Contact met arts kost 20 cent per minuut
Mijn huisarts is vaak afwezig. Als ik een arts nodig en wil weten wie ik in dat geval moet benaderen, moet ik een telefoonnummer bellen, dat 20 cent per minuut kost.
Kan dat zomaar???
Dit lijkt mij een leuke vraag aan uw huisarts die een betaald nummer voor zijn klanten hanteert.
Het schijnt vaker voor te komen. Het zou voor mij een reden zijn om te kijken of ik van huisarts kan veranderen, die dit klantonvriendelijke zakelijke dure nummer niet hanteert.
Dag Nora,
Aannemende dat het een huisartsen centrale is die je belt om te weten te komen welke arts dienst heeft, zal het geen langdurig gesprek zijn, tenzij ze je in de wacht zetten. Binnen een minuut moeten ze je toch antwoord geven. Het kan zelfs via een antwoordapparaat.
Die gegevens staan gewoonlijk ook in de regionale krant, gratis weekkrant of ook op internet.
Hardware ERror MAN.
Voor de goede orde:
Mijn huisarts is vaakafwezig, soms wel enkele weken.
Om te weten te komen welke arts mij dan wel kan helpen, moet ik dus een telefoonnummer bellen, dat 20 cent per minuut kost.
volgens mij kan mijn arts dat toch ook wel gewoon op zijn antwoordapparaat melden.
Het is al te gek voor woroden dat deze arts vaak weg is.
Ben al op zoek naar een andere arts, maar die zijn ook niet in grote getalen aanwezig.
@ Nora:
Begrijp het. Je moet drie x bellen voor een afspraak. Gelukkig niet dagelijks, hoop ik.
Ja, problemen, problemen. Een andere huisarts vinden waar je goed mee kunt praten en die je wil begrijpen, da's een heel ander probleem.
Dat antwoordapparaat bij je huidige huisarts kun je beter met hem bespreken dan hier. daar kunnen we niets mee.
Wanneer hij bij afwezigheid op bijscholingscursus is, zou ik hem niet gauw inruilen, want dan wordt het een hele goeie. Vaak vakantie is minder.
Succes bij het zoeken naar een andere en hopelijk betere huisarts.
H.
Bij mijn weten betreft het de kosten voor het bellen naar de dokterscentrale en niet naar Uw huisarts. Dat zou wel al te dol zijn. Het verwijs naar de dokterscentrale is een mededeling op het nummer van de huisarts in het geval hij er niet is en het een spoedeisende kwestie betreft. Dat is een vorm van service dus.Het kan zijn dat het een betaald nummer (geworden?) is daar gratis nummers vaak door mensen met niet serieuze bedoelingen gebeld werden. Dat kunt U Uw dokter niet verwijten.
Ik wil nog aan mij antwoord toevoegen dat de 20ct per minuut niet naar de dokter gaan maar naar de Centrale Doktersdienst die zich met dit tarief tegen misbruik van het nummer afschermt.
(Ik heb eens in een organisatie die een gratis nummer had gewerkt. Er kwamen mij en mijn collega's op het gratis nummer heel wat lelijke verwensingen ter ore totdat er een tarief ingesteld werd).
Overigens zijn dienstdoende artsen ingeroosterd en horen in principe bekend te zijn bij Uw huisarts zodat hij zijn vervanger op zijn antwoordapparaat kan noemen inclusief telefoonnummer. Maar misschien is dit ook al weer verleden tijd. In ieder geval meen ik dat U er weinig mee opschiet om U bij een andere huisarts in te schrijven. Het is bekend dat huisartsen overbelast zijn en daar zou wellicht een wijziging in het vestigingsbeleid op zijn plaats zijn. Er zijn dus verschillende factoren waar men rekening mee dient te houden. Dit ontkracht Uw irritatie natuurlijk niet.
Ik corrigeer voor degeen die het nog niet inzag: de 20 cent per minuut gaat natuurlijk niet naar de Centrale Doktersdienst maar wordt op hun nota verrekend met de organisatie die de verbinding levert.
Hier lijkt iemand iets niet te begrijpen wat blijkt uit de rode duimen. Daarom leg ik het nog maar eens uit. De 20ct. per minuut die U moet betalen als de huisarts op vakantie of op cursus is is voor het contact met de centrale doktersdienst die voor dringende gevallen bij afwezigheid van de dokter gebeld kan worden. Dit is een landelijk systeem.
Hallo Nora ik vind dat je aan je huisarts kan vragen waarom hij geen antwoord- apparaat heeft via telefoon en bij afwezigheid kan je een brief in zijn brievenbus doen of (aangetekend) versturen via de post als je bij deze arts wil blijven en ook dat er iets aan je huidige situatie verbetert!! Misschien ken je meer mensen die bij deze arts zitten en ook willen dat er iets verbetert en zou je het samen kunnen doen ! Succes ermee vr gr jo-anne
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer