Br
door Brigitte1965 Jun 12, 2017 om 17:50
Voeding & gezondheid

Dokteronline

Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn
dat je de zwaarste medicijnen zo maar kan bestellen zonder ooit een arts te hebben gezien of dat ze je medische geschiedenis kennen

kom er dus achter dat iemand daar al maanden de zwaarste pijnstillers zoals tramadol besteld en slikt zonder ookmaar te weten hoe verslavend
hij is nog nooit bij een dokter
geweest heeft niet eens een huisarts
ik snap niet dat dit mogelijk is in Nederland

7761 10 Rapporteer

getty
door getty - Jun 12, 2017 om 18:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarschijnlijk gedaan via een buitenlandse site, ik kan me niet voorstellen dat dit via een legale nederlandse leverancier is gedaan.

Wat meer info dus.

tenormin
door tenormin - Jun 12, 2017 om 18:07
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Volgens mij gaat dat hier niet zomaar: zware medicatie bestellen. Moet uit een buitenland komen, zou het anders niet kunnen verklaren. Hier liggen de schappen vol met zware medicatie, gewoon over de counter te koop. Hartstikke gevaarlijk, n.m.m. dan.

ha
door halex Jun 12, 2017 om 18:08
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Zie: http://programma.vara.nl/rambam/media/366461

Br
door Brigitte1965 Jun 12, 2017 om 18:09
Antwoorden / 1 Vragen

Www.dokteronline.nl. Is toch echt een Nederlandse site waar je ze besteld

hun sturen het door naar een arts die het recept levert

tenormin
door tenormin Jun 12, 2017 om 18:16
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@brigitte1965, ik krijg hier op tablet zelfs de site niet te zien. Kan toch niet te maken hebben dat ik in California ben? Wel vreemd dan dat een Nederlandse arts zoiets levert zonder ook maar te weten wie de patiënt is, zeker als er geen eigen huisarts bekend is.

Cookies
door Cookies Jun 12, 2017 om 18:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heeft niets te maken met Californië. Je tikt waarschijnlijk .nl in dat moet zijn .com.

tenormin
door tenormin Jun 12, 2017 om 18:56
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nee @carola, typte •com in: krijg het echt niet. Maakt niet uit. Kon me ook niet voorstellen dat, waar je ook zit. Krijg het niet te voorschijn getoverd.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 12, 2017 om 20:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@tenormin je zou via een VPN verbinding moeten maken. De rechten zijn alleen voor Nederland betaald, je moet je computer dus foppen en laten denken dat je in Nederland zit.

ha
door halex - Jun 12, 2017 om 18:08
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Geen vraag? Nou dan stel ik die wel: Waarom kijkt u geen Rambam? Dan had u dit allang geweten.
Dat deze persoon nog nooit bij een dokter of huisarts is geweest, vind ik eigenlijk nog zorgelijker dan dat hij -mogelijk noodzakelijke- medicijnen krijgt via de internetdokter.

tenormin
door tenormin Jun 12, 2017 om 18:26
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Shocking! Nooit geweten dat dit kon, online.

Br
door Brigitte1965 Jun 12, 2017 om 18:40
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken het programma rambam niet
ik kijk niet veel tv

ja
door jacky2006 Jun 12, 2017 om 19:09
10 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt deze aflevering ook via internet kijken. Klik op het woordje "Rambam" in de post van halex hierboven, daar staat de aflevering al klaar. Dan weet je gelijk waaom je hier NIET moet bestellen

Br
door Brigitte1965 Jun 12, 2017 om 20:58
Antwoorden / 1 Vragen

Heb het net zitten kijken
dank je wel

had er echt geen idee van dat het zo maar kon

Cookies
door Cookies - Jun 12, 2017 om 18:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het bedrijf zit inmiddels in Curacao en valt juridisch dus niet meer onder Nederland.

edrick3
door edrick3 - Jun 12, 2017 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik snap niet dat dit mogelijk is in Nederland
Dat is ook niet mogelijk in Nederland.
Maar via internet kun je over heel de wereld surfen.

ro
door ronny530 - Jun 12, 2017 om 18:57
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Voor dat de medicijnen besteld kunnen worden gaat er wel een consultje aan vooraf maar die zal wel niets voorstellen. Ikzelf gebruik een medicijn voor mijn huid en die is daar ook te koop maar peperduur. Reguliere apotheek 42 euro voor 90 tabletten bij hun 44 euro voor 28 tabletten. Het is wel zo dat als je zonder naar de huisarts wil gaan medicijnen wil scoren ze wel te vinden zijn.

diumenge
door diumenge - Jun 12, 2017 om 19:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welkom op wereld wijde web, het bestaat al een paar jaar...

panter22
door panter22 - Jun 12, 2017 om 19:17
6599 Antwoorden / Vragen

Al enkele jaren werkt dit zo. Je moet een vragenlijst invullen voor je de medicijnen thuis gestuurd krijgt.
Het lijkt mij sterk dat deze persoon zomaar zo'n zwaar middel voorgeschreven heeft gekregen voor zo'n lange tijd.
Niet helemaal eerlijk de vragenlijst ingevuld?
Wat wil deze persoon zelf? Van deze pijnstillers afkomen?
Misschien zou je met hem mee kunnen gaan naar de huisarts.

marita5
door marita5 - Jun 12, 2017 om 20:00
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Brigitte1965 ,

De site is gebaseerd Duitsland , maar waarschijnlijk Hongkong .
Er zijn nog 21 andere sites aangekoppeld , klik op de rode regels .

https://www.scamadviser.com/check-website/dokteronline.com

Lees ook hier hoe het werkt ,

http://www.dokteronline.com/hoe-het-werkt/

dokun
door dokun - Jun 12, 2017 om 20:17
152 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor maar  u klopt het wel een beetje op. Tramadol is een matig sterke pijnstiller, en zeker niet zwaar verslavend. Wel kunnen er ontwenningsverschijnselen onstaan bij stoppen na lang gebruik. Het is natuurlijk wel erg dom om online zulke medicatie te bestellen. Ik zou als ik u was die persoon adviseren (en eventueel begeleiden) om zsm naar een huisarts te gaan. Dan krijgt zij/hij de pijnmedicatie die geschikt is voor de kwaal en de persoon.

Medicijnen kunnen gewoon online besteld worden. Illegale medicijnen kunnen ook online besteld worden. Dat is niet alleen in Nederland mogelijk maar bijna iover de hele wereld. Tramadol valt niet onder de opiumwet, het is dus niet verboden die in bezit te hebben...

"Omdat tramadol een (zwak werkend) opiaat is, vrezen velen voor een verslavend effect. In de praktijk blijkt dit niet het geval te zijn. Wel dient men dit middel, zoals iedere vorm van pijnstilling, niet meer dan nodig te gebruiken. Na langdurig gebruik treedt gewenning op, waardoor een hogere dosering nodig is om hetzelfde resultaat te bereiken." Bron:  dokteronline

Br
door Brigitte1965 Jun 12, 2017 om 20:56
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het na gevraagd in het ziekenhuis
en die vonden de dosering erg hoog
en als de gene het zelf niet in wil zien
houd het helaas op

dus ben gewoon gestopt met deze persoon

vraag mag wat mij betreft verwijderd worden
heb net het programma terug gekeken van  rambam
 ik had zelf nog nooit van dokter online of rambam gehoord

maar blijf het heel erg vinden dat mensen zo maar medicijnen kunnen bestellen

costnix
door costnix Jun 12, 2017 om 21:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wij van WC-eend dus.

tenormin
door tenormin Jun 12, 2017 om 21:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@brigitte,vragen worden nooit verwijderd, tenzij misschien schunnig taal...⊙

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2017 om 09:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@brigitte. Maar als u gestopt bent met die persoon, waarom stelt u dan hier die vraag?