door wimf Oct 26, 2012 om 14:59
Voeding & gezondheid

Ceramicore

Volgens filmpje op internet of op televisie bij
teleshopping kun je met de Ceramicore koeknpan zowel koen als bakken( vlees, vis ei).
Ik een set aangeschaft.In de bijgesloten handleiding staat "Het wordt afgeraden deze koekenpan voor het bakken te gebruiken".
In mijn optiek is dit misleidende reclame.
Heeft iemand al ervaring met deze koekenpan?
Ook een eitje/vlees of vis ermee gebakken?

16562 18 Rapporteer

brainless
door brainless - Oct 26, 2012 om 15:23
324 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruiksaanwijzing Ceramicore
Waar staat dit in de handleiding?

wi
door wimf - Oct 26, 2012 om 15:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dit staat vermeld bij de algemene instructies en veiligheidsvoorschriften. Ook nog op een klein bijgevoegd papiertje.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 26, 2012 om 15:34
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een pan waar je niet in mag bakken of koken?

Ik vermoed dat je hem eerst moet schoonmaken en dan pas mag gebruiken.
Gewoon een slechte vertaling uit vreemd land vermoed ik.

De witte pannen bakken prima en ik was ook altijd alles eerst goed af.

wi
door wimf - Oct 26, 2012 om 15:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

In dezelfde handleiding staat inderdaad dat je hem eerst moet afwassen. Je zegt in je reactie de witte pannen bakken prima. Zijn dat pannen van Ceramicore? Gebruik je ze allang?

wi
door wimf - Oct 26, 2012 om 15:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

Brainless bedankt voor de gebruiksaanwijzing. De gebruiksaanwijzing die wij erbij kregen was beknopt. Waarschijnlijk dus zeker niet volledig.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 26, 2012 om 17:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als ik per ongeluk naar teleshopping kijk, is mijn mening, dan hoe bestaat dat een mens dat alle maal voor zoete koek aanneemt. Als ik al die dingen dan verder zit te bekijken dan zie ik ergens dat men in de maling wordt genomen.Hoe kan een oed product zich beter verkopen in een winkel als het werkelijk zo'n uitvinding is.Reken maar dat wat u ziet zeer lang geoefendt is door goede acteurs.

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2012 om 17:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft toch ook wel wat humoristisch: een koekenpan waar je niet mee mag bakken.

(gelukkig is het een misverstand)

go
door gosel019 - Oct 31, 2012 om 11:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de pannen besteld via Tommy teleshopping.
De pannen vond ik te licht en voldeden niet aan mijn verwachting.Het waren rode ipv witte en van inferieure kwaliteit.
Ik ben nu E 25,-- kwijt en heb helemaal niets.
E 9,95 verzendkosten E 5,-- verlengde garantie (die ik verplicht moest nemen )
En dan nog het terugsturen!!! Kosten????
Ik heb ook nog vanmorgen 20 minuten (a 35 cent)gewacht aan de telefoon voor informatie over het terugsturen.
Bepaald geen service. Voor mij de eerste en ook de laatste keer dat ik bij Tommy teleshopping heb gekocht.

zoekster
door zoekster - Oct 31, 2012 om 12:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@gosel019. Verplicht verlengde garantie bijkopen? Wat is dat voor flauwekul? Had je al helemaal nooit akkoord mee moeten gaan.
Die spullen van Tell Sell/ Tommy Teleshopping zijn meestal troep. En na een paar maanden vind je die producten vaak veel goedkoper in een gewone winkel.
Lees dit artikel van de consumentenbond, klik hier , ook nog even door.

sp
door sprink - Nov 22, 2012 om 17:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net zo'n pannenset via de Telegraaf shop gekocht en meteen viel mij de gebruiksaanwijzing op. Gebeld met de Telegraaf maar de beste mevrouw aan de lijn zei dat ik ze dan maar terug moest sturen. Omdat op hun site het filmpje van BestDirect staat heb ik deze firma gemaild.

Ik heb via de Telegraaf Webshop de Ceramicore 3-delige pannenset besteld en vandaag ontvangen. Echter heb ik mijn bedenkingen bij deze aanschaf.
Op het filmpje wat op de Telegraaf site staat en ook op uw site wordt aangegeven dat deze pannen onverwoestbaar zijn. Op TV wordt er zelfs met een hamer op geslagen en alles blijft in takt. Ook wordt op de site met een brander het oppervlak verhit tot hoge temperatuur. Ceramicore is hittebestendig tot wel 400 graden Celsius. U kunt zelfs een vlam van 1300 graden gebruiken en nog brandt de pan niet aan volgens het filmpje. Als ik de gebruiksaanwijzing lees staat dat deze pannen niet geschikt zijn voor bakken !! Tevens wordt aangegeven dat ze alleen zijn om gerechten op te verwarmen. maximale temperatuur is 120 graden C. Het wordt aangeraden hem alleen te gebruiken gedurende een korte tijdsperiode voor het warm houden van de maaltijd totdat deze wordt opgediend. Het niet opvolgen van deze aanwijzingen kan een negatief effect hebben op de coating van de pan en handgreep. Ook staat er dat er geen metalen voorwerpen gebruikt mogen worden om te voorkomen dat de antiaanbaklaag verloren gaat. Onder garantie valt niet schade die het gevolg is van verkeerd of nalatig gebruik!!!
Gebruik Ceramicore niet voor andere dan in de instructies vermelde doeleinden.
Ook wordt overal aangegeven dat de pannen kunnen worden gereinigd in de vaatwasser en op de gebruiksinstructies staat dat er wordt aangeraden deze met de hand te wassen.
Kunt u mij aangeven hoe hiermee om te gaan? Dit is in strijd met alles wat de reclame op TV en de filmpjes op uw en de Telegraaf site aangeeft. Alvorens de pannen te gaan gebruiken zou ik van u als importeur hierover duidelijkheid willen hebben.
Bij een niet juiste of onbevredigende beantwoording ben ik van plan om dit met verdere instanties op te nemen.

Hierop kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte heer / mevrouw,

U heeft gelijk dat de handleiding niet overeenkomt met de informatie op de film.
De handleiding is vertaald en daarin zijn helaas fouten gemaakt.
Met betrekking tot het bakken wordt bedoeld dat de pan in de oven geplaatst wordt.
U kunt de pan dus gerust gebruiken.
Daarnaast heeft u 2 jaar garantie op de pan.

Met vriendelijke groet,

Peter Bruls
Technische Dienst / Logistiek

Best Direct NL BV • Thermiekstraat 1 A • 6361 HB Nuth • The Netherlands
Tel. +31 (0)45 5778 918 • Fax. +31 (0)45 5233 518 • www.bestdirect.nl

Hierdoor heb ik nu besloten de pannen te behouden en te gebruiken. Als er ook maar iets mee aan de hand is, weet ik ze te vinden en zal ik ze erop aanspreken.

vr
door vrijeruimte - Jan 31, 2013 om 12:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u nog narigheid gehad met de Ceramicore pannenset.
Ik ben zeer benieuwd.

sp
door sprink - Jan 31, 2013 om 19:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, we gebruiken deze pannen nog steeds, maar dat ze echt niet aan kunnen branden en met een veeg van een doek schoon zijn dat is echt niet waar.
Voor de rest zijn de pannen goed en ben ik benieuwd hoe lang dit zo blijft.

jo
door jorisw - Jan 31, 2013 om 23:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 26 okt 2012, 17:23]Als ik per ongeluk naar teleshopping kijk, is mijn mening, dan hoe bestaat dat een mens dat alle maal voor zoete koek aanneemt. Als ik al die dingen dan verder zit te bekijken dan zie ik ergens dat men in de maling wordt genomen.Hoe kan een oed product zich beter verkopen in een winkel als het werkelijk zo'n uitvinding is.Reken maar dat wat u ziet zeer lang geoefendt is door goede acteurs.

Een reden voor verkoop via teleshopping kan zijn dat de fabrikant de tussenhandel er tussenuit wil halen, om het producte goedkoper te kunnen aanbieden of meer marge te maken. Tupperware doet zoiets in principe ook al jaren, terwijl die producten ook goed genoeg zijn om via reguliere retailkanalen te kunnen verkopen.

m1
door m123 - Mar 16, 2013 om 06:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 26 okt 2012, 17:23]Als ik per ongeluk naar teleshopping kijk, is mijn mening, dan hoe bestaat dat een mens dat alle maal voor zoete koek aanneemt.
Er is (specifiek in dit voorbeeld) een verschil tussen iets voor zoete koek aannemen, en denken dat het 'in ieder geval beter zal zijn dan een (giftige stoffen producerende) Teflon-pan'.
[quote]Als ik al die dingen dan verder zit te bekijken dan zie ik ergens dat men in de maling wordt genomen.
Noem mij een reclame waarin _niet_ wordt overdreven? Online, offline...
[quote]Hoe kan een oed product zich beter verkopen in een winkel als het werkelijk zo'n uitvinding is.
Ik geloof dat u 'goed product bedoelt. De zin snap ik niet: als een product goed is, is het toch logisch dat het beter verkoopt? (Beter dan wat, bedoelt u trouwens?)
[quote]Reken maar dat wat u ziet zeer lang geoefendt is door goede acteurs.
Als ik iemand met de hamer op de platte bodem zie meppen, kan ik dat geen goede acteur noemen. Als ik iemand een pan zie ombuigen, kan ik dat geen goede acteur noemen. Dat lukt alleen met echt hele slechte pannen / camping-pannetjes. Als die meneer zegt dat je je handen niet brandt aan deze 'speciale' pan, kan ik hem geen goede acteur noemen. Ik ben in mijn leven nog nooit een pan tegengekomen waarbij de steel heet werd. Het lijkt meer op 't noemen van iets wat al honderd jaar doodnormaal is. Om maar zoveel mogelijk 'voordelen' t.o.v. andere pannen te kunnen noemen. Een stoomgaatje in 't deksel is ook al jáááren volstrekt normaal.

Het maakt niet uit hoe slecht een pan is: als je met een hamer op de platte bodem slaat: hoe zou dat in vredesnaam de boel kunnen beschadigen? Bovendien heeft men een paar seconden later alweer een ander camerastandpunt genomen, waardoor het niet zeker is dat verderop in het fimpje nog steeds dezelfde pan wordt gebruikt. Zo ook bij het schoonmaken e.d: steeds wordt er weer een ander camerastandpunt genomen waardoor niets zeker is.

Belangrijkste vraag voor mij: is 't inderdaad zo dat een Teflon-pan (veel) meer schadelijke gassen of moleculen afgeeft dan een pan met ceramische laag? Zoals ik uit bovenstaande reacties begrijp, is ook de ceramische laag slijtagegevoelig. Je mag er immers niet met metalen voorwerpen in werken. Wat is dan uberhaupt 't verschil (qua slijtage) met een Teflon-pan?
Is het eten van keramiek gezonder dan het eten van Teflon? En ontstaan er geen giftige gassen bij het gebruiken van een ceramische pan?
Verder een belangrijke vraag: gaat de pan oneindig mee als je geen metalen voorwerpen in de pan gebruikt?

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/25353-het-gevaar-van-teflon-en-antiaanbaklagen.html
Hoe kan je zien of de Teflon-laag zodanig beschadigd is dat je hem niet meer moet gebruiken? Volgens mij heeft de laag daaronder doorgaans ongeveer dezelfde kleur. (Met opzet, waarschijnlijk...)

http://tuberose.com/Teflon.html:
"The only healthy surfaces to cook on are cast iron, and Pyrex glass (but Pyrex glass needs a flame deflector for gas stovetop use)."
Pannen met een ceramische laag worden hier nog niet genoemd.

sa
door sammydlk - Apr 1, 2014 om 18:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Waardeloze pannen. Heb ook zo'n set. in 2012 gekocht. Heb hun net een mail gestuurd. Handvaten die afbrokkelen. Stoom komt uit het gaatje waar het schroefje zit. Zo met een doek schoon te vegen is ook onzin. Zeer slechte zaak voor zulke dure pannen.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 1, 2014 om 18:05
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij vol gas geven gaat de hitte naast de pan dus een handgreep die afbrokkelde is wel eigen schuld.

Elke pan hoe duur ook zal dit hebben of de stalen handgreep zoals Ikea verkoopt geeft je een vreemd gevoel.

De vlam mag nooit naast de pan komen!

sa
door sammydlk - May 14, 2014 om 21:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op dinsdag 1 apr 2014, 18:05]Bij vol gas geven gaat de hitte naast de pan dus een handgreep die afbrokkelde is wel eigen schuld.

Elke pan hoe duur ook zal dit hebben of de stalen handgreep zoals Ikea verkoopt geeft je een vreemd gevoel.

De vlam mag nooit naast de pan komen!

als dat gebeurd wel ja maar bij mij komen de vlammen nooit naast de pan dus wat dan eigen schuld. dacht het niet. zijn gewoon waardeloze pannen

ju
door jurgenkoster - May 15, 2014 om 10:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

heb er een bij Action gekocht voor weinig geld,doet het prima,