bo
door bolemon1509 Nov 15, 2011 om 11:46
Voeding & gezondheid

Bril

Ik heb een bril met redelijk sterke glazen +5. Zonder deze bril zie ik niets. Nu is mij bril kapot en zou dus een nieuwe moeten kopen. Maar omdat ik in de WW zit, waar het geen vetpot is, heb ik daar geen geld voor. Het montuur is niet het probleem, maar de glazen van € 400,-- per stuk, die doen mij de das om. Heeft iemand een idee op welke wijze ik hier een vergoeding voor kan krijgen, ik bedoel niet de paar centen van de verzekeringsmaatschappijen.

12044 65 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 15, 2011 om 12:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hoe is de bril stuk gegaan?

bo
door bolemon1509 - Nov 15, 2011 om 12:53
7 Antwoorden / 3 Vragen

Slijtage, na 6 jaar gebruik

getty
door getty - Nov 15, 2011 om 14:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Informeer eerst eens bij uw zorgverzekeraar, zeker bij een dergelijke sterkte van de glazen kunt u mogelijk hier wat van terugkrijgen. Verder "smeren" de opticiens vaak erg dure glazen aan terwijl wat minder ook prima kan. Geef dus aan bij de aankoop dat u niet zoveel geld beschikbaar heeft.

U kunt als u de nota wat overblijft echt niet kan betalen, eens informeren bij de gemeente, bij de afdeling bijzondere bijstand. Mogelijk kunnen die wat vergoeden.

bo
door bolemon1509 - Nov 15, 2011 om 15:58
7 Antwoorden / 3 Vragen

@getty, ik ben afhanelijk van mijn bril c.q. opticien. Navraag heeft geleerd dat ik bij zo goed als alle opticiens dezelfde prijs kwijt ben. Ik kom niet in aanmerking voor bijzondere bijstan omdat mijn vrouw nog wat werkt.
Mij gaat het er ook om dat als ik de bril neit kan betalen ik arbeidsongeschikt ben en niet kan functioneren. De WW trekt zich niets aan van het feit dat je niet kunt werken zonder bril en je moet maar zien hoe je het regelt.

zw
door zwaardvis - Nov 15, 2011 om 16:18
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Bij specsavers heb je al een bril incl. glazen voor 29 euro.

bo
door bolemon1509 - Nov 15, 2011 om 16:24
7 Antwoorden / 3 Vragen

Niet mijn glazen

ro
door ron530 - Nov 15, 2011 om 16:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

wat wilt u een bril op kosten van de gemeente of het UWV, u dient zichzelf te verzekeren voor deze kosten middels een aanvullende verzekering, sluit u deze verzekering niet komt u niet in aanmerking voor bijzondere bijstand. edoch wat heeft de huidige uitkeringsinstantie met uw probleem van doen, u stelt zonder bril geen werk en zij stellen los het maar op. Is echt een gevalletje probleem verschuiven.

zw
door zwaardvis - Nov 15, 2011 om 16:28
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom niet? Heb je multifocaal? Kan je voor 70 euro meer hebben.
Je kunt ook 2 brillen nemen een voor veraf en een voor dichtbij: 58 euro. enz.
Wat heb jij voor speciale glazen die 800 euro moeten kosten????

getty
door getty - Nov 15, 2011 om 16:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=ron530 schreef op dinsdag 15 nov 2011, 16:27]wat wilt u een bril op kosten van de gemeente of het UWV, u dient zichzelf te verzekeren voor deze kosten middels een aanvullende verzekering, sluit u deze verzekering niet komt u niet in aanmerking voor bijzondere bijstand. edoch wat heeft de huidige uitkeringsinstantie met uw probleem van doen, u stelt zonder bril geen werk en zij stellen los het maar op. Is echt een gevalletje probleem verschuiven.

Dat vind ik nogal kort door de bocht. Weet u hoeveel mensen er afhankelijk zijn van een bril? Ik werk en moet dan mijn werkgever mijn bril betalen (ook sterk afwijkend) omdat ik anders niet kan functioneren? U kunt niet alles op de verantwoordelijk van een ander afschuiven.

getty
door getty - Nov 15, 2011 om 16:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Sorry ron, ik wilde niet op jou reageren maar op het eerdere antwoord op mijn reactie van TS! Er ging wat mis,

inekel1953
door inekel1953 - Nov 15, 2011 om 16:33
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste bolemon,

Uw vraag is: "Heeft iemand een idee op welke wijze ik hier een vergoeding voor kan krijgen, ik bedoel niet de paar centen van de verzekeringsmaatschappijen".

Als eerste reageerde Vladja en stelt u een vraag.
Reageer daar aub op, mogelijk krijgt u dan te horen of er mogelijkheden voor u zijn.

M.vr.gr.,
Ineke L

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 15, 2011 om 16:37
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=inekel1953 schreef op dinsdag 15 nov 2011, 16:33]Beste bolemon,

Uw vraag is: "Heeft iemand een idee op welke wijze ik hier een vergoeding voor kan krijgen, ik bedoel niet de paar centen van de verzekeringsmaatschappijen".

Als eerste reageerde Vladja en stelt u een vraag.
Reageer daar aub op, mogelijk krijgt u dan te horen of er mogelijkheden voor u zijn.

M.vr.gr.,
Ineke L
Volgens mij is daar al op gereageerd: slijtage na zes jaar.

Ik zeg: als je zo afhankelijk bent van die bril, heb je zes jaar gehad om te sparen voor een nieuwe bril, zoals iedereen met een kleine portemonnee moet doen. Bovendien ben je ook wel erg kritisch op de vergoedingen die wel beschikbaar zijn: ("ik bedoel niet de paar centen van de verzekeringsmaatschappijen"; de brutaliteit! Als je het zo krap hebt, zijn alle centen welkom, dacht ik zo....

zw
door zwaardvis - Nov 15, 2011 om 16:42
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Precies, tering naar de nering zetten. Ik zou niet weten waarom, desnoods tijdelijk, een bril van een goedkope keten niet goed zou zijn. Waarom moeten het per se Rodenstocks op kosten van een ander zijn?

bo
door bolemon1509 - Nov 15, 2011 om 16:42
7 Antwoorden / 3 Vragen

@ron530. Zoals Getty al aangeeft je moest eens weten hoeveel mensen er afhankelijk zijn van een bril. Vroeger, een jaar of wat geleden, was een bril nog aftrekbaar van de belasting en kreeg je dus nog ongeveer de helft terug. Door ondermeer, zoals ik begrepen heb van ministeries en zorgverzekeraars, veel fraude met brillen (dure zonne brillen, verloren brillen, e.d.) is het uit de pakketten gehaald. Inmiddels wordt volgend jaar de bril ook uit veel aanvullende pakketten gehaald en zoals Getty als schrijft zijn er veel mensen die afhankelijk zijn van een bril. De zorgverzekeraars verzorgen wel duizenden euro's aan mensen die na een avondje zaalvoetbal hun been gebroken hebben, lekker op eigen kosten naar de winstersport zijn geweest en daar hun been gebroken hebben, maar een noodzakelijk kwaad als een bril mag ik zel oplossen.

bo
door bolemon1509 - Nov 15, 2011 om 16:44
7 Antwoorden / 3 Vragen

@inekel ik heb gereageerd op de vraag van vladja, de bril is gesneuveld door ouderdom, slijtage

bo
door bolemon1509 - Nov 15, 2011 om 16:47
7 Antwoorden / 3 Vragen

@zwaardvis Hoezo een Rodenstock op kosten van een ander? iemand die zijn been breekt bij het skieen, wat ik niet doe, wordt ook verzorgd op kosten van een ander of niet soms?

zw
door zwaardvis - Nov 15, 2011 om 16:50
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=bolemon1509 schreef op dinsdag 15 nov 2011, 16:47]@zwaardvis Hoezo een Rodenstock op kosten van een ander? iemand die zijn been breekt bij het skieen, wat ik niet doe, wordt ook verzorgd op kosten van een ander of niet soms?Ja, maar niet in een luxe 5 sterren resort met 10 knappe verpleegsters aan zijn bed. Iemand die ziek is krijgt de minimale basis behandeling. Wil je duurder spul moet je het zelf betalen.

ro
door ron530 - Nov 15, 2011 om 16:55
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zo kortzichtig, ik ben ook afhankelijk van een bril maar als die stuk gaat zadel ik daar de werkgever of uitkerende instantie er echt niet mee op. Gezondheid en ook goed zien is een eigen verantwoordelijkheid, kun je ook voor verzekeren door een extra pakket bij de zorgverzekeraar te nemen, klinkt raar maar de meesten doen dat ook nog eens, betalen zich suf voor iets dat zou kunnen gebeuren. Nu heeft u geen enkele verzekering die een bril vergoedt moet dan de gemeenschap er voor opdraaien, dacht het even niet.

tdehond
door tdehond - Nov 15, 2011 om 16:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen

In eerste instantie kunt u toch kijken bij uw verzekeringsmaatschappij. Mogelijk heeft deze een deal lopen met bepaalde ketens.

Vervolgens informeert u bij welke u de goedkoopste montuur in combinatie met goedkoopste glazen zonder toeters en bellen kunt kopen in uw sterkte.

bo
door bolemon1509 - Nov 15, 2011 om 17:00
7 Antwoorden / 3 Vragen

@zwaardvis. voor iemand die een gebroken been in b.v. Oostenrijk krijgt, verpleging in Oostenrijk, Gipsvlucht naar Nederland, verzorging in Nederland, niet kunnen werken voor de baas (dus in de ziektewet zitten) en mogelijke revalidatie, dat alles bij elkaar is toch een aardig potje waar heel wat brillen uit betaald kunnen worden. Ik kan zo nog wel even doorgaan, b.v. cursussen en dergelijk om te stoppen met roken. Zelf ben ik daar na 35 jaar te hebben gerookt van de een op de andere dag, zonder dwang mee gestopt. Nu (nog) wordt er veel geld verdiend door een aantal fabrikanten aan b.v. pleisters om de mensen van het roken af te krijgen. Ik moet daar ook aan meebetalen, terwijl ik geen een keer door ziekte als gevolg van het roken de afgelopen 35 jaar gebruik heb gemaakt van de belasting en ziektekosten die ik ook betaald heb.

zw
door zwaardvis - Nov 15, 2011 om 17:04
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Een JSF is nog duurder. En omdat die zo duur zijn, moet u een Rodenstock krijgen. Logisch.

ro
door ron530 - Nov 15, 2011 om 17:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Bolemon je draait door, alles wat je aanhaalt is op jou niet van toepassing, je wilt op kosten van de gemeenschap een gratis bril omdat je eigen bril van ouderdom in elkaar gezakt is. Sorry maar wat je ook probeert het gaat je niet lukken. Kun je lekker stampvoeten maar helaas niemand trapt in jou verhaaltje.

laaglander
door laaglander - Nov 15, 2011 om 17:35
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bolemon1509,

Weet je zeker dat het +5 is? dat betekent dat je van dichtbij niets ziet? Wanneer dat zo is, moet je het volgende direct maar als niet getypt beschouwen..

Als het voor veraf is (dus-5), zou je ook lenzen kunnen overwegen.. onder de 100 euro. en die kun je trouwens ook nog declareren.. tenminste.. verzekering.. moet er dan wel inzitten en zo...
Ook zou je de verzekering er op na kunnen slaan.. het is namelijk een medische noodzakelijkheid... ik heb mijn bril toen kunnen laten vergoeden.. maar kan zijn dt ik al ver achter lig.

Laaglander

pino123
door pino123 - Nov 15, 2011 om 17:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=bolemon1509 schreef op dinsdag 15 nov 2011, 17:00]@zwaardvis. voor iemand die een gebroken been in b.v. Oostenrijk krijgt, verpleging in Oostenrijk, Gipsvlucht naar Nederland, verzorging in Nederland, niet kunnen werken voor de baas (dus in de ziektewet zitten) en mogelijke revalidatie, dat alles bij elkaar is toch een aardig potje waar heel wat brillen uit betaald kunnen worden. Ik kan zo nog wel even doorgaan, b.v. cursussen en dergelijk om te stoppen met roken. Zelf ben ik daar na 35 jaar te hebben gerookt van de een op de andere dag, zonder dwang mee gestopt. Nu (nog) wordt er veel geld verdiend door een aantal fabrikanten aan b.v. pleisters om de mensen van het roken af te krijgen. Ik moet daar ook aan meebetalen, terwijl ik geen een keer door ziekte als gevolg van het roken de afgelopen 35 jaar gebruik heb gemaakt van de belasting en ziektekosten die ik ook betaald heb.

Beetje kinderachtig om er allerlei niet ter zake doende dingen bij te halen om te motiveren waarom jouw bril door een ander betaald moet worden.... Je weet al een flink aantal jaren dat een bril niet vergoed wordt. Je had inderdaad ook kunnen sparen, er in ieder geval rekening mee kunnen houden dat je bril ooit stuk gaat. Maar wat maakt het zo dat je zulke dure glazen moet hebben. Zelf heb ik -5, draag lenzen, maar heb daarnaast een brilletje aangeschaft voor €60,--, niets duur. Daarnaast kreeg ik eens in de twee jaar €50,-- vergoed door de verzekering.
Andere omstandigheden omzagen, maakt het nog niet zo dat je nu opeens wel een bril vergoed krijgt.

zw
door zwaardvis - Nov 15, 2011 om 18:08
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@Laaglander. + of - glazen heeft niets met dichtbij of veraf te maken. Ook voor verafzien kun je + glazen nodig hebben. Het gaat er om of de brandpuntsafstand van de natuurlijke lens voor of achter het netvlies valt. Dat moet dan met + of - glazen worden gecorrigeerd. Het is m.i. wel zo dat voor lezen +-er glazen nodig zijn dan voor veraf. In een multifocale bril noemt men dat additie. Zo zou een recept kunnen luiden +4.0 voor veraf en een additie van 2.5 (totaal dus 6.5) voor dichtbij.

ro
door ron530 - Nov 15, 2011 om 18:23
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zonder dollen, als je niet verzekerd bent voor een bril in welke sterkte dan ook gaat niemand dat ding voor je betalen. Kun je gebroken ledematen ten gevolge van sport en zo meer bijhalen dat is gewoon niet van toepassing. Als ik stop met roken zonder hulp gaat de verzekeraar mij echt niet belonen met een gratis bril, die zeggen gewoon goed gedaan ga zo door.

laaglander
door laaglander - Nov 15, 2011 om 19:51
473 Antwoorden / 1 Vragen

@zwaardvis.. dank je dat wist ik niet.. weer wat geleerd :-)

aurora1
door aurora1 - Nov 15, 2011 om 22:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag bolemon1509,

Als de glazen nog in orde zijn kun je volstaan met die over te laten zetten in een ander passend (eventueel goedkoop stevig) montuur. Als het gewone + 5 glazen betreft zou je ook een goedkope leesbril met +5 glazen eens kunnen proberen in een winkel als je geen buitengewoon bijzondere glazen hebt. Verder zou je nog bij verschillende opticiens prijzen kunnen vergelijken voor de goedkoopste versie van jouw glazen. De meeste glazen, ook met bijv. cylinders, zijn veelal in verschillende prijsklasses te verkrijgen.

vr.gr.

zwemmer
door zwemmer - Nov 15, 2011 om 22:22
2638 Antwoorden / 35 Vragen

En als er echt nood aan de man is.....:

Als het alleen om het montuur gaat is er nog wel een betaalbare mouw aan te passen. De glazen van de oude bril zijn toch nog goed, of niet dan? Laat ze overzetten in een eenvoudig montuur. Zelfs bij Humana kun je een montuurtje/bril bemachtigen voor een euro of twee. Het is dan wel gebruikt uit een inboedel gekomen, maar soms zit er best nog wel eens iets bruikbaars tussen. Misschien niet zo hygienisch, maar toch een tijdelijke oplossing en schoonmaken is niet moelijk. Mijn versleten maar nog bruikbare bril (-5.5) bracht ik een keer naar Humana. En bingo! er liep gelijk iemand bijzonder blij mee de deur uit. Het was een toevalstreffer, inzake de sterkte. In een crisis moet je water bij de wijn doen en creatief zijn totdat het weer beter gaat. Ik zou er een sport van maken en gaan snuffelen hier of daar. Tegenwoordig kun je toch alles op je neus zetten.

al
door aloysia - Nov 16, 2011 om 11:16
11 Antwoorden / 1 Vragen

beste bolemon

kijk eens op de site "goedkope bril" (google even)
daar staan o.a. dames en herenbrillen met kunststof en metalen frames en ook met alle plussen en minnen.
gewoon via internet te bestellen en heel goedkoop.

maak er dus niet zo'n punt van en snuffel even.
heb ik ook gedaan. inmiddels heb ik ze in alle soorten. heel handig.

succes

natuurmens
door natuurmens - Nov 16, 2011 om 11:23
158 Antwoorden / 4 Vragen

Het ligt aan de ziekte kostenverzekeraar die geeft vaak als je bijverzekerd bent een korting op de bril. Dan blijft bijzondere bijstand over maar daar dien je eerst een offerte in te dienen bij de aanvraag. Bij veel gemeentes is het zo als je de bril gekocht heb vervalt de bijstand. Maar dan blijft er nog een bedrag voor eigen bijdragen open staan. Neem hierover contact met de gemeente. Anders moet je bij maatschappelijk werk of de kerk aankloppen voor steun. Glazen zijn duur daar heb ik alle ervaring mee. Maar goedkopen glazen zijn er ook maar dat zijn dikken glazen en dan krijg je last van blaren achter je oren en op je neus. Dat betreft deze sterkte

ka
door kassaklets - Nov 16, 2011 om 11:25
13 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heeft u voor speciale glazen?, mijn vrouw heeft sterkte -15 en betaald ongeveer 180,00 per glas, ik zou maar eens bij diverse brillenwinkels kijken want volgens mij is uw leverancier een zakkenvuller.

vl
door vlinder30 - Nov 16, 2011 om 11:26
52 Antwoorden / 3 Vragen

Fielmann. Heb daar ook altijd mijn bril gehaald, kosten € 27,50 (sterkte -1.50) ontspiegeld en al, leuk kunstofmontuur gratis. Lenzen haal ik daar ook altijd, net zo goedkoop als via internet en gratis oogcontrole, altijd belangrijk. Gewoon eens informeren met je sterkte daar en probleem voorleggen van de €, zullen ze zeker vaker tegenaan lopen, zeker in deze tijden.

nanne_1
door nanne_1 - Nov 16, 2011 om 11:29
22 Antwoorden / 8 Vragen

hans Anders biedt een totaal spaarplan aan.voor een paar euro per maand kunt u afhankelijk van welk bedrag u maandelijks kiest 1 keer per jaar of 1 keer per twee jaar een bril kopen.daar bent u nu niet mee geholpen maar misschien is het iets voor een volgende keer?
http://www.hansanders.nl/informatie/275-bril-totaal-plan/

hi
door hipppo - Nov 16, 2011 om 11:31
303 Antwoorden / 2 Vragen

beste bolemon,

De bril is dus versleten, na zes jaar reeds. Maar de glazen, zijn die ook versleten, of zijn ze beide uit het versleten montuur gevallen en daardoor onbruikbaar geworden? By the way, heb je dit topic en je reacties zonder bril geproduceerd? Ik zie het nog niet zo scherp, ondanks mijn leesbril.
Overigens heb ik die bij de Hema gekocht voor ca. € 5,00, sterkte +3.
Of ze daar inmiddels ook +5 hebben weet ik niet, ga eens kijken en neem iemand mee die goed kan zien.

pinkvink
door pinkvink - Nov 16, 2011 om 11:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer het eens via een online opticien.
Voordeel Optiek levert u een paar hi-index (extra dunne kunststof) brillen glazen onder de tweehonderd euro. Waarna u de factuur ook nog eens kunt declareren indien van toepassing bij uw zorgverzekeraar.
http://www.voordeeloptiek.nl

natuurmens
door natuurmens - Nov 16, 2011 om 11:35
158 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op dinsdag 15 nov 2011, 16:18]Bij specsavers heb je al een bril incl. glazen voor 29 euro.

Er word veel reclamen gemaakt voor een goedkopen bril maar hier gaat het omglazen die duur zijn en anders geslepen worden en dan vervallen de korting prijzen. In het algeem zijn dit lokkertjes en meestal van bedrijven die onbekwaam personeel in dienst hebben en als je daar je bril weg hebt is het reseltaat dat de as niet goed voor de ogen zit en dan zie je nog niks. Ja er zijn veel bedrijven die hebben een opticien in dienst omdat alles geautomatiseert gebeurt vertrouwen ze op een malig uitleg aan het personeel. Ik heb zelf ervaring op gedaan dat zo brillen zaak je bril om zeep helpen i.d.v. maken. Daar hoort Hans Anders, Copinie en specsavers bij. Als je iedereen in de winkel heb staan. Het gaat met plus glazen niet alleen om de sterkte maar ook dat de as voor het kijken goed staat. Ander zie je niks of krijg je last van hoofdpijn enz.

ka
door kassaklets - Nov 16, 2011 om 11:47
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop al jaren bij Hans Anders altijd en nooit probleem gehad en prima glazen voor 180 euro

=natuurmens schreef op woensdag 16 nov 2011, 11:35:
=zwaardvis schreef op dinsdag 15 nov 2011, 16:18: Bij specsavers heb je al een bril incl. glazen voor 29 euro.

Er word veel reclamen gemaakt voor een goedkopen bril maar hier gaat het omglazen die duur zijn en anders geslepen worden en dan vervallen de korting prijzen. In het algeem zijn dit lokkertjes en meestal van bedrijven die onbekwaam personeel in dienst hebben en als je daar je bril weg hebt is het reseltaat dat de as niet goed voor de ogen zit en dan zie je nog niks. Ja er zijn veel bedrijven die hebben een opticien in dienst omdat alles geautomatiseert gebeurt vertrouwen ze op een malig uitleg aan het personeel. Ik heb zelf ervaring op gedaan dat zo brillen zaak je bril om zeep helpen i.d.v. maken. Daar hoort Hans Anders, Copinie en specsavers bij. Als je iedereen in de winkel heb staan. Het gaat met plus glazen niet alleen om de sterkte maar ook dat de as voor het kijken goed staat. Ander zie je niks of krijg je last van hoofdpijn enz.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 16, 2011 om 11:57
632 Antwoorden / 58 Vragen

@TS

Zelf kom ik al jaren bij Het huis opticiens waar ik zeer tevreden ben.
Ongeveer 20 jaar geleden waren hele grote brillenglazen in de mode en heb ik me een bril aan laten meten voor fl.1000.00, best duur ook al was het in guldens.
Na een aantal jaren was het montuur kapot gegaan en ook die grote glazen zag je eigenlijk nergens meer.
Ik heb toen mijn glazen over laten zetten in een nieuw montuur en zo kon ik weer een aantal jaren vooruit.
Toen het nieuwe montuur inmiddels ook niet meer nieuw was, heb ik eerst mijn ogen op laten meten, maar de sterkte van de glazen was nog niet veranderd, toen heb ik mijn oude glazen opnieuw over laten zetten in een nieuw montuur.
Ik heb zo in 12 jaar 3x een montuur gekocht, maar slechts 1x de glazen hoeven betalen!
Als je glazen verder nog goed zijn en je nog goed kunt zien, zou ik gewoon je glazen over laten zetten in een ander montuur, dan bespaar je aardig wat euro's!
Succes ermee.

Gr. Wilma.

st
door steenbok58 - Nov 16, 2011 om 12:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

bij de DA drogit kan je heel goedkoop een bril bestellen
je moet dan wel je oude bril meenemen
want die meten ze gelijk af en zo kunnen ze een nieuwe bril voor je laten maken
en dat kost nog geen € 100.00
Niet alle DA drogisten hebben deze brillen dus moet je eerst even kijken
bij wie je dat wel kan bestellen
veel succes

zw
door zwaardvis - Nov 16, 2011 om 13:00
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Hier kun je precies uitrekenen wat een op maat gemaakte bril kost. Zoals eerder gezegd, vanaf 29 euro en voor 79 euro is hij ook ontspiegeld en krasvrij gemaakt. Bij mijn weten de goedkoopste in Nederland.

ro
door ron530 - Nov 16, 2011 om 13:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bolemon1509 geeft in de openingsvraag aan dat hij/zij helemaal niet wil betalen voor de bril. De inkomsten zijn gering dus vraagt bolemon hoe we bolemon aan een gratis bril kunnen helpen. Want de situatie is echt hopeloos, zonder bril geen werk. Toch een paar tips ga naar alle tv programma's en doe eens behoorlijk zielig, SBS6 is daar heel gevoelig voor.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 16, 2011 om 13:44
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 16 nov 2011, 13:13]Bolemon1509 geeft in de openingsvraag aan dat hij/zij helemaal niet wil betalen voor de bril. De inkomsten zijn gering dus vraagt bolemon hoe we bolemon aan een gratis bril kunnen helpen. Want de situatie is echt hopeloos, zonder bril geen werk. Toch een paar tips ga naar alle tv programma's en doe eens behoorlijk zielig, SBS6 is daar heel gevoelig voor.

@ron530

Dat zou je ervan kunnen maken, dat ts helemaal niet wil betalen voor een bril.
Maar ik neem aan dat ts bedoelt dat hij in elk geval geen €400.00 per glas kan betalen.
Hij/zij vraagt ook niet om een volledige vergoeding, dat zou je kunnen 'lezen' maar dat staat er in weze niet.
Glazen over laten zetten is wellicht een betaalbare oplossing.
Maar zo niet, dan kan je altijd nog naar SBS6 ;)

tucker
door tucker - Nov 16, 2011 om 14:04
136 Antwoorden / 10 Vragen

Weer tyisch zo iemand die geen geld voor een tweedehands fiets heeft maar wel in een Mercedes wil rijden. We moeten allemaal de tering naar de nering zetten zien hoe we rondkomen. Als TS zich hiervoor had verzekerd of in de afgelopen jaren wat geld hiervoor opzij had gelegd dan was er niets aan de hand geweest, maar omdat hij dat verzuimd heeft meent hij nu dat de gemeenschap maar voor zijn kosten moet opdraaien omdat hij werkloos en dus zielig is. Join the club en doe wat je doen moet, nl. net als wij allemaal gewoon roeien met de riemen die je hebt. Als je geen geld voor een biefstuk hebt dan zul je genoegen moeten nemen met een speklapje. Ook lekker...

ro
door ron530 - Nov 16, 2011 om 14:20
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"Heeft iemand een idee op welke wijze ik hier een vergoeding voor kan krijgen, ik bedoel niet de paar centen van de verzekeringsmaatschappijen."
Hieruit maak ik op dat bolemon helemaal niet wil betalen!.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 16, 2011 om 14:29
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 16 nov 2011, 14:20]"Heeft iemand een idee op welke wijze ik hier een vergoeding voor kan krijgen, ik bedoel niet de paar centen van de verzekeringsmaatschappijen."
Hieruit maak ik op dat bolemon helemaal niet wil betalen!.

@ron530

Dat zou kunnen, maar "een vergoeding" hoeft nog niet "een volledige vergoeding"
te betekenen.
En van de verzekering krijg je idd maar weinig terug, maar goed, ik zou denken: alle beetjes helpen.
Ik maak uit het verhaal van ts in elk geval wél op dat hij/zij niet van plan is om er veel geld aan uit te geven.

kr
door kreeftje - Nov 16, 2011 om 14:54
86 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb hier een "gewone" en een zonnebril op sterkte besteld voor de actieprijs van 25,00 ; normaal 45,00.
Men maakt hier een kopie van je brilleglazen. Ik kan nergens op hun site vinden of er een maximale sterkte aan de glazen verbonden is, anders even informeren

Een revolutie in Nederland:*** brillen. De brillenwinkel in jouw winkel. Vanaf nu ga je voor een nieuwe bril op sterkte niet meer naar de opticien, je loopt gewoon binnen bij je eigen ** drogist. Kies uit 175 verschillende monturen en laat eenvoudig de sterkte van de glazen van je bestaande bril opmeten. Of neem je bestaande recept mee. *** zorgt ervoor dat de kwaliteitsglazen voor je nieuwe bril op jouw sterkte worden geslepen. Binnen 14 dagen heb je een complete nieuwe bril, enkelfocaal voor slechts € 45,- en multifocaal voor maar € 95,-". Bovendien hebben we gedurende het jaar verrassende aanbiedingen voor je die je brilaankoop nog leuker maken.

Daar waar er 2 sterretjes staan hoort de naam van een landelijke drogisterijketen te staan maar ik wil/mag geen reclame maken maar het zijn slechts 2 letters.
Succes!

vr1944
door vr1944 - Nov 16, 2011 om 15:12
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dan doe je een bril van +3 en +2 over elkaar ben je voor 10 euro klaar.Maar wat een onzin zeg glazen van 400 euro per stuk.Zeker glazen met een gouden randje.Mijn vriendin was 280 euro kwijt voor een complete bril met + 7 variolux glazen bij Hansi Hansi Anders

=hipppo schreef op woensdag 16 nov 2011, 11:31: beste bolemon,

De bril is dus versleten, na zes jaar reeds. Maar de glazen, zijn die ook versleten, of zijn ze beide uit het versleten montuur gevallen en daardoor onbruikbaar geworden? By the way, heb je dit topic en je reacties zonder bril geproduceerd? Ik zie het nog niet zo scherp, ondanks mijn leesbril.
Overigens heb ik die bij de Hema gekocht voor ca. € 5,00, sterkte +3.
Of ze daar inmiddels ook +5 hebben weet ik niet, ga eens kijken en neem iemand mee die goed kan zien.

agteuben
door agteuben - Nov 16, 2011 om 15:17
46 Antwoorden / 13 Vragen

Ga eens naar Eyes & More. Betaalbaar (goedkoop zelfs!). Kwaliteit van de bril en de glazen kunnen per filiaal nog wel eens verschillen evenals hun service. Je moet dus wel het geluk hebben om bij een goed filiaal terecht te komen.

inekel1953
door inekel1953 - Nov 16, 2011 om 15:25
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Bolemon 1509,

Met deze reactie van mij erbij heeft u 43 reacties ontvangen.

Hierbij is duidelijk gemaakt dat een bril niet gratis te verhalen valt, toch om uw 6 jaar oude bril, die aan vervangen is door slijtage zijn ook genoeg voorbeelden gegeven waar TS nu wel eits mee kan.

Ik vermoed dat iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan dit thema, het op prijs stelt te vernemen waar uw keuze op is gevallen.

Succes bolemon1509, met de vele (43) adviezen die u zijn gegeven.

M.vr.gr.,
Ineke L

sa
door saturnus - Nov 16, 2011 om 15:43
72 Antwoorden / 12 Vragen

Ik word hier zo moe van, zelf heb ik met werk een minimum inkomen. En een spaarpotje voor onvoorzien. Ben ik werkelijk de enige die op jonge leeftijd al besefte dat er een tijd komt voor rollators, dure brillen en begrafenis?

hi
door hipppo - Nov 16, 2011 om 15:48
303 Antwoorden / 2 Vragen

Nog steeds begrijp ik niet hoe TS er zonder bril in is geslaagd een bericht op te stellen, de reacties te lezen en zelf te reageren. Of hij heeft geen bril nodig, of die oude doet het toch nog een beetje.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 16, 2011 om 15:50
632 Antwoorden / 58 Vragen

@hipppo

misschien kan hij blind typen? ;)

en reageren................heeft ie nog niet zoveel gedaan.

ro
door ron530 - Nov 16, 2011 om 16:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Nee bolemon is niet echt slechtziend want het nieuwe topic waarin hij/zij kpn aan de kaak stelt wordt druk bezocht.

sm
door smoelenboek11 - Nov 16, 2011 om 16:07
5 Antwoorden / 1 Vragen

halo zit net u vraag te lezen ik antwoord voor de eerstex hoop dat het goed gaatmaar volgens mij heeft de sociale dienst een aparte pot voor zulk soort gevallen ik zou zeggen probeeer het is groetjes

traporgel
door traporgel - Nov 16, 2011 om 16:27
191 Antwoorden / 4 Vragen

Even helder: Als u zich niet verzekerd voor een bril, terwijl dat een van standaard mogelijkheden bij de zorgverzekering, dan krijgt u bij sociale zaken nul op het het rekest. U bent nalatig in de zin van het bewust niet verzekeren. U kunt evt. toch nog bij de bijzondere bijstand terecht, maar dan wordt de bril aan u geleverd, inclusief een lening die u moet afbetalen. Voor niets krijgt u niks.

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 16, 2011 om 17:12
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Traporgel, niet alle gemeenten werken zo.

zw
door zwaardvis - Nov 16, 2011 om 17:24
1525 Antwoorden / 51 Vragen

TS Bolemon zal inmiddels wel begrepen hebben dat iedereen het een schande vindt dat rijken meer kunnen kopen dan armen..... ;-)

elisya
door elisya - Nov 16, 2011 om 20:11
11 Antwoorden / 2 Vragen

Iedereen reageert,maar nog bent u niet tevreden op de antwoorden.
Ik heb door allerlei ook slechte ogen en ben bijziend je krijgt echt van de verzekering billen vergoed elke 3 jaar een bril of een bepaald bedrag wat best goed is.Ik heb de AGIS dus weet niet welke je zelf heeft.eneen dochter van me heeft ook veel sterkt en die krijgt het ook vergoed en bij specsaver hadden ze wel haar glazen dus denk dat je beter moet gaan informeren ook bij verzekering.En sommige vezekeringen hebben specilae apart potjes waar ze je extra mee kunnen helpen.
Dus vraag daar bij verzekering en winkel ff na.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 16, 2011 om 20:52
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=traporgel schreef op woensdag 16 nov 2011, 16:27]Even helder: Als u zich niet verzekerd voor een bril, terwijl dat een van standaard mogelijkheden bij de zorgverzekering, dan krijgt u bij sociale zaken nul op het het rekest. U bent nalatig in de zin van het bewust niet verzekeren. U kunt evt. toch nog bij de bijzondere bijstand terecht, maar dan wordt de bril aan u geleverd, inclusief een lening die u moet afbetalen. Voor niets krijgt u niks.

@traporgel,
Ik vraag me af of je een bril wel kunt verzekeren, bij mijn opticien was dat niet mogelijk.
Ze hadden het altijd wel gedaan, maar er werd zoveel mee gefraudeerd dat dat geen mogelijkheid meer was.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 16, 2011 om 20:53
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=elisya schreef op woensdag 16 nov 2011, 20:11]Iedereen reageert,maar nog bent u niet tevreden op de antwoorden.
Ik heb door allerlei ook slechte ogen en ben bijziend je krijgt echt van de verzekering billen vergoed elke 3 jaar een bril of een bepaald bedrag wat best goed is.Ik heb de AGIS dus weet niet welke je zelf heeft.eneen dochter van me heeft ook veel sterkt en die krijgt het ook vergoed en bij specsaver hadden ze wel haar glazen dus denk dat je beter moet gaan informeren ook bij verzekering.En sommige vezekeringen hebben specilae apart potjes waar ze je extra mee kunnen helpen.
Dus vraag daar bij verzekering en winkel ff na.

Leuk tikfoutje, hihihi (sorry, kon het ff niet laten) :D

waterjuffer
door waterjuffer - Nov 17, 2011 om 12:45
28 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op woensdag 16 nov 2011, 13:00]Hier kun je precies uitrekenen wat een op maat gemaakte bril kost. Zoals eerder gezegd, vanaf 29 euro en voor 79 euro is hij ook ontspiegeld en krasvrij gemaakt. Bij mijn weten de goedkoopste in Nederland.
Ik moet hier wel op reageren ,want ik heb nl in 2010 een bril gekocht bij specsaevers Montuur 145 en de gratis glazenkostte 139 ja lees goed ik kan de rekening overleggen, want je bent verplicnt de gratis glazen te laten ontspiegelen en nog wat dingetjes ik heb zelf toen niet de mutifocale glazen wegens de kosten genomen, later had ik er spijt van er was toen net een aanbieding montuur met multifocale glazen 95 euro ik had mijn bril een half jaar en vroeg of er een mouw aan te passen was ja dat kon normaal eerst 50 voor de glazen en dan 334 voor het mutifocaal maken en dan wilde hij die 50 euro wel laten vallen.Ik zei je hebt al een hele bril met multi focaal voor 95 euro ja maar dat heb je niets aan want dat is een multifocaal glas van ongeveer een speldeknopje dus de praktijk is wel even anders.

vr1944
door vr1944 - Nov 17, 2011 om 17:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Heb jij even mazzel dat je je schoen weer op kan zetten bij de CV.Misschien dat de goede Sint een bril je schoen gooit.Hier zitten in ieder geval geen SinterKlazen.

l1ntje
door l1ntje - Nov 17, 2011 om 19:28
13 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een soort van abonnement bij Hans Anders, ik betaal elke maand 5,25 euro voor een bril met leesgedeelte, zonder dit is het iets van 3 euro. Ik kan elke 2 jaar een nieuwe bril uitzoeken ongeacht de sterkte van mijn glazen. Dus ga daar eens naar toe zou ik zeggen

ma
door malhy2 - Nov 18, 2011 om 02:30
309 Antwoorden / 13 Vragen

De bril van de vraagsteller is denk ik helemaal gesneuveld.
Hij reageert al een tijdje niet meer.

Gr Ed