Digitale nota's indienen bij zorgverzekeraar
Ik heb onlangs twee nota's ingediend bij mijn zorgverzekeraar.
Je krijgt dan een melding dat ze ontvangen zijn, maar verder niets.
Toen ik na een maand eens ging kijken op mijn overzicht, zag ik dat de twee nota's afgekeurd waren
om iets simpels, een code ontbrak. Ik vond het gek dat ik daar geen melding van kreeg.
Dat lijkt me toch een kleine moeite. Ik heb dit opgenomen met de verzekeraar maar dat doen ze niet.
Elke nota die zij niet hoeven te vergoeden, is natuurlijk winst.
Ik vroeg me af; gaat dit bij elke zorgverzekeraar zo??
En is dit "normaal"of ben ik de enige die dit vreemd vindt?
Natuurlijk gek dat je daar geen bericht van krijgt, maar ze werken met codes voor allerlei handelingen bestaat een code en die stond er dan waarschijnlijk niet bij, kun je even bij de administratie van je behandelend arts vragen hoe dat zit.
Gaat er natuurlijk niet om dat ze moedwillig niet betalen om de winst op te krikken, lijkt me een rare complot theorie.
Ik vond het gek dat ik daar geen melding van kreeg.
Dus is het goed om zelf de controle te houden.
Nieuwe nota - met code - aanvragen bij de zorgverlener en opnieuw indienen.
Dat is nou het handige van digitaal. Je kan op ieder moment van de dag of nacht op je account inloggen om te kijken hoe de zaken er voor staan.
Bij Ohra krijg ik altijd keurig (schriftelijk) bericht met de laatste stand van zaken.
Dus of iets wel of niet vergoed wordt, wat ten koste gaat van eigen risico of eigen bijdrage.
Maar ook de al gebruikte eigen bijdrage en wat er nog over is van het bedrag van 385,-
Dus niet bij alle zorgverzekeraars werkt het hetzelfde kennelijk!
Als je nota's zijn afgekeurd i.v.m. een ontbrekende code, kun je duplicaatnota's aanvragen.
De zorgerzekeraars nemen geen genoegen met een kopie, dus een nieuw origineel is nodig.
Dan heb je kans dat (als je de code deze keer wel invult) je dan alsnog geld terug krijgt.
Succes
U heeft klaarblijkelijk een restitutie verzekering. Alsdan moeten declaraties worden voorzien van een DBC code waarvoor u terecht moet bij de zorgverlener. Bent U zelf in gebreke daarin kunt U de aansprakelijkheid niet leggen bij de verzekeraar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer