middelen aan het zoeken is

labswans
door labswans - May 3, 2008 om 19:35
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Als u goed had gelezen dan gaat het pas iin 2015 in. Verwacht als het daadwerkelijk 2015 is de gemaakte afspraken allang weer vergeten zijn.

Als u daadwerkelijk producten zonder palmolie wilt hebbendan komt u van koude kermis thuis. Het zit in zeer veel producten zodat u eigenlijk niks mag nemen.

Het is en blijft een stunt van een fabrikant omdat het doet alsof iets goed is en de andere soort wordt gebombardeerd tot foutief iets.

Heb het ook een tijd gehad dat visolie slecht zou zijn nu zijn er meerdere dingen dat er weer visolie e.d. weer goed is

Dus mijn advies : gebruik wat u wilt maar blijf bij wat u gewend bent. Laat u niet zomaar iets tussen de oren wijsmaken

groetjes  labswans