Ne
door Neeltje Johanna Jan 16, 2020 om 12:19
Voeding & gezondheid

Brilvergoeding

Ik ben bij IZZ verzekerd voor het duurste pakket. Daarin staat dat IZZ een volledige bril met multifocale glazen vergoedt bij o.a. Pearl. In de winkel krijg ik te horen dat IZZ slechts €178 vergoedt en dat ik nog €252 zelf bij moet betalen. Ik heb IZZ klantenservice gebeld. De persoon die ik aan de lijn had zei in eerste instantie dat ik recht heb op een volledige vergoeding. Toen ze het ging navragen zei ze dat dit inderdaad maar tot €178 gaat en dat ik bij Pearl om een bril voor €178 moet vragen. Maar alleen de glazen kosten al €320 !!! IZZ geeft dus verkeerde informatie op haar site, maar ook in eerste instantie via de Klantenservice. Met aftrek van collectiviteitskorting betaal ik €180,90 per maand. Dit verbruik ik echt niet aan zorgkosten, dus ik voel me extra te kort gedaan.

6342 14 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2020 om 12:22
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij zinvol dat u dit als klacht meldt bij https://www.skgz.nl/ maar ga toch eerst even goed uw polisvoorwaarden na dus de voorwaarden van de door u afgesloten aanvullende verzekering. Dat in geval het daar wel correct is aangegeven.  Zie ook nog deze: https://www.izz.nl/izz-zorgverzekering
Ik zie ook een vergoedingssite met een overzicht van vergoedingen van een aantal verzekeraars maar met aantekening erbij dat er sprake kan zijn van aparte overeenkomsten en aan die lijjst geen rechten ontleend kunnen worden. De daarin genoemde vergoedingen zijn substantieel lager dan de bedragen die u noemt.

getty
door getty - Jan 16, 2020 om 12:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Beter van te voren, voor afsluiten verzekering, de voorwaarden goed uitpluizen als u al weet er gebruik van te gaan maken.

Als deze informatie echt nergens op de site te vinden is, dan een klacht indienen.

lo
door lovewinnie - Jan 16, 2020 om 14:26
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dit geld vaak hoog basis glazen en goedkoop monteur. Gratis bril dus . Dat is wat je kunt krijgen .
Dunner slijpen van glazen, duur merk monteur , speciale kraswerende laag etc is extra en kost extra . Is niet nodig volgend verzekeraar. Nou geloof me, met -4 of meer is dunner echt nodig anders heb je 2cm dik glas .
Aanvulling voor enkel bril is nutteloos

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2020 om 14:37
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Hier leest u de vergoedingen maar het blijkt dat ze meer vergoeden dan in het overzicht vermeld. En ook op de site van IZZ wordt een lager bedrag aangegeven.

panter22
door panter22 - Jan 16, 2020 om 18:13
6599 Antwoorden / Vragen

Je verwacht toch niet dat je het duurste montuur met de duurste glazen via de zorgverzekeraar gratis uit kunt zoeken bij Pearl?
De brilvergoeding van IZZ staat zelfs  op de site van Pearl
https://www.pearle.nl/zorgvergoeding/vgz-unive-izz-bril
Als je optimaal wilt profiteren van de brilvergoeding, dan moet je eerst kijken wat vergoed wordt en welke premie je er voor moet betalen.
Je hebt jezelf tekort gedaan door niet even te kijken op de polisvoorwaarden.

Magnum007
door Magnum007 - Jan 16, 2020 om 18:29
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neeltje,

Ga eens even "kijken" bij Hans Anders.

Ik heb vorig jaar een mooie bril "gekregen " voor dat bedrag.

Soms hebben zij acties.....;-))))

temmetje
door temmetje Jan 19, 2020 om 13:42
24 Antwoorden / 3 Vragen

Neeltje heeft al een bril....

ro
door ron503 - Jan 16, 2020 om 18:39
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het duurste pakket is deze.

'Brillen en lenzen per 3 jaar 'Een complete bril uit het uitgebreid assortiment of een budget van € 200,-'
Het uitgebreide assortiment betekent iets anders dan de gehele collectie en is dus beperkt qua montuur en extra's op standaard multifocale glazen. U heeft dus een keuze een gratis bril of als u een luxe montuur en alle glas opties wenst een vergoeding van in uw geval € 178,-. U kunt zich wel tekort gedaan voelen maar als u de polis had gelezen had u het kunnen weten.

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2020 om 18:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling en de overbodige uitroeptekens (wat moeten we daarmee?).
Is het wel zinvol om zo een "duurste" pakket te kiezen?
En had u die duurste glazen genomen + duur montuur "omdat het volledig vergoed werd"?
Mij lijkt het wel zo handig en verstandig om voor eventualiteiten geld opzij te zetten (bijv. op een internetspaarrekening zonder voorwaarden) en daarvoor die hoge premie te gebruiken en dus zonder die "duurste verzekering".

In ieder geval kunt u maar beter voortaan eerst de polis lezen.

Maar wat is uw vraag?

Tr
door Trostomaat - Jan 16, 2020 om 22:30
239 Antwoorden / Vragen

'Dit verbruik ik echt niet aan zorgkosten, dus ik voel me extra te kort gedaan.'
Hoeft niet. Het is een verzekering. U weet niet wat u dit jaar nog allemaal gaat overkomen. Niemand weet dat. Het is geen doel op zich om meer kosten te maken dan aan premie betaald wordt.

mo
door mof - Jan 17, 2020 om 12:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een volledige bril vergoeden is wat anders dan een bril volledig vergoeden ...

ma
door mapaco - Jan 17, 2020 om 13:47
4 Antwoorden / Vragen

Wat een afzetters bij Pearl.... Ga naar EYELOVE en je hebt een multifocale bril voor 95,00!!!

audb
door audb Jan 17, 2020 om 15:52
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Dan wel een "brillen recept*" mee nemen daar ze geen multiforcale metingen doen.

* oogmeting bij Pearl kost €30.

Maar dan kan je ook bij Charlie Temple bestellen die nog goedkoper is.

1paul
door 1paul - Jan 17, 2020 om 13:53
3155 Antwoorden / 0 Vragen

eyelove bril voor onder de 100 euro!!!

Ha
door Hansgielissen - Jan 17, 2020 om 14:39
1 Antwoorden / Vragen

IZZ is heel duidelijk in waar je recht op hebt. Er wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen de diverse "low budget" ketens. Ga je naar een niet genoemde opticien krijg je nog minder dan de al eerder genoemde € 178.  Wat je voor dat budget krijgt ligt volledig bij de opticiensketen. Pearl, Specsavers en Hans Anders adverteren wel met de brillenvergoeding maar zoals je zelf al gemerkt hebt komt er toch nog veel voor eigen rekening.
Een positieve uitzondering is "Eyes and More" daar krijg je voor je IZZ vergoeding een multifocus bril met alles erop en eraan.
Dus extra dun geslepen, ontspiegeld, kraswerend maar belangrijker nog bij multifocus doorlopend over de maximale breedte. Nadeeltje misschien "Eyes and More" heeft niet heel veer winkels. Maar als ik het prijsverschil zie in de vraag door Neeltje Johanna dan is een reisje naar de dichtstbijzijnde vestiging al snel renderend.

marijke77
door marijke77 - Jan 17, 2020 om 14:55
158 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt een multifocale bril en een multivocale de luxe bril, je krijgt de vergoeding voor een normale multifocale bril en het gedeelte dat je voor luxere glazen wil hebben die speciaal geslepen zijn moet je zelf betalen. dus neem je eenvoudige glazen vergoeden ze helemaal en neem je luxere glazen betaal je bij.
Je kunt beter je premie zelf opsparen dan daar een extra verzekering voor afsluiten, dan heb je aan het einde van de 3 jaar meer geld bij elkaar dan dat je via een verzekering ontvangt.