littleangel
door littleangel Mar 15, 2017 om 18:33
Voeding & gezondheid

Chocolade reep

Wanneer ik een chocolade-reep uitpak, kijk ik altijd tegen de niet-mooie onderkant aan. Waarom worden repen niet dusdanig verpakt, dat je gelijk de mooie bovenkant ziet?

1576 13 Rapporteer

fa
door familyman - Mar 15, 2017 om 18:36
888 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien pakt u de chocolade-reep wel ondersteboven uit?

marita5
door marita5 - Mar 15, 2017 om 18:40
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo LittleAngel ,

Ik dacht dat chocolade was om op te eten , eerlijk gezegd zal het mij een worst wezen , als ik tegen de niet - mooie onderkant aankijk .
Voordat ik de chocoladereep heb bekeken zit het al in mijn buik ;-))

diumenge
door diumenge - Mar 15, 2017 om 18:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom maken ze de onderkant ook niet gewoon mooi?

Wi
door Wil_H - Mar 15, 2017 om 18:44
270 Antwoorden / Vragen

Inderdaad, met futiliteiten als oorlogen, terrorisme en hongersnood moet je natuurlijk wél je prioriteiten stellen.
Pro tip van de chef de cuisine: Maak de volgende keer de reep aan de andere kant open.

ha
door halex - Mar 15, 2017 om 18:47
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Omdat u dan na het uitpakken nog een verrassing te wachten staat. Pas bij het omdraaien weet u welk motief en schakering de stukjes hebben. De chocoladefabriek wil u dat genoegen in meerdere fases laten beleven. Past ook helemaal bij chocola, want dat is een product dat bij de consument een 'blij-moment'-ervaring moet opwekken. U moet even uit uw rauwe realiteit meegenomen worden naar de verleidingen van een wereld bestaande uit chocoladeletters en -fontijnen. Hoe langer zij dat gelukzalige moment voor u weten uit te stellen, hoe intenser u geniet van de hogere sferen waarin u even geraakt.

costnix
door costnix Mar 15, 2017 om 23:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hier spreekt een echte liefhebber van chocolade :-D

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2017 om 18:51
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Lezen doe ik al slecht maar dit heb ik twee keer moeten lezen: staat dat er werkelijk? 't Is dat ik nooit snoep, ook geen chocolade-repen, maar wat kan het je in hemelsnaam schelen hoe de onderkant eruit ziet: het is toch donker waar het in terecht komt? Eerlijk, tranentrekkend vraagje met, inderdaad, een antwoord van iemand die zich hier totaal niets bij kan voorstellen.

aurora1
door aurora1 - Mar 15, 2017 om 20:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Soms denk ik dat met sommige non-vragen op dit forum het summum van absurditeit bereikt is.
Deze non-vraag bewijst dat dat niet het geval was.
Verveelt u zich?

gerbera
door gerbera - Mar 15, 2017 om 22:10
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom worden repen niet dusdanig verpakt, dat je gelijk de mooie bovenkant ziet?

Omdat ze de verpakkingsmachine dan ondersteboven moeten zetten.
En dat werkt niet zo makkelijk.

Maar wat is er mis met de onderkant die is net zo bruin als de bovenkant.

costnix
door costnix - Mar 15, 2017 om 23:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U brengt een echt eerste wereldprobleem aan het licht. Chapeau!

AWYeah28
door AWYeah28 - Mar 16, 2017 om 07:48
355 Antwoorden / Vragen

Beste Little Angel,

Tijdens het productieproces worden chocoladerepen in hun vorm geperst, die ze het kenmerkende uiterlijk geeft. De meeste fabrikanten kiezen voor een blokjespatroon, sommigen proberen zich bij dit ontwerp te onderscheiden door een afwijkend patroon aan te brengen, al dan niet voorzien van de merknaam. Dit is bijvoorbeeld het geval bij Tony's Chocolonely.
Door het persen van de chocoladereep in deze vorm wordt de zijde die voorzien is van een patroon net iets smaller dan de onderzijde, die plat en patroonloos blijft. Wanneer de chocoladereep wordt verpakt, krijgt deze daardoor vanzelf een lichte trapeziumvorm. Zou de reep ondersteboven worden verpakt, zodat de patroonzijde boven komt te liggen bij het uitpakken van de reep, dan zou de brede zijde van de verpakking de merknaam dragen en de smallere zijde de ingrediëntenlijst en andere informatie. Uit diverse marktonderzoeken is een duidelijk beeld naar voren gekomen dat de consument hier niet de voorkeur aan geeft, omdat dit er in de schappen minder aansprekend uitziet en niet uitnodigd tot aankoop. Of dit ook echt zo is weet ik echter niet, omdat ik dit volledige verhaal uit mijn duim heb gezogen.

Eet smakelijk!

gerbera
door gerbera Mar 16, 2017 om 16:45
7382 Antwoorden / 14 Vragen

dan zou de brede zijde van de verpakking de merknaam dragen en de smallere zijde de ingrediëntenlijst en andere informatie.
Kan hier geen chocola van maken, dan drukken ze de wikkels toch gewoon anders.
Maar een plaknaad aan de bovenzijde..nee dat staat netjes.

me
door mein33 - Mar 16, 2017 om 10:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@littelangel,

Ten tijde van het stellen van deze vraag toonde de  Tv. bijna alleen maar verkiezingsbeelden en (blijkbaar) uit verveling komen dan pas de echte levensvragen bovendrijven en onstaat er een onbedwingbare drang/behoefte om die aan de natie kenbaar te maken.
Als dit het grootste consumentenprobleem in uw leven is dan mag u zich een gelukkig mens voelen omdat u dat ook bent.
De sluiting van producten zit altijd aan de lelijke kant, kijk maar eens goed om u heen in de supermarkt.
Het mooie, van onverschillig wat dan ook, zit altijd aan de mooiste kant van de verpakking en na het openen en keren gaat er een wereld van schoonheid voor u open en kunt u van een smaakexplosie gaan genieten en daarmee bent u gelijk ook weer de foeilelijke onderkant (die overigens dezelfde verfijnde smaak heeft) alweer snel vergeten. ;-))

fa
door familyman Mar 16, 2017 om 10:36
888 Antwoorden / 1 Vragen

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2017 om 10:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Anders is er geen verrassingseffect meer. ;-)

pi
door pieterwolters - Mar 16, 2017 om 19:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat ze de mooie bovenkant willen beschermen met de folie. Als de dichtvouwmachine wat kleine beschadigingen aan de onderkant maakt is dat niet zo erg.

Maar als je het belangrijk vindt: ga voortaan gewoon je chocolade bij de speciaalzaak halen. Die kunnen het inpakken zoals je wilt.