Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Bij uitgebreide behandelingen ontvangt u van ons van tevoren een begroting.Alleen indien een patiënt akkoord is gegaan met de verstrekte begroting, wordt een patiënt in onze praktijk behandeld. Leest u de begroting altijd zorgvuldig door
Nee, toen hij klaar was zei hij dat het 349,80 was en de volgende week de andere helft zou doen, heeft hij gedaan ,maar toen kwam er nog een rekening van 233,20 achteraan, gr. Sjaak
Elke tandarts moet een prijslijst maken met vaste tarieven voor alle behandelingen. Deze prijslijst kan uw tandarts in de wachtkamer ophangen en op een website zetten. U kunt vooraf ook zelf vragen wat een behandeling kost.
Kost uw behandeling meer dan € 150,-? Dan moet uw tandarts u vooraf inlichten en een begroting maken. Zo weet u vooraf precies waar u aan toe bent.
En hebt u nergens om gevraagd? Wat staat er op de nota?
De eerste vraag is natuurlijk, was het nodig die behandeling? Is uw gebit er zo slecht aan toe dat die wortels allemaal moesten worden gereinigd? Heeft u parodontitis of iets dergelijks? De tweede, waarom is er vooraf niets overlegd? Of wist u dat die behandelingen er aan zaten te komen?
[quote=dearagain schreef op zaterdag 25 mei 2013, 20:32]*uiteindelijk bespaart zo'n reiniging je honderden euro's Goede deal... 583 euro uitgeven om er honderden te besparen...
Misschien bedoelt u tandsteen verwijderen? Heb voor 2 behandelingen, 45 minuten per onder/45 minuten per bovenkant €240,00 betaald. Is het "gewone" bedrag. De prijslijsten zijn sinds 1 januari 2013 weer verdwenen; werden in 2012 verplicht, is ook alweer opgeheven. U heeft dus wel een behoorlijk bedrag meer betaald dan ik. Misschien zit het verschil in het feit dat bij u de tandarts het gedaan heeft en bij mij de mondhygiëniste.
@Tenormin Voor gebitsreiniging mag per 5 minuten maximaal € 12,10 gerekend worden. M-codes. Dus 90 minuten € 217,80.
@sjaak33 Bij u zijn dus de T-codes gebruikt van € 29,15 per element. Maar dan had eerst een uitgebreid onderzoek moeten plaatsvinden en dan had het vervolgtraject met u besproken moeten worden.
Ongelooflijk, als ik naar mijn mondhygieniste ga voor een zeer uitgebreide behandeling dan ben ik 60 euro kwijt. Was u bij een niet gecontracteerde behandelaar ?
Dat is voor tandsteen verwijdering + schoonmaken+ polijsten. Dan zit ik ruim 40 min in de stoel. Wordt ook nog eens vergoed door verzekering.
Hier hetzelfde, grondige gebitsreiniging inclusief mijn implantaten door mondhygieniste, gewoon de code M3, half uurtje in de stoel en alles is weer picobello in orde. iets van 60 euro inderdaad staat mij bij.
Maar dan moet ik erbij zeggen dat dit inderdaad preventief is en ik nergens last van heb, Vanwege 5 implantaten laat dit ik uit voorzorg twee keer per jaar doen en wordt vergoed door mijn tandartsverzekering.
Wat er bij jou in rekening is gebracht lijkt iets heel anders dan een "simpele"gebitsreiniging. Heb je een voorgeschiedenis met problemen?
[quote=tijger1 schreef op zondag 26 mei 2013, 10:54]@Tenormin Voor gebitsreiniging mag per 5 minuten maximaal € 12,10 gerekend worden. M-codes. Dus 90 minuten € 217,80.
@sjaak33 Bij u zijn dus de T-codes gebruikt van € 29,15 per element. Maar dan had eerst een uitgebreid onderzoek moeten plaatsvinden en dan had het vervolgtraject met u besproken moeten worden.
Er zijn veel landen om ons heen waar uitstekende mondzorg wordt geleverd tegen een fractie van de prijzen in Nederland. Agis zorgverzekering heeft zelfs een steunpunt in Turkije voor bemiddeling bij mondzorg. Dus niet zeuren en het vliegtuig pakken.
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.