no
door nora Jun 18, 2010 om 13:16
Voeding & gezondheid

Contact met arts kost 20 cent per minuut

Mijn huisarts is vaak afwezig. Als ik een arts nodig en wil weten wie ik in dat geval moet benaderen, moet ik een telefoonnummer bellen, dat 20 cent per minuut kost.
Kan dat zomaar???

4038 36 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 18, 2010 om 13:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dit lijkt mij een leuke vraag aan uw huisarts die een betaald nummer voor zijn klanten hanteert.

Het schijnt vaker voor te komen. Het zou voor mij een reden zijn om te kijken of ik van huisarts kan veranderen, die dit klantonvriendelijke zakelijke dure nummer niet hanteert.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 18, 2010 om 22:25
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Nora,

Aannemende dat het een huisartsen centrale is die je belt om te weten te komen welke arts dienst heeft, zal het geen langdurig gesprek zijn, tenzij ze je in de wacht zetten. Binnen een minuut moeten ze je toch antwoord geven. Het kan zelfs via een antwoordapparaat.
Die gegevens staan gewoonlijk ook in de regionale krant, gratis weekkrant of ook op internet.

Hardware ERror MAN.

no
door nora - Jun 19, 2010 om 09:23
66 Antwoorden / 52 Vragen

Voor de goede orde:
Mijn huisarts is vaakafwezig, soms wel enkele weken.
Om te weten te komen welke arts mij dan wel kan helpen, moet ik dus een telefoonnummer bellen, dat 20 cent per minuut kost.

volgens mij kan mijn arts dat toch ook wel gewoon op zijn antwoordapparaat melden.
Het is al te gek voor woroden dat deze arts vaak weg is.
Ben al op zoek naar een andere arts, maar die zijn ook niet in grote getalen aanwezig.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 19, 2010 om 09:43
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Nora:

Begrijp het. Je moet drie x bellen voor een afspraak. Gelukkig niet dagelijks, hoop ik.
Ja, problemen, problemen. Een andere huisarts vinden waar je goed mee kunt praten en die je wil begrijpen, da's een heel ander probleem.
Dat antwoordapparaat bij je huidige huisarts kun je beter met hem bespreken dan hier. daar kunnen we niets mee.
Wanneer hij bij afwezigheid op bijscholingscursus is, zou ik hem niet gauw inruilen, want dan wordt het een hele goeie. Vaak vakantie is minder.

Succes bij het zoeken naar een andere en hopelijk betere huisarts.

H.

druifje01
door druifje01 - Jun 19, 2010 om 10:51
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Bij mijn weten betreft het de kosten voor het bellen naar de dokterscentrale en niet naar Uw huisarts. Dat zou wel al te dol zijn. Het verwijs naar de dokterscentrale is een mededeling op het nummer van de huisarts in het geval hij er niet is en het een spoedeisende kwestie betreft. Dat is een vorm van service dus.Het kan zijn dat het een betaald nummer (geworden?) is daar gratis nummers vaak door mensen met niet serieuze bedoelingen gebeld werden. Dat kunt U Uw dokter niet verwijten.

druifje01
door druifje01 - Jun 19, 2010 om 10:59
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik wil nog aan mij antwoord toevoegen dat de 20ct per minuut niet naar de dokter gaan maar naar de Centrale Doktersdienst die zich met dit tarief tegen misbruik van het nummer afschermt.
(Ik heb eens in een organisatie die een gratis nummer had gewerkt. Er kwamen mij en mijn collega's op het gratis nummer heel wat lelijke verwensingen ter ore totdat er een tarief ingesteld werd).

druifje01
door druifje01 - Jun 19, 2010 om 13:08
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Overigens zijn dienstdoende artsen ingeroosterd en horen in principe bekend te zijn bij Uw huisarts zodat hij zijn vervanger op zijn antwoordapparaat kan noemen inclusief telefoonnummer. Maar misschien is dit ook al weer verleden tijd. In ieder geval meen ik dat U er weinig mee opschiet om U bij een andere huisarts in te schrijven. Het is bekend dat huisartsen overbelast zijn en daar zou wellicht een wijziging in het vestigingsbeleid op zijn plaats zijn. Er zijn dus verschillende factoren waar men rekening mee dient te houden. Dit ontkracht Uw irritatie natuurlijk niet.

druifje01
door druifje01 - Jun 19, 2010 om 13:57
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik corrigeer voor degeen die het nog niet inzag: de 20 cent per minuut gaat natuurlijk niet naar de Centrale Doktersdienst maar wordt op hun nota verrekend met de organisatie die de verbinding levert.

druifje01
door druifje01 - Jun 19, 2010 om 14:49
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Hier lijkt iemand iets niet te begrijpen wat blijkt uit de rode duimen. Daarom leg ik het nog maar eens uit. De 20ct. per minuut die U moet betalen als de huisarts op vakantie of op cursus is is voor het contact met de centrale doktersdienst die voor dringende gevallen bij afwezigheid van de dokter gebeld kan worden. Dit is een landelijk systeem.

jo-anne
door jo-anne - Jun 19, 2010 om 14:55
36 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Nora ik vind dat je aan je huisarts kan vragen waarom hij geen antwoord- apparaat heeft via telefoon en bij afwezigheid kan je een brief in zijn brievenbus doen of (aangetekend) versturen via de post als je bij deze arts wil blijven en ook dat er iets aan je huidige situatie verbetert!! Misschien ken je meer mensen die bij deze arts zitten en ook willen dat er iets verbetert en zou je het samen kunnen doen ! Succes ermee vr gr jo-anne

druifje01
door druifje01 - Jun 19, 2010 om 16:18
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Jo-anne, ik heb begrepen van Nora dat de arts een antwoordbandje op de lijn heeft voor het geval hij er niet is. Dat is gebruikelijk. Maar, nu begin ik te vermoeden dat de arts geen antwoordbandje heeft. Misschien is het een idee als Nora daar iets meer over zegt. Want, geen antwoordbandje, dat kan natuurlijk niet.

druifje01
door druifje01 - Jun 19, 2010 om 18:48
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Toch merkwaardig dat die vraag hier en niet aan de huisarts gesteld wordt als hij er wél is. Wat is eigenlijk het probleem?

jo-anne
door jo-anne - Jun 19, 2010 om 19:03
36 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Nora zou je misschien wat meer info kunnen achterlaten???Ook als je iets met al die tips gaat doen!! @druifje01 Bedankt voor je reactie en je hebt gelijk dat Nora>de vragenstelster wat meer info zou kunnen geven ,want nu is wat gebruikelijk advies geven in de hoop dat het helpt!! Voor beiden vriendelijke groeten van jo-anne

druifje01
door druifje01 - Jun 19, 2010 om 19:21
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik zou er nog aan toe willen voegen dat "huisarts" tegenwoordig een andere betekenis schijnt te hebben dan eerder. Het was een vertrouwensarts waar je met van alles en nog wat naar toe kon en die ook nog naar je luisterde zonder je gelijk een doorverwijzing te geven. Nu heb ik noodgedwongen een huisarts in een z.g. Gezondheidscentrum dat hij deelt met 4 andere huisartsen. Dan word ik geacht af te wachten welke huisarts op de tijd dat ik er een nodig heb er is. Dat vind ik een heel ongelukkige gang van zaken die elke vertrouwensband tegenwerkt.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 19, 2010 om 19:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@@@:

Wanneer de huisarts twee weken of meer weggaat, werkt een antwoordbandje niet, want hij kan dan naar 1 vervangende huisarts verwijzen en welke huisarts wil 3 weken in z'n eentje de praktijk van een collega er nog bij doen. Dus wordt op dat bandje verwezen naar de huisartsencentrale. Daar hoor je dan welke arts dienst heeft. Het derde telefoontje is dan een afspraak met de dienstdoende.
Lijkt me tegenwoordig een gewone gang van zaken.

Je kunt je er ééntje besparen door meteen naar de centrale te bellen en dan hoor je of je eigen huisarts dienst heeft of niet. En zou het zo vaak gebeuren?
Alleen mensen die lijden aan hypochondrie. Maar die hebben geen huisarts nodig, doch een psychiater.

H.

no
door nora - Jun 20, 2010 om 10:37
66 Antwoorden / 52 Vragen

Ik dacht toch dat ik aardig duidelijk mijn vraag heb gesteld, maar ik zal zo goed mogelijk antwoord geven.

Mijn arts is niet aanwezig (vakantie of iets anders), en dat gebeurd erg vaak.
Als ik hem in zo'n geval wil bereiken, krijg ik een bandje te horen waar hij verteld niet aanwezig te zijn.
Vervolgens meld hij een telefoonnummer die ik moet bellen om te horen welke arts hem vervangt.
En als ik dat telefoonnumer bel kost mij dat 20 cent per minuut.

Dus bij een spoedgeval moet ik ook nog een drie keer bellen en hopen dat de arts die mijn eigen arts vervangt er wel is.
Ook vraag ik me af of op het bandje van mijn arts niet zijn vervanger vermeld moet worden.

druifje01
door druifje01 - Jun 20, 2010 om 11:18
1712 Antwoorden / 140 Vragen

En nog begrijp ik de vraag niet. Inderdaad het kan zomaar dat U een telefoonnummer moet bellen dat 20ct kost. Maar het nummer van de Centrale Doktersdienst is voor Amsterdam: 020-5923434 lokaal tarief dus. Vraag het bij U eens hoe het bij U met die 20 ct zit.

druifje01
door druifje01 - Jun 20, 2010 om 11:25
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Misschien geeft dit uitsluitsel: Welk nummer is het dan dat U moet bellen?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 20, 2010 om 11:34
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Nora:

Kennelijk heb je mijn laatste reactie niet gelezen!

Je hoeft, zelfs bij een spoedgeval, maar 2 keer te bellen als je meteen naar dat nummer belt van 20 ct./minuut. Dat gesprek zal niet eens een minuut hoeven te duren, want waarschijnlijk is het ook een bandje dat zegt welke arts dienst heeft. Dat kan soms ook je eigen huisarts zijn, wanneer die dienst heeft.
Je maakt het zelf dus duurder en omslachtiger dan nodig is.

H.

mackey
door mackey - Jun 20, 2010 om 11:44
52 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Dit is geen antwoord op Uw vraag, maar misschien heeft U er toch iets aan.
Mijn huisarts laat via de site : http://huisartsen.nl/ weten wanneer hij er niet is en wie er voor hem vervangt, wellicht maakt Uw huisarts hier ook gebruik van.
Met vriendelijke groet, M

stacey
door stacey - Jun 20, 2010 om 11:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

In het plaatselijke Gratis huis aan huis blaadje staat vermeld welke artsen dienst draaien en als je huisarts een website heeft staat het wellicht daar ook, dan kost de info je niets.
En die 20 cent die je anders een enkele keer moet maken, nou daar zal je ook niet failliet aan gaan, je hebt een arts niet dagelijks nodig, mag ik hopen althans ;-)

takla
door takla - Jun 21, 2010 om 13:15
25 Antwoorden / 6 Vragen

misschien kun je het ook nog vinden op de site van je huisarts, die van mij heeft er een.

du
door dubbelzout - Jun 21, 2010 om 13:17
100 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me na alle bijdragen niet meer aan de indruk onttrekken dat u eeuwigdurend vaak de huisarts belt met grote gezondheidsproblemen, maar dat u uw gezondheidsprobleem niet belangrijk genoeg vindt om er 20 ct aan te besteden. Kortom, ik neig er naar te denken dat u de dokter belt om te klagen dat u alweer een acné puistje op uw kin hebt. Want ik kan me werkelijk niet voorstellen dat als u heftige hartkloppingen hebt, dat u dan eerst eens gezellig drie kwartier vréééselijk boos wordt omdat het bellen naar een levensreddende arts à 20 cent te duur vindt voor de situatie waarin u zich bevindt. Misschien kunt u in dit soort gevallen beter bellen met de pastorale lijn van de evangelische omroep. :-)))

eenigma
door eenigma - Jun 21, 2010 om 14:16
252 Antwoorden / 14 Vragen

Toevallig had ik vandaag mijn arts nodig terwijl hij er niet is. Op zijn antwoordapparaat vermeldt hij keurig dat de achternamen beginnend met A t/m K bij dokter X terechtkunnen plus het telefoonnummer en dat de namen L t/m Z bij dokter Y terechtkunnen plus het telefoonnummer.

Jouw dokter is degene die ervoor kiest voor zijn vervanging met een dienst in zee te gaan die 20ct per minuut rekent. Op zich niet iets wat niet mag of ontoelaatbaar is. Ik kan hier vandaan niet beoordelen of hij andere keuzemogelijkheden heeft of dat bij jou in de regio dit de enige optie voor hem is. Je kan dat natuurlijk navragen bij de andere huisartsen in je omgeving, even wat tijd aan de telefoon spenderen en die andere huisartsen bellen en vragen hoe zij de vervanging regelen.

Aangezien je blijkbaar toch al ontevreden bent over deze arts kan je deze vraag meteen combineren met het zoeken naar een andere huisarts en vragen of zij op dit moment nieuwe patiënten aannemen ;-)

Succes!

jo-anne
door jo-anne - Jun 21, 2010 om 14:20
36 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eenigma schreef op maandag 21 jun 2010, 14:16]Toevallig had ik vandaag mijn arts nodig terwijl hij er niet is. Op zijn antwoordapparaat vermeldt hij keurig dat de achternamen beginnend met A t/m K bij dokter X terechtkunnen plus het telefoonnummer en dat de namen L t/m Z bij dokter Y terechtkunnen plus het telefoonnummer.

Jouw dokter is degene die ervoor kiest voor zijn vervanging met een dienst in zee te gaan die 20ct per minuut rekent. Op zich niet iets wat niet mag of ontoelaatbaar is. Ik kan hier vandaan niet beoordelen of hij andere keuzemogelijkheden heeft of dat bij jou in de regio dit de enige optie voor hem is. Je kan dat natuurlijk navragen bij de andere huisartsen in je omgeving, even wat tijd aan de telefoon spenderen en die andere huisartsen bellen en vragen hoe zij de vervanging regelen.

Aangezien je blijkbaar toch al ontevreden bent over deze arts kan je deze vraag meteen combineren met het zoeken naar een andere huisarts en vragen of zij op dit moment nieuwe patiënten aannemen ;-)

Succes! Ik ben het volledig mee eens!!Succes!!vr gr jo-anne

ja
door jank - Jun 21, 2010 om 16:26
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb nu veel reakties gezien, inclusief mijn "duimen" opmerking, maar de vraag is slechts: mag men 20 cent vragen voor een telefoongesprek. Het antwoord lijkt mij duidelijk: Ja, dat mag.
Of we er anders over denken, of andere oplossingen hebben, daar heeft Nora niet naar gevraagd.
Blijf desondanks wel benieuwd, wat voor nummer Nora draaien moet.
Wel ben ik van mening, dat met al die antwoordapparaten, doorverwijzingen, het gebruik van menu's het met name voor ouderen wel eens heel lastig kan zijn, om de juiste keuzes te maken en inderdaad op een niet al te omslachtige manier in contact te komen met een huisarts, die dienst heeft. Maar dat terzijde.

jo
door jos2006 - Jun 21, 2010 om 17:05
87 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=nora schreef op vrijdag 18 jun 2010, 13:16]Mijn huisarts is vaak afwezig. Als ik een arts nodig en wil weten wie ik in dat geval moet benaderen, moet ik een telefoonnummer bellen, dat 20 cent per minuut kost.
Kan dat zomaar???

Eerder schreef iemand dat hij/zij niet meer wist of ze nu een huisarts heeft of een huisartsenpraktijk. Ik heb nog het voordeel dat ik de eigen huisarts nog heb, weliswaar binnen een combinatie (vier artsen onder één dak). Een wachttijd voor een consult van om en nabij een uur in de wachtkamer moet ik wel accepteren. Wil je met de arts een afspraak maken dan moet je eerst voorbij de juf aan de balie en dan duurt het nog een week. Je kunt wel eerder terecht bij een arts-assistent (huisarts in opleiding).
Telefoonkosten in rekening brengen gaat een nummer te ver ? Leve de privatisering.

ve
door verstandig - Jun 22, 2010 om 08:56
6 Antwoorden / 0 Vragen

geachte, ik ben het met U eens die dokters hier in nederland, of ze zijn er niet ,ze hebben veel vakantie ,of je kunt ze niet te pakken krijgen omdat de telefoon constant bezet is,dan als je ze al te pakken krijgt,dan heb je amper een gesprek van 10 min en dan moet je eruit bij de dokter,alle mensen zoals ik,die wonen aan de grensstreek kunnen ook in belgie naar de dokter,die zijn altijd bereikbaar,ik kan zowel s;morgens als door de dag tot zelfs s;avonds tot 19.00 uur bellen voor een afspraak,en heb ik een afspraak dan kan ik mijn hele verhaal doen al duurt het een uur,en de kosten blijven gewoon hetzelfde 23 euro per consult,ik dien die zelf voor te schieten, maar ik krijg ze dan volledig terug van mijn cz ziekenfonds,dus dat is het probleem niet,en ze werken ook nog eens tot sávonds 22.00 uur ,waarom doen ze dat hier in nederland ook niet,de dokter betalen navenant ze werken,hier in nederland krijgen ze per patient betaald,in belgie een dokter die niet werkt heeft niets,dus mensen massaal naar belgie,scheelt ook nog voor de ziekenfonds,want ze hoeven hier de dokter geen patienten geld te betalen,dus ziekenfonds kan naar omlaag,dan nog maar te zwijgen van apothekers,die krijgen hier van de ziekenfonds per doosje medicijn wat ze afleveren,een x aantal bedrag,als ik mijn medicijnen in belgie haal.komen er geen kosten voor de nederlandse ziekenfonds erbij,en de medicijnen zijn daar ook nog eens goedkoper dan in nederland,zo ook met vlooien spul voor de dieren dit scheelt al per doosje 8 euro op nederland,dus dit heeft zijn bedenkingen,dit vlooienspul is ook bij de apotheker in belgie verkrijgbaar,en dan krijg je van de apotheker nog een kortingskaart,heb je voor een x aantal bedrag gekocht,dan krijg je ook nog eens x tra korting,moest 60 euro betalen voor 2 doosjes combivlooienspul voor de katten,dit waren 12 pipetjes,ik kreeg dus met mijn kortings kaart nog eens 13 euro korting tel uit je winst,dan de ziekenfondskosten in belgie zijn 4 euro per 3 mnd,ja U leest het goed,maar dan moet je bij je medicijnen wel wat zelf bij betalen,maar gebruik je weinig medicijnen,dan hou je toch veel geld over van de ziekenfonds,ik betaal per mnd aan cz ziekenfonds voor 2 personen 377 euro p.m en ik krijg dan voor 2 personen 122 euro terug van zorgtoeslag,maar moet dan weer 330 euro betalen eigen bijdrage,dus waarom moet het hier zo duur zijn,je dient dan nog wel in belgie speciaal voor het ziekenhuis betalen dit heet hospitalisatieverzekering,en dit kost ongeveer 125 euro per jaar,dus tel uit je winst,en dit laatste die hospitalisatie wordt ook al meestal door de wekgever betaald ,waarom hier in nederland alles duurder,en een langere wachtlijst voor opnames,dit is in belgie ook niet,dus mensen,allemaal massaal naar belgie,voor de dokter en apotheker dat spaart hier de ziekenfonds uit,want ze hoeven dus de dokter geen patienten bedrag te geven en de apotheker niet voor ieder medicijn die ze verschaffen,niet te betalen het kan hier ook best goegkoper,gr nadine,ik hoop dat de mensen eens wat gaan nadenken,dan kunnen we met zijn allen de ziekenfonds kosten drukken,bedankt.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 22, 2010 om 09:32
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ verstandig:

De punt zit naast de komma. De hoofdlettertoets zit daar weer de tweede rechts naast. De spatietoets is die lange, middenonder.

Een blok typen zoals jij doet is niet zo verstandig. Is je verstand er vandoor?

H.

ru
door ruudvh - Jun 22, 2010 om 18:28
4 Antwoorden / 3 Vragen

Het komt steeds vaker voor dat er 0900 nummers worden gebruikt door
partijen, die meestal 10 cnt p minuut vragen..
Het gevaar ligt hier op de loer, dat dit tarief stelselmatig verhoogd gaat woren,
niet om de kosten te dekken, maar extra winst te genereren.
Kijk even bij "vraagalex.nl", die hebben voor veel 0900 nummers een normaal
nummer, waarvoor het normale lage tarief betaald wordt, en dat kan veel geld schelen..

takla
door takla - Jun 22, 2010 om 18:35
25 Antwoorden / 6 Vragen

Bij de Opta is via het gratis nummer 0800-0223122 na te
vragen welk bedrijf er schuilgaat achter een 0900-nummer.

jo
door johannes1 - Jul 9, 2010 om 19:29
63 Antwoorden / 53 Vragen

zou die kosten eens aan Uw verzekering voorleggen en zien wat die er mee doet; wijst ze af, probeer dan te weten te komen welk advies zij U geven om dit varkentje te wassen.

bovendien zou ik eea. melden aan de belastingdienst.
mogelijk geeft deze arts deze neven-inkomsten niet op !

laat ons eens horen welk antwoord U kreeg .

ve
door verstandig - Jul 10, 2010 om 09:52
6 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,allemaal.ik ben dan wel niet zo een goede schrijver.
MAAR IK WIL GELD BESPAREN VOOR ONS ALLEMAAL.
en niet alleen liggen zeuren over 20 ct.
Als je zoveel kunt verdienen door medicijnen te halen in belgie, en naar de huisarts te gaan in belgie.
dan hoeven ze hier misschien ook geen 20 ct meer te vragen voor een telefoontje.
Want dan kunnen de ziekenfondsen hier flink met hun eigen bijdrage naar beneden .
en dan houden we zekers 20 ct over om te bellen naar de huisarts.
jullie moeten eens de moeite nemen om mijn verhaal eens goed door te nemen.
ook al is het achter elkaar geschreven.
die 165 euro eigen bijdrage die kunnen we met vele toch vermijden.
als we er aan willen mee werken.
maar een mens zit alleen te klagen over 20 ct,maar we gooien zoal een hoop geld weg.
zal er die 20 ct ook nog wel bij kennen.
ik kijk naar mijn portemonnee.
En als we massaal mee doen,dan komt er misschien nog iets van,dat de ziekenfonds niet zo duur hoeft te zijn.
maar daar wilt niemand aan meewerken , wel klagen over 20 ct,
Is te belachelijk om over te praten.
ik alleen kan dit niet oplossen.gr verstandig.
hoop dat het nu wat duidelijker is nu ik mijn woorden heb verdeeld.

di
door dirk2 - Jul 10, 2010 om 10:22
364 Antwoorden / 21 Vragen

Een huisarts is gewoon een zakenman, weinig of goedkoper voorschrijven kan een hoger inkomen opleveren. Een koopnummer past in dat plaatje.

Zorgverzekeraar Menzis mag huisartsen die een goedkoper geneesmiddel voorschrijven daarvoor een bonus geven. Dat heeft de rechtbank in Arnhem woensdag bepaald in een kort geding dat door Patiëntenverenigingen en huisartsen was aangespannen. Onlangs spande de farmaceutische industrie ook al een kort geding aan naar aanleiding van de bonusregeling. Ook toen bepaalde de rechter dat Menzis niet in strijd met de wet handelde.

birdies
door birdies - Jul 10, 2010 om 11:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........bovendien zou ik eea. melden aan de belastingdienst.
mogelijk geeft deze arts deze neven-inkomsten niet op !..........

Het gaat hier helemaal niet om de huisarts!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 10, 2010 om 12:19
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ verstandig:

Ja, het is nu, voor mij in ieder geval, aanmerkelijk beter leesbaar.

Maar wát schreef je nu de eerste keer?

H.