ak
door aksiram Nov 7, 2008 om 17:07
Voeding & gezondheid

Bizzfit/healtcity

Mijn zoon is 2 jaar geleden lid geworden via internet van bizzfit. Je kon via het pasje inloggen op de site en dan kon je zien wanneer je lidmaatschap is in gegaan. Op de site stond 1 oktober. Je moet 3 maanden van te voren opzeggen en dat heb ik gedaan anders mag je een jaar door betalen en het pasje heb ik ingeleverd. Bizzfit is inmiddels overgenomen door healtcity en nu blijkt er een contract te bestaan wat ondertekend is maar noch door mijn zoon en door mij of zijn vader. Mijn dochter zegt dat het ook haar handtekening niet is. Alleen dat contract zou dus op 3 september zijn ingegaan. Nu zit ik met het probleem dat ik volgens hun 2 maanden van te voren heb op gezegd en volgens mij volgens de bizzfit site die nu verdwenen is en vervangen door healtcity 1 okotber. Ik ben niet te beroerd om te betalen maar voel me aardig opgelicht door bizzfit en healtcity door dat de gegens op de site niet klopten. En ik ook niet in bezit was van een kopie van het contract omdat ik deze niet ondertekend heb. Daarnaast is bizzfit overgenomen door healtcity zonder enige kennisgeving aan de leden. Ze gingen er van uit dat ze dat wel merkten met sporten. Mijn zoon sport al 1,5 jaar niet meer. vanwege hypermobilteit aan zijn gewrichten. Ik vraag me af wat ik nu moet doen?

Veel mensen klagen over hun manier van doen dat je een jaar lid bent als je niet 3 maanden voor termijnafloopt opzegt. Ik vraag me af of dat kan. En in mijn geval wat ik moet doen nu bizzfit de boel bedonderd heeft waardoor ik weer een jaar langer mag betalen en de handtekening niet klopt. Ik weiger tot nu toe te betalen omdat ik me besodemieterd voel door hun. Graag raad

1429 7 Rapporteer

kiran
door kiran - Nov 8, 2008 om 16:58
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@aksiram

Lijkt mij ook dat hier een soort van beduvelarij gaande is .......

In principe is het lidmaatschap aangegaan met Bizzfit en als die zegt: 3 maanden opzegtermijn .... en dat zou zo gegaan zijn, zou uw zoon niets meer met die Healtcity te maken hebben. Ook dat hij niet in kennis is gesteld dat een ander de boel overnam, klopt toch niet. En dan ook nog een contract met handtekening van iemand die niet thuis te brengen is. Dit is m.i. een vorm om het lidmaatschap te laten doorlopen.

Wat te doen: uw zoon zou een brief kunnen schrijven en het één en ander uiteen zetten en daarbij vermelden dat hij een overeenkomst met Bizzfit had en dat dat inmiddels is opgezegd. Healtcity zal waarschijnlijk wel komen met: is naadloos in elkaar overgelopen, bla bla. Maar ik zou wel opheldering vragen waarom er een contract door iemand is getekend buiten de betreffende persoon om. Lijkt me ook niet geldig. Zou wel aangetekend/ontvangstbewijs doen, daar een gewone brief wel eens niet aan gaat komen. ;-)

U kunt ook besluiten deze klacht door te spelen aan Consuwijzer. Per mail bv = binnen één week antwoord/advies.

Klacht indienen - Consuwijzer

wa
door waal2163 - Nov 9, 2008 om 20:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als jij of je zoon, of jou man niks hebben getekend, is er niks aan de hand, en hoef jij ook niet te betalen, oftewel laat die brieven maar komen, ze hebben geen poot om op te staan.

Maak je geen zorgen, dit win je altijd.

inkiebabe
door inkiebabe - Nov 11, 2008 om 02:24
23 Antwoorden / 12 Vragen

Sorry, maar jullie kunnen toch aantonen, en zelfs bewijzen dat die handtekening niet van jullie is? Daarmee is de zaak toch af en klaar....tis ongeldig.

ak
door aksiram - Nov 12, 2008 om 17:00
9 Antwoorden / 2 Vragen

ze blijven volhouden dat ze gelijk hebben. En tussentijdse opzegging is niet mogelijk. De site van bizzfit waar als datum 1 oktober op stond is niet meer terug  te halen. Dus ik kan dat niet meer bewijzen. Ik heb nu een brief opgesteld met een juriste en deze via mail en post opgestuurd met handtekening van mij en zoon. Vader woont niet bij mij en zit in het buitenland. ze dreigen nu alles aan een incassobureau over te doen en ik heb op het bedrag een boete gekregen van 10 euro volgens de regels van healthcity en ik moet nu 165 euro +10 euro in het vooruit betalen wil ik dat het pasje gedeblokkeerd wordt maar  dat pasje hebben hun al. En dat pasje heb ik niet nodig want mijn zoon sport niet meer. Met al is het allemaal nog steeds niet opgelost.

ak
door aksiram - Dec 2, 2008 om 13:29
9 Antwoorden / 2 Vragen

 Ik  wil even vertellen dat ik vandaag 2 december van bizzfit/healthcity naar aanleiding van een mail die ik opgesteld heb met een juriste op 10 november een brief ontvangen heb van hun dat het contract met terugwerkende kracht beeindigd is.

 consuwijzer had me ook al gemeld dat het feit dat ik de algemene voorwaarden niet ter hand heb gehad in het nadeel is van bizzfit en dat bizzfit niet zit te wachten op een rechtszaak en bij deze heben ze dus gelijk.

ak
door aksiram - Dec 2, 2008 om 13:34
9 Antwoorden / 2 Vragen

Bijkomende bescherming voor de consument

De wet biedt de consument op dubbel vlak bijkomende bescherming. Eerst en vooral moet de consument bij het sluiten van de dienstenovereenkomst duidelijk worden ingelicht over het feit dat hij een contract afsluit dat een beding van stilzwijgende verlenging bevat. Dit beding in verband met de stilzwijgende verlenging moet

  • voorkomen op de voorzijde van het eerste blad van de overeenkomst
  • in vet gedrukte letters en in een kader los van de andere tekst worden weergegeven
  • eveneens aangeven:

    • hoe en tegen welke uiterste datum de consument zich kan verzetten tegen de stilzwijgende verlenging
    • dat na de stilzwijgende verlenging van de overeenkomst van bepaalde duur de consument te allen tijde een einde kan stellen aan de overeenkomst mits naleving van de contractueel bepaalde opzegtermijn, die echter niet langer mag zijn dan één maand. De laatste twee vermeldingen moeten niet voorkomen bij de zogenaamde landsverzekeringsovereenkomsten, waarvoor specifieke regels gelden inzake opzegging.

Daarnaast beschikt de consument van zodra zijn overeenkomst van bepaalde duur een eerste maal stilzwijgend is verlengd, over het recht op gelijk welk ogenblik een einde te stellen aan de overeenkomst. Hij moet wel rekening houden met de contractueel voorziene opzegtermijn voor zover deze niet langer is dan één maand. Hij zal ook de opzegmodaliteiten die contractueel zijn voorzien, moeten naleven, uiteraard voor zover deze geen afbreuk doen aan de hem wettelijk toegekende rechten zoals hiervoor uiteengezet.

kiran
door kiran - Dec 2, 2008 om 19:32
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@aksiram

Fijn dat het is opgelost.

En bedankt voor het terug-koppelen.