de
door delicious Oct 22, 2005 om 01:12
Voeding & gezondheid

Buikwandcorrectie vergoed door zorgverzekeraar?

In de uitzending van 2 april jl. werd aangegeven dat het ziekenfonds geen buikwandcorrectie vergoed (voor mensen met een maagbandoperatie). Bij mij is het al twee maal afgewezen, ook al heb ik hiervoor een medische indicatie. Pas geleden kreeg ik mijn derde afwijzing dat de buikwandcorrectie niet vergoed wordt door het ziekenfonds. In de uitzending van 2 april jl. was er sprake van dat op korte termijn (ongeveer 3 weken) hierover uitsluitsel zou worden gegeven dat het (misschien) toch vergoed zou worden. Is er inmiddels meer bekend? Wat is de stand van zaken hierover? Is er een zorgverzekeraar die het wel vergoed?

726 7 Rapporteer

pekogi
door pekogi - Oct 22, 2005 om 08:01
143 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben bang dat je met een groot probleem zit. Als je eigen verzekeraar, ziekenfonds (aanvullend) of particulier deze ingreep niet vergoed zul je per 1 januari op zoek moeten gaan naar een zorgverzekeraar die deze ingreep in zijn basispakket heeft zitten. Voor dat basispakket is er een aanneemplicht. Als deze ingreep wel door een of andere verzekeraar in het aanvullend pakket zit zal men u daarvoor niet accepteren omdat u het probleem al had vóór u bij hun wilt komen. Voor het aanvullende pakket geldt namelijk geen acceptatieplicht. Ik ben bang dat u, als het bij uw eigen zorgverzekeraar niet lukt, het nergens vergoed zult krijgen. Jammer dat ik geen ander bericht voor u kan geven.

vladja
door vladja - Oct 22, 2005 om 09:29
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hier is al een hele discussie over gevoerd. Type buikwandcorrectie in
in het zoekvakje en lees wat er allemaal al over gezegd is.

Vladja

ce
door ceddy - Oct 24, 2005 om 16:11
12 Antwoorden / 4 Vragen

nee helaas er is nog noks bekend zelf heb ik ook een maag verkleining laten doen maar de buik wand correctie wordt nog niet vergoed ze waren er wel over bezig om te kijken of het wel weer vergoed kon worden maar is helaas nog niks over bekent.

lo
door louisa76 - Oct 28, 2005 om 21:26
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi,

Ik heb een tijdje terug hier ook een onderwerp over begonnen. Maar helaas, wij weten ook nog niks. Maar misschien morgen. Ik ga zeker kijken. Ik zou zeggen, we moeten onze krachten bundelen. Samen sta je sterker.

Veel succes.

Groetjes Louisa

zadinia
door zadinia - Oct 31, 2005 om 20:43
77 Antwoorden / 25 Vragen

Als je in het vakje rechtsboven op deze site buikwandcorrectie intikt krijg je 0 resultaten. Doe ik iets fout?

lo
door louisa76 - Nov 28, 2005 om 17:53
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ondertussen is er al meer bekend.

De FBTO en de OHRA vergoeden het al wel. Ik ben ook nog verder aan het kijken. Zit nu nl bij de Amicon, en daar ligt nog steeds mijn aanvraag, die al 2x afgewezen is. Maar mocht hij nu weer afgewezen worden, dan stap ik over. Dus ben druk opzoek.

Succes groetjes Louisa

zadinia
door zadinia - Nov 28, 2005 om 18:35
77 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt voor de info, ik blijf het onderwerp volgen en hoop dat het bij iedereen er weer in komt.